Marraskuun juttelut

Se alkais olla pikkujoulukausi käsillä. Onko monet pikkujoulut tiedossa?
 
Kiitos @Onda uudesta ketjusta!
Meillä töissä ainakin 9.12 yhdet pikkujoulut ja kotona kavereille 26.11 😊 Meillä np-ultra 25.11 ja jotenkin mua pelottaa jos kaikki ei olekaan hyvin ja sit seuraavana päivänä pitäs juhlia…. Täytyy katsoo vielä jos säädän tota aikaa.
Töissä ajattelin kertoa joulukuussa jo sitten ainakin pomolle, nyt kun suunnitellaan projekteja ensi vuodelle ja mietin kokoajan vähän kauhulla et mitkä uudelleen säädöt niihin tulee 🫣 Oon ollut vasta 6kk nykyisessä paikkansa ja kieltämättä vähän huono omatunto vaikkei sais! Ei tässä iässä ja vielä keskenmenoja jälkeen hirveesti voi aikatauluttaa tai suunnitella enempää näitä asioita…
 
Täällä on nyt aika kovalla koetuksella oma vointi, kun joudun huomenna viemään koiran eutanasiaan. Ei vaan ole enää reilua moniongelmaiselle koiralle, ja päätös oli tehtävä sitten nyt. 💔 Vähän huolettaa, että miten pysyy pieni mukana tässä tunnekuohussa ja menossa, kun itkettää niin pirusti, ruoka ei maistu kun kaikki etoo mutta jotakin on syötäväkin, eikä nyt muutenkaan ole häävi vointi.

7+5
 
@raparperinallako voimia surulliseen päivään ❤️

Mua ylipäätään jännittää miten koira tulee suhtautumaan pieneen kun sen aika tulee. Koira kun on muutenkin vähän haastava luonteeltaan, esim. Jos tulee vieraita, se on pakko sulkea eri huoneeseen kun on järkyttävän tarkka reviiristään. Muuten aivan ihana mutta turhan nopea ja terävä reaktioissaan. Ollaan harjoteltu tutun taaperon kanssa mutta saa olla silmät selässäkin koko ajan ja toisaalta harmittaa koirankin puolesta kun tilanteet on sille tosi kuormittavia ja stressaavia.
 
@raparperinallako voimia!
@Jopoliini varmasti kinkkinen pohdinta. Itsellä kun ei ole lemmikkejä, ei osaa yhtään ajatella, millaista tuo on!

Mulla ois parin viikon päästä yhdet pikkujoulut, jos vaan osuu puolison työmatkat sopivasti, että on lapsenvahti esikoiselle. Ja @Celesta viestistä tuli mieleen, että meillä on tosiaan nt ultra 2.12. ja seuraavana päivänä mulla ois yks tutkintotentti 🙈 varmaan hyvässä mallissa keskittymiskyky!

Mulla on uusi ruokahimo - Mäkkärin ne aamiaispurilaiset, McFreshit. Mutta niitä saa vain klo 6-10, eikä lounasaikaan. Yhyy!

Rv 8+1
 
Kiitos teille ❤️ harmittaa kans, ettei nämä kaksi sitten koskaan pääsekään tapaamaan, koska uskon, että tällä koiralla olisi ollut niin paljon rakkautta vauvallekin, mutta järki ensin.
Meillä nyt on siis 3 koiran lauma täällä, joten kaksi vielä jää. Meillä kaikki on luonteeltaan onneksi niin rakastavia, että luulen suurimmaksi ongelmaksi tulevan, etteivät nuole liikaa vauvaa ja kiipeä päälle nukkumaan, esimerkiksi lattialle/sitterissä/turvakaukalossa. Ajateltiin siksi, että ostetaan pari koiraporttia ja rajataan välillä koiria eri tilaan, jos oon yksin kotona ja yritän esimerkiksi keittiössä tuusata vauva alhaalla, niin ei tarvitse koko ajan ajaa koiria siitä rakastamasta 😅
@Jopoliini tsemppiä sinnekin, hitaasti kun tutustuttelee ja valvoo ja pitää huolen, että koiralta löytyy se oma tilakin, missä vauva/taapero ei sitten sitä häslää, niin varmasti se siitä sitten hissukseen. ❤️ Siinähän voi tutustuttaessa laittaa esim. tutun tuoksuisen paidan vauvalle viltiksi, jos sekin auttaisi?
 
Mulla on muutenkin tuntunut olevan nyt ihan jatkuvasti nälkä. Kun löydän ruuan, joka maistuu, voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. En yleensä syö sellasia annoskokoja, mitä tuntuu, että nyt menis. Silti ruuan ajattelu ällöttää ja sekä ruokakaupassa käynti että jääkaapin avaaminen jo ajatuksena etoo. Muuten pahoinvointi ollut suht aisoissa. Tuntuu niin oudolta!

Viime rundilla tosiaan söin vaan pakolliset, ei pystynyt syömään mitään ylimääräistä.

Rv 8+1
 
Mulla on muutenkin tuntunut olevan nyt ihan jatkuvasti nälkä. Kun löydän ruuan, joka maistuu, voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. En yleensä syö sellasia annoskokoja, mitä tuntuu, että nyt menis. Silti ruuan ajattelu ällöttää ja sekä ruokakaupassa käynti että jääkaapin avaaminen jo ajatuksena etoo. Muuten pahoinvointi ollut suht aisoissa. Tuntuu niin oudolta!

Viime rundilla tosiaan söin vaan pakolliset, ei pystynyt syömään mitään ylimääräistä.

Rv 8+1
Mulla närästää nyt kaikkiiiii 😩😩😩😵‍💫🤢
Ne aivan pahimmat pahoinvointipäivät oleet ohi pari päivää ja muistan syödä vähän ja usein mutta jos erehdyn syömään jotain hapanta tai ”väärää” niin aiettä heittää olon heti huonoksi kun närästää ja vatsa myllää! Mulla nyt 9+4.
 
Mulla on muutenkin tuntunut olevan nyt ihan jatkuvasti nälkä. Kun löydän ruuan, joka maistuu, voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. En yleensä syö sellasia annoskokoja, mitä tuntuu, että nyt menis. Silti ruuan ajattelu ällöttää ja sekä ruokakaupassa käynti että jääkaapin avaaminen jo ajatuksena etoo. Muuten pahoinvointi ollut suht aisoissa. Tuntuu niin oudolta!

Viime rundilla tosiaan söin vaan pakolliset, ei pystynyt syömään mitään ylimääräistä.

Rv 8+1
Mulla on kans tänään ihan pohjaton nälkä ollut. Tuntuu että 15 min syömisestä ja vatsa kurnii 🤭
 
Täällä hiipii pahoinvointi tosissaan päälle. Vähän hassusti olen siitä innoissani, koska edellisessä kesken menneessä raskaudessa pahoinvointia ei ollut yhtään ja nyt pidän sitä hyvänä merkkinä, vaikka tiedänkin että oireet ei välttämättä merkkaa yhtään mitään. Jännästi kyllä ruoka maistuu vaikka onkin paha olo. Koitin miehellekin selittää että se pahoinvointi tuntuu vain kurkussa, ei ollenkaan vatsassa. Ruoka menee siis pahan kohdan ohi nopeasti kun syö vauhdilla. 😁 Tuntuuko kenestäkään samalta? Olen yleensä kova vatsalla jännittäjä, mutta tämä olo on suorastaan rentoa siihen verrattuna.
 
Täällä hiipii pahoinvointi tosissaan päälle. Vähän hassusti olen siitä innoissani, koska edellisessä kesken menneessä raskaudessa pahoinvointia ei ollut yhtään ja nyt pidän sitä hyvänä merkkinä, vaikka tiedänkin että oireet ei välttämättä merkkaa yhtään mitään. Jännästi kyllä ruoka maistuu vaikka onkin paha olo. Koitin miehellekin selittää että se pahoinvointi tuntuu vain kurkussa, ei ollenkaan vatsassa. Ruoka menee siis pahan kohdan ohi nopeasti kun syö vauhdilla. 😁 Tuntuuko kenestäkään samalta? Olen yleensä kova vatsalla jännittäjä, mutta tämä olo on suorastaan rentoa siihen verrattuna.

Täällä on usein justiinsa ”palakurkussa” tunne josta tulee ällötys… Oksettaa kyllä ihan muutenkin… Vielä en ole oksentanut, en myöskään koskaan aiemmissa raskauksissa. Keskimmäisen odotusajalla oli kestokrapula rv14 asti..

Tänään 8+2.
 
@salmiakki- Täällä kans just tuollainen kurkussa tuntuva etova olo. Röyhtäily onkin sen takia jotenkin erityisen kamalaa 🙈

Mä valvoin viime aamuyöstä miltei tunnin varmaankin. Joo menin aikaisin nukkumaan, niin sai silti hyvin unta. Mutta se tunne, kun miettii puoliunessa, että onko kaikki ok. Tää alku on jotenkin vaikeinta, ku pahoinvointi on ainut merkki raskaudesta, niin jotenkin heti arvioi koko ajan pahoinvoinnin tasoa. Typerää. Joa ultraus yksityisellä ei ois niin kallista, saattais sitä käydä vielä marraskuussa kerran, jotenkin joulukuuhun tuntuu olevan nyt taas ikuisuus matkaa!

Rv 8+2
 
Täällä on taas pelottavan oireeton olo. Pieniä ällötyksiä tuntuu silloin tällöin mutta muuten on kyllä niin hiljaista että hirvittää 🫣 muistelen kyllä että esikoisen kanssa taisi myös olla että välillä oireet hävisivät ja sit tuli taas uusi aalto. Nyt on ehkä vkot 6+3 että eiköhän tuo oireilu pahene jo parin viikon päästä. Nälkä on kyllä yölläkin 😂 huoh, oispa jo ultra, enää 10pvää...
 
Mulla on toisina päivinä ihan järkky väsymys joka iskee iltapäivällä. Eilen vetäsin melkein tunnin päikkärit, minä joka en _koskaan_ nuku päikkäreitä 😅
 
Täällä on taas pelottavan oireeton olo. Pieniä ällötyksiä tuntuu silloin tällöin mutta muuten on kyllä niin hiljaista että hirvittää 🫣 muistelen kyllä että esikoisen kanssa taisi myös olla että välillä oireet hävisivät ja sit tuli taas uusi aalto. Nyt on ehkä vkot 6+3 että eiköhän tuo oireilu pahene jo parin viikon päästä. Nälkä on kyllä yölläkin 😂 huoh, oispa jo ultra, enää 10pvää...
Mulla ei ollut esikoisesta sen ihmeellisemmin mitään oireita, pientä väsymystä kyllä mutta ei pahaa oloa. Mutta ai että nyt on kokoajan paha olo ja tekis mieli pelkästään nukkua. Ja mun ei tee mieli yhtään mitään ruokaa.

Minä sain ajan polille vasta kolmen viikon päähän. Ärsyttää kevyesti, koska mun tilanne on siis sellainen että minulla ei ole ollut kuukautisia synnytyksen jälkeen, lokakuun puolessavälissä tein neg testin, alkoi viikon kestävä vuoto. Sitten tuli raskaus oireet ja päätin tehdä testin, ja no sieltähän tuli hyvin selkeä kaksi viivaa. Eli ota nyt tästä selvää, tein eilen viikkotestin ja se näytti että mentäisiin 4-5 viikolla. Mutta tiedä sitten.
 
Onko teillä jotain raskausappeja käytössä? Mulla on Flo ollut mutta se toimii nyt huonosti, pitää buutata puhelin jotta se aukeaa 🤔
 
Onko teillä jotain raskausappeja käytössä? Mulla on Flo ollut mutta se toimii nyt huonosti, pitää buutata puhelin jotta se aukeaa 🤔
Mul on philipsin raskaus+. Ei oo mitenkään ihmeellinen mut on ainakin ilmainen.
 
Takaisin
Top