Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo Mystis! Perusta vauvojen neuvolakeskustelu. Ihana päästä lukemaan niitä kuulumisia jo nyt ja ihan varmasti kommenttia tulee, vaikka muilla ei vielä nyyttejä olekaan. Ja ei tässä tosiaan varmaan kauaa mene kun porukka alkaa jakautua lisää.

Niin on mullakin täällä jotain tekemistä[:D] kyllähän mä täällä koko ajan käyn kyttäämässä teidän juttuja[:)]

Mystis kuulostaa oikein hyvältä tuo neuvolakuulumisest [:)]

täällä ei oikein mitään uutta...pikkunen on keskolassa ja ihan hyvin voi..toivon tänään saavani lisää tietoa kun meen käymään, kävin aamulla, mut käskettiin pois kun sinne oli tulossa uusi vauva...hehe...no pumppausta tässä olen opetellut [:D]

kiitos meemi [:)]

Täällä on kans ihan mieletön hinku päästä jo synnyttämään, mutta nyt on sellainen olo että ei taida mitään tapahtua pitkään aikaan. Olo on tosi kurja mutta silti ei ole mitään isoja pitkiä supistuksia tai edes pieniä. Noh, kyllä se sieltä joskus tulee ulos..

meemi meillä on ihan samat siivoustalkoot nykyään [:D] Me siivotaan yhdessä eli toisinsanoen mies imuroi ja mä järjestelen jotain pientä siinä samalla [:D] Nyt ajattelin että vois vaikka mopata kun eilen imuroitiin, jos ne vedet vaikka menis [:D]

Mystis sähän voisit perustaa semmoisenkin uuden aiheen kuin "Jouluvauvat kuvina", olisi niiiiiiin ihana katsella suloisia kuvia vaikka omaa ei vielä täällä olekaan [:)]

Bluerose pääset kans kohta kirjottelemaan neuvolakuulumisia[:)]
Saatko kuitenkin viettää suurimman osan päivästä vauvan kanssa?
Meillä poika siirtyi muutaman päivän päästä seurantahuoneeseen missä makoili normaalissa sängyssä ja siinä huoneessa oli maximissaan vaan 3 vauvaa,ja siellä sai aikaa vietellä oikeestaan klo 21 asti mitä nyt välissä oli sellanen hiljanen tunti millon ei saanu olla siellä..

Joo vois kyllä perustaa,vaikka vähän sillä kannalla olen etten tänne lapseni kuvaa laita,mutta onpa tänne vau.fi muutkin laittanu [:)]

Meemi: Tuo minun tickerini taitaa laskea, että menee kuitenkin tuonne 42+0 viikolle ennen syntymää, mikä alkaa tämän raskauden kanssa jotenkin jo tuntua mahdolliseltakin, kun näin omalla tavallaan on kulkenut, eli siksi tuo heitto. Sinänsä jännää, että tuossa tuollainen ero on, kun kuitenkin molemmat ovat saman palvelun tickereitä.

Muistin muuten tässä, että enhän minä missään nimessä voi tänään lähteä synnyttämään vaikka haluaisinkin, kun on tytön nimipäivä ja tuo ei halua ketään sitä sotkemaan! Torstaina sitten, kun on oma nimipäivä ja sopivasti se täysaikaisuus saavutettuna.

Punatulkuista, täällä meillä metsässä niitä näkyy kesäisin, kun pesivät tuossa tiheikössä vähän matkan päässä, mutta talvisin siirtyvät jonnekin teille tietymättömille, niitä ei sitten tahdo bongata millaan - paitsi joskus poikkeavat anopin lintulaudalla - itse emme ole laittaneet tänä vuonna lintulautaa, kun nuo tiaiset tulevat sitten ihan röyhkeiksi ja tunkevat vaunuihin nukkuvia lapsia häiritsemään. Meillä on täällä ihan mielettömän kesyjä töyhtö- ja kuusitiaisia, muutama hömötiainenkin ja myös talitintit käyvät aina ikkunoihin koputtelemassa.

Pajunkissa, tosi jännä juttu toi punatulkkujen "katoaminen", koska mäkään en muista millon viimeks olisin moisen nähnyt! Hassua [:)] Ehkä ne tosiaan kulkee lasten perässä.

Sen sijaan, meillä on täällä hassu pupu. Ilmeisesti yökukkuja-pupu. Takapihan terassilla on näkynyt jäniksen jäljet koko sen ajan mitä on ollut lunta. Ja siis aina yhdet kerrallaan, sitten kun on satanut uutta lunta päälle, on seuraavana aamuna odottanut uudet jäljet lumessa. Nimenomaan aina aamulla verhoja avatessa huomaan pupun taas käyneen, eli ilmeisesti ihan tosi varhain aamulla tai sitten yöllä käy loikkimassa. Tai no niin, onhan se voinut tietty illallakin käydä, kun olen sulkenut verhot. Mutta tänä aamuna oli yllätys, että vaikka ei ollut edelliset jäljet peittyneet, niin oli pupujussi silti taas käynyt pyörähtämässä terassilla [:)] Ihana pupunen, näkisinpä sen joskus. Pitänee ruveta päivystämään tossa ikkunalla.

Soitin tänään kirurgiselle kyselläkseni, että onko mitään uutta, kun en siis ole vieläkään saanut sinne mitään aikaa. Pitäisi kuitenkin ruveta järjestelemään tuota tammikuuta esim. isyysloman osalta niin olisi ihan kiva tietää, milloin olen sairaslomalla. No, sainpa kuulla että enpäs pääsekään leikkaukseen vielä! Vaikka nimenomaan lääkärin kanssa keskusteltiin, että leikkaukseen ei ole hätää, mutta hoidetaan se kuitenkin heti kun mahdollista. Voi olla, että itse ymmärsin väärin, mutta kirurgisella kuitenkin ovat pistäneet mut vasta lääkärille jonoon ja se siis on tammikuussa. Sisätautipolin lääkäriltä sain sen käsityksen, että se laittaa siihen kirurgin lähetteeseen, että LEIKKAUSAIKA vuodenvaihteessa. Mä siis luulin pääseväni sen lääkärin vastaanotolle jo hyvissä ajoin ennen, jotta se leikkaus voisi tosiaan olla tammikuussa. Mutta tammikuun aikana siis menen vasta lääkärille, joka määrittää leikkaustarpeen kiireellisyyden. Tämäkin on mun mielestä niin huvittavaa, koska tota kiireellisyyttä ei voida enää millään sen kummemmalla mitata, kyhmystä ei saa mitään lisätietoa muuta kuin leikkaamalla se, joten nyt on aika ärsyyntynyt olo. Menen siis tapaamaan jotain kirurgia, kestää varmaan noin 10 min taas, se katsoo mun labrat, tunnustelee vähän kaulaa ja toteaa: "joo, oishan tä hyvä leikata pois, että saadaan tietää mikä se on" ja sitten takaisin jonoon odottamaan jos saisi jonkun leikkausajan. Onhan tietty mahdollista, että samat kokeet otetaan uudestaan ja tarkistetaan onko tilanne muuttunut. Jos lääkäri sitten toteaa, että ei ole kiireellinen, ties miten kauan saan siinä jonossa olla. Toisaalta kiva, että saa elää tavallista arkea pidempään, mutta olisin kyllä jo halunnut eroon tästä hitosta.

Ottaa niin toi päähän, oli pakko tulla tänne vähän purkamaan. Ei se nyt sikäli ole iso juttu, mutta kun olin elänyt nämä viime kuukaudet ajatellen, että tammikuun jälkeen tämä koko homma voi jo olla ohi ja nyt se sitten vasta alkaakin silloin. Harmittaa. Vois sitten edes toi synnytys käynnistyä esim tällä viikolla, ettei olis ihan pelkkää odottelua tämä elämä [:D]

Meillä miehellä loppu jo isyyslomakin ja nyt ollaan sit pojan kanssa kaksin illat kotona..
Teillä muilla vielä kaikki edessä[:)]

oi ihanaa.. kauheen äkkii se aika meneeki.. meillä muilla on vasta edessä kaikki noi mitä oot jo kokenu. [:)]

Tää palsta on kyl ihan kauheen tärkee mulle[:D] Täällä on saanu niin paljon tsemppausta kaikilta.Tänne on voinu tulla aina avautumaan,kun eipä mulla paljoa sellaisia ihmisiä ole kelle asioita vois kertoa..Tää on vertaistukea parhaimmillaan,ainaki mulle[:)] 

Voi morjes... yritän palautella mieleen sinistä unta ja ihme ja kummaa tuutulaulu mielessä, eikä tästä tuu mitään ku vollotan silmät päästä [:D] Mitä luulette, mahtaako olla vauvalle rauhottavaa jos äiti itkee itkemästä päästyään? [:)]

Moikka kaikille! Mulla on nyt 2. äitiyslomapäivä menossa, enkä ole vielä tajunnut loman alkaneen. Osaksi kun ollaan pois kotoa, täällä Pohjois-Karjalassa. Mut just kun lähdettiin ajamaan tänne, alkoi ekan kerran tuntua sellaista menkkamaista kipua vatsassa... mietin että ei kai nyt ala oikeita suppareita tulemaan... Vaikka laskettuun aikaan onkin vielä 5 viikkoa, enkä usko mitään tapahtuvan lähiaikoina, niin silti on vähän epämiellyttävää olla 600 km päässä omasta synnytyssairaalasta... täällä kun on 150 km lähimpään sairaalaankin... [&o] No, huomenna kotiin, ja loppuaikana ei oo tarkoitus matkustella vaan pysytella kotimaisemissa ja valmiudessa, että jos jotakin alkaa tapahtua, niin ehditään ajoissa sairaalaan.

Täytyy kyl tunnustaa, että vähän alkaa jo kyllästyttää kaikille vatvoa samoja vauva-asioita ja miltä tuntuu jne jne. Odotan, että pääsen kotiin omaan rauhaan, ei huvita vauvaa koko ajan kaikille jakaa... [:-]

Happy73 kuulostaa niin kovin tutulta. Me oltiin kotipuolessa pari viikkoa sitten. Sinne on 500km. Tulomatka autossa aivan tuskaa ja seuraava päivä kotona menikin sitten äippäpolilla. Varmaan vähän turhan raskas matkustus. Ei sitä enää viitti lähtä matkustamaan, vaikka olis vielä aikaa laskettuun aikaan. Melko orpo olo, jos kaveri päättääkin tulla maailmaan jossain keskellä korpea matkan varrella [:D] Vaikka se niin hyvin epätodennäköistä onkin..

Meillä muutto lähestyy. Voi että mua stressaa. Kattelen tätä paskakasaa (anteeksi ilmaisu), laatikoita, tavaroita, sotkua.. enkä silti saa mitään aikaiseksi. Pakko vaan aloittaa jostain. Ajatukset on jo kovasti uudessa kodissa ja vauvassa, mutta mitäpä niitä miettimään, jos ei tästä edellisestäkään pääse ensin eroon [:D]

Pääskynen kuule.. Tiiätkö Anna Puun kappaleen Mestaripiirros? Mulla olis haaveena, että laulaisin sen meidän ristiäisissä tuolle tiitiäiselle. Ei siitä taida mitään kuitenkaan tulla, kun mulla tulee joka kerta itku, kun yritän sitä laulaa tai kuuntelen. Eikä se laulu mua ennen raskautta itkettänyt. En edes ajatellut, että siinä laulettais lapsesta. Sitten yhtäkkiä tuli sellanen olo, että siinä lauletaan meidän vauvasta [:)]

HipsuNen, en ookaan kuullut tuota, uskallankohan edes kuunnella [:D]

Mua on alkanu ärsyttää muiden veikkailut siitä millon vauva syntyy. Tai no ihan lähipiirin veikkaukset ei niin paljon häiritse, ne on kuitenkin ollut alusta asti tässä mukana eikä ne kyllä ihan hirveästi veikkailekaan. Mutta sellaset puolitutut. Todella ärsyttävää. En edes tiedä mikä siinä niin ärsyttää. Ehkä se on sitten vaan sitä, että paskaako ne tietää mitään tästä raskaudesta, mun oloista yms. ja kun ei tota synnytyksen ajankohtaa muutenkaan voi mitenkään ennustaa. Ehkä just lapsiveden menosta voi jotain päätellä [:D]

Harjotussupistukset on lisääntynyt, toivottavasti se vauhdittaisi tätä hommaa. Haluun nähä ton naperon! [:)]

Synnytystapa-arvio takana. On ollu mukavampiakin lääkärikeikkoja kun tuo mutta ajateltava positiivisesti, ei tätä ole kun kerran raskautta kohen... Eli painoarvio oli 2,9 kiloa, kiinnittynyt on, ja pää on oikeessa asennossa. Hyvät virtausäänet napanuorasta. [:)] Keskiverto muksuksi sano nuori erikoistuva lääkäri-setä meidän vaavia, eli painoltaan jne tarkotti [;)] Itelle jäi vaan epäselväks et mikä oli kohdunsuun/-kaulan tilanne, ja kotia päästyäni kun tajusin kattoo korttia, ni ei sinne oltu merkattu selvästi muuta kun se painoarvio. Oli siel jossain ruudus jotain kirjaimii mistei saa selvää et mitä siinä lukee [:@] Pitää kysyy perjantaina neuvolasta jos niil ois koneella puuttuvat tiedot [>:]

Lauluista puheen ollen.. Minä tykkään tätä nykyä hirveesti Katri Helenan laulamasta joululaulusta Taivas sylissäni. Se on aivan ihana, vaikka en Katri Helenasta muuten niin välitäkään. Vielä parempi tuo on ehkä Carolan alkuperäsenä versiona Himlen i min famn.

Tuntuuko teillä muilla muuten välillä hirvee paineen tunne tuolla alapäässä? Mulla on nyt viimesen viikon aikana välillä tuntunu tuota, hankaloittaa kävelemistä.. :P Oiskohan vauva jo laskeutunu, vaikka laskettuun aikaan on vielä viis viikkoo. Harjotussupistuksia on mullakin nykysin ihan päivittäin, mutta kipeitä supistuksia ei oo onneks vielä ollu. 

Zoe: Tuo joululaulu Taivas sylissäni on kyllä aivan ihana. Ihastuin siihen pari vuotta sitten kun se oli meidän joulukonserttikappaleena. Samana jouluna laulettiin joulukonsertissa sellainen kehtolaulutyyppinen laulu nimeltä Lullaby. Se oli ja on myös aivan ihana.

Tuo paineen tunne on Zoe ainakin mulle hyvin tuttua. Välillä on onneks helpompia päiviä sen kanssa. Niinä päivinä kun on tuo paineen tunne voimakas, tulee usein myös enemmän/kipeämpiä supistuksia.

Heh, mulle meinas käydä äsken hassusti parkkihallissa. Olin juuttua mahastani kiinni kahden auton peilien väliin. [:D] Oli pakko sit mennä kyykkyyn, että pääsin siitä pois. Ei tullut mieleenkään, etten mahtuisi siitä menemään... Ei vissiin ole tuo mahan hahmotus vieläkään ihan kohdillaan. [:D]

Painetta tuntuu kyllä ja nyt muutaman päivän aikana paineentunne on siirtynyt tuonne takapuoleen. Senkin toivon olevan merkki siitä, että synnytys olisi enää ihan parin päivän päässä [:)] Ummetus ei ainakaan ole ollut riesana. Itse asiassa, olen muutenkin huomannut ulosteen nyt muuttuneen sen jälkeen, kun tuo paine alkoi kohdistua takapuoleen. Too much information? [:D] Kai nämä nyt ainakin viittais synnytyksen olevan lähellä, mutta lähellähän on suhteellinen käsite. Mut eihän tässä nyt enää ole kuin max neljä viikkoa. Sehän on vähän.

Vauva on päättänyt kääntää kylkeä. Tähän asti koko ajan ollut jalat tonne oikeaan kylkeen, siis sen jälkeen kun on kääntynyt. Nyt on pyöräyttänyt kylkensä oikealle ja koipensa vasemmalle. Pöhkö.

Mäkään en meemi aina osaa hahmottaa näitä dimensioita [:D]

Pääskynen, ainakaan vauvasi ei ilmeisesti ole kiinnittynyt, kun kylkeä voi kääntää. Meidän neuvolassa täti eilen ihmetteli tuota tenavaani, se kun on kiinnittyneenä, mutta ultratessa kuitenkin heilutteli päätään. Ilmeisesti jotenkin riippuu lantion tilavuudesta tuo, miten sopii siinä liikkumaan, mutta harvoin nuo päätään kamalasti siellä viskovat (tuntuu muuten epämukavalta)

Se olisi sitten täysaikaisuus saavutettu!!! Ja mentiin jo edellisen muksun syntymäajasta ohi, tuo kun tuli rv37+0 klo 5.23. Päästäänköhän ohi seuraavastakin, joka olisi sitten lauantaina, 37+3? Siitä seuraava ja viimeinen vertailukohde olisikin vasta joulukuun puolivälissä eli 39+5...

Takaisin