Marraskuun keskustelut.

Mulla tänään 6+0. Etova olo vaivaa edelleen, yökkäilen silloin tällöin mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta en oo oksentanut. Napsin töissä pähkinöitä aina kun huono olo meinaa iskeä. Turvotus on aika lailla samoissa mitoissa kuin alussa. Normihousut jalassa, mutta iltaisin joudun joskus avaamaan napin, kun puristaa ikävästi. Rinnat on edelleen arat ja kasvamaan päin. Väsymys on iltaisin ihan kamalaa. Ysin jälkeen pääasiassa makaan puolihorroksessa viltin alla sohvalla. Vessaramppaaminen yöllä taitaa lisääntyä, koska viime yönä heräsin ekan kerran jo neljältä. Aiemmin on sentään saanu nukkua viiteen-kuuteen asti ennen ekaa käyntiä. Sillon kun en oo raskaana en koskaan käy yöllä vessassa.

Me jouduttiin kertomaan raskaudesta yhdelle tuttavapariskunnalle olosuhteiden pakosta. Kenellekään muulle ei kerrota ennen kuin rv 12 jälkeen, jos ei nyt tule mitään erityistä, mikä pakottaa kertomaan (saikkua, liian näkyvä maha tms.). Mieluiten kertoisin vasta puolivälin jälkeen, mutta en mitenkään onnistu sinne asti piilottelemaan.

Mulla on varhaisultra yksityisellä perjantaina. Alle viikko jännittämistä enää!

Pakko kysyä teiltä; onko teille tullut sellasta fiilistä (vaikka esikoisen kohdalla) kun olette plussanneet niin on seksi alkanut jännittämään? Mulla on jotenkin vähän semmonen olo et ei kiinnosta enää sillai ja sit kun kiinnostaa ni sit pelkään et jos onki joku pöpö sormissa ja se menee tonne tai et siitä tulis jotai muuta vahinkoa. Nyt tosin kun oon vielä kipeenä ja ihan tukossa ni ei varmasti nappaa. Mutta pointti oli että jotenkin koitan sitten suojella tai vähän jännitän sitä että ettei ny vaan sattuis mitää.

Kyllä mua on alkanut joka raskaudessa seksi jännittämään eikä tunnu yhtä luontevalta kuin ei-raskaana. Jotenkin koko ajan tulee vähän varottua. Kiinnostuskaan ei ainakaan alkuraskaudessa väsymyksen ja huonon olon takia oo hirveen korkeella.

Oi että mikä päivä kun satanut lunta ja ulkoilu maistunut koko porukalle. Jotenkin niin hyvä fiilis tästä päivästä. Aina vähän itteäkin mietityttää et jos on hyvä olo niin onko sit jotain pielessä masussa.. jotenkin nyt vaan tullut varmempi olo että raskaus etenee nyt hyvin ja luottavaisena mielellä mennään. Jos vastoinkäymisiä tulee niin sitten on murehtimisen aika, eikä nyt. Sitä ei ennen raskautta osaa ajatella miten monenlaisista asioista voi huolestua.

Nyt se onni on ohi ja tuska on kova! Kivut ihan käsittämättömät. Iloitkaa jokaisesta päivistä, joskus ne voi loppua liian aikaisin. Tarrasukkia teille kaikille muille<3

Palmikko! ♥ etkai vaan tarkoita että meni kesken, voi eii... hurjasti voimia ja jaksamisia :( suosittelen keskenmenon kokeneille tarkoitettua tukiryhmää täällä foorumilla. Tiedän tuon tuskan ja olon: itse kesällä 5.6 keskenmenon kokenut..

Muokattu viimeksi:
Juuri sitä tarkotan, kamalin kuolleiden muistopäivä ikinä:(

Kait se vaan pitää hyväksyä, että tämä on yleistä. Varsinkin näin pitkällä ajalla ihan normaalia, että kokee keskenmenon, onhan kymmeneen vuoteen niin monta raskaaksi tulon mahdollisuutta mahtunut ja kuitenkin vain kolme lasta.

Alkaa olo helpottaa kun tietää että ei ollut viimeinen mahdollisuus ja jolla ei lapseksi ole mahdollisuutta kasvaa, on hyvä tulla tässä vaiheessa pois.

Sitä en tiedä kauan vie että raskaus oireet loppuu?

Mulla meni alle viikossa oireet pois, ultrassa todettiin että kaikki materiaali tuli pois itsestään, että lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa ei tarvittu tehdä onneksi. se on kauhean yleistä :sad001 jaksamisia !!

Voimia palmikko!!! Käy ehdottomasti sitten jälkitarkastuksessa, vaikka sitä ei kunnallisella tarjottaisi. Opin itse kantapäänkautta..parit lääkkeelliset ja kaavinta lopuksi, kesti raskaus melkein 6kk..[emoji20]

Kiitos kaikille. Seurailen teijän juttuja täälä kyllä vielä ainakin jonkin aikaa. Kisu2 mulle oli muutenkin gynekäinti keskus-sairaalalle varattu jo ennen raskautta ni eiköhän oo sit lisää selvitettävää..

Voimia palmikko! :(

Rv 4+1

Vointi on tosi hyvä. Eilinen jooga ei kyllä napannut - liikaa väkeä ja ei ollut mun lempparitunti. Ens kerralla meen kyllä tutulle ja turvalliselle tunnille! Hermot olikin sitten kireellä vähän koko päivän kun liikenteessä oli hidastelevia torspoja ja yksi meinas kylkeekin tulla ympyrässä.....

Tissit kasvo viime yön aikana huomattavasti :D tälläsenä minitissinä toivon taas isoja tissejä edes hetkeksi! Eikä mahaakaan vielä ole - ihanaa!!

tuohon aikasempaan seksi-keskusteluun niin mulla ei oo mitään pelkoja. Itseasiassa mun himot kasvanu mutta jos mies ei anna niin mökötän pari päivää jos se yrittää saada :D Esikoisen kanssa muistan että alkuun (suhdekin vasta aluilla) kun päätettiin että lapsi tehdään niin oli kyllä panopupufiilikset xD

Toivottavasti tää hyvä olo pysyy! En kyllä mitään turvotuksia kaipaa! Ei kyllä viimeksikään sellaista ollut :)

Voi ei Palmikko, oon tosi pahoillani sun puolesta! Kovasti voimia ja tsemppiä . Pikkuiselle oli sitten jotain vialla, eikä ollut elämään tarkoitettu

Jupa- mulla kans tissit kasvanu vähä mut ne on myös tosi kipeät :nailbiting: ootteko muuten ajatellu mennä ar ultraan?

Hei kaikille, voisin minäkin liittyä mukaan.
Olen lukenut tätä keskustelua jo vähän aikaan ja totesin, että ehkä tällainen anonyymi vertaistuki olisi hyödyllistä. :)
Olen 32 v. ja esikoinen toiveissa. Posit testin tein ensi kertaa 2 vk sitten, jolloin vielä haalea plussa. Vahvistui siitä seuraavan viikon aikana koko ajan, joten pakko kai uskoa, että raskaana ollaan (mitä siis todellakaan vieläkään meinaa uskoa). Kierto ollut aivan sekaisin, plussan sain kp 49, eli oikeastaan en tiedä, milloin ovis on ollut. Oireista ja ruumiinlämpömittauksista olen laskeskellut, että ehkä rv 5+5 nyt olisi meneillään. Olen menossa ultraan kyllä reilun viikon päästä, mm. tuon asian selvittämiseksi.
Kenelläkään ei olla vielä kerrottu, ei vain uskalla (paitsi terveyskeskuslääkärille, jonka juuri oli tarkoitus tehdä lähete lapsettomuustutkimuksiin..)

Te ketkä menette ar ultraan, niin minne aiotte mennä ja millä noin viikoilla? Ite ajattelin et menisin mielenrauhan vuoks ens viikon loppupuolella. Vaikka siis täällä kunta myös sen tarjoaa, mutta olis sitte vasta noin kolmen viikon päästä. Tänään on 5+6

Takaisin