Marraskuun juttelut

Suositelkaas jotain noita podcasteja jos tiedätte hyviä? En oo oikein ikinä niitä osannut kuunnella mutta aattelin että jos kokeilis jotain synnytys-lapsi-aiheista podia nyt 🤔 oon siis aivan ulalla noiden suhteen, enemmän oon katellut synnytysvideoita youtubesta ja seuraillut sitä kautta aiheita.

Synnytysvideot on kyllä mun heikko kohta etenkin nyt kun on itsekin synnyttänyt. Jos haluan helposti tipan linssiin niin katon vaan jonkun syntymän ihmeen niin varmasti liikutun! 😂
 
Hei vain kaikille! Mä hyppään uudestaan mukaan remmiin, alun perin siis olin toukokuisissa mukana, mutta sain syyskuun alkupuolella keskenmenon rv 6 ja nyt sitten tärppäsi heti uudestaan ilman menkkoja välissä. Henkisesti ei vielä oikein tunne olevansa raskaana, mutta fyysisesti kylläkin. Jatkuvasti joko etoo, väsyttää tai on nälkä :D ja sit kun pitäis vielä keksiä, mikä ruoka maistuis just sillä hetkellä.

Laskettu aika on toki hieman arvoitus, oma veikkaus että nyt olisin viikolla 7 ja risat. Raskaustestiin tuli tosi paksu ja selkeä viiva saman tien, keskenmenneessä olivat paljon hailakammat.
 
Vertaistukea kaipaan 😅🥲 tuntuu, että koko ajan pitäisi syödä, ja jos en heti näläntunteeseen syö, niin sitten voin todella pahoin. Muutenkin nyt alkanut lisääntyä pahoinvointi, mutta tää nälkä ja pahoinvointi (ja sitten jos syön niin sen jälkeen on taas pahoinvointia "liiasta" syömisestä, vaikka ihan pieniä annoksia söisinkin...). Onko tää muilla yhtä kamalaa? 😅 Tuntuu, että järki lähtee ja itkettää kun on jatkuvasti muka oltava jotain mussutettavaa. Ja kaiken päälle on ympärivuorokautista. 😞

8+2
 
@jenna_ tervetuloa!

@raparperinallako täällä! Pitkään oli tasainen olo, mutta nyt taas just tuo 🙈 ihan kaamee olo! Joku täällä sanoi, että rv9 ois pahin. Huomaa, että se lähenee. Toivon tosiaan että sit helpottaa!

Rv 8+4
 
Vertaistukea kaipaan 😅🥲 tuntuu, että koko ajan pitäisi syödä, ja jos en heti näläntunteeseen syö, niin sitten voin todella pahoin. Muutenkin nyt alkanut lisääntyä pahoinvointi, mutta tää nälkä ja pahoinvointi (ja sitten jos syön niin sen jälkeen on taas pahoinvointia "liiasta" syömisestä, vaikka ihan pieniä annoksia söisinkin...). Onko tää muilla yhtä kamalaa? 😅 Tuntuu, että järki lähtee ja itkettää kun on jatkuvasti muka oltava jotain mussutettavaa. Ja kaiken päälle on ympärivuorokautista. 😞

8+2
@jenna_ tervetuloa!

@raparperinallako täällä! Pitkään oli tasainen olo, mutta nyt taas just tuo 🙈 ihan kaamee olo! Joku täällä sanoi, että rv9 ois pahin. Huomaa, että se lähenee. Toivon tosiaan että sit helpottaa!

Rv 8+4
Mulla helpotti se kaikkein kauhein olo rv9 jälkeen. Nyt vähän iisimpi olo, vaikka kokoajan etoo mutta se oksennus ei oo enää kurkussa kokoajan. Hajut tekee pahaa edelleen myös.
 
Oi, mä toivon, että helpottaa kohta. Tää ällötys on kamalaa! 🤢 Ja mikä siinä on, että kun on paha olo, mieli ei suostu ajattelemaan mitään muuta ku kierrättämään vaan kaikkia ällöttävimpiä ajatuksia luupilla? Yyyh.

Täällä alkoi myös turvotus! Syömisen jälkeen tuntuu ahtaalta ja näytän ku oisin 8. kuulla menossa. Esikoisesta oli sama juttu.

Meillä on mun vanhemmat esikoisen kanssa, tulevat illalla sit meille kun tuovat Bavan mökiltä kotiin. Mä toivon, että ei oo silloin paha olo, että äitini ei arvaa, mistä on kyse. Haluan yhä kertoa Bavalle ensin.

Rv 8+5
 
Kun menee nyt vko 10+ Labroihin niin pitääkö olla syömättä?
En yhtään muista mitä neuvolassa sanottiin😅
 
Suositelkaas jotain noita podcasteja jos tiedätte hyviä? En oo oikein ikinä niitä osannut kuunnella mutta aattelin että jos kokeilis jotain synnytys-lapsi-aiheista podia nyt 🤔 oon siis aivan ulalla noiden suhteen, enemmän oon katellut synnytysvideoita youtubesta ja seuraillut sitä kautta aiheita.

Synnytysvideot on kyllä mun heikko kohta etenkin nyt kun on itsekin synnyttänyt. Jos haluan helposti tipan linssiin niin katon vaan jonkun syntymän ihmeen niin varmasti liikutun! 😂
Hei Baby! Musta ihan paras, varsinki ekat kaudet. Ne löytyy spotifystä 😌
 
Mun mielestä ei mutta mulla on samalla sokerirasitus ni joudun paastoomaan 😒
Ok. Ajattelinkin et jos pitäs olla syömättä niin kai ne olisi sen johonkin laittanut ylös tai painottanut enemmän.
Ai sokerirasitus nyt jo 😳 Mulle sanottiin että vko 12 jälkeen joten pari viikkoa armonaikaa vielä, mutta tulossa myös 😷
 
Täällä tuli flunssa vielä kaiken päälle 🥲 ääni ei kulje, yskittää, nenä on tukossa, eli koko helahoito. On muuten vaikea kans löytää miten helpottaa oloa, kun nenäsumutteita ei oikein saa käyttää (pl. keittosuola), eikä noita tavallisia flunssajuomia, joten teetä, hunajaa ja parasetamolia tässä taitaa nyt olla vaihtoehtoina. Onneks ei sentään ollut korona, niin ei tarvi perua ekaa neuvolaa näillä näkymin, vaikka ei sitä kyllä enää hirveästi voi siirtää, kun tulee kaikki aikarajat testeille jne vastaan.
 
@typescript meillä mun piti varata se itse soittamalla polille. Jännä!

@Celesta mun mielestä ei tartte, pissatestiin toki tuli ohjeet, että oltava se väh 4h.

@Jopoliini voimia! Ite en oo vielä varannut. Mäkin sain ohjeen rv12-16 välillä. Kammottaa ajatus jo nyt. Viimeks pääsin loppuajaksi lepohuoneeseen, ku en pysynyt pystyssä.

@raparperinallako voimia ja pikaista paranemista!

Mun oli pakko ottaa tänään vartin päikkärit - lounastunnista varastin. Ei vaan kestänyt tätä oloa. Voispa vaan nukkua seuraavat pari viikkoa ja herätä kun pahoinvointi helpottaa.

Iloisena juttuna, että taidettiin löytää sopiva pehmo, jolla kertoa sit esikoiselle sit kuukauden päästä, jos nt-ultrassa uutiset hyviä ❤️

Rv 8+6
 
Hei kaikille! Onnea odotukseen ja tsemppiä alkuraskauden huonoon vointiin ja piinaaviin viikkoihin.

Mulla on menossa 8+6. Tänään todettiin ultrassa, että pienellä on kaikki hyvin. Ensimmäistä odotan, mutta taustalla on kaksi keskenmenoa, jotka on tuoneet ja tuovat luultavasti myös jatkossa oman jännityksensä tähän raskauteen.
 
Äänestin äsken tulevia äitiyspakkauksen kuoseja, siellä lopussa oli ilmoitus että 2023 äitiyspakkaus julkaistaan pian. Itse olen kahden vaiheilla otanko rahan vai pakkauksen, mites muilla?

Esikoisesta otettiin paketti ja meillä on kaikki vauva tarvikkeet vielä säilössä, joten tavaraa löytyy. Pitää silti katsoa kuosit ja itse paketti ennen viimeistä päätöstä.
 
Olipas hauska äänestys, monen vuoden päähän noi valinnat tulossa 🧐

Me todennäköisesti otetaan raha ja jos jotain haluan äp:sta, ostan fb-kirpulta tms ☺️
 
Takaisin
Top