Marraskuun mainiot höpötykset

Kyllä meillä aina iltaisin ja yöllä ja välillä päivisin nukahdetaan tissi suussa ja sitten vai viedään sänkyyn unia jatkamaan. Mikäs siinä nyt muka niin väärin on?
Minä ainakin teen vauvan kanssa niinkuin meillä parhaiten onnistuu ja jos neuvolassa joku valittaisi niin senkus valittaa.
Neuvola käynneistä pitäisi jäädä hyvä mieli ja luottamus siihen että siellä autetaan ja tuetaan [:@]
Jaksamisia! <3
 
Kyllä täälläkin nukahdetaan tissille, nukutaan tissi suussa ja monesti myös herätään tissi suussa. Puhun siis vauvasta, en miehestä.. hihii! [;)]
Poika nukahti tissin avulla tonne puolivuotiaaksi ja kun lopetin imettämisen alkoi nukahtamaan omaan sänkyynsä ja ihan ite.

Outoa moinen "meuhkaaminen" lekurilta ihan pienen vauvan kohdalla. Onhan se parempi, että lapsi nukahtaa sinne missä herääkin, mutta uskon sen tulevan sitten vähän myöhemmin, kun ikää joitakin kuukausia vielä lisää.

Ja mikä onkaan maailman paras ja turvallisin paikka nukahtaa ja nukkua... no äidin tissillä!!!!!!!!!![:D]

Joten jemppi piutpaut lekurin puheille! [:)]
 
kylläpäs aika lentää siivillä.
jouluun on kuukausi enää..ja ristiäiset ovat sunnuntaita, tein äsken kokeiluversion ristiäiskakusta...
heheheheheh..voi jessus..ei tuu meikäläisestä leipuria..noh, jos lauantaina ei onnistu sokerikuorrute koristelu nii sitten
joudun tyytymään pahimpaan painajeiseeni, eli kermareunuksiseen kakkuun..

kummallinen neuvolalääkäri kun noin veti herneen nenään tisulle nukahtamisesta. meillä nukahdetaan lähes aina, enkä edes ole ajatellut että olisi jotenkin huono. meillä on neuvolalääkäri huomenna, joten katsotaan mitä meille on sanottavaa.

meillä sälli nukkuu yöt tosi hyvin, ysin aikaa laitetaan nukkumaan. kahden aikaa heräilee syömään, nukahtaa uudestaan, ja seuraavan kerran sitten seittemän kaheksan aikaan syödään. puklailuja meillä ei ole ollut missään vaiheessa..
että hyvin on saanut nukuttua...ainakin vielä.sälli nukkuu meidän vieressä vaikka siitä ollaankin aina sanomassa [:D] jos ensiviikolla yritetään omaan sänkyyn..omasta laiskuudesta kiinni. on yöllä niin helppoa. pitäisi myös opettaa tuttipulloa syömään kun 11.12 pitäisi poika vielä mun äidille yökylään kun lähdemme itse syömään helsinkiin porukalla..

kai sitä on ruvettava katsomaan kuvia joululahjakalentereihin,ei menis niin pitkäksi tämäkin ilta taas.

mukavaa iltaa kaikille mammoille
 
Must alkaa kans tuntuu, ettei maito riitä iltasin, ku vauva roikkuu rinnalla puolen tunnin välein. Täytyy kysyä torstaina punnituksessa, et pitäiskö tarjota korviketta illalla viimeseks, ku vauva jää jotenki nälkäsen oloseks. Toistaseks nukkuu ainaki vielä hyvin, meillä mennään edelleen joko yhdellä yöheräämisellä, tai sit niin et nukutaan aamuun asti :)

Ja edelleen mä jaksan ihmetellä (ja manata ittelleni koliikkivauvaa) sitä, et vauva ei itke. Tulee huomenna viisviikkoseks, eikä oo kertaakaan vielä huutanu pää punasena. Kitisee kyllä, ja muutama parkasukin pääsee jos on tyytymätön, mut ei itke eikä huuda. Ei herätessään, nälkäsenä, eikä sillon ku vatsaa vääntää. No, kai se on vaan uskottava et mulla on uskomattoman helppo vauva. Ja saa mun puolesta pysyäkin sellasena, en mä sitä huutoa ja rääkymistä kaipaakaan.

Kaiken kaikkiaan vauva-arki on ollu miljoona kertaa helpompaa mitä on peloteltu, ehkä just sen takia et vauva on niin helppo. Kaikki on sanonu, et ekat kolme kuukautta on yhtä tuskaa, mut pyh sanon minä. Kertaakaan ei oo iskeny mikään superväsymys, ja tänään tuli ekaa kertaa sellanen olo, et pitää saada vauva hetkeks hoitoon. Johtuen ehkä siitä, et ittelläni oli aamusta niin hirvee päänsärky et oksensin, vauva on nuhanen ja mun koirakin on kipeä (sillä on muuten esinahan tulehdus, ette haluu tietää enempää...). Ja tosiaan kun oon yksinhuoltaja, ni soitin äidilleni, että tulee yhdeks syöttöväliks seurustelemaan vauvan kanssa kun mä nukun vielä. Ja onneks äitee tuli :)'

Joku kyseli noista sopimuksista mitä on tehty lasten huoltajuudesta, joten voisin kai siitäkin kertoilla aikani kuluks. Eli mehän ei siis lapsen isän kanssa olla yhdessä. Huoltajuus jää mulle, mutta on sovittu että jos tulee jotakin isompia päätöksiä niin mietitään yhdessä. Etten esim. muuta lapsen kanssa mihinkään huitsin nevadaan yksin jne.

Huh, tulipas taas maraton viesti. Nyt vauvan viereen nukkumaan. Se on muuten jännä, et mun vauva nukkuu pinniksessä yöllä 2-3 tuntia, mut sit mun sängyssä vetelee ihan täysiä yöunia... Monet kysyy, et eiks mua pelota et kierähdän vauvan päälle tai jotain, mut mul on niin iso sänky, et saan vauvan laitettua niin kauas, et yletän vähän silittelee ja tökkää tarvittaessa tutin suuhun. Ja oon kyl niin herkkäuninen, et en onnistu edes kylkeä kääntää ilman et ite herään siihen...

Mut tosiaan joo, hyvät yöt kaikille :)
 
Voi, kun olen kateellinen niille, joilla nukutaan täysiä öitä tai yhdellä heräämisellä. Me ollaan tähän mennessä yksi yö päästy yhdellä heräämisellä, mutta muutoin keskimäärin 3h välein tankataan. Viime aikoina tuntuu, että jopa tihenevää on yöheräily ja jostain syystä neiti nukkuu paljon huonommin kuin aiemmin. Suurin ongelma tuntuu olevan nukahtaminen iltaisin ja yöllä heräilee kovin herkästi ihan kaikkeen. Noh, kuitenkin täytyy todeta, että helppoa tämä on koliikkiongelmiin verrattuna. Mut saa kai sitä silti olla kateellinen hyvin nukutuista öistä? :) No, kohta on ikää jo kaksi kuukautta ja kun toinen mokoma menee, niin päästään kokeilemaan kiinteitä. Toivottavasti sitten alkaa yöt menemään paremmin *toivoo*

Ulkona on muuten aika hurja lumimyrsky! Lumisia terkkuja siis Suomenlahden rantatörmältä :)
 
Tervehdys taas tännekin. Aika rientää ja lunta tuiskuttaa.

Täälläkin nukahdetaan tissille. Joskus syliin. Poika on tainnut kerran nukahtaa omaan laatikkoonsa ja muutenkin nukkuu siellä yhä harvoin, sillä yöt menevät yhä perhepedissä. Omaa laiskuutta ja osittain myös sitä yöllistä helppoutta, kun vauva ei ehdi edes aloittaa nälkäitkua, kun saa jo (lähi)ruokaa :). Ehkä tässä joskus siirrytään laatikkoon nosteluun.

Täällä on ehditty kokea imetystuskaa ja -ahdistusta, kun sairaalassa en ehtinyt opetella muita asentoja kuin makuulla imetyksen. Oli takkuinen alku tuon istumisen kanssa. En tiedä oliko oma stressi vai mikä yhdistelmä, mutta "ongelmarintaan" iski sitten rintatulehdus. Ehdin jo hakea antibiottikuurinkin, mutta lääkärin neuvojen mukaan uskalsin lykätä sen aloittamista niin, ettei sitä sitten onneksi tarvittu. Poika hoiti äidin terveeksi :) Ja kaikki muut perinteiset hoitokeinot. Nyt uskaltaa sanoa, että ehkä se imetys on lähtenyt sujumaan. Ainoa lisämurhe tuohon on se, että kotikäynnillä paino oli noussut huimasti sairaalan lähtöpainoon nähden. Ja seuraavalla neuvoläynnillä sitten pudonnut tuosta kotipunnituksesta. Nyt olen lohduttautunut sillä, että pissavaippoja tulee tarpeeksi ja poika voi hyvin ja on virkeä hereillä ollessaan. Ja ylitti syntymäpainonsa alle 2 viikkoisena. Lisäksi tyrkytän ruokaa niin pitkään, että ei enää halua.. Ja ei tunnu jäävän nälkäiseksi. Torstaina mennään sitten painokontrolliin.
 
Voih, nukuttaispa meilläkin kokonaisia öitä, tai ees parilla heräämisellä. Neiti on ollu viime aikoina tosi kärttynen, eikä nuku oikein ees päivällä kunnolla, parin tunnin välein heräilee. Öisin herää pahimmillaan tunnin välein ja saattaa valvoo jonkun pari tuntiakin putkeen [&o] Alkaa mammaa vähän väsyttää...
 
Täällä ei ole yöunista oikein tietoakaan.[:o]
Huomenna lääkärille vatsavaivoista juttelemaan, josko ihan jotain lääkettä, kun maito seilaa ruokatorvessa eestaas.

Onneksi poika on kuitenkin hyvin kasvanut. Ottanut käyrillä kovasti muita kiinni. Ollaan jo melkein "keskiarvoissa".
 
Joo, ei täälläkään nukuta täysiä öitä. *mitä ne on??!*

Yleensä mennään yöpuulle ysin jälkeen...nukkuu eka pätkän ihan hyvin, max 3 tuntia, sit onkin loppuyö tunnin, yleensä kahden välein ruokailua. Aamusta sit venytetään, ja noustaan yleensä vasta 11-12 [:)]

Nyt poika taas ollu känkkä. En tiiä, johtusko meetvurstista..?! Puolukkavispipuuroakin oon syöny, mut ei kait se vaikuta??
 
Kiitos vastauksista. Ehkä mä en sitten olekaan niin "huono äiti" [;)] Mutta tosiaan lääkäri ei siis kysellyt erikseen tuosta rinnalle nukuttamisesta vaan tyhmänä mainitsin kun juteltiin että vauva nukahti eilen päivällä rinnalle ja siirsin siitä vaunuihin. Lääkärin mukaan pahan asiasta tekee se että vauva oppii nukahtamaan vaan rinnalle ja sitten on ongelmia edessä. Ja ei kuulemma sen takia nukkunut noissa vaunuissa kun puoli tuntia koska oli siirretty sinne rinnalta eikä ollut nukahtanut vaunuihin niin. Kun pitäisi nukahtaa sinne missä sitten herääkin. Mutta
pitänee siis laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Inhottavaa kyllä on kun neuvolassa tulee noin kärkästä palautetta.

Voi kun joillakin nukutaan öitä jo hyvin! Meillä menee aluksi ehkä neljän tunnin pätkä mutta sen jälkeen heräillään reilun kahden tunnin välein. Mutta onneksi nukahtaa kyllä yleensä heti kun on syönyt niin ei ole tarvinnut pahemmin valvoa keskellä yötä.

Monta tuntia teidän vauvat nukkuu päivisin? Ja nukahteleeko vielä ihan itsekseen vai täytyykö laittaa nukkumaan? Meillä kun nää päikkärit tuottaa vähän päänvaivaa kun neiti tykkäisi vaan kukkua ja ihmetellä maailmaa. Mutta kai tuon ikäisen pitäisi tankata unta päivälläkin vielä reippaasti?
 
Muksun neuvolalääkäri takana ja kaikki ok, tosin lääkäri oli sellainen josta en pidä pätkääkään ja on vähän kuvottavan puoleinen. Tuli sellainen pelko, että toivottavasti kyseinen lääkäri ei tee minulle lopputarkastusta huomenna. Olisi pitänyt kysyä aikaa varatessa kuka on lääkäri, darm.... Ja bonuksena lekuri oli selkeästi flunssassa, toivottavasti ei tarttunut.
 
Täällä oli eilen helppo ilta ja yö ja jopa 5 tunnin unet vetäisi. Meillä mukelo on nukkunut aina omassa kehdossa ja eri huoneessa. Ei saatu nukuttua muuten. Olen joskus vetänyt päikkäreitä muksu vieressä, mutta ei siitäkään oikein mitään ole tullut. On vaan mukavempi nukkua yksin.
 
 
annnie74

Mainissit tuon meetvurstin.
Mää en muistakkaa millo oisin ite syöny sitä aikasemmin. Tänään sitten söin kaksi viipaletta leivän välissä ja maha meni ihan sekaisin![:'(][:'(]
Nyt sitten pelottaa että mitenhän pikkuisen mahalle käy.
 
Lenita : kävin ilmeisesti samalla lääkärillä..joo ei mikään munkaan suosikki ihminen..
onneksi jälkitarkastuksen mulle teki peltonen joka todella mukava :)

meillä kaikki myös ok. terve sälli..mitä nyt pientä nuhaa pukkaa. toivottavsti ei ainakaan pahene, että jaksaa sunnuntaina
olla reipas ristiäisissä, varsinkin kun ne bileet alkaa vasta kuudelta, kurjan myöhään mutta eipä voi mitään.

kai se on nukkumaan pikkuhiljaa mentävä, huomenna taas paljon ohjelmaa. ensiksi ensikertaa äidiksi kerho ja sitten lähdetään vantaalle viettämään pikkujoulua ystäväni luokse..naam..ruokaa ja viiniä [:D]

vitsi mikä ilma tuolla on.talvi tosiaan tuli kertaheitolla.noh, kivempi toi kyllä on kun rantä-vesisade ja loska moska.

no mut joo... hyvää yötä kaikki
 
meidän pojun vatsavaivoista...
Meillä on ollut ihan mahdoton viikko. Poika ei pysty nukkumaan juuri ollenkaan, kun alkaa vähintään vartin päästä nousta maidot ja mahanesteet suuhun. Paljon itkua, kanniskelua, vähän unta ja äiti itkee välillä kilpaa pojan kanssa. No tänään mennään lääkäriin. Katsotaan onko tk-lääkäristä tähän apua. Jos ei ole, niin varaan sitten perään ajan yksityiseltä.
Oon kirjannut ylös vaivoja ja sitten etsinyt kuumeisesti, mistä voisi olla kyse. Silent refluksi löyti, johon osuu meidän kaikki oireet... Eli refluksitauti, mutta mitenkään erityisesti ei tule pukluja vaan sen sijaan vauva nieleskelee nesteitä uudelleen ja uudelleen alas.
Voipi olla, että täytyy kuitenkin vielä lähteä yksityiselle, että tähän saa apua. *skeptinen*
 
Piiuska juu jälkitarkastuksen teki Peltonen, mää olen kyllä niin tykästynyt siihen [:)][:)][:)] Tuli niin iloinen mieli, ja hälle on niin helppo puhella vaikka mies onkin. Jälkiehkäisystäkin juteltiin ja kirjoitti minulle varuilta minipilleri-reseptin, jonka saan aloittaa vaikka heti jos haluan. Harmi vaan että se kuvotuslääkäri on meikäläisen omalääkäri, joten terveyskeskukseen tulee mentyä vain kun on ihan pakko.

Parin hyvän yön jälkeen tulikin sitten mahan kipristelyt, ehkä johtui saadusta rokotteesta tai mamman ruuista. Tuhisi ja ähisi ja puhisi yöllä niin kovasti että sääliksi kävi. Mamma roikotteli sitten käden päällä mahallaan ja sitten helpotti hetkeksi. Nyt nukkuu päikkäreitä levollisesti onneksi, pitäis itsekin ottaa nyt päikkärit, mutta ei malta....

Zil toivottavasti apu löytyy, ei ole kivaa tuollainen [&o]
 
Huh helpotti, kun oli hyvä lääkäri joka oli heti sitä mieltä, että refluksia kyseessä. Lääkkeet ensihätään ja uudelleen yhteys jos ei auta.

Noista jälkitarkastuksista. Mä kävin yksityisellä, koska siellä tiesin hyvän gynen. Meillä ei ole tällä hetkellä omalääkäriä, niin en halunnut mennä arpomaan, kuka hoitaa mun tarkastuksen.
 
Totesin äske että mun turvotus raskaana ollessa tais olla melkoista kun huomasin nilkoissa olevat raskausarvet. [:'(]
 
Nyt se talvi näköjään iski päälle ihan kunnolla[:'(] Me ei olla vielä uskallettu pimun kans kertaakaann vaunuilemaan kun on koko ajan niin pirun kylmä. Harmittaa, varsinkin kun näyttää siltä et noille pakkasille ei oo loppua. Missäköhän vaiheessa alkaa seinät kaatua päälle ja mökkihöperyys iskee kun isukkikin lähti tänään töihin ja jätti meidät tytöt keskenämme. Noh, maanantaina sillä on vapaapäivä ja mulla olis suunnitelmissa lähtee shoppailemaan, sillä oletuksella et tosiaan uskallan jättää pimun ja isukin muutamaks tunniks keskenään...[:D]
 
Piti vielä tulla sanomaan, että me ollaan ulkoiltu ja vaunuissa nukutettu jo pidempään. Se vaikuttaa myös siihen, että nyt uskalletaan ulos. Aika hurja pakkanen ois nyt aloittaa ulkoiluja, mutta kun vähän laskee niin pienissä erin.
 
Pari viikkoa ollu jäkivuoto tosi tosi pientä ja lopuksi ihan vain valkovuotoa. Noh eikö sitten tänään vessassa käydessä saa huomata että vuoto onkin taas ihan kunnolla veristä.
Minkäänlaisia kipuja ei ole, mutta ylipäänsä tosiaan ärsyttää aikaslailla kun ei voi vaan loppua [:@]
 
Takaisin
Top