Marraskuun jännitykset

Oli pakko tulla kertomaan..miehen tekemä ruoka oli oikein hyvää...salamia, pestoa ja pastaa sötkötettynä ja vähän raastettua juustoa päällä..jälkkäriksi suklaatuutti...nam..vahinkoja keittiössä...paras paistinpannu sai pohjaansa muovikuoren kun mies kuuman pannun laittoi suoraan margariinirasian kannen päälle..noh, rapatessa roiskuu..

Nyt närästää..mikä ei ole ylläri..pakko vaihtaa Rennie siiihen kosteusvoiteen näköiseen litkuun..en muista nimeä.

Ja illan päätteeksi selkähierontaa ja teetä..

Unia kaikille..

Amppu Ai vapepakin vielä. Sammakko vitosella kuitti [:D]
Olipa teille annettu hyvää tietoa vatsalaukun koosta ja muusta. Ei meille ole tommoista infoa annettu mistään, vaikka olen nuo imetyslärpäkkeet lukenut jo etukäteen. Huisia. Ei ihme että poika syö säännöllisesti ja jos on ilmavaivoja niin mikään ei mene alas ennen kuin pierut tulee pihalle. Kiitos Amppu tästä tiedosta. Nyt isikin on huolissaan syömisestä, äiti kun on joka välissä tarjoamassa tissiä, jos poju herää[:)] Kai se tulee luonnostaan meille naisille, että ruokaa pitää olla. Olen itse jo ihmetellyt, miksi hössötän syömisestä. Nyt sille on syy.

iita, tuulettaa kanssa* Juhuu, meikäläinen lähti saliin kun oli auki 4 cm. Tosin kaula oli hävinnyt jo aamulla ja reunat ohuet. Jospa sinä olet seuraava! Pidetään nyt peukkuja ja lähetetään sinullekin niitä supistuspuhkuja mitä minä sain palstalta odotellessani sairaalassa.

SannaKoo ihanaa raskaushehkua! Kiitos kuvasta[:)] Mahtava kakku.

Ja sitten se kuva jonka aikaisemmin lupasin, mutta unohdin. Mieheni mielestä poika on saanut vaikutteita, kun oma isi on laulanut virttä 517. Sormet menivät ihan itse ristiin.

iitan tilanne tosiaan kuulostaa siltä, että ei oo enää kauaa! Jännityksellä ootellaan sunkin tilanteen kehittymistä, ties vaikka hipsisitte matkaan jo yöllä!

Pranametrin mies on kyllä ihanan huolehtivainen! Hihittelin täällä tolle saamallesi viestille, vaan ihanaa, että miehesi sut kauppaan patistaa! Me ollaan puhuttu siitä, että kun vauva on tullut maailmaan asti, niin mun todella täytyy saada aikaa vain itselleni... ja sitä mä haluankin, mutta vähän pelkään, että puolikin tuntia tuntuu niin kovin pitkältä alkuunsa! :D

Niin se Amppu käy reippaimmillekin meistä, voimat kuluu ja väsymys ei tunne armoa. Onneksi tää netissä roikkuminen sentään vielä sujuu täälläkin, niin pysyy edes jossain järjellisissä rajoissa aivotoiminta.

terhituulin sapuskat kuulostivat mainioilta, mulla tais alkaa sympatianärästys (tolla itse ahnehtimallani italianpadalla ei varmaan ole merkitystä?) täällä!
Kertokaahan, että kai toi närästys on niitä oireita, jotka häviää ekana? Mä en kohta kehtaa enää käydä ostamassa niitä rennien perhepakkauksia :D Miehelle naureskelin, että sen, mitä oon siteissä säästäny, ni oon kyllä rennieissä kuluttanut...

Pinnasängystä ei vieläkään tullut valmista... kiinnikkeet johonkin ikeaan malliin herui jopa ILMAISEKSI ikeasta (ehkä miesmyyjä symppas mun miestä, kun oli pinnasänkyjuttuloita joutunut ostamaan), vaan olivat vähän vääränlaisia, kun toi malli on vanha. Joutui ukko sitten lähtemään vielä poranteriä hakemaan, kun noi uudet tapit oli liian pitkiä, joten piti saada holeja vähän isommaksi. Vaan ei sekään, sänky saatiin kasaan, mutta se heiluu ku heinäseiväs! En tiedä, onko laadusta kiinni vai mistä, mutta kiikkutuolikin on vakaampi... Ukko oli jo kantamassa sängyn pihamaalle paiskottavaksi, mutta mä kielsin. Mummolaan tarvii kuitenkin sängyn, joten ihan hyvin tossa vauva kestää nukkua, vaikka vähän heiluukin. Ostaa kotiin sitten uuden. Paha mieli tuli miehen puolesta, kun sillä on työtunteja ton maalaamiseen ja pakertamiseen mennyt vaikka kuin, eikä silti saatu sitä mitä piti. :'(

Nyt täytyy ehkä käydä pakastimella tsekkaamassa jätskitilanne, kun terhituulin piti herkkujaan huudella. Oon kyllä niin tunnesyöppö, kai tääkin oire loppuu synnytykseen, joohan?

Onnea Pranalle ja Pululle [:)]

Ei malttais odottaa ett itekkin saa nyytin syliin. Muistaakseni rintamaito säilyy tunnin huoneenlä.mmössä mutt tarkistakaa vielä esim neuvolasta.

Olin jo perjantaina rv36+0 synnytystapa-arvioinnissa sairaalassa, tuli yllättävän pian aika sinne ja kesti vain tunnin vaikk lapussa luki 2-3 tuntia. Täällä ei muuten mentäis sairaalaan äitipolille mutta mulla on esikoinen sektiolla syntynyt niin siksi sinne. Eka pistettiin käyrille ja kätilö kysyi kaikenlaista, ikävä oli ku sairaala-bakteeri näyte otettiin nenästä ja nielusta sen takia kun olin ollut sairaalassa esikoista odottaessa... Toivottavasti ei siitä mitään löytyis. Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, ei ollut kovin miellyttävää ku sisäkautta paineli lantion ja häntä luita joka suutaan, mulla ku hirveesti särkenyt varsinkin kävellessä lantion luita muutenkin.. ei onneks pyllynreikään mitään työntänyt. Kiva oli nähdä vauveli ultrassa vaikka noin isolla kuva onki aika epäselvä, paino tällä hetkellä 3,1kg. Istukka etuseinämässä mutta korkeella eli saan synnyttää normaalisti alateitse. En tosiaan olisi leikkaukseen enää halunnut kun viimeks tosiaan kohdunsuulla osaksi oleva istukka esti normaalin synnytyksen. Paikat oli täysin kiinni yms ettei merkkiäkään että synnytys olis lähellä. Vauva ylhäällä mutta pää alaspäin onneksi.

Raskausvaivoista mulla tosiaan ollut tuo lantion kova särky, oisko liitoskipuja jotka tuntuu lähinnä kävellessä. Silti mielelläni kävelylenkin teen joka päivä ja esikoisen perässä kuljen pihassa koska muuten on oikea alin kylkiluu tosi kipeä, vauvan peppu painaa sitä ja hellävaroen aina yritän työntää pois mutt eipä siirry, monta viikkoa jo ollu kauhee särky kylkiluussa. Onneks muuta ei nyt ole, ummetuksesta ei puhettakaan, kakalla juoksen vähintään 3 kertaa päivässä eikä silti ripulia ole. tiedän kyllä kuinka tuskat ummetus voi aiheuttaa, viimeksi oli synnytyksen (sektio) jälkeen kamala ummetus johon auttoi vain peräruiske että kakka lähti lopulta kulkemaan. Onneksi ei tässä pitäisi montaa viikkoa enää kärsiä mistään raskausvaivoista ja saa palkinnon niiden kestämisestä...

Jaksamisia kaikille [:)]

Älyttömästi tulee tekstiä joka päivä! Eilenkin piti harppoa kaikki läpi vauhdilla, kun viikonlopun aikana oli tullut pari sivua ja eilisen aikana vielä lisää. [:)] Ahkeria kirjoittajia! Ja mukavaa, kun Pranakin käy täällä kertomassa uutisiaan ja havaintojaan, vaikka suurin osa on vielä "poksahtamatta". [:D]

Jihuu, vihdoin sain ajan sinne synnytystapa-arvioon! Oli ilmeisesti neuvolan tätskä unohtanut infota ajasta, koskapa soittoni jälkeen oli melkein heti tullut tekstiviesti. Ensi viikon keskiviikkona olisi siis SE hetki. Aika myöhään, kun sitten ollaan kuitenkin jo menossa 38. viikolla. Jos ollaan... [8|] Jos ei ole vaavi jo ulkona... [:-] Vähän jänskättää vauvan koko ja tuo synnytyskanavan muoto. Äidilläni on kanava ja lantio niin kapea, että alatiesynnytys ei ole tullut kyseeseen, vaikka minäkin olen ollut alle kolmekiloinen. Toivottavasti en ole perinyt tuota kanavan muotoa! [X(]

Mies "köytti" viikonloppuna kaukalon jalustan jo valmiiksi autoon. Marisi, että auto on liian pieni, kun kaukalo vie niin paljon tilaa. [:D] Kaikenlaisia syitä noilla miehillä onkin... Että auto pitäisi muka vaihtaa... [;)]

Sairaalavieraista: meidän sairaalassa vierailut on sallittuja vain isälle, lapsille ja isovanhemmille. Näistäkin vain lapset ja isä saavat tulla osastolle huoneeseen ja isovanhemmat vain päiväaulaan. Muut vieraat eivät ole sallittuja. Tietysti aulatiloissahan voi käydä esimerkiksi kavereita, kun eihän siellä kukaan vahdi. Minun mielestäni on loistavaa, että huoneet on "pyhitetty" äideille! Itse olen väsyneenä niin äkäinen, että varmasti vaadin poistamaan kaikki ylimääräiset henkilöt huoneesta, jos tilanne niin vaatii. [:@] Ja kuitenkin se aika, joka sairaalassa yleensä ollaan (n. 4 vrk), on tarpeellista käyttää lepäilyyn ja vauvaan tutustumiseen. Vieraat ehtivät tulla käymään kyllä myöhemminkin! [;)]

Jotkut ovat valitelleet, että napa on hävinnyt tms. Sama täällä! Nätti napani on hävinnyt kokonaan! [:o] Napakorun aiemmin huomaamattomasta reiästäkin on tullut vähemmän ihana arpirinkula. No, nämä olivat tietysti jo odotettavissa... [:(]

Huomaa, että paikat alkaa löystyä, kun ennestään väljät nilkat on alkaneet kipeytyä ja turvota. Pelkät nilkat siis ja erityisesti tuo oikea, niksahtanut. Ärsyttävää!

Helou! [:)]

Home sweet home! Kyllä reissussa rähjääntyy. On niin kiva olla taas kotona! Vaikka olihan ihan mukavaa vaihtelua toi koirulin hoito. Kolme "pitkää" (20min) lenkkiä päivässä on kyllä jo tässä vaiheessa meikäläiselle liikaa. Onneks ei ole omaa koiraa. Vaikka oikeesti koiran haluisin kun on lapsesta asti aina kotona rotikka tai kaksi ollutkin. Mutta nyt on niin ihanaa kun saa vaan rauhassa köllähtää sohvalle eikä tarvii lähteä tonne vesisateeseen tarpomaan [;)]

Mulla on nyt särkenyt päätä taas joka hemmetin päivä. Alkaa oikeesti jo ärsyttämään.[:@] Semmosta ihme kipua oikealla puolella pään päällä. Ei yleensä kestä hirmu pitkään mut tulee monta kertaa päivässä. Ei viitsis koko ajan särkylääkettäkään ottaa. Torstaina on neuvola lääkäri niin pitää muistaa siellä kertoa.

Kävin tossa muuten äidin luona vaa'allakin. Meillä kun ei kotona semmosta vehjettä enään ole kun se hajos kun hyppäsin sille [;)] noh, lukema oli nyt sitten 68,5. Eli lähtöpainosta lisää on tullu yhteensä se 8kg. Aika vähän! Vaikka onhan tässä vielä kolme ja puol viikkoa aikaa turvota. Mutta kympin otan kunnialla vastaan jos on tullakseen [:D][:D] Eiköhän ne äkkiä synnytyksen jälkeen lähde, niinkuin Pranakin sanoi.

SannaKoo: Makoisan näköinen kakku. NAM! Ja komea kumpu äidillä [:)]

terhituuli: Mulla olis tänään toi Itiksen Prisma reissu edessä. Saa nähdä kuinka käy. Se retkijakkara olis kyllä taas tarpeen.

Kukas siitä pinnasängyn petaamisesta puhui? Mä kyllä petasin jo kaiken valmiiksi. Ja heitin huovan siihen päälle jos nyt pölyä kerkee keräämään. Siitä on sitten helppo ravistella pois. On vaan niin kiva sitten kun tulee vaavin kanssa kotiin niin on petikin valmiiksi pedattuna odottamassa.

Meillä ei ole vieläkään sitä turvakaukalon alustaa asennettu autoon [8|][&o] Miten se aina unohtuu... Sit iltasella on jo niin pimeetä kun mies tulee töistä, ettei siellä mitään edes näe asennella. Josko se Prisman parkkihalli toimis tänään asennuspaikkana. Ainakin olis valaistus kunnossa. Ja taas kerättäis katseita kun mamma neuvoo vieressä maha pystyssä ja mies hikoilee tuskasena. hih!

Nyt suihkuun virkistäytymään!

Huomenta!

Minä se jälleen nukuin, voi kuinka loistavaa ja ihanaa se onkaan! Ja päivä käy jo puolta, mutta tänään ei ole kiire, saan rauhassa hipsiä suihkuun ja sen jälkeen aamupalailla... Joskus ennen neljää vasta on lähdettävä ensimmäistä kertaa ulos näiden seinien sisältä, parhautta tää mammaloma, ja kun vielä ei ole sitä nyyttiäkään vaatimassa huomiota!

Meillä olis iltasella edessä tutustuminen sitten synnytyssairaalaan, hieman viime hetkille jäi, kun enhän mä sitä muistanut varata aiemmin ja sitten oli just itellä kaikkea muuta, kun ryhmissä ois ollut tilaa. Nooh, meneehän se tänäänkin, oispa muuten ihanaa jäädä sinne jo ponnistelemaankin ;) Äitini on myös Jorvissa tällä hetkellä, häneltä leikattiin aamuseitsemältä sappirakko pois (tulehtui tuossa joku aika sitten, saatoin kertoakin, kun silloin panikoin) ja ajattelin mennä hyvissä ajoin Jorviin, jotta ehdin äitiä osastolla käydä katsomassa. Toivottavasti se ei ole enää lääketokkurassa silloin :P

Takulle fanfaarit, kivaa, että saat kokea alatiesynnytyksen! Eikö sulla siis ollut mitään tapahtumia alhaalla? Meillä on vaan päivä eroa, ja mulle jo viikko sitten todettiin, että kudokset pehmenneet, sentin lyhentynyt ja vauva laskeutunut... Tosin totesi lääkäri myös, että tuskin tää laskettuun aikaan asti pysyykään sisällä :) (ja nyt kun olen sitä fiilistellyt ja ootellut, niin ihan salettiin mulla käynnistetään joskus 42+ viikoilla, kun poitsu alkaa hannaamaan :D)

Mulle muuten sanottiin tosta synnytystapa-arviosta, että kun ei oo mitään viitteitä, etteikö alatiesynnytys onnistuisi, niin sellaista ei sen kummemmin edes tehdä. Neuvolalääkäri siis vain viimeksi sormella kokeili ainoastaan noi etenemistilanteet, eikä edes ulkoisesti tarkastellut lantiota tai muuta. Vaikka aina oon kuullu, että näillä lanteilla maailmaan pukattais vaikka kolmoset yhtä aikaa ^^
Vaan kai se lääkäri sitten tietää...?

Hoopoli, hihih, mielessäni näin kuvaelman susta koikkimassa pitkin kauppaa ja juoksemassa pubiin. Itse en tosin enää kykenis varmaan juoksemaan, kesällä muistaakseni edelliset juoksuaskeleet ottanut, ja silloinkin jo tuntui pahalta! Ja kiitos kehuista :)

Meillä onneks uus auto ostettiin jo liki vuos sitten, sillon appiukko heitti läppää, että noniin, nyt niille tulee jälkikasvua! Vaikka tosiasiassa tota perhefarkkua ei kyllä sen takia hankittu - eikä siis autoa ostaessa tiedetty, mikä tilanne olisi nyt vuoden jälkeen :)
Meillä ei oo telakkaa turvakaukalolle, vaan pitää aina vöin kiinnittää. Vähän vaivalloisempaa, kun paljon autoa käytetään, mutta toisaalta kun mä saatan käyttää sitten ihan muitakin autoja! Itsellä ei oo korttia, joten jos tarvii vauvan kanssa kavereiden/isovanhempien autoihin hypätä, niin ei tarvii surra, että nyt se telakka on siellä omassa autossa kiinni. Ja yllättävän kätevältä tuntui tuokin systeemi tossa meidän kaukalossa, että kun siihen tottuu, niin nopeastihan se menee. Täytyykin ehkä laittaa mies harjottelemaan sitä kiinnitystä, ettei tarvii sitten vauvaa kotiin tuodessa ihmetellä ja käännellä! :D

sinttu se ei tosiaan oo yhtään liikaa noita kiloja napannut, etenkin kun sun lähtöpaino on kuitenkin noinkin pieni! Ja tosiaan, mä luulen, että kyllä ne meiltä kaikilta nopeasti sulavat, viimeistään kevättalvella kun päästään sohjoon vaunuralleja vetämään! :)

Josko sitä nyt sinne suihkuun... nälkä voitti, ja oli pakko tulla ensin koneelle jugurtin kanssa. Tai näin mä ainakin selitän itelleni ;)

Iltapäivää!

Tänään sain vihdoinkin nukuttua pidenpään, ihanaa. Kävin äsken romanttisesti suihkussa kynttilänvalossa, kun kylppäristä oli palanut valo. [:)] Aika mukavaa oikeestaan käydä tuolleen hämyisästi pesulla, tuli jouluinen olo. Ja vähän niinkuin ois saunassa ollut. Tässä siis mun ratkaisu joulusaunan puuttumiseen! [:D]

SannaKoo: nythän sä sitten pomppasit mun uniin, kun olit laittanut naamakuvan tänne! Jotain vauvajuttuja yllättäen vain puhuttiin koko yö. [:)] Ja unessa sä selitit tuosta tissikakusta, että siinä oli herkullinen mustaherukkatäyte. Minkäslainen täyte siinä oikeasti oli?

Prana: voiiih, taas tosi suloinen kuva! Mä en kestä!

Sinttu, tosiaan aika vähän on sulle tullut tuota painoa lisää! Itselleni on tosiaan tullut se 19 kiloa... Krhm. Ja ei ois "saanut" tulla kuin se 10 kiloa. Joku on vähän mässytellyt...

Täällä kanssa on sänky ollut jo melkein kuukauden valmiiksi pedattuna. Ai miten niin oon malttamaton? Tänään pitäis raahata tuo pinnasänky meidän makuuhuoneeseen, kun siellä se vauva aluksi nukkuu kuitenkin. Muita hommia ei tälle päivälle sen kummemmin olekaan, ihanaa lööbailua vaan. Ja ehkä saatan lähteä kahvittelemaan naapurin tulevan mamman kanssa, jos jaksetaan. Ja sit jos siivoilua... Sen saatan kyllä jättää suosiolla väliin! [;)]

Edit: PaulaMaija olikin ehtinyt väliin kirjoitella! Sullapa on ollut jännät paikat! Mitäs nyt, vuodelepoa? Vai saatko ihan normaalisti kuitenkin elellä?

Hei kulinaristit!

Ette ikinä arvaa... nyt on pakko saada mäkkärin ranskalaisia ja suklaapirtelöä! :D Ihan hullu himo hyökkäsi yhtäkkiä!
Ja toisekseen, kävin vaa'alla ja mun paino on TIPPUNUT vajaa 2kg! Eli mitä hittoa?! Lähtöpainoon ollaan nyt sit enää plussalla se puoltoista...  Vaikka mä oon taas vaan lööbannu ja syöny ihan hulluna, ja kai ton vauvankin pitäis kasvaa... Näemmä siis tää jojo-painoilu jatkuu vielä raskausaikanakin :D No, huomenna on aamulla neuvola, niin näkee sitten. Onneks on neuvolat ollu aina heti aamulla, niin on sillain sama tilanne siellä joka kerralla. Eli ei oo tyyliin, et yks paino otettu aamulla tyhjällä vatsalla, toinen joskus lounaan jälkeen.
Mäkkäriin sain onneksi pikkusiskon houkuteltua mukaan, se on niin helppo, kun sille lupaa tarjota ;)

Jahas, PaulaMaija on käynyt ottamassa tuntumaa synnärillä! Anteeksi, mutta miehesi reagointi hieman hihityttää :D Mä niin voisin nähdä meillä tapahtuvan saman :) Mitäs sano, ku palasitte?

Uuh, Ailime, kynttiläsuihkut! Parasta mitä tiedän! Edellisessä kämpässä se kylppäri oli kuin suunniteltu kynttiläsuihkuille! Ja miehen edellisessä kämpässä oli kylpyammekin, sekin oli aivan ihanaa! Siitä aina vaan kännykästä hyvää musaa soimaan, kynttilät palamaan ja vaahtokylpyyn lokoilemaan... Pääsispä taas! Kellään tutulla ei vaan oo enää lokoiluammetta! :(
Ja niin, kakussa täytteenä oli sitruunarahkaa ja vadelma-vanilja-hilloa. :)

Ampulle, ihanaa, että äitisi kanssa saitte puhuttua asioista! Äiti on kuitenkin aina äiti, ja varmasti meistä monelle etenkin nyt on hirmuisen tärkeää, että kaikki on sinne suuntaan hyvin. Mulle tuli todella hyvä mieli puolestasi :)

Nyt en malta oottaa sitä mäkkäriin lähtöä, vielä olisi tunnin verran ooteltava!

SannaKoo siis ei se ole meillä neuvolalääkäri, joka tekee sen synnytystapa-arvion, vaan äitiyspolin synnytyslääkäri. Neuvolalääkäri tosiaan vaan sormella kokeili, millä mallilla paikat tuntuu olevan. Äitiyspolilla taas ultraavat ja tsekkaavat tarkemmin nuo kanavat ja häntäluun yms. [:)]

PaulaMaijallakin on ollut sitten jo lähdön tunnelmia... Jännitystä alkaa olla jo täälläkin. Käyntiin pyörähtää 37. viikko ja lääkäri sanoi silloin viikko sitten tarkistuksessa, että kohdunkaulan ulko-osa on auki sormelle. [:)] Lisäksi olen huomannut, että on ilmaantunut painontunnetta ja sukkapuikko-oireita kävellessä. Enemmänkin siis lyllerretään kuin kävellään. Olo on tosiaan kuin pingviinillä. [:D] Mutta ensi viikon lopulla aika moni "meistä" on jo saavuttanut lasketun ajan, joten ihme, jos ei ala jo enemmänkin tapahtua!!! [;)][:@][:D]

Nälkähän se on täälläkin kyllä ja hulluksi tulee kotona. Mie en vaan jaksa olla 4 seinän sisällä kovin montaa päivää vaikka kui ois netti, töllö ja luettavaa, ja jotain puuhastelua argh! [:'(]
Sen verta kipuilee tuo maha ja selkä ettei täs mitää sirkustemppuja ennää voi tehä ja pakastinkin on täynnä, elikä ainoo mikä kiinnostas ois leipomien mutta mihin ihmeeseen mie ne kaikki leivät ja kakut sitten pukkaan?? [8|] Eilenkin piti leipoa mustikkapiirakkaa, oli tosin ihan sika hyvää ja se ainakin mahtui vielä pakkaseen [:)].

Raskaana oleminen tai lähinnä tää ison mahan kans vyöryminen alkaa kyllästyttää, suoraan sanoen jurppia jo, kun sais vaan vähän kärsivällisyyttä joltai pikkujoululahjaksi, ettei mene olo liian ankeaksi, en ole muutenkaan hirveen hyvä vaan "relailemaan" kämpillä... Tosin voi tulla aika kun sitä on jopa ikävä, hmmmm [&o]

Noh, mullahan ei tosiaan lekuriaikaa enää ole jos ei mtn kummosempaa tapahdu, elikä en tiä yhtään tilannetta ja et millon paikat lähtee avautumaan, eli ei auta ku oottella vaan sitä yllätystä et jotai alkas tapahtuun... nyt odottavan aika kyl tuntuu pitkältä...

...ja kuorrutuskin meni pilalle... [:@][:@][:@] (ihan hyvältä kyllä maistuu, mutta niin ruman näköinen, ettei tohdi edes omalle porukalleen esille laitta...) [:@]

Päiviä.

Ompa täällä taas sattunu ja tapahtunu. Ite vähä taka-alalla vaa käyny lueskelemassa kaikkien juttuja mut ei oo ollu puhtia kirjotella. On nii väsymys painanu päälle vaa..

Toissayönä oli ihmejuttu ku illalla petipuuhia harrastettii ja koko yön oli sen jälkee hirmu kipee vatsa ja istuessa kauhee paine alavatsassa. Ainoostaa seisaallaa oli hyvä olla. Pelotti jo että joutuuko sitä nyt lähtemää jo ja että onkoha pikkusella kaikki ok.. Aamulla mies sitte ihanasti kuunteli ja lohdutteli että kyllä se pikkune hengissä ainakii on! [:)]

Ja nyt on tosi pitkän aikaa aina välillä koko vatsa kova, aamullakii jopa puol tuntii [&:] mutta tunne ei kuitenkaa oo samanlaine ko nois normaaleis kivuttomis suppareis.. Eikai ne harjotussupparit voi noi pitkiä olla? höh?
Ja nytpä on täälläkii vihdoin pinnasänky koottu, peti vauvalle pedattu ja itelle sairaalakassi pakattu! [:D]
Mies tosin pelkää että vauva syntyy kotia ku aina vähättelen kaikkia kipuja.. No toivotaa ettei iha nii käy.

Mut kylläpä täs taitaa alkaa jo jokaisella olemaa pientä jännitystä ja suurta odotusta masujen kanssa [:)]
Rinkun kanssa samoilla linjoilla, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää tän masun kans vyöryminen..
Taitaa koht olla enää ainut hyvä asento sängyssä kylellää loikoilu :/

Jaksamisia kaikille! <3

Hoopoli, laita jotai hämääviä juttuja siihe kuorrutteen päälle.. Vaikka mantelilastuja tms.. [;)]

Täälläkin odotellaan toisten vauvauutisia innokkaina [:)]
Meistä on tullut ihan vauvahöperöitä[:D] Laittakaa ihania kuvia vauvoistanne ,sitten kun ne putkahtavat, minä ainakin katselisin mielelläni.

Kaukalon kanssa oli meilläkin ongelmia kun sairaalasta kotiin lähdettiin. Onneksi vielä viime hetkillä ystävämme tuli katsomaan ja oli siinä paikalla kun yritimme parhaamme mukaan väkertää kaukaloa vöihin. Ystävä onneksi on kokenut äiti ja sai hyvin paikalleen. Ainoa ongelmaksi kokemani oli, että turvavyö ei meinannut riittää, menee tosi tiukalle. Päätimme toistaiseksi jättää kaukalon autoon valmiiksi ja lämmittää autoa tarpeeksi etukäteen kun johonkin lähdemme.

Amppu tuollainen purkaminen varmasti helpottaa etenkin kun on vauva kohta omassakin sylissä. Ihanaa, jos voi jakaa äitinsä kanssa äitiyteen liittyviä juttuja jatkossa. Hienoa<3 Tuon merkitystä ei liikaa voi korostaa.

Hennas ja muut entiset napakorulliset. Oma korun arpi tai reikä oli aika hurjan näköinen raskaana, mutta nyt jotenkin asettunut kun masu on kutistunut.

Sinttu kyllä tuollainen kilomäärä helposti tipahtaa, puolet jää jo synnärillä. Hyvä tilanne kaikenkaikkiaan, kunhan sitten imettäessä muistaa tankata. Itseni on yllättänyt ravinnon määrä jota nyt tarvii.

Hoopoli tuo pubi-juoksu oli hauska! [:D] On siinä jollain ollut ihmettelemistä. Niin, ja ei se ulkonäkö vaan maku noissa leivonnaisissa! Vaikka saithan sinä sen tarjoilukuntoon. Synnytyksen jälkeen on minullekin alkanut maistua makeat, paremmin kuin raskaana ollessa.

PaulaMaija toivotaan että mukula malttaa pysytellä sisällä. Kyllä tätä maailmaa ehtii sitten katsella, kärsimätönkö se on? [;)] Onneksi ei vielä kuitenkaan tullut, että isäkin pääsee osalliseksi herkästä tapahtumasta.

Kiitti Ailime[:)] Vähän yritän hillitä itseäni oman vauvan ihastelemisessa, kun tiedän, että täällä vielä kärvistellään ihan eri tilanteessa ja olo on varmasti sietämätön ja tukala. Itse kun vain nuuhkii vauvaa ja nauttii äitiydestä ja tutustuu koko ajan paremmin omaan lapseensa. Persoonallisuuttakin alkaa hiukan jo tulla esiin. Sinulla on ollut nautinnollinen suihku tänään!

SannaKoo tuohan kuulostaa hyvältä, eikö? Jos sinulla on niin hyvät varastot, että ei tarvitse kertyäkään. Ja nythän vauva alkaa kerryttää omaa painoaan, joten se varmasti vie sinulta energiaa.

Rinkku jos et itse jaksa mihinkään mennä niin pyydä kaverit kylään, auttaisiko se jaksamaan? Tuskin tuo enää kauaa kestää, viikoista päätellen. Loppusuoraa jo [:)]

TUiks eikös tuollaisen pitkäkestoiset supistukset ala ennakoimaan niitä oikeita? Ne kun kestää sitten tosi pitkään, kun alkavat avaamaan paikkoja. Muistin vain kun gynekologi tuli saliin paikalle laittaakseen kohdunkaulanpuudutuksen ja odoteltiin että supistus menee ensin ohi ja taisi minulta tulla vähän ärräpäitäkin kun kesti ja kesti. Lääkäri vain totesi tyynesti että hyvältä kuulostaa, tuo tekeekin jo jotain. Elikä hyvä juttu uskoisin [:)]

Me taidamme päästä muuttamaan jo joulukuun aikana kolmioon pikkukylälle.Loppuu harrastus nimeltä 'maalla asuminen' ja alkaa perhe-elämä.Nämä extreme-olot sopivat hyvin kahdelle aikuiselle, mutta lapsonen ei ole vielä ehtinyt sellaista syntiä tekemään, että pitäisi haja-asutusalueella kasvukäyriään pihakuuseen veistellä [:D] Kyselin asuntoa ja vapaana olisi. Nyt kun voi jo ajatellakin muuttoa, kun ei tarvitse pelätä ennen aikaista synnytystä ja on virtaakin ja vauva helppohoitoinen vielä. Viimeistään tammikuun alussa olisi tarkoitus, mutta jos tuo ko asunto on hyvä (miksei olisi) niin se on menoa nopeamman nettiyhteyden ja palveluiden ääreen.Puhumattakaan katuvaloista tolle aamuvirkulle hölkkäilijälle.
TÄmän vauvan synnyttyä on kieltämättä tullut mieleen kummallekin mahdollinen toinen lapsi, vaikka yhdestä olemme vain puhuneet tähän asti. Kokemus on ollut niin valtavan ihana, että saas nähdä parin vuoden päästä, ollaanko vielä valmiita uuteen raskauteen. Amppuhan se jo ehti tätä pohdiskellakin. Näin ne asiat muuttuu..
Vielä pitää kertoa vauvan vaikutuksesta isän harrastuksiin. Ennen pari kertaa päivässä treenannut hyväkuntoinen ja itsestään huolehtiva mies köllöttää vauva sylissä ihan jouten kirja kädessä eikä mitään tarvetta punnerrella ja hikoilla [:D] Höpöttää vain vauvalle tai itsekseen. Maistraatin papereita lueskellessaan tuumaili, että äidin tiedot, juu oikein, isän tiedot, juu u, lapsi syntynyt avioliitossa, jaa, ei pääse merivoimiin...

Mies jutteli äitinsä kanssa puhelimessa ja kertoi arjestamme, vauva sylissä. Äitinsä tuumasi että kannattaako pitää niin paljon sylissä, että jos se vaikka tottuu siihen. Voi luoja...että voi olla hirveä kauhukuva! Lapsi tottuu syliin![8|] Että näin. Miehellä ei itsellään ole mitään mielikuvaa sylissä olemisesta pienenä.

jaksamista kaikille!

Kiitos Elegia<3 Ymmärrän täysin mitä tarkoitit.
Oli aivan ihanaa lukea kirjoitustasi ja miehenikin oli silmät kyynelissä kuvitellessaan pikkuisen pojan kanssaan päiväunille käpertyneenä kainaloon. Noin ne vaunujen kanssa kävelyt meilläkin varmaan menee: minä kuljen kiltisti vierellä ja mieheni työntelee vaunuja rinta rottingilla[:)] Sydäntä lämmittävää ja liikuttavaahan se vain on, kun isätkin nykyään ottavat osaa lapsen hoitoon ja voivat estoitta näyttää tunteensa lasta kohtaan. Kylvetys taitaa meilläkin olla isin heiniä. Mielelläni minäkin tuota näkyä katselen; Pikku-Mytty kapaloissa isän rinnalla köllötellen. Välillä ynähtelee tyytyväisenä.

Hei, hieno hauska päivä ollut tänään, lukemisista päätellen!

Bubi-juoksut sun muut piirakoitten väsäämiset. Luettiin miehen kanssa yhessä ahmien. Sannankoon ja hampurilaisten kohdalla maha jo murisi nälästä....

Minä kokopäivän ollu kuumilla hiilillä tän  koneen kanssa kun se tilttaaa tuon tuostakin. Meinasin jo kännykän virittää nettiin, mutta nyt tää ainakin toimii.... Toivotaan!

Jehuuu: Tämäm mamma pingviini teki aamulla metsään SIENIREISSUN! Kyllä kyllä, suppilovahvroita kolmen litran saalis! Minä vaapuin ja osoittelin sammal mättäitä ja mies kauhoi, sen kun kerkesi. Teki ihan hemmetin hyvää päästä liikkumaan pehmeässä, joustavassa maastossa. Kulinarismia harrastamme siis ihan hetken päästä! Nam! Olin nähny yöllä unta, että mettä oli täys sieniä!!! Pakkohan niitä oli aamulla mennä kattomaan. Marraskuun viimeisellä viikolla sienimetsässä ja saalista! Voisinko enenmpi brassailla!!!!

Niin, eikös se ensi viikko ala olla täynnä meidän porukan laskettuja aikoja? Kyllä, oikeesti jännittää!

KYNTTILÄSUIHKU! Kerkisin jo minäkn tuonne kylppäriin viritellä kynttilät. Saunakin tänään luvassa, jos veis lyhdyn sinneklin ja tekis oiken tunnelman! Saattahan tää olla viimeinen saunailta kahdestaan.

PAULAMAIJA. Just, tuommosta! Meillä päätettiin oikeen porukalla että korkkia ei kärsi narrauttaa ennen kun lapsi on tässä. Täältä maalta kun en pääse millään sairaalaan, jos jotain sattuu! Nyt on ukko-parka ollu jo kaks viikkoo ilman konjakkia. Toissa päivänä siltä loppui tupakatkin, eikä aikonut uutta ostaa. Ihmeen nätisti se selviytyy? Nikkispurkka kyllä lätisee aamusta iltaan. Toivottavasti onnistuu!

Ähhh. Mulla ajatus seisoo, vaikka mitä piti sanoa... Kuuntelen puolella korvalla miehen ruoanlaitto höpinöitä, vastailen sinne keittiöön ja kadotan omat ajatukset.... Kauhee nälkä, nälkä, nälkä. Melkeen oksettaa!

Jatkuuu....

Takaisin