Marraskuun makeat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ang1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos kaikille tsemppaajille, mutta tämä luulee jos lääkärin sanaan uskomista että huomenna olen kahtena kappaleena...saa nähä mitä se lääkäri tulee mulle ilmoittamaan tässä lähitunteina...hmm...onneks sai ne keuhkoja kehittävät piikit viime viikon alussa =)

Bluerose ja ötö 34+3

Ihanaa Ang1 kuulla, että vielä oot siellä lueskelemassa, vaikka olikin melko inhottavia uutisia. Tsemppiä sinne kovasti!! [:)]

Ja Bluerose: sulle kans tsemppiä!! on se hyvä että pääsit osastolle ja ne siellä seuraavat kaikkea. Ei tarvi ainakaan kotona miettiä ja pelätä asioita.[:)]

Ja meemille jaksuja täältäkin, kyllä sulla on kans kaikenmaailman jutut olleet vaivana, mut siitä huolimatta oot säkin päässy näin hyville viikoille![:)]

Pääskynen: on se kyllä hyvä kuulla hyviä uutisia Kelan suunnalta! Mulla oli ihan normiuutiset sillon jo kauan sitte, mutta kyllä niittenki eteen piti vähän taistella. [:D]

Ja omaa napaa kans: mulla on kyllä vissiin menny ihan koko raskaus tosi helposti, ainakin mitä vertaa eräiden muiden kertomuksiin täällä. Siis toki on jotain oireita ollu ja on edelleenkin, mutta kaikki semmosia melko lieviä, tai semmosia, että musta ei ainakaan oo mitenkään ylivoimaiselta tuntuneet.[:)] Ite vaan oon itelleni aiheuttanu tyhjänpäiväistä stressiä turhista asioista... [8|]
Miehen kans on sit ollu sitäkin enemmän kaikenlaista kränää. TAAS tänään kinasteltiin aivan tyhjänpäiväisistä asioista... Tai siis MUN mielestä tyhjänpäiväisistä, mut sen mielestä kovinki tärkeistä. Mun mielestä menneet on menneitä, eikä niistä tarvi enää puhua, saati turhaan tapella, mutta miehellä on tapana märehtiä vanhoja asioita ja aina tuoda ne uudestaan ja uudestaan esille, kun sitä harmittaa joku uus asia. Hohhoijaa...[>:]

Jotain kivaakin kyllä: eilen käytiin siellä Naikkarilla tutustumassa synnytysosastolle ja mieskin pitkän maanittelun ja rukoilemisen ja pyytelyn jälkeen sitten viimein suostui tulemaan sinne mukaan. Se oli etukäteen jo päättäny, että koko käynti on aivan täysin turha ja aiheeton, eikä hänen tarttis joutua sinne tulemaan ollenkaan, mutta tuli sit kuitenki erittäin vastahakoisesti, kun tarpeeksi kauan vinguin asiasta. Ei ainakaan vielä oo sanonu siitä sit mitään huonoja asioita, eli ilmeisesti siitä sit jotain hyötyä sille oli (niin ku mä tiesin, että näin olis!). Kätilö näytti meille sen huoneen, jossa isät voi sit käydä keittään kahvia ja säilyttää eväitään jne ja sit istuttiin synnytyssalissa ja kätilö siellä esitteli normisynnytyksen kulkua. Mulle se oli tietty vanhan kertausta, mutta tosi hyvä kun mieskin "joutui" nyt kuulemaan asiasta joltain muulta ku multa. Kätilö myös kerto lyhyesti mimmosia asioita vois ehkä mennä pieleen yms ja koko juttu kesti noin tunnin. Mun mielenrauhalle oli hyvä ku pääsi käymään ja näkemään paikan. [:)]

Blueroselle onnea matkaan, jos nyt on sitten jakautuminen edessä.

Kun sain edellisen tenavan viime vuoden tammikuussa, samassa huoneessa oli äiti, joka raskausmyrkytyksen vuoksi joutui juurikin sinun viikoillasi käynnistykseen. Hänen vauvansa oli keskolassa kaksi päivää, minkä jälkeen pääsi vierihoitoon ja molemmat toipuivat todella nopeasti koetuksestaan, joten todellakin onnea matkaan ja varmasti kaikki tulee menemään hienosti!

Kovasti voimia ja jaksamista kaikille teille jotka joudutte tuskaileen olojen kanssa. Meemi, Ang1, Bluerose ynnä muut. Tarrasukkia ja lisää päiviä yhtenä kappaleena. [:)]
Samoilla linjoilla olen kun Eve, että kun oma olo on kuitenkin niin hyvä, ja ainakin melkein koko raskausaika menny tosi hyvin ja helpolla, ni sitä kummasti alkaa kehittään niitä pelkoja ja stressiä turhasta. Minäkin hölmö oikeen säikähdin toissayönä, heräsin ja siinä unenpöllyssä aloin ihmetteleen kummallista oloani. Meni hetki ennenkun tajusin että supistus päällä. [:D] Kerkesin oikeesti säikähtää ennenkun aivot alko toimiin kunnolla. [:o][:D] Mulla ei tosiaan niitä supistuksia ole ollu juurikaan, muutamaan kuukauteen en ole yhtään tunnistanu, ja nyt sit tosiaan sillon yöllä ainakin tuo yks, ja sit iltapäivällä tuli toinen. Aamulla lisäks vissiin pienen hetken niitä sukkapuikko-fiiliksii. Mut aamulla olin ihan ihmeessä kun muksu oli hirmu vaisu. Yleensä tulee aamullakin kunnon rymistelyt, ni nyt jouduin jo herätteleen et onks kaikki ok. Vaikka järki sanoo et välillä on vaisumpia päiviä, ni tunteet jyrää edelle ja alkaa panikoimaan [&o]

Ja Wau sanon minä!! Mä näin viime yönä ekan raskauteen liittyvän unen!!! [:)][:D] En kyl muista sitä enää kunnolla, eikä se nyt niin tälle palstalle kuulukaan, mut muistan vaan et se liitty imetykseen enemmän kun odotusaikaan/synnytykseen [:)] Mulla on muutenki alkanu nuo unet pikkuhiljaa palaileen kuvioihin, onneks ne ei o ollu mitään painajaisia tai muuten pahoja, painostavia [:)]

yhyy, miten kestän olla syömättä 12 jälkee yöllä...höh...eli huomenna siis on se miun sektioni, ei käynnistellä kun olen ensisynnyttäjä...hmm..huomenna saan pikku ötöni syliini...wuhuu <3 vaikka oisin odottanut edes pari viikko lisää..mutta lääkäri sanoi että viimeistään ensi viikolla oltaisi kumminkin ulos otettu...joten samapa tuo nyt vaiko viikon päästä...kun mitäpä mä mätääntyä sairaalassa oireitta...

hmm...lääkäri rupes nauraa arvot on kyllä laskenu ja se on HARVINAISTA ei ikinä oo käyny niin ja kysy mun mielipidettä tehäkkö vaiko ei... sanoin ettei oo mielipidettä...
sit se totes, no joo ehkä se on et hoitohlökunta tekee päätökset...
sit sanoin et voi olla että jos meen kotiin se nousee taas ja ku tuun tänne ne laskee..
se totes se voi olla..
eli päädyimme suunnitelma A:han eli sektiolla..

Bluerose ja ötö 34+3

Paljon Paljon Paljon tsemppiä huomiselle Bluerose!!! [:)] Kyllä sitä kestää syömättä kun tietää minkä vuoks pitää nälkää kärsiä [;)]

Uiui jännää Bluerose!!! Paljon onnea ja tsemppiä ja kaikkea mahdollista!!

Olisi kyllä kiva tietää etukäteen ihan tarkka päivä, millon saa toukan ulos [:)] Vaikka en tietenkään kenellekään toivo sellasta tilannetta, että terveyssyistä pitää etuajassa saada vauva pihalle.

kai mä saan tääl höpöttää, vaik se nyt tulee vääräs kk ulos...ku se laskettu olis ollu siel joulukuus [8D]

^Totta kai saat, niinhän minäkin teen ja meikäläiselläkin melkein 100% varmuudella lähtö tulee ennen joulukuuta, vaikka yllättävän pitkään olen saanut yhtenä olla. Alkuun kun sain tietää raskaudestani mietin kirjoittelisinko marraskuisiin, mutta kun la on kuitenkin vasta joulukuun puolivälissä niin olisin etenkin alkuvaiheessa ollut aika paljon eri tilanteessa kuin muut siellä...

Edellisestäkin tenavasta pysyin silloisessa höpöttelyketjussani sitkeästi helmikuun 09 pinossa, vaikka syntyi 18.1.09.

tättärä niih no mulla se olis joulukuun lopulla, mä mietin että pitäiskö kirjoittaa tammikuihin, silloin ku rupesin odottaa kun yleensähän ensisynnyttäjilä menee yli xD no mulla se jää reilu 5viikkoa alle..

Höpötänhän minäkin täällä vaikka poju tuli pihalle jo lokakuussa[:D]
Ne ei muuten yleensä edes käynnistä jos on raskausmyrkytys..Pienillä viikoilla jos on ja on myrkytys niin tehdään yleensä sektio..Siinä on niin paljon kaikkea mitä äidille voi normaalin synnytyksen aikana tapahtua ettei ne ota riskejä

Tän palstan otsikkohan on LASKETTU AIKA joulukuussa 2010, eikä "Vauvan on sitten synnyttävä joulukuussa 2010 tai kaikki kirjoittamanne viestit deletoidaan jälkikäteen ja pääsynne palstalle evätään".

Pääskynen millä konstilla sait sieltä KELA:lta lisää rahaa? [:)] Mulle ei oo ensimmäistäkään päätöstä vielä tullut, mutta nyt oon jo ihan varma, että ne laskee sen rahan päin persettä. Ikinä ei oo mikään sen laitoksen kans onnistunu. Onneksi ei ole kovin paljon tarvinnu olla tekemisissä, mutta ihan tarpeeksi silti. 

paljon onnea BLUEROSE! kaikki menee varmasti tosi hyvin. oon vähän kateellinen sulle kun saat oman nyyttis jo huomenna. oiii ihanaa <3

PAJUNKISSA sanoit aika nasevasti.. [:D]

Voih, onnea Blueroselle..olis ihanaa saada oma nyytti sylkkyyn jo huomenna!! [:)] Mua jänskättäis ihan hirveesti jos tietäis, et huomenna näkis vauvelin ekaa kertaa...sellasta hyvää jänskätystä siis!! [:D]

Bluerose: Onnea, tsemppiä ja voimia huomiselle!

Voi V.... Mul on kai migreeni tulossa. monta päivää ollut näköhäiriöitä ja nyt on jo kasvoista toinen puoli puutunut. joka sanaa pitää miettiä hirveesti, erityisesti puhuessa... ei jaksa... mulla ei pahaa migreeniä ole ollut nyt pariin viikkoon. kai se nyt sit tulee...

bluerose, tsemppiä tulevaan ja kun pääset niin tulehan kertomaan kuulumisia! Ihanaa ja onnea näin etukäteen! [:D]

Ensin sitä odottaa niin kauheesti et vauva syntyy ja nyt mä vaan odotan et toi kasvaa isoks[:D] Vähän on räkätautia ja viime yö meni sit pojulta räkää imiessä nenästä ja vetipä ensimmäiset kunnon huutoraivarit ja mä yritin rauhotella ja toinen huutaa pää punasena ja hikisenä,vähänkö oli epätoivoinen olo ja pääsipä siinä itku iteltäkin kun olin pojan saanu sit rauhottumaan..Ja vaikka on nukkunu tooosi vähän,niin itseasiassa ei edes väsytä[:D] Kait ne on jotain hormonijuttuja vielä et menee vaan eikä tunne mitään oloja[:D]

Takaisin