Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei meemi :/ Toivottavasti olisi esimerkiksi vaan valkovuotoa näytteessä, eikös sekin saata antaa plussia? Pidän peukkuja pystyssä!

Meemi, toivotaan tosiaan, että ei olisi toksemiasta kyse vaan olisi valkovuotoa tms. livahtanut näytteen sekaan. Minullahan viikko sitten neuvolakäynnillä oli proteiinit pissassa lievästi plussalla ja sain silloin niin ikään kotiin purkin matkaan. Nyt tällä viikolla sitten vein näytteen mukana ja kaikki oli ok.

En muuten taida tänään saada sitä nimipäivälahjaa (enpä tosissani tuota odottanutkaan, kun ei ole viikonloppu). Ties miten pitkästä aikaa NUKUIN liki yön läpi ihan parilla supistuksella ja vessassa hyppäämisellä + yhdellä koirankakatusreissulla.

Vielä asiasta miljoonanteen... joku joskus kyseli, onko tullut niitä englanninkielisiä uteluja sinkkuudesta tms. No nyt MINÄ sitten sain sellaisen, hah... Ikäloppu pian viiden lapsen äiti. Ihan taitaa hakuammulllalla noita tulla vähän kaikille, mutta että joku mokomia harrastaa vauvapalstalla!

Toivottavasti joo...

Onnea nimipäivänä tättärä. [:)] Mistäs sitä vielä tietää, vaikka nimpparilahja tulisikin. Jos tämä lapsesi tekeekin todelliset yllärit ja tulee kun vähiten osaat odottaa. Hienoa, että parempi yö takana.

Toivottavasti Meemi sulla protskut johtuis vaan valkovuodosta tai muusta harmittomasta!!!! Mä kans säikähdin kolmisen viikkoo sit nla:ssa kun oli kolmella plussalla, mut mulla ei muita myrkytyksen oireita olekaan. Viimeks sit olikin ihan puhdas näyte.

Tättärälle onnea nimipäivästä, onko se sit vasta tulossa mutta kuitenkin [:)]

Omaa napaa sen verran, että voi ketutuksen määrää!! Tulikin mainostettuu et miten on saanu nukuttuu niin hyvin viime aikoina, ja viime yönä se sit kostautu. Lonkat puutu ihan hirvittävästi, asia joka ei mulla ole vaivannu sitten alkuraskauden. Pyörin puoli yötä asian kans painiskellessa, ja kun selälläänkään ei ollu tällä kertaa hyvä. [:@] Aamulla kun sit viimein nousin ylös ni olo oli kun ois nukkunu kovalla lattialla yönsä. [&:] Sai miettiä vähän aikaa et miten pääsee sängystä ylös kun toinen puoli ihan puuduksissa, molempia lonkkia särkee, ja pentu-koira vetää sikeitä Just siinä kohen lattialla mihin mun jalat ois halunnu laskeutuu. Ja tuo penneli kun ei herää ihan noin vaan ja ei kärsiny jaloilla tökkiäkään [&:] No mutta, loppu hyvin kaikki hyvin, ylös on päästy eikä onneks ainakaan tällä hetkellä enää lonkkiin kolota yön jäljiltä [:)]

mäki oon saanu jotain ihme yksityis viestejä mieheltä joka puhuu huono suomi.. omituista.. [:D]

mullakin lonkat puutuu tosi paljon öisin, koko ajan pitää vaihtaa asentoo ku ei tiiä miten päin sitä sitten olis.. mutta vessassa en oo ravannu läheskään niin paljon ku yhessä vaiheessa.. voi tosin johtuu siitä että en iltasin oo juonu niin paljoo. [:)]

^ mullekki tullut joku viesti nimim. lovely dad...
ilmeisesti saanu jotain kiksejä mun paljaasta mahasta tuossa yhessä kuvassa, voi yrjö [:'(]

Toivottavasti meemillä ei mitään pahempaa ole! Itse just kans vein kontrollin kun oli plussalla protskut,
mutta nyt oli taas puhdas. Pidetään meemille peukkuja. Eilisen jälkeen ei oireen oiretta, baby myllää.
Töissä kävin kääntymässä ja kaikki sanoivat, että kovasti on laskeutunut tuo maha.

Onkos teillä muilla kauheesti virtaa tehdä ja touhuta? Mä sitä virtapiikkiä edelleen odottelen...voisin nukkua vaikka
kuinka paljon...paitsi tietty yöt kun pitäs. [:D]

mulle on iskeny sellanen laiskuus että oksat pois.. en jaksais tehä mitään.. en kyllä tosin nukkuukkaa. pitäs siivota ja hoitaa tiskejä ja pestä pyykkii.. hohhoh.. onneks nyt sentään sain vähän pestyy pyykkii..

mä sain eilen vihdoin ja viimein vähän siistittyy mun karvoja.. hiihii, kyllä on alaston olo.. [:D] joku kyllä jossain tais jo tästä aiheesta puhuukki..
eihän sitä ikinä tiiä koska se lähtö tulee. [;)]

Kovasti elättelen toiveita, että kyse olis just valkovuodosta tms. Mulla vaan ei sitä valkovuotoa mitenkään ihan älyttömästi ole... Mutta virtsatietulehduskin kuulostaa paremmalta kuin raskausmyrkytys - sitä sentään voi hoitaa... Huomenna varmaan neuvolaan soittelen tuloksia näytteestä, vaikka se varsinainen viljelytulos tuleekin vasta maanantaina.

Lovely dad pyyteli myös minulta, että "tule minun makuuhuone." Ei se tosissaan mitään seuraa hae, eikä ole kiinnostunut masukuvista, tyyppi on vaan olevinaan vitsikäs. Aika huonolla menestyksellä tosin...

Äiti kävi yökylässä. Eilen koluttiin kaikenlaisia kauppoja läpi varmaan viisi tuntia. Äidin jalat oli ihan poikki sen jälkeen, itse en huomannut mitään, hehheh [:D]

Mulla olisi kyllä virtaa tehdä vaikka mitä, mutta ei oikein ole enää mitään tekemistä. Imuroin vähintään jokatoinen päivä koirankarvojen takia, pyykit tulee pestyä heti, kun niitä on koneellinen. Olen pessyt vauvanvaatteet, siistinyt viherkasvini (joita on oikea viidakko), korjaillut lintulautaa, järjestänyt kaikki reseptit ja kirjoittanut ja liimannut niitä uuteen kirjaan ja kansioon, käynyt kavereiden luona ja kestinnyt puolestani kotona vieraita, järjestänyt kaappeja.

Makuuhuoneemme on viimein listoitusta vaille valmis. Kunhan saadaan kamat sisälle, niin pääsen järjestämään vaatteeni kaappiin, vauvan vaatteet hoitopöydän laatikoihin jne. Samalla vapautuu vauvan huone meidän käytöstä ja pääsen myös sisustamaan sitä. Jaa-a, mitähän tässä ehtii. Viikko laskettuun aikaan. Kovasti tekis mieli saada noita asioita valmiiksi.

Ostin eilen uuden kankaan kahteen joskus ajat sitten kunnostamaani tuoliin, joista koira on nuhjannut silloin laittamani päällisen. Jos saisi sen makuuhuoneeseen tulevan valtavan antiikkikaapin joskus pois tuosta vintin oven edestä, niin pääsisin hakemaan tuolit sieltä ja voisin naksutella kankaan kiinni. Vauvan huoneessakin olisi kaikenmoista maalattavaa. Täytynee kuitenkin jättää maalaushommat siiheksi, kunnes olen toimittanut tämän paketin kääreistä, ettei mene vauva masussa pökkyrään höyryistä. Ihan pienesti maalasin viime viikolla. Sellaisen Aarikan retro-vaunulelun. Laitan siitä kuvan vaikka tuonne Tee se itse-palstalle.

Pajunkissa: sun energiasi ja aikaansaamisesti on suorastaan kadehdittavaa!! [:)] Kunpa tulis tuollainen tarmonpuuska tähänkin huusholliin, olis mulla aika paljon hommailtavaa. Mitään ei meinaa jaksaa...

No sun nyt ei kuulukaan jaksaa, meemi! Et saisikaan tehdä mitään, vaikka jaksaisit, sillä sun vointisi ei anna edellytyksiä sellaiselle. Saapa nähdä, minkälaisiin temppuihin mun puolestani pitää ryhtyä, että saan joskus synnytksen alkamaan...[:)]

Ihan heti sen ei kuitenkaan tarvitsisi alkaa. Huomenna on yhdet kaveriporukan tyttöjen pikkujoulut sekä miehen uuden firman tuparit ja pikkujoulut ja lauantaina samaisen kaveriporukan erään jäsenen yllätys 30-vuotissyntymäpäiväjuhlat. Lisäksi olisi kiva saada se makuuhuone kuntoon... Huih, huomenna ollaan jo viikolla 40...

Pajunkissa: Juuri tuo on keino päästä nopeasti synnärille, kun ajattelee, että nyt ei ainakaan saa tulla ja suunnittelee kaiken maailman menot.

Meemi: Älä sinä yhtään ahnehdi tekemisiä vaan teet kuten minäkin, eli lepäät kiltisti siihen, että on 36+0 täynnä ja sen jälkeen sitten voi alkaa puuhailemaan. Tosin täytyy sanoa, että kun on muutaman kuukauden ollut lähinnä vaaka-asennossa niin se puuhailu on sitten aika vaatimatonta aikaansaannosta ainakin minulla ollut. Koiran olen muutaman kerran saanut vietyä paremmalle lenkille, yleensä vain vähän raahustan pihan lähistöllä ja oikeastaan neuvolassa sanottiinkin, että pitkiä lenkkejä en saa ennen synnytystä tehdä, jos vaikka sattuvat vedet menemään jossain tuolla pakkasessa niin se onkin sitten kiva tulla märissä housuissa kotiin. Ruokaa olen laitellut jonkinmoista ja pyykkiä pessyt, hieman siivoillut lasten jälkiä.

Minulla olisi noin 8 tuntia aikaa saada nimipäivälahjani (kiitos kaikille onnitteluista), eli ihan uhallani ajattelin nyt ensin käydä ulkona pissittämässä koiran ja hyppiä siinä tasajalkaa ja sitten ottaa imurin ja imuroida tuon piskin huoneen ja eteiset... Vaikka eihän ne lapset silloin synny kun niitä oikein yrittää saada tulemaan, itsepäisiä ovat alusta alkaen!

Muut täällä valvoo sen takia kun vauva riehuu masussa,mä valvon kun poika ei anna nukkua[&:]
Siis ihan päin mäntyjä menee ton unet,valvois päivällä eikä yöllä..Ja miehen kanssa alkaa mennä ihan päin p*rsettä ja kauhee riidat tulee joka asiasta..Vähän väliä käy mielessä että pärjäisin paremmin pojan kanssa kahdestaan..

Mun zen ei kiinnostavaa kyllä ulotu hirveästi kodin ulkopuolelle enää. Taidan jo olla niin mökkihöperöitynyt, ettei jaksa oikein noita muita ihmisiä. Tänään oli yksi tärkeä tapaaminen Tampereella ja menin sitten bussilla sinne. Istuin tosi leveenä (oli vielä tilaa bussissa) siinä neljän penkin paikalla, kun siinä mukavasti saa jalat suoraksi ja kun muutenkin pitää istua vähän sillain pöhkösti, kun maha on sen verran alhaalla, ettei ole mukavaa istua tuolilla "normaalisti". Sitten vielä pidin toista kättä hiukan viereisellä penkillä, että sain itseni tuettua hiukan ylemmäs, koska edellämainitusta syystä pylly ei myöskään saa upota liian syvälle penkkiin. No ensin yksi torvi istu mua vastapäätä, tässä vaiheessa bussi oli tosiaan ihan tyhjä. Olin vähän tuskasena siinä ku en voinu enää pitää jalkoja levällään. Mut aattelin et kyllä tästä selvitään, joskin sisällä vähän kuohui. Sitten hetken päästä yksi nainen päätti istua mun viereen ja katto sen näkösenä, ettetkö muija meinaa tilaa tehdä. Sitten sanoin ystävällisesti naurahtaen, että mä oon pahoillani, mä en pysty siirtymään lähemmäs ikkunaa. Miehen laskettelutakkikin on niin helkkarin iso, että oli tosissaan tukalaa ja ahdasta. Nainen äkkiä ymmärsikin ja iloisesti päätti sitten istua muualle. No tässä vaiheessa se mua vastapäätä oleva mies tajusi, että olen raskaana ja päätti, että voi alkaa keskustella aiheesta. Voi helvetti. Kyseli kaikkea mahollista, miten voisi helpottaa mun oloa, tarjosi ties mitä hierontoja ja taikatemppuja, olin vaan että synnytys olis paras apu nyt tässä kohtaa kiitos vaan. Sitten se alko vielä kommentoida, että ei sais käyttää kännykkää lapsen lähellä, kun siinä sain jonkun tekstarin jota sitten lueskelin. Voi helvetti, mulla meinas verisuoni katketa ohimosta. Juttu jatku sitten rokotuksiin (näitäkään ei sais antaa lapselle) ja ties mihin. Niin joo, ja sanoi myös, että ei saa antaa miehen sitten hieroa akillesjänteitä, kun se voi aiheuttaa keskenmenon [:-] Ihan jo terminkin puolesta keskenmenon vaara on aikaa sitten ohitettu, plus että luulisin tuon vain korkeintaan käynnistävän synnytyksen tässä kohtaa, mikä ei olis yhtään huono asia. Nätisti hymyilin, että sikäli zen säilyi, mutta mielessäni heitin sitä äijää istukalla.

Parasta oli, kun päästiin Tampereen puolelle ja bussi alkoi täyttyä oikein kunnolla (vaikka oli aamupäivä!) niin lopulta sain sitten vierustoverin. Olin niin poikki tuosta äijästä ja siinä sitten alkoi vielä supistella, etten jaksanut enää avata suutani. Lopputuloksena tämä vierustoveri sitten istui loppumatkan mun käden päällä [:D]

Jep, en enää matkusta bussilla Tampereelle asti. Rajan tällä puolen voi sentään matkustaa vajaissa busseissa, joissa voin hyvällä omatunnolla vallata useamman penkin [:)] Tosin toivon, että nämä matkustelut oli muutenkin nyt tässä...

Niin joo, tättärälle nimpparionnittelut!

Mystis, tosi ikävä kuulla :/ Enpä oikein osaa muuta sanoa. Saatko itse päivisin nukuttua, kun poika nukkuu? Paljon voimia ja jaksamisia koko perheelle!

Hyvä tuo Pääskysen matkustustarina[:D] Mahtavia tollaset jotka luulee jotain tietävänsä,keskenmeno joo tosiaan tossa vaiheessa..

No päivisin on sitten tosiaan siivousta yms ja jos en ole tehny jotain(yks roska jääny pöydälle) niin tulee mieheltä huudot kun en ole tehnyt mitään..Kaikkeen pitäs revetä mut käsiä on tosiaan vaan kaks

Kunnon rasittava äijä tuo Pääskysen matkaseura. Mun asenteessa voi olla vähän korjattavaa, mutta en tajua muutenkaan, että mitä nuo miehet näihin raskausasioihin puuttuu [:D] Lähinnä omalla kohdalla rasittaa tällä hetkellä se, että kaikki maailman Leot, Jussit ja Heikit on jo päässy raskausaikana kurkkiin tuonne alakertaan ihan vaan ammatinvalintansa vuoksi. En ole koskaan joutunut miesgynelle ennen raskautta, niin nyt on jokainen lääkäri ollut mies. Miksi ne haluaa näihin hommiin?! Puhumattakaan, että TYKS:ssa on kuulemma mahdollista saada mieskätilökin [:D] Uskon kyllä, että se olis mun omalle miehelle kovempi paikka ku mulle..
Siinäpä taas mentiin ohi aiheen ja komiasti.. Eli pointti: Hyvin sä Pääskynen selvisit tuosta besser wisseristä mun mielestä!

Mystis tosi kurja kuulla, että teillä rakkaus rakoilee. Siitähän on kyllä kaikki oppaat, lehdet ja muut täynnä, että parisuhde on koetoksella vauva-aikana ja vähän sen jälkeenkin. Eli koittakaa vaan pitää pää kylmänä, niin eiköhän tuo vaihe mene ohi. Mies vois kyllä ottaa vähän huomioon sitä, että sun päivät ei ole tällä hetkellä siivoamista varten, vaan pikku-ukkelia. Kauhean helppo se on täältä huudella, kun oma tiitiäinen on vielä visusti kohdun suojissa eikä ole omaa rytmiään ja temperamenttiaan päässyt meille esittelemään [:)]

Pääskynen: aivan loistavaa. [:D] Kuulosti tosi mielenkiintoiselta matkustusseuralta, taisi olla oikein asiantuntija. [:D][:D] Mä oisin varmaan tokassut, että paras apu nyt akuutisti olis jos siirtäisit sen persiisi jonnekkin muualle...

Mystis: No höh. Ei varmasti ole helppoa jos vauva valvottaa kaikki yöt. Voin hyvin kuvitella, että sen seurauksena mikään muukaan ei suju kun huolehdittavana on vielä pieni vauva. [&:] Koita saada päivällä nukuttua jos mahdollista. Oletko neuvolasta saanut apua/neuvoja tuohon? Voimia!         
Edit: Taitaa olla aika monelle miehelle epäselvää se, että lapsen hoitaminen kotona ei ole vapaa-aikaa, vaan täyttä työtä. Olen useamman miehen kuullut toteavan, että yllätys oli melko karu kun oli itse kokeillut vauvan hoitamista vaimon ollessa töissä.

täältä kans tättärälle nimpparionnittelut [:)]

Ja ihan loistava tuo Pääskysen matkatarina!!!! [:D][:D][:D][:D]

Mä kävin vaan Espoosta tosiaan bussilla tuolla Helsingissä Naistenklinikalla, ja sekin tuntu ihan käsittämättömän vaikealta matkalta. Jostain syystä ihmiset ei vissiin kato, tai muuten vaan tajua, että kun tää täti tulee kyytiin takki kiinni vain ylimmillä napeilla (eli repsottaa siis alhaalta ja koko mahan kohdalta ihan auki, ja villatakki ja kaulahuivi vaan vilkkuu), että oon raskaana. Se istuminen bussissa on tosiaan melkoisen haastavaa, kun ei voi pitää jalkoja silleen normaalisti yhdessä, kun tää muksun pää on jo niin alhaalla, että pakostakin jalat on vähän levällään. Ja sit kun on pakko olla paljon vaatteita sen takin alla, kun se ei siis mee kiinni, niin on normaaliakin leveämpi joka puolelta. Ja supistukset tekee sen paikallaan istumisenkin melko epämukavaks... [8|][:D]
Niin joo, ja mun oli vielä pakko syödäkin siinä bussissa, kun on tuo lievä raskausdiabetes ja tietyin väliajoin pitää jotain mussuttaa... Kävin hakemassa Subin siihen bussiin syötäväks ja olihan se melko haastavaa yrittää istua mahdollisimman kapeasti ja samalla pitää laukusta kiinni, ettei se lentele pitkin bussia ja samalla vääntää sitä Subia naamariin... [;)][:D]

Ja tsemppiä Mystikselle ja perheelle! Samoja mietin kuin HipsuNen tuossa mainitsee. Toivottavasti tilanne paranee kuitenkin.

No neuvolassa tarjosivat mulle jotain masennushoitajaa(en ole kyl masentunu) ja sit ehdotti jos miehen kanssa mentäis perheneuvolaan,mut eihän meillä miehen mielestä ole ongelmaa[:D]
No viime yönä yhden kerran herätin miehen syöttämään et saisin hetken nukuttua niin eiköhän se tullu syöttämään sen sängyn viereen,joten se niistä unista! Ja ärsyttää kun toinen on heränny yöllä yhden ainoan kerran ja aamulla kehtaa valittaa kuinka väsyttää,ja mua ei sit varmaan väsytä ku oon valvonu koko helkkarin yön[:D] No meillähän mies hoiti sillon kun olin sairaalassa,mutta veikkaan että anoppi sitä suurimman osan aikaa hoiti kuitenkin..

Kiitos kaikille tsempeistä[:)] Eiköhän tää tästä,tai sit ei..Ehkä me ei vaan miehen kanssa sovita yhteen,riitoja oli jo ennen raskautta ja raskauden aikana..

Takaisin