Marraskuun keskustelut.

Se on muuten samanlainen kuin tämä, mutta siellä keskustelut ei näy ulkopuolisille :) Meillä esikoisen ryhmässä on enää salaisella puolella keskustelua ja siellä on ehkä kivempi laittaa kuvia tai käydä syvällisempää keskustelua, kun niitä ei ihan kuka tahansa pääse näkemään :)

Täällä podetaan kovaa flunssaa Piti jäädä loppuviikoksi töistä pois, kun on ihan veto pois.

Nyt ei voi samoilla lääkkeillä hoitaa itseään kuin yleensä . Lähinnä hunaja ja nenäkannu käytössä.

Millä te muut hoidat flunssaa raskausaikana ?

Mun ei ole tullut koskaan raskauksissa ennen rekisteröityä tai liityttyä mihinkään foorumiin tms keskusteluihin.
C-vitamiinia flunssaan ja paljon nestettä, tsemppiä Heinäkertulle.

Tosta pelkäämisestä ja stressistä, koitan ite elää nyt sellasen filosofian mukaan että olis ilonen joka päivästä, että jos nyt joku keskenmeno tai muuta tulee niin ei se ainakaan siitä voi mitenkään johtua stressaako vai ei. Hankalaa kyllä.

Tein äsken uuden vähän herkemmän testin. Olihan siinä ihan selvästi se toinenkin viiva, mutta kovin hailakka edelleen :( Nyt kaivataan sitä positiivista ajattelua siis. Eli jos se pikkuhiljaa menis tajuntaan kuitenkin että kyllä tässä raskaana kai ollaan, kunnes toisin todistetaan!

Mitkä ovat nää ehdot, jotta pääsee salaiseen ryhmään? :O

Täällä on myös yksi keskenmenoa stressaava! Yritän ajatella, että mitään siihen viittaavaa ei ole eikä oikein mitään riskitekijöitäkään. Yritin pyytää mieheltä lupaa kertoa raskaudesta mun äidille, kun se on aina ollu mun sellanen tsemppari :D mies kuitenkin tiukasti sitä mieltä et kenellekään ei kerrota. Kärvistellään sitten :D Luulen, et helpottaa kun vaan pääsee ekaan neuvolaan ja kuulee, että kaikki on hyvin :)

Nyt rv 5+1

Mun mielestä mies ei voi kieltää kertomasta, etenkään omalle äidille... Mielipiteensä voi toki ilmaista ja siihen puuttua jos sitä on toinen nyt heti facebookkiin survomassa, mutta muuten toi kuulostaa aika törkeeltä mun korvaan :wideyed:

Meillä tää on toinen lapsi ja edellinen on vasta 9kk, niin ei oo vielä kerrottu kellekään.
Mua ei juurikaan pelota keskenmeno, mut mä oon muutenkin sellainen et en paljon ressaa.

En ole kertonut vielä kenellekään näin varhain (4+6) ja ajattelin vasta myöhemmin kun alkaa ulospäin näkyä. Tosin siihen ei taida mennä kauaa tämän nelosen kohdalla [emoji38].
Tässä pitäisi alkaa töihin valmistautumaan eikä roikkua foorumeilla :)

Muokattu viimeksi:
5+3

Oo, salainen puoli kuulostaa mahtavalta! Pitää vielä muutama viesti laittaa, ennen ku kriteerit täyttyy :----)

Oon tosi onnellinen teidän puolesta, jotka ei pelkää! Mä oon ottanut nyt sellasen lähestymistavan (tai ainakin yrittänyt), että aina kun mietin keskenmenoa, käännän ajatukseni toisaalle, tai kun aihe tulee vastaan kirjoissa tai netissä, skrollaan äkkiä eteenpäin. Ei sen miettiminen mitään auta, joten yritän minimoida ajatukset aihetta kohti.

Olin elänyt aina sellaisessa luulossa, että kun mun äidillä oli paljon keskenmenoja, että mullakin olisi. Eilen kun juteltiin, se ihmetteli tosi paljon koko juttua, ikäänkuin se periytyisi tai oltais ees yhtään samantyyppisiä kehoiltamme. Olin vaan tulkinnut sen jonakin pelotteluna, vaikka ei se ollut siksi tarkoitettu.

...ahaha, en nyt taida oikein omaa sääntöäni uskoa! :D

Onks teillä muuten teidän vauvoille jo joku lempinimi? Hii, me ollaan kutsuttu vauvaa jo helmikuusta lähtien Quentiniksi tai Quenaksi, ja sinä se tunnetaan myös meidän lähipiirissä. Q tulee meidän nimikirjaimien jälkeen seuraavana. Nyt on kyllä jo kivempiakin nimivaihtoehtoja tiedossa, mutta Quenana se varmaan pysyy niin kauan, kun se pysyy mahassa.

Meillä ei ole vielä mitään linjaa siitä, että koska tästä aletaan muille puhua. Muutama kaveri tietää että yritetään, mutta ei juuri muuta.

Ja on meillä nimi vauvalle! Ollaan jo vissiin vuosi sitten keksitty nimet sekä poika- että tyttövauvalle, ja tällä poikanimellä ollaan puhuttu vauvasta ihan yleisesti jo keskenämme pitkään. :)

Me ei olla kerrottu vielä. Paitsi mä kerroin työkaverille ja siskolle. Saa nähdä milloin uskaltaa enemmän jutella...
No nyt niitä oireita on... mulla on niin huono olo! Mä voisin syödä jatkuvasti. Eri tavalla kun ekassa raskaudessa voin huonosti. Toivottavasti tämä olis parempi merkki sokereiden kannalta. Viimeksi tuli aina ruuan jälkeen huono olo, nyt tuntuu että heti aamusta ja jatkuu vaan.
Meillä on tänään ultra. Käydään kurkkaa onko ketään kyydissä. Hieman säikäytti eilen pieni tuhru paperissa, mutta en nyt osaa huolestua siitä enempää. Se voi tarkoittaa jotain tai sitten ei. Eiköhän tänään selviä!

Oi, onnea matkaan Nallenäiti!

Mäkin haluaisin kovasti mennä varhaisultraan, mutta ei taida olla budjetissa lovea sitä varten... Toivottavasti sentään ekassa neuvolassa kuunnellaan sydänääniä, kamalaa jos se menis joulukuulle saakka!

Me ei olla kerrottu vielä. Paitsi mä kerroin työkaverille ja siskolle. Saa nähdä milloin uskaltaa enemmän jutella...
No nyt niitä oireita on... mulla on niin huono olo! Mä voisin syödä jatkuvasti. Eri tavalla kun ekassa raskaudessa voin huonosti. Toivottavasti tämä olis parempi merkki sokereiden kannalta. Viimeksi tuli aina ruuan jälkeen huono olo, nyt tuntuu että heti aamusta ja jatkuu vaan.
Meillä on tänään ultra. Käydään kurkkaa onko ketään kyydissä. Hieman säikäytti eilen pieni tuhru paperissa, mutta en nyt osaa huolestua siitä enempää. Se voi tarkoittaa jotain tai sitten ei. Eiköhän tänään selviä!
Oliko sullakin radi ekassa raskaudessa?
Mulla oli insuliinihoitoinen radi, mutta vauva onneksi oli ihan normaalikokoinen/pienehkö syntyessään. mulla heitteli arvot jopa insuliinin kanssa, mut onneks ei tosiaan vaikuttanu vauvaan. oon jo alkanut henkisesti valmistautua sokerirasitukseen.

Mäkin eka aioin miehen kans pantata jouluun asti tietoa lähipiiriltä, mutta sain vinguttua tosiaan suostumuksen sitte kertoa jo :D töissä oon kertonut osalle, sen verran raskas työ ajoittain ja kaikkiin tilanteisiin en raskaana suostu menemään, että pakko kertoa, ei olis reilua työkavereita kohtaan jos jättäisin viime hetkellä pulaan.

Esikoisen raskaudesta en muista mitään, nyt kyllä kirjoittelen ylös kaikenlaista koko ajan :) kauhee pahoinvointi menossa, ilta- ja yöpainotteista on. En kyllä muista esikoiselta valvoneeni öisin pahoinvoinnin kourissa [emoji30] tai sit se vaan on yks niitä unohtuneita asioita.

Hiukka pelottaa kun alkaa piiiitkä yövuoroputki, että kuinkahan käy..

Mekin on mietitty nimiä. Musta tuntuu että poika olis tulossa, ja meillä on vaan tyttöjen nimiä :D

Oli radi! Toivon niin että välttyisin. Vauva oli 3030g et ei mikään iso todellakaan mutta mulla vielä olonsa verenpainetauti.... no mekin arvot olleet nyt ok.
Sokerit ei tainneet olla ongelma mulla, arvot oli hyviä. Mutta luulen hieman että minua hoitaneilta lipsahti mielestä pois mun verenpainetauti. Jo maaliskuussa paineet lähti nousemaan ja kyselinkin niistä. Ei kukaan oikein kuunnellut synnytyksen jälkeen että se verenpainetauti...

Oliko sullakin radi ekassa raskaudessa?
Mulla oli insuliinihoitoinen radi, mutta vauva onneksi oli ihan normaalikokoinen/pienehkö syntyessään. mulla heitteli arvot jopa insuliinin kanssa, mut onneks ei tosiaan vaikuttanu vauvaan. oon jo alkanut henkisesti valmistautua sokerirasitukseen.

Mulla on diabetes jo valmiiksi. Se on tällä hetkellä määrittelemätön, mutta pari vuotta sitten sain ykköstyypin diagnoosin, nyt epäilevät MODYa. Sitä ei vaan voi nyt tutkia, kun oli raskaussuunnitelmat ja nyt raskaus menossa. Ilmeisesti sillä ei just nyt oo kuitenkaan pahempaa merkitystä. Mulla on käytössä Metformin-tabletit ja pitkävaikutteinen Lantus. On jo vähän ollut muutoksia sokereissa havaittavissa, mut ilmeisesti tokan kolmanneksen alkaessa vasta alkaakin heittelemään. Odotan jännityksellä.

Takaisin