Marraskuun keskustelut.

Moi, tuun hiljaa ja varovasti ilmoittautumaan ryhmään. Rv5 menossa ja hirveesti ei uskalla iloita ennenkuin eka kolmannes ohi. Takana km:t rv7 ja rv11 tuplat. Esikoinen 2,5v istuu vieressä.

Oireina pissitys, kipeet nännit, huimaus ja ajoittain tyhjä olo vatsassa vaik syönyt vasta. Ja väsymys.

Lisää porukkaa, jee! :)

Nailedit hyvä et joku muukin sekoilee :D Musta tuntuu et oon ihan täystuho. Vähän pelottaa tuolla liukkaalla ajella.. Viimeks onneks loppui sit jossain vaiheessa se pahin sekoilu, joten toivoa vielä on :D

Pilvilinna mulla on peukut pystyssä!! Niin ja onnea! :)

Muokattu viimeksi:
Tänään poks 6+0. Tämän viikon jälkeen km stressi saattaa helpottaa kun aikaisemmin näin unta että sain viikolla 6 keskenmenon.

Mulla kans edelleen kova väsymys, heräsin 10h yöunilta yhdeksältä ja menin puol 11 jo päikkäreille ja nukuin 1,5h. Nyt pitäis jaksaa vetää iltavuoro ysiin asti mut kyllä tulee tekemään tiukkaa.

Hii, moi uudet!

Me ei enää malteta olla hiljaa äideille, on tullut niin paljon sellaista kommenttia ku "No, mitäs teidän elämään kuuluu?". Ei kuulu paljon mitään muuta kun vauvaa, enkä enää malta huijata ja myhäillä ja kierrellä. Mennään kohta tulevan isän äidin ja veljen kanssa syömään, sieltä matkataan mun äidin ja pikkuveljen luo saunomaan.

Oon ihmetellyt sitä, että ei saisi kertoa. Tukiverkonhan rakkaimmista saa, meni miten vaan. Oon aina ollut tosi avoin henkilökohtaisissa asioissa, niin en kai nyt ala tässä vaiheessa salailemaan. Hii. Ja miksen voisi nyt jo iloita täysillä, vaikka onkin riskejä? Puolensa ja puolensa. Mielummin teen niin kuin itsestä tuntuu oikealta, kuin suojelen läheisiä mahdollisilta pettymyksiltä.

Ostetaan tuleville mummeille Mummi ja minä -saippuapullot Ruohonjuuresta ja sedälle ja enolle jotkut Uncle Bensin tuotteet. Annetaan ne niille kun nähdään ja annetaan niiden tajuta siitä.

Mäkin liityn sekoilijoihin! Oon alkanu pudottelee ruokaa rinnuksille ja törmäilemään mm. ovenkarmeihin, hahaa.

Onnea ja tervetuloa uudet! Kivasti alkaa olemaan porukkaa turisemassa ja lisää varmaan tulee vielä reippaasti kun loppukuiset vasta alkaa plussailemaan. :) Toivottavasti saadaan tänne aktiivista porukkaa, koska musta ainakin on kiva lueskella päivittäin muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia.

Quenamama kyselit kahvista... Mä oon tottunu juomaan 2-3 isoa lattea päivittäin mutta ihmeekseni heti plussauksen jälkeen kahvi jäi kertalaakista pois. Ei vaan tullu otettua ja ei oo tehny enää mielikään. Ei ees tullu pää kipeäksi. Vaihdoin kahvin teehen, mutta tee on alkanu tökkiä pahemman kerran ja en enää pysty sitä kauheasti juomaan. Pahoinvointi on iskeny pahemman kerran, mutta olen siitä kyllä enimmäkseen ihan iloinen - onpahan yksi merkki lisää raskaudesta.

Ar-ultra on jo ylihuomenna, ja vähän alkaa jännittää.

Joo kiva saada tänne porukkaa! Esikoisen la-ryhmä on vieläkin tosi aktiivinen ja oon sitä kautta löytänyt pari ystävääkin :) Ja tehkää noita ketjuja vaan lisää kun siltä tuntuu! :)

Voi ei Quenamama! :D Ihanat nää raskausaivot!

Niin ja osalla on ar-ultrakin jo ihan pian! Jänskää! :)

Quenamama mäkin oon miettiny tuota tiedon panttaamista! Eli ei oo mulle yhtään luonnollista salata ja odottaa jotain "oikeaa" hetkeä [emoji1] halusin kertoa heti lähipiirille! Luotan että ovat tukena niin ilon kuin mahdollisen surunkin keskellä. Jotenki se vaan on mun tyylistä.. [emoji1]

Tosta kertomisesta...

Kerrottiin kans lähipiirille pikimmiten. Luokkakavereille tekis mieli jo kertoa mut en jaksa heidän kans sit käsitellä sitä mahdollista keskenmenoa sen ilon jälkeen. Toivon ennen joulua pääseväni ultraan mutta epäilen vahvasti, olis sit voinu hyvät joulut toivottaa sen kuvan kanssa, mutta jos sit ennen uuttavuotta pääsis :D täytyy neuvolassa rukoilla :D Jouluviikon ke tulee tosiaan 12vk täyteen.

Kiva kun tullut porukkaa lisää [emoji5] eipä tässä tunnu itse kerkiävän paljon muuta kun käydä lukemassa nopeesti muitten kuulumisia. Oireita ei vieläkään mitään..välillä jo miettii onko tuolla ketään tulossa kun ei tunnu mitään/miltään..ainut oire on tämä "raskaus sekoilu" autolla ajo on mielenkiintoista haahuilua, tavarat ei pysy käsissä ja puheen ymmärtämisessäkin taitaa olla ajoittain ongelmia [emoji16][emoji16]

Meillä on kans tosi aktiivinen ryhmä esikoisen jäljiltä. Pidetty yhtä jo reilu 4vuotta. Meitä on siinä n 40hlö. Ollaan pidetty pippaloita, käyty laivalla neljä kertaa, mökkeilty ym.. tosin eihän kaikki aina kykene mukaan.

En jaksanu lukee aiempia kommentteja, mut täällä myös yksi uusi ilmoittautuu mukaan. :)
mulla on edellisistä "menkoista" laskettuna la 3.7. mut mä imetän vielä, mun kierto on ollu ihan sekaisin ja edelliset "menkat" kesti vissiin 2 tai 3 päivää ja oli niin niukat, et hyvä ku paperiin jäi pyyhittäessä jtn. Joten saattaa olla että vaihdan vielä kesäkuisiin tms.

Mulla on siis esikoinen nyt vähän päälle 9kk, ikäeroa tulis lapsille n. 1v 5kk. :)

Ja tänään vasta plussasin, nyt ois niinku 6+4. Oireita ei oo (ainakaan mitään erityisesti havaittavissa olevia), tosin viimekskin oireet (pahoinvointi) alko vasta 7+

Heippa, täältäkin ilmottaudutaan varovasti ja toiveikkaasti mukaan! Maanantaina ja tänään tullut halpistesteihin haaleat plussat, huomenna täytynee vielä ihan apteekin testillä kokeilla että mitä käy.

Miehen kanssa ensimmäistä yritetään, nyt vasta toinen kierto ilman ehkäisyä, vaikka pitkälle toista vuotta on jo vauvakuumeiltu. :) Johonkin näitä ajatuksia täytyy päästä purkamaan, pää on ihan täynnä vauvoja! Ja hartaasti toivon että se olisi nyt tämä heinäkuiset. Mutta se jää nähtäväksi, tosi epäuskonen olo plussista huolimatta.

5+4

Epäusko vaivaa yhä ajoittain ja mielessä kummittelee uudet testit, vaikka alla 4+1 ja 4+2 tehdyt positiiviset, viiva ja digi. Oireita on yhä, nännit ja tissit arat, mahan nippailu vähentynyt. Orastavaa pahaa oloa, bussimatkat etoo.. ja tää väsymys.. kaksi viikkoa ekaan neuvolaan!! :)

Kivaa, että päivän aikana on tullut niin paljon uusia viestejä ja uusia tyyppejä! Tekee mieli käydä koko ajan tsekkailemassa muiden kuulumisia.

Onpa tosi kivaa kuulla, että teillä on noin kivoja kokemuksia vauvaryhmistä Vesimelonivauva ja pilvikirsikka! :)

Kerrottiin tuleville mummeille ja sedälle ja enolle tänään, kaikki oli tosi riemuissaan ja iloisia. Ihmettelivät, kun puhuin keskenmenoriskistä...olisipa ihanaa, että osaisi vain iloita tästä hetkestä, eikä miettisi sellaisia. Ei kai se miettiminen ja pelkääminen auta mitään. Olisi kivaa, jos ei tarvitsisi pelätä pahinta, vaan voisi odottaa parasta. Tää saattaa kuitenkin olla joku sellainen pelko, joka ei enää koskaan lähde pois, huoli omasta lapsesta. Tiedä häntä. Nyt olen kuitenkin tosi onnellinen, ettei enää tarvitse piilotella asiaa rakkaimmilta ja voin olla avoimesti turpea ja väsynyt :D !

5+2. Vauva on pippurin kokoinen ja sen sydän alkaa sykkiä luultavasti huomenna. Viime viikolla se näytti vielä pieneltä soluläjältä, nyt jo nisäkkäältä. Millonkohan tähän kaikkeen alkaa oikeasti uskomaan? <3

Onnea plussanneille. :) Nii Kylhän se on niin että huoli lapsestaan alkaa jo heti plussauksen jälkeen. Ajan mittaan huolen aiheet vaan muuttuu. Tää on mul jo neljäs raskaus ja silti jännittää/pelottaa tää alkuvaihe. Sitä yrittää olla pelkäämättä,mut se ei vaan onnistu. Odottaa vain että aika kuluisi nopeammin.

Rv 4+5

Jännä kun mulla ei oo tota km pelkoa.. Jotenkin mietin pitäisikö sitten olla kun niin moni sitä pelkää, mukaanlukien mun mies. Mulla ei siis mitään ongelmaa kuuluttaa koko maalle asiaa mutta mun miehen takia yritän himmailla :D Mies on vaa niin arka kertomaan mitään...

Tissit tuntuu vaa paisuvan ja nyt alavatsasta tullut aavistuksen kova, ei kuitenkaan turvonnut. Painokaan ei viittaa siihen että olis mitään lisäystä tullut. Saunassa tuli eilen astetta nopeammin paha olo, olis varmaan pitänyt ottaa ihan vesilasi mukaan...

onnea plussanneille! Olin ihan yllättynyt kuinka paljon väkeä tullut :o

Mun mies kans ei haluais kertoa vielä kellekään. No oon silti kertonut :D Mä en oikeestaan pelkää mitään (kun ei niille asioille mahda itse mitään), en vaan jotenkaan vielä osaa sisäistää tätä kunnolla :D

Näköjään meille on avattu salainenkin puoli! Sinne vaan pyyntöä laittamaan kun ehdot täyttyy! :)

Takaisin