Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Blueroselle ihanasta pikkuisesta! <3

Meemi:
Millaista siellä kakkosvalmennuksessa oli? Entä se synnytyskeskustelu, oliko siitä mitään iloa? Oon edelleen menossa sinne maanantain teemaryhmään, ja kyyti kyllä kelpaa. Mä asun kyllä teihin nähden vähän väärään suuntaan, mutta voin tietty tulla vaikka Hiekkaharjun tai Tiksin asemalle. Tai voidaan mennä myös meidän autolla.

Suze: Kakkosvalmennus oli kanssa positiivinen kokemus. Sinne tuli tuore äiti ja isä vastasyntyneen (oliko vuorokauden tai kahden ikäinen) vauvan kanssa kertomaan fiiliksiä ja vauvaakin esiteltiin ihan livenä. Tää mamma oli ihan myyty. [:)] Ainoo vaan, että mua supisti koko valmennuksen ajan niin kovasti, että kun sitä oli tunnin kestänyt alkoi valmennusta pitävä kätilö huolestua ja siirsi mut synnytyshuoneeseen käyrille. Siellä sit makasin aika pitkään ja sen jälkeen vielä päivystykseen. Eli meillä jäi tunti puuttumaan tuosta 2 valmennuksesta, mutta tulipahan synnytyshuonekin testattua ihan käytännöntasolla. [;)] Kätilökeskustelu oli mun mielestä tosi hyvä, vaikkei siinä sillain mitään uutta tullut. Kuitenkin taas vähän konkretisoitui sinne meno ja tuli tutummaksi se osasto. Nyt vaan pitäis päästä siihen 8.12. asti, että päästään tuonne. Ja siis mulle on ihan sama, kumman autolla mennään jos sullakin on auto käytössä. Tai mä voin kyllä sut koukkasta kotoakin tai Tiksin/Hiekkaharjun asemalta, ei väliä. Pistän sulle vaikka yksäriä tulemaan tossa jossain vaiheessa. [:)]

HipsuNen, sain rahaa ottamalla järjestelmän haltuun [:)] Päätin jo raskautta "suunnitellessa", että teen sitten plussattuani enemmän töitä ja jätän opiskelut vähemmälle. Alkuun olin toki saikulla pahoinvoinnin takia, mutta sen jälkeen sitten tosiaan tein pääasiassa töitä ja opiskelin vain vähän. Sillä tavalla sain sen näyttämään siltä, että tulot olisivat merkittävästi nousseet tuosta 2008, jolloin opiskelin enemmän ja tein töitä kun ehdin. Tai siis joo, tulot toki oli ihan oikeastikin nousseet, mutta jos en olisi ollut raskaana nyt niin olisin jatkanut opiskeluita ja jättänyt työn vähemmälle. Eli rehellisesti huijaamalla [:D]

Onko kukaan muu saanut jotain tollasta hämärää yksityisviestiä, jossa kysellään ootko sinkku på engelska? Pelästyin, että ei kai sieltä nyt mitään virusta tullut. Tosin, ei siinä kyllä ollut mitään liitettä, että sikäli tuskin mitään...? Joku spämmihän ton on pakko olla, aika sairasta olisi yrittää iskeä ketään vauvapalstoilla [:D]

Toivottavasti Jiu sai miehensä jollain konstilla sairaalaan ajoissa! Taitaa vauva kuitenkin jo kohta olla kainalossa, jos ei jo olekin [:)]

Todella paljon onnea blueroselle ja koko perheelle!! Varmasti on mahtava fiilis!
Me muut tullaan sit perästä.. Itellä oli just neuvola ja sano terkkari, että pää on jo niin alhaalla ettei varmasti mene yli. Jos kuulemma kovsti liikkusin niin varmasi käynnistyis..

^ minä en kyllä usko mihinkään tuollaisiin sanomisiin... nimittäin minun vauvani pää oli jo rv 30+0 niin alhaalla, että Taysin synnytysvastaanoton ultralaitteella ei saanut siitä mittoja. PAikat ovat olleet viikkoja reilusti auki ja täysin pehmenneet. Supistuksia on enemmän kuin riittävästi pitämään öisin hereillä, viimeisen viikon ajan olen liikkunutkin jopa aika reippaastikin. Ja tässä edelleen - aivan varmasti tämä vauva on nyt päättänyt olla se meidän tenavista, joka tekee täydellisen yllätyksen ja menee yliaikaiseksi, sitten saan kärvistellä käynnistyksessä joskus rv42+.......... Toisaalta upeaa, sitähän minä toivoinkin, että saisin edes kerran kokea yliaikaisuuden "nautinnon", mutta hassua kun miettii, että tässä samassa raskaudessa ollaan saatu jännätä pikkukeskosena syntymistä.

Se olis tänään 38.viikkoa täys [:)]Tämä odotusaika on kyllä mennyt nopeasti. Ihanaa on, että mies jäi nyt lomalle ja menee vasta ens vuoden puolella töihin.
Huomenna lähtee vielä toiselle puolelle Suomea, mutta muuten on kotona. Täytyy toivoa, ettei käy niinkuin Jiulle, että mies on reissussa kun lapsi ilmoittaa tulostaan....

Toivottavasti Jiulla kaikki hyvin, ja mies ehti paikalle? Vauvan synnyttyä mekin sitten heti muutetaan, ei ideaali tilanne ja aiheuttaa stressiä ( muutetaan pk-seudulta Pohjanmaalle ), mutta elämä on.

Mun on nyt pakko sanoo tää ääneen täällä kun oli niin vahva fiilis ettei ole tosikaan. Elikäs, tulin tänne sen takia vaan äsken vartavasten kun mulle tuli tosi vahva tunne että täällä on joku jakautunut jo kahtia.. ja ei täällä sit ollutkaan kukaan ilmoillut mitään.. höh. Hassu fiilis tosiaan, olin ihan 100% varma [:)] Kai se olen sitten minä itse joka tästä kohta lähden sairaalaan kun on tällainen olo [:D]

^ juu luulen, että siellä on homma jo hoidettu [:D] Missähän meemi.....?

Ai kauheeta, mittasin tänään ympärysmittani. Siis mä en ole normisti ylipainoinen ollenkaan ja
nyt viimeisillään ympärysmitta oli 113 cm [:D][:D][:D]

meemi on vielä yhtenä kappaleena. [:D] En vaan ehtinyt koneelle eilen - nyt harrastan yökukkumista. [&:] Mutta kyllä se Jiu varmaan hyvinkin on synnyttänyt. Hauska odotella kuulumisia. [;)]

Ang1: onnea täysiaikaisuuden saavuttamisesta! [:)]

Mulla eilinen oli "oireiden" suhteen jo vähän rauhallisempi. Silti sai tosi hissukseen ottaa. Nyt yöllä on vähän supistellut ja unta ei vaan riitä. Mutta iso helpotus on se, että saatiin miehen kanssa (lue: mies sai) kämppä siivottua melko hyvin. Vielä pitäis vähän imurointia vaan harrastaa. On kyllä ollut ihan uskomattomassa kunnossa tää kämppä... Meillä siis tilaa on aivan liian vähän, liikaa tavaraa ja kolme eläintä. Karvaa, kuraa, hiekkaa, pölyä yms. alkoi olla joka paikka täynnä. Lisäksi meillä on ollut edelleen sellasia "tavarakasoja" muuton jälkeen. Ei olla oikein tiedetty, miten saada kamat mahtumaan. Nyt perattiin vähän niitä. Ens vuonna katellaan kyllä isompaa, mutta nyt pitäis vielä puolisen vuotta tässä mahtua olemaan...

Meemi: Ethän vain sinä imuroinut!!!??? Se on nimittäin se kiellettyjen listan numero yksi (lattianmoppauksen ohella), jos et halua lähteä synnyttämään. Minä puolestani kaivan imurin esiin ja imuroin sängynalustan. Nimittäin täällä kun se sentti kohdunkaulaa on ja pysyy hamaan hautaan asti, eli ihan sama mitä teen.

TAAS valvottu yö takana ja ajattelin jo, että täysikuu tekee temput ja käynnistää synnytyksen, mutta mitä vielä... Kuten huomaatte, meikäläisellä on tosiaan vaaka kallistunut toiseen suuntaan ja ilomielin menisin synnyttämään, alkaa kuppi kuohua yli ja olla aika väsynyt kuukausien jännitykseen, supisteluihin ja hermoiluihin. No, isäntä lähti taas Visuvedelle hommiin aamupäiväksi, joten jospa tällä kertaa sitten käy niin kuin perjantaina jo pelkäsin, eli saan lähteä parin ipanan kanssa ambulanssiin.

Kintut ristiin vaan Tättärä ja kumppanit, pidetään ne muksut vielä vähän aikaa kyytillä [;)][:D] Myö kans eilen alotettiin "joulusiivous". Pyöritettiin olkkarin järjestys uusiks, ja tuli positiivinen shokki miten paljon parempi tuo onkaan uudella järjestyksellä kun sillä vanhalla. [:)] Valitettavasti vaan huomasin itekin että imurointi tuottaa tuskasen olon jälkeenpäin.. [&:] Selkään ja varsinkin alavatsaan koski koko loppuillan niin paljon että istualtaan ylösnousu oli melkosta taiteilua. Ja se paineentunne alapäässä... [8|] Ikävä kyllä meillä ei muut (mies) osaa ulkoiluttaa imuria kun minä... [:@] Ainut onni eilisen onnettomissa oloissa oli etten mitään raskaampaa saanu enää tehä. Isäntä siirteli sohvat ja tv-tasot ja kukkaset ynnä muut, mä vaan kävin heiluttelemas sitä imuria aina välillä. [8|][:)] Vaikka siis kyllähän Minä kykenen ihan samanlailla kun ennenkin, tämä tilahan Ei ole sairaus, mutta mutta... Ehkä on paree tässä vaiheessa jo jättää se polttopuiden kantaminen ja sohvien siirtely muille kun pelkkä imurointi meinaa olla jo liikaa.
Mutta nyt mä lähden neuvolaan antamaan vielä viimesen kontrolli-verinäytteen miinusvereni takia, ja toivon että siinä on kaikki niinkun pitää. [:)]

Minulla nyt on enää kaksi päivää täysaikaisuuteen ja JOS tämä muksu yhtään noihin kahteen edelliseen (37+3 ja 37+0) tulee niin tällä viikollahan se sitten on tulossa... Tosin ei sitä koskaan tiedä tietenkään, mutta epäilisin ensi viikonloppuna synnyttäväni, kun kuten aiemminkin sanottua noista aiemmista kaksi on syntynyt lauantaina ja kaksi sunnuntaina, eli mikään muu viikonpäivä ei tule kyseeseen... Siksi tässä uskaltaa jo puuhaillakin. (Ja ei, en minä oikeasti vielä ole sitä imuria esiin kaivanut, nyt kun kerrankin on saanut olla muutaman kuukauden siivoamatta hyvällä verukkeella - se ennenaikaisuuden uhka - niin aion jatkaa tätä lepolomaa siivouksesta oikeasti raskauden loppuun asti, ei tässä enää montaa viikkoa edessä ole vaikka miten laskisi. Tuo tickerini on muuten jännä, kun väittää, että minulla on vielä yhtä monta päivää jäljellä kuin meemillä, jolla on kuitenkin la vasta ihan joulukuun lopussa ja minulla 15. päivä!)

Mun tarvii nyt kertoa punatulkuista.

Lapsena sitä oppi ensimmäisenä kaksi lintulajia; talitintin ja punatulkun. Niitä oli aina lintulaudalla. Sitten punatulkut hävisivät. En ole nähnyt niitä sitten lapsuuden, en missään kodissa, missä olen asunut, en maalla enkä kaupungissa, enkä missään siltä väliltä.

Muutama viikko sitten virittelin kaksi lintulautaa ja talipalloroikottimen keittiön ikkunan taakse sireenipuskaan, kuten teen joka talvi. Seuraavana päivänä puskassa kävi kuhina; talitiaisia, sinitiaisia, yksi hömötiainenkin (!), varpusia, pikkuvarpusia, viherpeippoja, orava, hiiri, harakka, naakka ja fasaani ja mikä parasta: kolme punatulkkua.

Nyt punatulkkuja on jo kahdeksan. Eilen katselin ikkunasta tuota parvea ja itkuhan siinä tuli. (En ole muuten itkeskellyt raskausaikana)

Ajattelin, että ehkä punatulkut kuuluvat vain lapsuuteen ja ovat siksi täällä valmiina odottamassa.

Saiskos tänne tehdä oman keskustelun vauvojen neuvolakäynneistä?
Meillä kun nuo on ajankohtaisia,ja kyllä te muutkin alatte pian jakaantumaan[:)]

Jätin kyllä kiltisti imuroimiset miehelle. [:D] Lähinnä istuin sohvalla henkisenä tukena kun "siivottiin" (lue:mies siivosi). No, ehkä vähän osallistuin tavaroiden järkkäilyyn.

tättärä: mä oon ihmetellyt samaa meidän tickereissä... Kerran mun piti ihan laskea päivät laskettuun aikaan ja olin kyllä samaa mieltä tuon mun tickerin kanssa. En kyllä silti tajua...

Pajunkissa: Ihanaa! Punatulkut on ihania ja ehdottomasti kuuluvat (vähintään) lapsuuteen. Hauskaa, että teidän punatulkut on jo nyt tulleet valmiiksi odottamaan. [;)]

Mystis: Mikäs sinua estää aloittamasta uutta keskustelua, kun tosiaan, kohtahan me muutkin jo aletaan jakautumaan oikein urakalla. [:D] Kyllä sinne varmasti joku jo tulee kommentoimaan jotain tässäkin vaiheessa.

meemi: työnjohtajan hommat on ihan kivoja, eiks niin? [;)][:D]

Mulla on ihan hyvät oltavat, vaikka myönnetään, että väsyttää ihan koko ajan, vaikka nukun tosi pitkiä öitä ja heräänki nykysin vain 2 kertaa yössä pissalle. Mä kun oon vaan maailman kärsimättömin ihminen, niin haluaisin jo saada nyytin syliin [;)]. Mut ei siis vielä mikään varsinainen pakko tulla ulos, kyllä mä vielä kestän, kun on tosiaan ihan ok olokin. Viikkojen puolestahan tää jo sais tullakin, jos tahtoisi [:)].

Mä kyllä imuroin just toissapäivänä, eikä se juurikaan vaikuttanu mun olooni ja tänään aattelin mopata lattian [:)]. Että jos nää on niitä hommia, joilla lapsi saadaan ulos, niin kai se sitten alkaa harkitsemaan ulostuloa pikkuhiljaa! [:D][:D]

Ihanaa Pajunkissa, kun punatulkkuja on löytynyt! [:)] Meillä ei ole omaa pihaa, kerrostalossa kun asutaan, niin ei voi sen tarkemmin seurata, mitä eläimiä tuolla pihoilla pyörii. Onneks on kuitenki ikkunat kaikki tuohon metsään päin (iso puistoalue, joka alkaa tuosta heti pihan laidalta, n. 20 metriä talosta), niin voi aina välillä huijata itseään, että asuu jossain enemmän maalla. [;)][:D]

Jännä juttu, meillä oli kans mun lapsuudessa Hirveesti punatulkkuja pihassa, ja sit ne jossain vaiheessa hävis. Eikä niitä näkyny missään, ei ees maatalon puissa vaikka pihapiirissä "samat puulajit" kun meillä nyt täs omassa pihassa. Nyt on tänä syksynä taas ilmestyneet tähän meidän pihaan, ja olen ollu ihmeissäni ja kovin ihastunut. [:)] Mun piti kans ostaa talipalloja ihan vaan sen takia että sais nuo punikit pysyyn markilla [;)] Josko myö kohta saatais vielä se lintulautakin pihaan kun meille on sellanen luvattu [:)]

kauheesti tullu uutta juttua tänne, en koko viikonloppuna käyny kun lukee välillä näitä juttuja.. meijän vanhemmat oli täällä.. ja eilen oltiin meijän mummin 90 vuotis synttäreillä. [:)]

mä oon kyllä tiuhaan tahtiin nyt imuroinu ja moppaillu.. tulee supistuksia enemmän.. [;)] haluisin jo toisen syliin.. saunassaki on tullu käytyy jos se synnytys vaikka sitten joskus käynnistyis.. [:D]

Takaisin