Marraskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselläni painajaisia aiheuttaa turvakaukalo ja -istuin hankinnat tulevaisuudessa..😅 Tuntuu, että oikean kaukalon valitsemista varten tulisi käydä joku AMK-tasoinen perehdytyskoulutus, että niistä ymmärtäisi jotain..😂😂

Meillä onneksi mies oli näistä todella innostunut, joten mun ei tarvinnut :Grinning Face:

@Lushy kun perehdyt amk-tasoisestu niin jaa meille mullekin täällä tietoa ettei muiden tartte 🤪 oon kans miettinyt että pitäisi perehtyä siihen autoliiton (?) rankingiin kaukaloiden turvallisuudesta mutta se lista on pitkä ku nälkävuosi

Mä muistan, kun esikoisen aikaan oli autoliitolla (tai jollain vastaavalla) kiertue, missä kiersivät Suomen lastentarvikeliikkeitä ja siellä sai kysellä, testailla ja vertailla turvaistuimia. Meillä esikoisella oli niin pieni kaukalo ekana, että tuntuu et se jäi puolessa vuodessa pieneksi. Sit otettiin välimallin (sellainen ei kannettava, ku ekan sai irti ja kantoon tai ratasrunkoon) ja kolmas jäi kesällä vasta pois käytöstä. Nyt toi mikä ostettiin on telakallinen, niin saa pääautoon telakan ja toiseen sit tarvittaessa laitetaan vöillä. Ja on kyllä paljon isompi ku meidän eka ja huomaa, että on hyvin tehdyt "pienennyspehmusteet" - tuntuu tuon rinnalla se esikoisella ollut todella heppoiselta.

Kävin eilen terapeutin juttusilla :) Kävin siis useamman vuoden ihan psykoterapiassa, ja tämä sama terapeutti on sitten ollut käytettävissä aina, kun tuntuu, että elämässä myllertää niin, ettei meinaa mieli kestää mukana.

Tähän alkuraskauteen liittyy mulla ihan kauheasti pelkoja, ja onhan se nyt olemassaankin pelkkää epävarmuutta koko aika. Tää vuosi on ollut muutenkin aika raskas, niin teki hyvä tuulettaa mietteitään, ja saada perspektiiviä. Siinä jotenkin itsekin taas muistin, että elämä nyt ei yleensäkään ole hallittavissa, ja ylenmääräinen murehtiminen ei suojele pahalta tai valmista pettymyksiin, mutta pilaa kyllä ilon sinänsä tosi ihanalta asialta. Joten tänään taas vähän kevyemmällä mielellä. Ehkä uskallan jopa alkaa neuloa jota pienelle <3

Moikka! Pitkästä aikaa :) Jotenkin alkoi ahdistamaan keskustelut täällä tai ehkä vaan jännitteli onko kaikki ok tms :) Mutta meillä oli toinen varhaisultra ja nyt mennään tänään siirryttiin rv9 (8+0) <3 Ekassa neuvolassa pitäydyttiin kierron mukaisessa rv9 (8+6) vauhdissa. Perheen puolella isoja suruja käynnissä noin muutoin, joka rassaa tässä ohessa. Kuitenkin tänään taas hieman kirkkaampi päivä :Smiling Face With Halo: Toivottavasti kaikilla on pysynyt pikkuiset mukana!

Täällä on alkanut vessahätään herääminen! Yleensä en todellakaan herää siihen, mutta nykyään aamuisin herättää joko kello tai vessahätä. Ihan outoa 🙈

Rv9+4

Turvaistuinasioissa suosittelen liittymään Facessa Turvaistuimet -ryhmään, siellä paljon paljon hyvää tietoa turvallisista ja pitkäikäisistä istuimista.

Täällä on alkanut vessahätään herääminen! Yleensä en todellakaan herää siihen, mutta nykyään aamuisin herättää joko kello tai vessahätä. Ihan outoa 🙈

Rv9+4
Mä käyn siis ainakin 2 kertaa öisin pissalla 😩 Viimeyönä näin unta että kävin kylpyammeessa pissalla koska rakko menas räjähtää ja sit heräsin ja juoksin vessaan 😆

Mä käyn siis ainakin 2 kertaa öisin pissalla 😩 Viimeyönä näin unta että kävin kylpyammeessa pissalla koska rakko menas räjähtää ja sit heräsin ja juoksin vessaan 😆
Mä joiduin laittaa kalenteriin edelliselle päivälle muistutuksen, ku ens viikon pe on seulalabrat, ja pitää muistaa aamulla sit pissata purkkiin. Ettei hädässä juokse ja unohda 🤭

Täällä kans on alkanut ne yöheräilyt ja vessareissut 🙃 lisäksi oon ihan hirveän turvonnut, näytän jo siltä, että viikkoja olis joku 20 takana, vaikka ajaksi tarkentui perjantaina 9. Aamulla se ensimmäinenkin suupala saa vatsan ihan pinkeeksi ja pyöreäksi, saa nähdä minkä koltun joudun keksimään jouluna, ettei oo heti perhejuhliin sisään kävellessä sen näköinen, että pieniin päin ollaan 😅

Turvaistuinasioissa suosittelen liittymään Facessa Turvaistuimet -ryhmään, siellä paljon paljon hyvää tietoa turvallisista ja pitkäikäisistä istuimista.
En arvaa vielä liittyy mihinkään tollasiin kun kuitenkin siellä on joku tuttu tai muuten vaan mun liittyminen hyökkää jonkun kaverin feediin 😅

Mulle tää yöllinen vessaramppaaminen ei ole mitenkään uutta kun muutenkin oon vuosia jo joutunu melkein joka yö käymään vessassa syystä jota en tiedä. Jos käyn illalla kuntosalilla niin sitten se touhu vasta villiä onkin kun saatan joutui käydä kolmekin kertaa seuraavana yönä 👀

Onko kellään kokemusta tai kuulopuheita tai mitä vaan nordicfitmama ohjelmista? Olis -50 e vielä tämän viikonlopun ajan ja harkitsen jäsenyyttä mutta olis kiva kuulla kokemuksista 🤔

Onko kellään kokemusta tai kuulopuheita tai mitä vaan nordicfitmama ohjelmista? Olis -50 e vielä tämän viikonlopun ajan ja harkitsen jäsenyyttä mutta olis kiva kuulla kokemuksista 🤔
Ei kokemusta. Nyt vasta kuulin tuosta, vaikuttaa kiinnostavalta, mutta ainakaan vielä ei tuu kauppoja.

Mä oon miettinyt jotain netin kautta tarjottavaa raskausjooga tai -pilatesta. Saa suositella niitä, jos jollain on kokemusta noista. Livetunnit olisi parhaita, mutta sellaisia ei ole täällä tarjolla.

Ei kokemusta. Nyt vasta kuulin tuosta, vaikuttaa kiinnostavalta, mutta ainakaan vielä ei tuu kauppoja.

Mä oon miettinyt jotain netin kautta tarjottavaa raskausjooga tai -pilatesta. Saa suositella niitä, jos jollain on kokemusta noista. Livetunnit olisi parhaita, mutta sellaisia ei ole täällä tarjolla.
Oon tehnyt ihan vaan youtubesta edellisessä raskaudessa kaiken maailman treenejä ainakin seuraavilta:

Pregnancy and postpartum TV - Tää täti on musta aika hyvä ja huomioi hyvin kaikki rajoitteet mitä raskaana olevalla voi olla. nää on sopivan lyhyitäkin että ehdin tehdä näitä myös vauvan synnyttyä päikkäreiden aikaan. Löytyy joogaa, lihaskuntotreeniä, pilatesta yms.

Fit by Larie - tällä on tosi hapottavia treenejä, noi sen prenatal barre jumpat saa jalat niin jumiin että kuolema tulee 😂

SaraBethYoga - mukavan rauhallinen joogaohjaaja, mut tää oli musta ehkä vähän tylsä kun pidän vauhdikkaammasta flow joogasta.

Mä en näistä mitään katso yleensä äänten kanssa kun en jaksa samoja jaarituksia kuunnella. Pistän mielummin äänet pois ja omat musat soimaan. Livejähän nämä ei ole että se on vähän sääli mut nää on ilmaisia kaikki niin ei ainakaan harmita että menisi rahat hukkaan jos ei oo hyvä 😊 tää nyt on vaan mun kokemus näistä, enkä osaa sanoa minkälaista liikuntataustaa näihin vaaditaan yleisesti. Itse olin ennen ekaa raskautta tosi himoliikkuja, mut nyt on vähän jäänyt 🫣

Mä tiedän jo nyt, että en tuu käymään mitään jumppa- tai joogaohjeita läpi 🙈 eli ei ole kokemusta. Harrastan tanssia ja yritän sitä pitää yllä niin kauan kuin jaksan ja sit pitäis alkaa uida, ku siihen on helppo mahdollisuus.

Rv 9 + 5

Oon tehnyt ihan vaan youtubesta edellisessä raskaudessa kaiken maailman treenejä ainakin seuraavilta:

Pregnancy and postpartum TV - Tää täti on musta aika hyvä ja huomioi hyvin kaikki rajoitteet mitä raskaana olevalla voi olla. nää on sopivan lyhyitäkin että ehdin tehdä näitä myös vauvan synnyttyä päikkäreiden aikaan. Löytyy joogaa, lihaskuntotreeniä, pilatesta yms.

Fit by Larie - tällä on tosi hapottavia treenejä, noi sen prenatal barre jumpat saa jalat niin jumiin että kuolema tulee 😂

SaraBethYoga - mukavan rauhallinen joogaohjaaja, mut tää oli musta ehkä vähän tylsä kun pidän vauhdikkaammasta flow joogasta.

Mä en näistä mitään katso yleensä äänten kanssa kun en jaksa samoja jaarituksia kuunnella. Pistän mielummin äänet pois ja omat musat soimaan. Livejähän nämä ei ole että se on vähän sääli mut nää on ilmaisia kaikki niin ei ainakaan harmita että menisi rahat hukkaan jos ei oo hyvä 😊 tää nyt on vaan mun kokemus näistä, enkä osaa sanoa minkälaista liikuntataustaa näihin vaaditaan yleisesti. Itse olin ennen ekaa raskautta tosi himoliikkuja, mut nyt on vähän jäänyt 🫣
Kiitos, täytyy vilkaista näitä. Joskus aikoja sitten olen käynyt ohjatuissa jumpissa. Nykyään vaan salilla, kävelemässä ja pyöräilemässä. Kotona venyttelen ja putkirullaan, mut ne on olleet nyt alkuraskauden ajan tauolla. En tiedä innostuisinko joogasta, mut se voisi tehdä hyvää ja hyvä on myös tuo, että se onnistuisi kotona.

@Onda ei tarvii jumpata jos ei tunnu siltä. 😊 Eikös kaikko liike oo lähtökohtaisesti hyväksi ja kannattaa tehdä sitä, mistä tykkää, niin tulee liikuttua.

@Apilainen joo tunnen itseni jo sen verran hyvin, että tiedän ettei oo mun juttu 😊

Aloitettiin itsetehden riisipuurokausi. Olipa mukavan mietoa ruokaa! Mä oon huomannut, että kaipaan suolaa jotenkin enemmän kuin ennen. Muut sano, että suolaa oli tarpeeksi, mutta mä koin, että oli suolatonta 🤔

Ei tietenkään oo kenekään pakko jumpata jos ei oo se oma juttu. 😊 Mä jumppasin/joogasin/kävin uimassa muutaman kerran vkossa 15-60min kerralla edellisessä raskaudessa koska tuntui että omalla kohdalla se vähenti pahoinvointia ja auttoi iskiaskipuun. Nyt jos on samanlaista niin sit kokeilen kyllä joogaa yms.

@Onda riisipuuroo oli meilläkin tänä vkonloppuna! Erehdyin laittamaan kanelia ja sokeria niin sit ärsytti se sokeri siinä kun itsekin oon himoinnut enemmän suolaista ruokaa nyt 🙄

@Apilainen joo tunnen itseni jo sen verran hyvin, että tiedän ettei oo mun juttu 😊

Aloitettiin itsetehden riisipuurokausi. Olipa mukavan mietoa ruokaa! Mä oon huomannut, että kaipaan suolaa jotenkin enemmän kuin ennen. Muut sano, että suolaa oli tarpeeksi, mutta mä koin, että oli suolatonta 🤔
Mulla kans tuntuu että suolaa saa olla enempi kuin normaalisti. Yleensä en kovin paljon suolaa käytä.

Takaisin