Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mystis: Kyllähän ne hormonit vaikuttavat reippaasti ensimmäisten kuukausien aikana siihen tunteeseen, ettei välttämättä väsytä vaikka toisaalta saattaa kulkea ihan sumussa ja olla kaikkea muuta kuin terävimmillään. Onneksi se YLEENSÄ helpottaa muutamassa kuukaudessa, kun vauva oppii jonkin moisen rytmin ja ruokailutauotkin alkavat vähitellen venyä niin ettei herätä kymmentä kertaa yössä syömään. Taudit ovat kaikkein kurjimpia, toivottavasti teillä kohta tukkoisuus helpottaa.

Helkkari, että pelottaa kun mies on tänään päättänyt jättää minut useammaksi tunniksi noiden ipanoiden kanssa ja lähteä hoitelemaan työhommia pitkin maakuntia. Taas tässä aamuyöllä on ollut sellaiset tuntemukset, että oikein hirvittää jäädä yksin, kun tietenkin sitten tulee tosi eteen ja pitäisi päästä lähtemään, mutta milläs lähden jos tuo on juuri jossain helkatin Visuvedellä ja pitäisi ottaa pienimmät mukulat mukaan sairaalaan. No eiköhän tämä vielä kasassa pysy kuten tähänkin asti... Vaan kun elämässä usein tuntuu toimivan se Murphyn laki, että asiat tapahtuvat silloin kun on hankalin hetki.

Toivotetaanpas se herra Murphy sitten täksi päiväiksi hemmetin kuuseen lakeineen. Toivottavasti saat, Tättärä olla siltä rauhassa.[:)]

Tsemppiä Blueroselle, vai ehkä tässä vaiheessa jo onnea..!
Ja Tättärä, sun mies sentään ilmeisesti on samassa maakunnassa eli automatkan päässä, vaikka toki sulla onkin enemmän huolehdittavaa kuin minulla, kun perhettä on jo valmiiksi. [:)]  Minun mies lähti pariksi päiväksi Helsinkiin, josta ei varsinkaan viikonloppuna turhan tiuhaan tule koneita takaisin päin. Toivotaan siis kovasti, ettei täällä eikä sielläkään ala tapahtua tänään tai huomenna mitään!

Tänne pitää sit perustaa keskustelu hassuille asioille mitä on tullu väsymyksissään tehtyä vauvan syntymän jälkeen[:D] Mulla niitä on jo vaikka kuinka,ihmettelin eilen miks helkkarissa jäätelö on jääkaapissa[:D]

Ja tuosta väsymyksestä vielä... sitä siis tosiaan ei itse aina tajua vaan omasta mielestään on tosi virkeä. Ja puhuu täysin järkeviä, mitä toiset eivät vain aina käsitä. Ehdottomasti sellainen ketju sitten pitää saada. Ja nyt hiukan muinaishistoriaa:

Viitisen vuotta sitten, kun tuo meidän kolmonen oli pieni tapahtui sellainen juttu, että makailin vauvan kanssa sängyllä imettämässä ja nukuttamassa vauvaa (minä itse EN siis nukkunut - omasta mielestäni...) Silloin sitten poika tuli kyselemään minulta, paljonko kello on, ja alkavatko telkkarin lastenohjelmat pian. Minähän vastasin pojalle:" Katso kelloa siinä KRANSSISSA, joka on kirjahyllyssä, siinä on kello." Ja näin aivan selvästi silmissäni sen kranssin ja kellon, joita siis ei ole koskaan ollut olemassakaan. Poika muistaa edelleen aina joskus mainita tuon kellokranssin, vaikka oli tuolloin noin 2,5v eikä kyllä olisi ajan päälle ymmärtänyt vaikka se kranssi ja kello olisivat olemassa olleetkin.

Jiu: Mies tosiaan on suht lähellä ja reissussa vain tämän alkupäivän, ainoastaan se hirvitti, että jos lähtö olisi tullut (on kohta jo tulossa kotiinpäin, eli nyt ei enää hätää) niin olisi pitänyt odottaa tuo kotiin ennen kuin olisin voinut soittaa ambulanssia ja painua synnärille. Minun synnytykseni kun ovat oikeasti nopeita, viimeksikin tajusin vasta pari tuntia ennen lapsen ulostuloa, että oli tosi kyseessä ja JOS en olisi silloin ollut taysissa tarkkailussa olisin synnyttänyt tienvarteen. Tässä on nyt taas ollut koko aamu säännöllisen epäsäännöllistä supistelua ja omituisia vuotojakin, joten tuskin enää ainakaan kovin paljon yli viikkoa menee ennen kuin ollaan kahtena kappaleena.

Peikkopoika syntyi 11:42 sektiolla. 43cm, 2260g. 9 pisteen poitsu...keskolaan joutui ja siellä ainakin pari viikkoa =) ?

Jaahas, se herra Murphy kiusaa sitten Jiuta tällä kertaa.

Toivottavasti vauva antaa vielä vähän armonaikaa, jotta mieskin ehtisi mukaan. Onnea matkaan Jiu!

Voi harmi Jiu, jos et ehdi saada miestä mukaan, onnea matkaan joka tapauksessa! Minulla on tällä kertaa mennyt hyvin, mutta sinulla se Murphy herra sitten taisi päättää teppostella.

Minä oikeastaan jopa toivon, että vauva syntyisi nyt tänä viikonloppuna, nimittäin vanhempani ovat tulossa meille ja miehellä olisi mahdollisuus jopa päästä mukaan synnytykseen, jos sitten ajelisi ambulanssin perässä... Mutta kun minulla tilanne tuntuu ihan jymähtäneen niin tuskinpa tulee lähtöä vaan joudun sitten joskus ponnistelemaan lapsen yksinäni maailmaan taas kerran ja mies saa sitten tulla isompien kanssa katsomaan.

Blueroselle IIISOT onnittelut pikkuisesta, ilmeisesti kaikki on mennyt hyvin. Ja tosi hienot pisteet sektiovauvalle ja noilla viikoilla (omistani vain yksi on saanut yhdeksän pistettä, muut ovat olleet enemmän tai vähemmän väsähtäneitä, mutta viis noista pisteistä, syntymä ei ole kilpailu vaan tärkeintä on se, että elämä sitten lähtee hyvin rullaamaan). Tarkoitan siis sitä, että tosi hyväkuntoinen lapsukainen mikä on loistava juttu - ilmeisesti keskolaan joutui vain kasvun takia?

heissan...
kiitos onnitteluista kaikille..pieni mies ja vanhammat kiittää..
luulen näin että pikknen joutuu olemaan keskolassa vain kokonsa puolesta jonkin aikaan...
tänään yritän mennä katsomaan jos jaksan, tänään kun vasta opetellaan ylös nousua...hmm...

hyvinpä poitsu voi ja äippä myös...

poitsuhan huus rääkätti ennen ku ees lääkäri sai kokonaan toista pois kohdusta vedettyä...oli kyllä ihana kuulla että toinen rupesi saman tien huutaa...
tosiaan olin itsekin yllättynyt noista pisteistä, koska kumminkin sektio ja keskonen... =)..

hmm...odotan nyt innolla että tulisivat neuvomaan ja opastamaan minua ylös täältä ja kävelyttäisivät vessaan, että pääsee tästä pissakatetristakin eroon...

Bluerose ja ötö 1pv

Koskahan saadaan ensimmäinen prinsessa pikku-ukoille kuria pitämään? Kaikki syntyneet kun ovat olleet poikia tähän asti...

Blueroselle pikaista toipumista, toivottavasti teillä molemmilla menee alku hyvin ja pääsette pian jo harjoittelemaan imetystäkin.

Bluerose : Tosi söötti tuo sun poikasi..ja reipas näköinen vaikka onkin vielä pieni.. [:D]saanko kysyä mistä syystä hän syntyi näin aikaisin? Oliko raskausmyrkytys vai?

tase raskausmyrkytys, niin päädyttiin yhteis tuumin lääkärin kanssa sektioon. viimeistään ensi viikolla oltais leikattu..mutta ei tahottu katsoa meneekö pahempaan suuntaan..siis ois voinu pahentua nopeastikin tila...

Takaisin