Huomenta!
Minä se jälleen nukuin, voi kuinka loistavaa ja ihanaa se onkaan! Ja päivä käy jo puolta, mutta tänään ei ole kiire, saan rauhassa hipsiä suihkuun ja sen jälkeen aamupalailla... Joskus ennen neljää vasta on lähdettävä ensimmäistä kertaa ulos näiden seinien sisältä, parhautta tää mammaloma, ja kun vielä ei ole sitä nyyttiäkään vaatimassa huomiota!
Meillä olis iltasella edessä tutustuminen sitten synnytyssairaalaan, hieman viime hetkille jäi, kun enhän mä sitä muistanut varata aiemmin ja sitten oli just itellä kaikkea muuta, kun ryhmissä ois ollut tilaa. Nooh, meneehän se tänäänkin, oispa muuten ihanaa jäädä sinne jo ponnistelemaankin ;) Äitini on myös Jorvissa tällä hetkellä, häneltä leikattiin aamuseitsemältä sappirakko pois (tulehtui tuossa joku aika sitten, saatoin kertoakin, kun silloin panikoin) ja ajattelin mennä hyvissä ajoin Jorviin, jotta ehdin äitiä osastolla käydä katsomassa. Toivottavasti se ei ole enää lääketokkurassa silloin :P
Takulle fanfaarit, kivaa, että saat kokea alatiesynnytyksen! Eikö sulla siis ollut mitään tapahtumia alhaalla? Meillä on vaan päivä eroa, ja mulle jo viikko sitten todettiin, että kudokset pehmenneet, sentin lyhentynyt ja vauva laskeutunut... Tosin totesi lääkäri myös, että tuskin tää laskettuun aikaan asti pysyykään sisällä :) (ja nyt kun olen sitä fiilistellyt ja ootellut, niin ihan salettiin mulla käynnistetään joskus 42+ viikoilla, kun poitsu alkaa hannaamaan :D)
Mulle muuten sanottiin tosta synnytystapa-arviosta, että kun ei oo mitään viitteitä, etteikö alatiesynnytys onnistuisi, niin sellaista ei sen kummemmin edes tehdä. Neuvolalääkäri siis vain viimeksi sormella kokeili ainoastaan noi etenemistilanteet, eikä edes ulkoisesti tarkastellut lantiota tai muuta. Vaikka aina oon kuullu, että näillä lanteilla maailmaan pukattais vaikka kolmoset yhtä aikaa ^^
Vaan kai se lääkäri sitten tietää...?
Hoopoli, hihih, mielessäni näin kuvaelman susta koikkimassa pitkin kauppaa ja juoksemassa pubiin. Itse en tosin enää kykenis varmaan juoksemaan, kesällä muistaakseni edelliset juoksuaskeleet ottanut, ja silloinkin jo tuntui pahalta! Ja kiitos kehuista :)
Meillä onneks uus auto ostettiin jo liki vuos sitten, sillon appiukko heitti läppää, että noniin, nyt niille tulee jälkikasvua! Vaikka tosiasiassa tota perhefarkkua ei kyllä sen takia hankittu - eikä siis autoa ostaessa tiedetty, mikä tilanne olisi nyt vuoden jälkeen :)
Meillä ei oo telakkaa turvakaukalolle, vaan pitää aina vöin kiinnittää. Vähän vaivalloisempaa, kun paljon autoa käytetään, mutta toisaalta kun mä saatan käyttää sitten ihan muitakin autoja! Itsellä ei oo korttia, joten jos tarvii vauvan kanssa kavereiden/isovanhempien autoihin hypätä, niin ei tarvii surra, että nyt se telakka on siellä omassa autossa kiinni. Ja yllättävän kätevältä tuntui tuokin systeemi tossa meidän kaukalossa, että kun siihen tottuu, niin nopeastihan se menee. Täytyykin ehkä laittaa mies harjottelemaan sitä kiinnitystä, ettei tarvii sitten vauvaa kotiin tuodessa ihmetellä ja käännellä! :D
sinttu se ei tosiaan oo yhtään liikaa noita kiloja napannut, etenkin kun sun lähtöpaino on kuitenkin noinkin pieni! Ja tosiaan, mä luulen, että kyllä ne meiltä kaikilta nopeasti sulavat, viimeistään kevättalvella kun päästään sohjoon vaunuralleja vetämään! :)
Josko sitä nyt sinne suihkuun... nälkä voitti, ja oli pakko tulla ensin koneelle jugurtin kanssa. Tai näin mä ainakin selitän itelleni ;)