Marraskuun keskustelut.

Mä aion huomenna soittaa neuvola aikaa ja sitten samalla ruinata sitä ar ultraa km taustan takia. Sit jos eivät semmosta anna niin harkitsen yksityiselle menoa oman mielenrauhan vuoksi.. :rolleyes: asun pkseudulla ni kattellu että suht halvalla pääsis yksityiselle.. jotenki kokoajan kuulostelee ja tunnustelee tätä oloa näin alkuun.. :p

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :)

Mäkin yritän huomenna neuvolaan soittaessani pyytää ultra-aikaa. Jos ei saa, niin sit vois harkita omalla rahalla menemistä. Esikoisen aikaan ei menty, vaikka olis varmaan päässyt (epäsäännöllinen kierto). Multakin löytyy doppleri, mutta viimeks ainakin sain vasta tosi myöhään sillä kuulumaan sykkeen.

Onko kenelläkään suositella Tampereella hyvää yksityistä? Siltä varalta ettei neuvolan kautta päästä.

Täällä tänään poks 4+0 :D

Mulla on ar-ultra perjantaina, viikkoja silloin 6+6. Menen yksityiselle. Jos tuossa ultrassa on kaikki hyvin, menen vielä toiseen ultraan yksityiselle ennen np-ultraa, varmaan n. rv 9-10 välillä.

En kysynyt enkä kyllä jaksakaan kysyä neuvolasta ar ultraa. Mennään sitten kun sieltä pistävät np ultraan :) Neuvola on 7.12. joten kyllä pitäisi vielä ehtiä ennen uutta vuotta :)

Hei! Ensinnäkin onnea kaikille raskauksista! Itselläni sellainen tilanne että olen kahden alle kaksivuotiaan rakkauspakkauksen (1v.9kk ja 10kk) äiti ja käytössä e-pillerit. Kuukautiskierto ollut tasainen mutta nyt tilanne että kuukautiset olivat mercilon-liuskan jälkeen kolme viikkoa myöhässä kun normaalisti välivuoto tullut 2-3 pv sisällä liuskan viimeisestä pilleristä. Tein kaksi raskaustestiä (ensimmäinen kun 1vk ja toinen testi kun 2vk myöhässä) ja molemmat negatiivista näytti. Ostin sitten kolmannen testin ja lopulta alkoi 2 pv kestänyt vuoto joka tavallisen runsaan verivuodon sijaan oli erittäin niukkaa ruskeaa tuhruvuotoa johon riitti yksi side. Katson nyt lähteekö menkat kunnolla käyntiin ettei mitkään valemenkat vai teenkö sen kolmannen testin ja verikokeeseen. Raskauteen viittaavia ns. oireita ollut mm.vihlonta, hajuaistin herkistyminen ja närästys. Kellään kokemuksia vastaavasta?

Edelliseen: olen menossa ar ultraan yksityiselle, Femedaan. Koska en tiedä raskauden tarkkaa kestoa, yritin vähän ottaa varman päälle ja varasin ajan siten, että olisi tod näk rv 7 + ?. Jos olisikin vasta rv 6 + todellisuudessa, niin silti olisi toivoa, että syke näkyy jos on näkyäkseen.

Täällä tänään 5+1 ja melkoista nippailua ja mylläystä kohdussa. Verta ei tule, niin varmaan ihan asiaan kuuluvaa, ensimmäinen raskaus niin kehoa kuuntelee ihan hirmu tarkasti. Kamalan huolissani olen vaikka tiedän, etteipä siihen pysty vaikuttamaan meneekö asiat toivotusti.

Toivon ennättäväni ekaa ultraan ennen joulua.

Anoppi oli tänään kertonut luvatta miehen siskolle nää uutiset, pikkasen laittoi kyrsimään. pistin perään semi tulen katkusen viestin. Sitä haluis ite kertoa...

Teen nyt huomenna viimeinkin sen digitestin että saa varmistuksen, mutta en sit tiiä mistä muusta nää mun oireet vois johtua.. Oon tosiaan ihan hirveän väsynyt koko ajan ja sitten ollut ihan selvää pahoinvointia, ihan samanlaista mitä ollut aikasemmissakin raskauksissa. Pelottaa niin vietävästi kun tein niitä testejä kolmena aamuna peräkkäin ja tosiaan kaksi ekaa oli positiivisa haamuja ja se kolmas nega.:(

Päätinpä minäkin kirjoittaa tuntemuksia tänne. Tänään illalla tuli haamu testiin. Aamulla testaan uudestaan. La olisi laskurin mukaan 14.7. Jännittää ja pelottaakin, kun keväällä raskaus olikin kohdun ulkoinen ja tilanne oli hengenvaarallinen. Toinen munatorvi jouduttiin poistamaan. Pelkään, että tälläkin kertaa jotain menee pieleen. Onneksi sentään päästään varhaisultraan neuvolan kautta.

Tsemppiä kaikille raskauksien parissa! Aiemmin kyselin onko kokemuksia vastaavasta jos kuukautiset myöhässä useamman viikon ja negaa näyttää testit niin nyt ne kuukautiset kunnolla alkoivat tulevaan niin omalta osalta ei enää raskausmietintöjä. Ystäväni kertoi että hänellä ollut vuosia sama tilanne että kuukautiset saattaa jäädä kokonaan pois ilman syytä jota sitten hoidettu keltarauhashormonikuurilla. Mistä lie sitten oma hormoniheitto johtui kun stressiäkään ei ole mutta ihanaa raskausaikaa teille odottaville äideille :)

Friddel toi on niiin raivostuttavaa ku joku hölisee uutisen kaikille eikä pääse itse sitä jakamaan (mun äippä juorus viimeks raskaudesta koko suvulle ja se meni vielä kesken!) sai kyllä itse kertoa myös sen uutisen sitten.. :shifty: ja Heinäkerttu tervetuloa jakamaan pelkotiloja! toivotaan parasta ♡ Mammatille nyt toivotaan kunnin plussaa tikkuun!! :rolleyes:

Joo kyllä tälläiset uutiset yleensä haluaa itse kertoa. Mä oon jo melkein kaikille lähipiirissä kertonut. Enhän mä nyt malttanu olla kertomatta [emoji38] monet on jo vissiin varaillu neuvolaa? En tiedä vielä soittelisko jo nyt vai loppuviikosta..tai vasta ens viikolla? Kuinka aikaisin sinne sitten edes pääsee kun toinen raskaus ja ensimmäinen meni ihan hyvin joten sen puolesta ainakaan mitään tarkempaa seurantaa tms..ar-ultraan täällä ei ainakaan pääse että taidan odotella sitte np ultraa. Tänään 5+2 [emoji5]

Nenni17 meiän neuvolatäti sano että ensimmäinen neuvolakäynti sijoittuis rv8 tienoille ja meille varattiinkin rv 8+4 :)

Rv 4+2

Eilen illalla oli jäätävä närästys ja paha olo väsymyksestä! Johtui ehkä siitä etten illan mittaan juuri syönyt. Nyt kuitenkin olo hyvä :)

Pari runoa olen kaivanut netistä joilla kertoa papoille, hirveen vaikeeta löytää toisesta lapsesta! Mies taaskaan ei voinut olla mitään mieltä. Ärsyttää kun se ei voi ilmasta koskaan omia tunteitaan. Kaikkeen saa vastauksen "Emmä tiedä kannattaako" tai "jaaa...". Ihan sika raivostuttavaa!! Tietty ymmärrän että pelkää että menee kesken, mutta kyllä mä silti haluan kertoa enkä vaan salailla kaikkea aina...

Tääl meil päin on eka neuvola 8-10 viikon tienoilla.

Peukkuja Mammatti et tulee plussa!

Tervetuloa Heinäkerttu! Hyvä että pääset ultraan :)

Mä soitan tänään neuvolaan. Esikoisesta eka käynti oli joskus rv 8.

Ehkä tässä sitten vois itsekin jo soitella neuvolaan. Ekasta olin ensimmäisessä neuvolassa joskus viikolla 12 kun raskaus selvisi vasta viikolla 11 jotain..

Takaisin