Marraskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olin aatellut, että ottaisin rahan, mutta en tiedä. Onhan siinä oma fiiliksensä availla sitä. Vois esikoisellekin olla ikimuistoista. Mutta on esikoisen laatikko tallessa, että sinänsä sitä ei tarttis, vois rahat käyttää vaunujen hankintaan.

Rv 8+6

Ok. Ajattelinkin et jos pitäs olla syömättä niin kai ne olisi sen johonkin laittanut ylös tai painottanut enemmän.
Ai sokerirasitus nyt jo 😳 Mulle sanottiin että vko 12 jälkeen joten pari viikkoa armonaikaa vielä, mutta tulossa myös 😷
Joo siis mulla on se jotain 12+ viikkoja sitten mutta verikokeet otetaan samalla kertaa. Varasin hyvissä ajoin että saan mieleisen päivän ja ajan 😅

Täällä tuli flunssa vielä kaiken päälle 🥲 ääni ei kulje, yskittää, nenä on tukossa, eli koko helahoito. On muuten vaikea kans löytää miten helpottaa oloa, kun nenäsumutteita ei oikein saa käyttää (pl. keittosuola), eikä noita tavallisia flunssajuomia, joten teetä, hunajaa ja parasetamolia tässä taitaa nyt olla vaihtoehtoina. Onneks ei sentään ollut korona, niin ei tarvi perua ekaa neuvolaa näillä näkymin, vaikka ei sitä kyllä enää hirveästi voi siirtää, kun tulee kaikki aikarajat testeille jne vastaan.
Mulla iski reissussa kanssa kauhea flunssa, ja paikallisesta (Ranska) apteekista ostin nenäsumutteen joka on luontaistuote ja sitä sai käyttää. Ei se ihan yhtä tehokas ole kuin Nasolin tms mutta ajoi asiansa ja sain yöt nukutuksi. Jos kyselisit Lifen tms myymälöistä?

Kiitos tsempeistä ❤️ tajusin kans juuri, että mulla on reikä/paikka irronnut hampaasta, eli huomenna soittoa hammaspäivystykseen 🥲 en ymmärrä miten on voinut tulla, kun säännöllisesti hoidan päivittäin, mutta näköjään.

Me otetaan äitiyspakkaus! Katotaan sitten myöhemmin loppujen lasten kohdalla erikseen, jos niitä tulee 😁

Mä en oo vielä moista ehtinyt miettiä. Oishan siinä näppärästi kaikki alkuun tarvittava kohtuuhinnalla… pitääpä tutustua mitä pakkauksen sisältöön nykyään kuuluu.

Mua vähän harmittaa etten viimevuonna seurannut/äänestänyt kelan haalari ja makuupussi äänestyksessä. Olisi edes pieni ajatus minkä tyylistä sieltä on mahdollisesti tulossa.

Ja taas mennään tunteissa kunnon vuoristorataa. Huomasin äsken vessäkäynnillä pientä veristä vuotoa. Tässä saa oikein alkaa jännäämään onko km vai taas jotain outoa vuotoa. Kummastakin löytyy valitettavasti kokemusta. Alkaa turhauttamaan kunnolla että ultra on vasta parin viikon päästä. Koko raskaus on tähän asti ollut yhtä arvailua ja odottamista.

@PuhPallura toivottavasti pelkkää harmitonta! ❤️ Kuulemma voi tiputella istukan reunasta, kun se alkaa muodostua/kiinnittyä.

Äänestin äsken tulevia äitiyspakkauksen kuoseja, siellä lopussa oli ilmoitus että 2023 äitiyspakkaus julkaistaan pian. Itse olen kahden vaiheilla otanko rahan vai pakkauksen, mites muilla?

Esikoisesta otettiin paketti ja meillä on kaikki vauva tarvikkeet vielä säilössä, joten tavaraa löytyy. Pitää silti katsoa kuosit ja itse paketti ennen viimeistä päätöstä.
Missä tää äänestys on? Koitin etsiä kelan sivuilta mutten löytänyt

Kaks viime yötä mennyt ihan penkin alle. Herään kahden aikaan vessaan ja sen jälkeen saakin pyöriä sängyssä 2-3 tuntia yrittäen nukahtaa uudelleen. Stressi tai mikä lie nyt sitten. Varmaan vähän jännittää huominen ultra ja NIPT vaikka sen tuloksethan tulee vasta sitten arviolta viikon päästä näytteestä.

Eilen illalla iski klassikko. Mahaa rupesi yhtäkkiä kivistämään todella kovaa. Olin ruokakaupassa ja välillä piti mennä hyllyjen välissä hieman kaksinkerroin kun pisti niin ilkeästi. Tulin pienessä paniikissa kotiin ja heitin heti pitkäkseen. Kieriskelin etsien sopivaa asentoa ja aloin jo googlettamaan vatsakivun syitä. Sitten pääsi mojova pieru ja kipu helpotti heti. 🙈 Hitto kun tää raskaus on viehättävää aikaa...

@Jopoliini tsemppiä odotteluun! Itellä ultraan ois "enää" kolme viikkoa ja 3 päivää 🙄

@salmiakki- ei saisi nauraa, mutta vähän meinaa naurattaa 🤭 mulla oli eilen sama juttu, vähän pienemmällä stressikertoimella. Oltiin jo menty nukkumaan, niin puoliso ei niin arvostanut sitä pierua. Mutta mun olo helpotti!

Mä oon kanssa alkanut heräillä vessaan. Onneksi vasta aamulla ja välillä saan unta kyllä takas. Ja niinä kertoina kun en, on ollut jo suht inhimillinen aika herätä.

Rv 9+0

Eilen illalla iski klassikko. Mahaa rupesi yhtäkkiä kivistämään todella kovaa. Olin ruokakaupassa ja välillä piti mennä hyllyjen välissä hieman kaksinkerroin kun pisti niin ilkeästi. Tulin pienessä paniikissa kotiin ja heitin heti pitkäkseen. Kieriskelin etsien sopivaa asentoa ja aloin jo googlettamaan vatsakivun syitä. Sitten pääsi mojova pieru ja kipu helpotti heti. 🙈 Hitto kun tää raskaus on viehättävää aikaa...
Siis se kipu on ihan järkyttävä kun joku ilmakupla kiertää suolistossa! Vetää kyllä tosissaan ihan kippuraan. Onneks ei ollut ”vakavampaa” 😅

@salmiakki- kurja ja kipeä tilanne, mut onneksi syy selvisi ja vointi helpotti. Anteeksi, ei saisi nauraa, mut silti vähän naurattaa. 🤭

@Jopoliini tsemppiä ultraan ja nipt-tulosten odotteluun! Minkä ikäinen olit, kun munasolut kerättiin? Toisaalt nyt kun hetken malttaa odottaa tuloksia, niin sit voi toivottavasti jatkaa hyvillä mielin odotusta.

Mulla on kans takana tosi huono yö. Yleensä olen nyt nukahtanut hyvin ja sit käynyt paristo vessassa. Viime yönä uni ei meinannut tulla millään ja pyörin vaan. Toivottavasti ensi yönä saadaan koko sakki paremmat unet.

Minä törmäsin siihen facessa Kela Kertun sivulla.
Mä löysin ylen sivuilta linkin suoraan äänestykseen. Pitihän se äänestää tietenkin 😊

Me mietitään vielä otetaanko äitiyspakkausta kun saatiin 2021 pakkaus. Olihan se ihana hypistellä niitä pieniä vaatteita ja se oli esikoisen kanssa todella hyvä setti mistä lähteä liikkeelle. Mut nyt ei välttämättä tarvita kun noi tavarat edellisestä on niin tuoreita että hyvin menee seuraavallekin. Seuraan kyllä tuon julkistuksen tietenkin että oisko uudessa mitään mikä toisi lisäarvoa ottaa se pakkaus. 2021 pakkauksessa oli paljon enemmän tavaraa kuin ystäväni saamassa 2022 paketissa että saas nähdä mitä kela on nyt keksinyt 😊

@Allure888 mä pyysin, että siirrettiin ultrakuvsketju salaiselle puolelle, niin ei oo kaikkien nähtävillä. Sun postaus on yhä siis tallessa, näet sen sit sillä puolella jälleen ❤️ tiedoksi, että et ihmettele, minne se meni! Ehkä saadaan lisääkin kuvia, kun pienemmälle joukolle tarjolla 😊

Takaisin