Marraskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marraskuu on niin masentava!

Iski burn out, töissä ihan hullu meno ja illat kotona meni vaan itkiessä. Nyt sit pari viikkoa ensin pois töistä ja sit mietitään että mikä fiilis.

Pitäis keksiä jotain mukavaa... Vois lähteä vaikka leffaan päivänäytökseen ✌️

@PuhPallura aika jännä että tuossakin tilanteessa noin pitkälle! Luulisi, että olisi saanut ajan aikaisemmin.

@Celesta mulla on Oura, mutta eipä se raskautta osaa erityisesti huomioida. Ootteko huomannu, että niistä ois erityistä iloa?

@typescript nyt sit just lepoa ja kaikkea iloa tuovaa tekemistä ❤️ mä aikanani työuupumuksen keskellä aloin maalata. Nyt ei oo elokuisen muuton jälkeen tullut maalattua, vähän kaipailis jo.

Viikonlopuksi miehen kanssa kaksin hotelliin, mun vanhemmat tulee esikoisen seuraksi. Ens viikolla 10v hääpäivä, niin puoliso jo alkuvuonna halusi varata hotellin 🥰

Rv 8 + 2

Esikoista odottaessa seurasin Flota ja Oviaa, nyt tämän raskauden aikana olen ollut niin kiireinen etten ole ehtinyt :tears:

Täällä on tämän viikon vaivannut kauhea pahoinvointi ja oksentelu, saanut ihan väkisin syödä ja juoda jotain. Tiistai oli kaikista rajuin päivä pahoinvoinnin suhteen, aamuyöstä iltaan tuli oksennettua 2-3 kertaan tunnissa.. 🤢 Paino tipahti 1,5 kg tuolloin, nyt alkaa pikkuhiljaa palautumaan normaaliksi ja olot hieman helpottamaan.

Täällä Flo & Preglife sekä Libero käytössä, Flo olikin jo ennestään, toiset kaksi latasin ja ajattelin lähinnä katsoa, kummasta pidän enemmän. Jotenkin toi Preglife on tuntunut enemmän omaan käteen sopivalta, Libero on mun mielestä kömpelö 😅 Flo nyt ei tarjoa mitään ihmeellistä, mutta kun sieltä löytyy kaikki aikataulut jne.

Tänään myös ensimmäinen kerta, kun pahoinvointi on vienyt posliinille asti! Koko ajan tuntuu olevan hieman etovampi olo päivä päivältä 😅

Jos täällä on muita pluskoon odottajia, niin mistä te ajattelitte tilata/ostaa äitiysvaatteet? Nyt puhutaan XXL+ koosta. En löydä mistään omiin mittoihin sopivia, ja mulla alkaa jo puristaa housut ja osa mekkomallisista overallseista 😅 Zizzi oli ainoa, josta varmaan löytyisi, mutta ei noilla hinnoilla. Hameita/paitoja/mekkoja lähinnä haaveilen, jotkut kivat legginsit toki myös kelpaa.

Marraskuu on niin masentava!

Iski burn out, töissä ihan hullu meno ja illat kotona meni vaan itkiessä. Nyt sit pari viikkoa ensin pois töistä ja sit mietitään että mikä fiilis.

Pitäis keksiä jotain mukavaa... Vois lähteä vaikka leffaan päivänäytökseen ✌️
Toi on kamalaa. Itse havahduin pari vuotta sitten kesken ihan jörjettömän projektin et aamulla jumitin vaan nojatuoliin kun olis töihin pitänyt lähtee ja aloin itkee. Yöt oli jo pitkään mennyt niin että heräilin keskellä yötä tuskan hikeen kun yhtäkkiä muistin jonkun asian mitä en ollut hoitanut. Tsemppiä ❤️

Onko teillä jotain raskausappeja käytössä? Mulla on Flo ollut mutta se toimii nyt huonosti, pitää buutata puhelin jotta se aukeaa 🤔
Mulla on Vau:n oma sovellus, Preggers ja Preglife.. Niin ja Flo jäänyt kun käytin ennen raskautta. 😅Vähän sama ajatus noiden sovelluksien kanssa kuin @raparperinallako laittoi, katson mikä tuntuu itselle parhaimmalta.. ☺️
Tuntuu, että nykyään on tarjolla kauheasti erilaisia sovelluksia eikä oikein osaa valita.. 😂 Esikoista odottaessa taisi olla tarjolla vain Vau:n ja Liberon sovellukset..😅😅

@Onda Mullakin Oura, mutta joo ei se sillee mitään seuraa. Itse katson siitä lämmöt ja leposykkeen, ehkä vähän liian neuroottisesti 😅

@raparperinallako Mä oon noin 48-50, tää turvotus on aika järkkyä nyt, kävin äsken kaupassa ja laitoin farkut ja ne puristi ja ahdisti, joten en taida enää käyttää ihmistenilmoilla kun mekkoja +leggarit tai sukkikset.
Ostin just pari neulemekkoa toimistoa ajatellen, mutta en oo myöskään katsonut mistä saa mammavaatetta, täytyy varmaan alkaa katsoo legginsejä ja sit ajattelin tilaa Snagtightsilta sukkiksia, oon vähän yli 180cm pitkä ja harvoin riittää pituus muissa.

Tsemppiä oloihin!

Mulla on Vau:n oma sovellus, Preggers ja Preglife.. Niin ja Flo jäänyt kun käytin ennen raskautta. 😅Vähän sama ajatus noiden sovelluksien kanssa kuin @raparperinallako laittoi, katson mikä tuntuu itselle parhaimmalta.. ☺️
Tuntuu, että nykyään on tarjolla kauheasti erilaisia sovelluksia eikä oikein osaa valita.. 😂 Esikoista odottaessa taisi olla tarjolla vain Vau:n ja Liberon sovellukset..😅😅

Silloin kun mä odotin esikoista (2009)tuskin oli edes sovelluksia, netissä roikuin vissiin Liberon sivuilla ja katselin mitä tapahtuu milloinkin 😃
Mä pärjäisin hyvin Flolla mutta kun se ei suostu aukee aina niin menee hermot. Täytyy varmaan asentaa uusiksi.

@raparperinallako täällä kans. Paidat 46-50, housut 52-54. Edellisessä raskaudessa olin pienempi, mutta silloin ostin Helsingissä olleesta erityisliikkeestä. En saa päähäni nimeä, enkä muista oisko ollu se Fiilinki. Ne on tallessa varastossa. Ekalla mä pärjäsin omilla vaatteillani rv30 asti, sit vielä meni viikkoja sillä, että laitoin vaan pompulan napinläven jatkeeksi. Mulla on jotenkin taaksepäin vissiin kohtu kallellaan, ja viimeks vielä iso istukka keskellä edessä, niin olin aika napakan kokoinen pitkälle. Nyt mulla on kaapissa joitakin isoksi jääneitä housuja (lahduin viime vuodesta yli 10 kiloa), jotka aattelin säästää sit loppuvaiheeseen. Muuten suosin Lidlin housuja!

Piti oikein kaivaa kuva. Tää on rv30 viime raskaudesta. Yritän jostain kaivaa verrokkikuvan ennen raskautta.

WP_000713 (1).jpg

@Onda @Celesta mulla on kans Oura mut ärsyttää kun se vaan mäkättää mulle aamusta toiseen korkeesta leposykkeestä 😅 ja uni on tietty levotonta kun vähintään kerran yössä on käytävä vessassa.

@Onda @Celesta mulla on kans Oura mut ärsyttää kun se vaan mäkättää mulle aamusta toiseen korkeesta leposykkeestä 😅 ja uni on tietty levotonta kun vähintään kerran yössä on käytävä vessassa.
Niinhän se mäkättää! 😂
Nyt mulla alkanut tasaantua lämmöt ja leposyke, mietin pitäisikö tästä huolestua mitta vissiin ekan kolmannnen jälkeen pitäisi tasoittua vähän joten toivotaan että se on sitä ja kaikki Ok. Vähän taas meinaa jännittää että onko kaikki kuitenkaan Ok 😑

Mulla kans leposykkeet tasottuneet, mutta ovat sen 8 pykälää normaalia korkeammat. Lämmöistä jaksaa kyllä kiukutella. Neuvolassa sanoivat, että olikohan se rv20 tienoilla on odotettavissa sit taas sykkeiden nousu, ku siinä on joku verimäärän lisääntyminen, milloin monella droppaa hemoglobiini.

Voisin taas nukkua vaan koko päivän! 😄 Tulee varmaan melkoinen aktiiviviikonloppu 🙈

Rv 8+3

Mulla kans leposykkeet tasottuneet, mutta ovat sen 8 pykälää normaalia korkeammat. Lämmöistä jaksaa kyllä kiukutella. Neuvolassa sanoivat, että olikohan se rv20 tienoilla on odotettavissa sit taas sykkeiden nousu, ku siinä on joku verimäärän lisääntyminen, milloin monella droppaa hemoglobiini.

Voisin taas nukkua vaan koko päivän! 😄 Tulee varmaan melkoinen aktiiviviikonloppu 🙈

Rv 8+3
Mulla oli tänään lämmöt +-0
Viimeiset 4pv ollut vähän parempi olo, ei hyvä mutta parempi. Ja lämmöt samalla tasaantuneet ja leposyke laskenut vähän.
Arvaa tekiskö mieli lähtee ultraan katsoo onko kaikki kuitenkaan kunnossa 😅
9+5 vai 9+6 tänään 🤔

Liitteet

• 0C58C03B-0E2F-443C-A1FC-39750BBE8F4D.jpeg
    0C58C03B-0E2F-443C-A1FC-39750BBE8F4D.jpeg
    243.4 KB · Katsottu: 3
Mulla oli esikoisesta oikeastaan kaikki sovellukset mitä löysin. Ykstellen sitten niitä tiputtelin pois, Flo on käytössä muutenkin ja Preglife jäi lopulta ainoaksi. Mutta nyt kun olen yrittänyt lisätä sinne uutta vauvaa niin en ole onnistunut. Osaako joku sano onko vika mussa vai pystyykö siellä seuraamaan vaan yhtä raskautta/vauvaa?

Mulla oli tänään lämmöt +-0
Viimeiset 4pv ollut vähän parempi olo, ei hyvä mutta parempi. Ja lämmöt samalla tasaantuneet ja leposyke laskenut vähän.
Arvaa tekiskö mieli lähtee ultraan katsoo onko kaikki kuitenkaan kunnossa 😅
9+5 vai 9+6 tänään 🤔
Aivan sama olo! Se vaan maksaa niin paljon, että en raaski. 🙈

Voi morjens. Toissa yönä näin jo unta synnytyksestä. Tosin, luin illalla paljon vesisynnytyksestä ja taisin kuunnella vielä jonkun podin lenkillä synnytyskertomuksia. Tää on ennätys, 9+0 oli silloin 😁

Takaisin