Marraskuun jännitykset

Iltaa!

Hiljainen päivä, oon käyny vaikka kuinka monesti täällä pyörimässä, mutta en sentään ihan koko aika kehtaa olla foorumintukkeena ;)

Ehkä mä kuitenkin viitsin ostaa sen rintapumpun, kivempi se on olla himassa jo odottamassa ja osat keitettynä yms., koska eiköhän tää oo aika vahvasti sukurasite, että sitä maitoa tulee. Rinkku, meinaatko, että saa myytyä? Itse aattelisin, että en ostais ku maks. tutuilta, jos sanovat että on käyttämätön, vieraan sanaan en vaan luottaisi (sama kuin turvakaukalossa).

Ampun iltasuunnitelmat kuulostavat taivaallisilta! Oispa samat kuviot täälläkin, vaan lähtee tuo ahkera puuhapeteni tuosta pinnasängynmaalaushommista sitten logistiikkahommiin. Byhyy, viime yönäkin oli taas niin ihanaa nukkua ihan koko yö sylikkäin, vaikka hiki virtasikin!

Mä sain eilen sieltä babyshowereista tollasen tuttipullon, mikä oli täynnä M&M-nameja. Nyt oon päivän vaeltanu täällä himassa paikasta toiseen niitä napostellen, ja ei oo enää kuin parisenkymmentä suklaanappia pohjalla. Paljonhan tollanen 330ml noita tekee? Varmaan aika tavalla, ei ihmekään, jos vähän vatsaa koskee :D

HYVÄÄ ILTAA! ( tämä ois leikisti semmonen joka huutais, että kaikki kuulis...)

Noh. Anteeksi kovasti, täällä tämä möhkis vielä laahaa. Koko päivä kuunneltu levyjä ja rakennetu synnytys musiikkia. Mulla perse kipee istumisesta ja silmät arkana itkemisestä. H**vetti kun kaikki ihanat laulut pistää vedet liikkeelle. Ulvoin vielä päivän päätteks ton Talentin läpi... Ja miestä mun rääkyminen huvittaa! Kuulema hyvä mittari nää mun kyyneleet sille, minkä biisin hän Kättäri-kokoelmaan lataa. Eli hiljaa oltu tänään. Musiikki soinut ja minä nyyhkinyt, mies tallennellut niiskutusten tahtiin. Hyvä siitä tulee!

sannakoo ihanat bileet ja se tissikakku.!!! Ps. lohivoileipäkakku... täällä valuu kuola! Herkkua!
Mun ystäväni, lapseni tuleva kummitäti, soiteli taas yhden aikaan viimeyönä... Hm.En viitsinyt vastata. Ja aamulla soittaessa ei se enää keksinyt mitähän asiaa olisi ollut!!! Joo. jos, tästä tulee koliikki mukula, niin voisin ihan huvikseen viedä sen sinne yhdeksi yöksi huutamaan.... (no, ei nyt sentään) Ärsuttävää silti tommonen huppelissa soittelu. Sai anteeksi!

RÖYHTÄILYT, VAUVAN SELLAISET. Ei kai niitten ole pakko röyhtäillä. Jos siltä vaan ei tuu niin parempihan se on! Hän varmasti syö rauhalliseti ja hyvin virtaavista maitolähteistä itsensä tasasen kylläiseksi! Onnea siitä!

Amppu.Täällä sama homma,että, jos jonnekin on lähössä ihan asiakseen,niin silloin ei kannata ensiks tehä yhtä ainutta kotihommaa. Mulla ainakin esim. tukan ja naaman laitto vie senverta voimia, että voisin puolentunnin ettoset vetästä silkasta väsymyksestä!

Pyörtilystä. Minulle jäi pikkunen pelko siitä toissailtaisesta kananlennosta. Oon käsi mahalla kuunnellu vauvan liikkeitä hartaasti pitkin päivää. Yölläkin valvoin silmät auki pimeyteen ja naputtelin mahan päälle salasia viestejä. Sitte nukahin kesken morsetuksen ja herään siihen kun vauva tökkii rakkoon päin. Loraus ja loiskis, luulin vesien menoks, vaan kusethan se mulle langetti (onneks tippallinen)!!! Pyykkipäivä.(sekin
tänään, siis)

Siskoni on noita, jonka ennustus ei sitten tälle päivälle toteutunut! JEEE, vai jee? Johan tästä joutais. Alkaa tuo valmiiks pakattu synnytyskassin sisältö varmaan kohta ummehtumaan. Täytyy huomenissa tuulettaa koko sisältö. Ei ole kiva ajatus ponnistaa matkalaukun hajusena...

Suihkuun ja pötkölleen. Lukaisen nuo teijä jutut tuosta varastoon.

PS. Meillä mallattiin nallekarhulla vauvan mahollista asentoa tuolla mahassa. Tuli vähän eriäviä mielipiteitä siitä mikä vois olla käsi ja jalka... Ei se kyllä selvinny tuolla teddykarhullakaan. Sillä on semmoset kampurajalat, karhulla.

Nyt tää ois sellanen, että se vähän läpättäis, vaikka ensi aiko mennä muka nukkuu...

Ja kiitos huolenpidosta ja perään huutelusta. (..olin kirjotaa perähuuhtelusta..)

RINTAPUMPUSTA ootte näköjään jutelleet. Minä oon omani joskus muinoin myyny pois kun luulin, etten enää tarvis. Mutta nyt en suostu ilman sitä kotiin laitokselta tulemaan. Mielessä on se Ainun käsikäyttöinen pumppu, jossa on oranssi mäntä. Hinta jotain 25 euroa. Helposti ne saa myytyä taas jos ei käytäkään. MUtta tiiän jo nyt että joudun sitä käyttää, jokatapauskessa.

Sannakoo...  Sinäkös se olit sunnuntain kunniaksi riettaillut? Pitäsköhän sitä... Jos tuota öljyä lorottelis vähän reilummin. Kerkeisinhän minä jo kyllä vähän vi-vi-vihjailla tu-tu-tuossa ruokalautasen ääressä miten SEKSIKKÄILTÄ suppulovahverot näyttää, tu-tu-tuntuu ja maistuu.

Eli suihkuun siis... Pimppelipom.

Joo, ymmärrän tokinäkökulman, että jotkut varmasti pitävät käytetyn rintapumpun ostoa ehkä ällötävänä ajatuksena, itse en kuulu heihin. Mikäs siinä, kun osat voi keittää puhtaaksi... Tosin käsipumppuhan on aika edullinen ostaa uutenakin mutta jos sähköpumpun ostaa niin voisin itsekin harkita ja olenkin harkinnut käytetyn ostoa... Nyt en vaan ole vielä päättänyt kumman ostan ja onko käytettyjä hyväkuntoisia/kohtuuhintasia sähköpumppuja myynnissä, pitänee kyttäillä [;)]

Kyllä SannaKoo saat ihan varmasti myytyä rintapumpun käytettynäkin! Huutonetti on pullollaan käytettyjä pumppuja ja hyväkuntoiset ja vähän käytetyt vielä varsin korkein hinnoin. Oon lueskellut keskusteluja eri pumpuista ja Avent on saanut paljon kehuja, sekä käsi- että sähkökäyttösenä. Ite sain kaverilta tuon käsikäyttöisen, kerron sitten kokemuksia heti kun niitä saan. Toivottavasti PIAN! [:)] Laskettuun enää 5 päivää, mutta eihän tämä mukula oo edes vielä kiinnittynyt saatikka laskeutunut eli pelkäänpä menevän yli niin että paukkuu... Ei ei ei, nyt SSS kehiin! [:D]

Maanantaita!

Mä sain mun siskolta sen käytetyn rintapumpun ja pulloja yms. Keittelen ne sitten puhtaaksi kun vaan jaksan. Kyllä mäkin luulen, että käytetyn pumpun saisi myytyä huutonetissä tms.

SannaKoon babyshowerit kuulostaa tosi kivoilta! Mullekin on sellaset tulossa ensi sunnuntaina. Tän ois pitänyt olla salaisuus, mutta kun mun ystävät ja äiskä ovat juhlia suunnitelleet niin äiskä on vahingossa laittanut asiaa koskevia viestejä munkin sähköpostiin joten sieltä on selvinnyt, etten olekaan ihan viattomasti menossa kahville siskon luokse. Oon kyllä äkkiä poistanut kaikki viestit, en halua mitään tarkempia suunnitelmia tietää, mutta kun jo otsikossa lukee tyyliin Tuikin vauvakutsut 29.11, niin se ei jätä paljoa arvailujen varaan...[:D]

Mulla reipas olo jatkuu. Supistuksia tulee tosi harvoin ja nekin kivuttomia. Pitkät kävelylenkit koiran kanssa sujuu helposti ja innostuin eilen jopa vähän kirmaamaan koulutuskentällä. Voin vaan kuvitella miten vaaralliselta se näyttää kun tälläinen plussapallo juoksentelee ympäriinsä, mutta kun ei tunnu missään niin mikäs siinä. Osanotot kaikille joilla on kipuja ja vaivoja, mutta toisaalta sehän on vain normaalia ja enteilee mahdollisesti ajallaan syntyvää vauvelia.

Niin ja pahvilaatikosta vielä. Me ajateltiin siinä alkuunsa nukuttaa, kun eikö se pienempi tila luo vauvalle turvallisuuden tunnetta tai jotain? Saa sitten nähdä miten menee, mutta ehdin jo sen valmiiksi pedata vauvalle, eli ainakin yritetään siinä, ellei sitten perhepedissä pötkötellä yhdessä. Mies jo eilen illalla sängyssä fiilisteli, että kohta meillä on tässä välissä sellanen pieni tuhisko sätkimässä.

Jeps, eikun kirjastoon ja kauppaan! Moro!

Huomenta!

Voi kun nukkuminen on kivaa! On siis palannut mun unenlahjani sieltä hollannin-reissultaan takas kotiin, ja minähän tykkään! Viime yönäkin taas iloisesti se 10h sängyssä, kahdesti muistan pissillä käyneeni, mutta nekään ei oo mua hereillä sen kummemmin pitänyt. IHANAA! (Tänä aamuna oli kello ysiltä soimassa, piti ehtiä rauhassa syödä tukeva aamupala ja käydä suihkussa, mutta jaksoin nousta vasta 10.30. Nyt on sitten vähän hoppu, kun piti teitä tulla tietty vielä moikkaamaan ennen lähtöä!)

maarinen, joo, sunnuntaiseksiä! Tosin en mä sunnuntain takia, enkä edes hurjasti hyrräävien halujen, vaan ihan vaan varmistaakseni, ettei oo kasvanut mitään kiinnikkeitä vauvan ulostuloväylälle ;) Liian rietastahan se nyt olisi, jos nainen, ja vielä näillä viikoilla, ihan ilokseen sellaisia puuhailisi!

Hihih, mä luulin, että mun vauvakutsut oli aika viime tinkaan, mutta Tuik vetää kyllä roimasti lähemmäs laskettuaan! Juhlasi on varmasti myös ihanat, mä en lakkaa hymyilemästä, kun katselin äsken feisbuukissa kavereiden laittelemia kuvia... Ihanaa, kun saa juhlia tällaista rakkaimpien ystäviensä kanssa!

Mutta nyt vauhdilla eteenpäin. Pitäisi käydä tapaamassa meidän rehtoria, viimeistä kertaa opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtajana, mukaani saan uuden pj:n. Vähän meinais itkettää jo ajatus, toivottavasti säästyn kyyneliltä! :D Vaan onneks meillä ollaan humanisteja, ja ymmärretään varmasti :)

Palailen illalla, toivottavasti taas on paaaaaaljon luettavaa! :)

PS. Saitte mut ylipuhuttua, mäkin ostan sen rintapumpun, käsikäyttöisen, nyt sit jo valmiiksi :)

Maanantaita mammat!

Nyt ois viimeinen työvelvollisuuskin hoidettu joksikin aikaa - istuin nimittäin aamun palaverissa. Jes! Loppu viikon kun vielä hoitais joten kuten kunnialla, niin ens viikolla pääsis sitten nauttimaan lomasta. [;)] Perjantaina tuli sitten päätös äippärahasta!!! [:@] Ja mullahan alkoi tuo äippälomakausi jo tiistaina. HERMO!!! Aina noita päätöksiä saa odottaa, mutta itse pitää kyllä toimittaa kaikki liput ja laput juuri tiettyyn päivään mennessä! [:'(]

Kukaan ei ilmeisesti ole synnyttänyt viikonlopun aikana?!?! Ei täälläkään ole ollut mitään merkkejä siihen suuntaan. Huomenna on 36. viikko täynnä ja NYT alkaa tuntua HIUKAN ahdistavalta. Viime yönäkin kampesin neljä kertaa vessaan ja heräilin lisäksi kymmenkunta kertaa, kun milloin koski selkään ja milloin pisti kylkeen... [X(] Soittelin äsken neuvolaan, kun piti ensi viikolla olla se synnytystapaultra, mutta en ole vielä saanut lopullista päivämäärää ja aikaa. [8|] Toivottavasti ilmoittavat ajoissa, kun meidänkin neuvolassa tuppaa tädeiltä aina unohtumaan, että ihmisillä on muutakin elämää ja menoja... [;)]

Rintapumppuna on meilläkin tuo Avant. Ovat kehuneet monilla palstoilla. Ostin ns. käytetyn. Eli pakkaus oli avattu ja osat pesty ja keitetty. Käyttöä ei ollutkaan tullut, joten oli laitettu myyntiin. Hintaa jäi noin 20€. Katsoin, että halvimmalla saa netistä 49€ ja fyysisissä liikkeissä maksavat tietysti enemmän. Tuo Ainukin on mainittu ihan ok pumpuksi, mutta Emman kanssa oli ollut muistaakseni jotain varaosaongelmia... [8|]

Vielä pitää raahautua viimeiselle luennolle. [:@] Istuminen on vaan niin hanurista ja vauva on huomannut, miten hauska on punnertaa jaloilla kylkiluita vasten. Nytkin on vielä hikka päällä... Mutta antaa nyt vaan harjoitella sitä hengittämistä, niin jaksaa päästää kunnon fanfaarit sitten ulos tullessaan. [:D]

Hei teille!

Eilen tuli vietettyä LAA-LAA-LAATUAIKAA rakkaan miekkoseni kanssa! Nukuttiin pitkään, syötiin luxusaamiainen pitkällä kaavalla, käytiin shoppaamassa, tehtiin merellistä pastaa ja sitten vielä illalla nautimme hyvistä juustoista. Oli tarkoituksena vielä heittäytyä ruumiillisen rakkauden iloihinkin, mutta herätessä oli kamala nälkä ja illalla nukahdin sohvaan... [8|] Harmittaa itseäkin kun maailma pyörii ruoan ja unen ympärillä, onneksi miehellä kärsivällisyyttä riittää! Ajattelin tänään aktivoitua illemmalla kun miehuus töistä kotiutuu... villasukat lipastoon ja mekko päälle [:D]

SannaKoo, ihanat showerit sulla! Ja Tuikilla vielä edessä!

Rintapumpun ajattelin vielä hankkia myös. Taisi olla jonkun muun sivuston keskustelussa joku, joka oli sitä mieltä ettei käsikäyttöisen kanssa jaksa touhuta - mutta eiköhän sen kanssa pärjää. Tuttipullon kuivausteline on kuulemma kans kätsy, olen sellaisen saamassa käytettynä.

Nyt näyttäisi ulkona sateettomalta hetkeltä, joten äkkiä kengät jalkaan... ne ainoat mitkä mahtuu lenkkarien lisäksi [:'(] Ei mitään pahoja turvotuksia ole ollut, mutta noissa talvisaappaissa huomaa ettei ihan normimitoissa ole muutenkaan.

Päivänjatkoja!

Sumuinen maanantai!
Huomenta päiväunilta! (äiti sanois, tähän aikaan?) Joo, heräsin seitsämältä pyörittelemään virkkuupuikkoja ja varpaita. Pupelsin pari leivän kannikkaa hirveeseen nälkään, joka vois siis tappaa (se nälkä, ei leipä).... ja kattelin päivän nousua. Sitten yheksältä kattelin miehen nousua, hänen heräämistään SIIS. Ja taas aamukahvilta nukkumaan. Nyt tätä unta tuntuu riittävän. Ihana hikunen kohmeus!

Hoopoli! vIELÄKÖHÄN ehtisin IKEAAN hakemaan halvalla kärryllisen supistuksia!!! Radiossa sanoivat, että sikalenssu alkaa pikkuhiljaa rauhottumaan. Kohta vois kangerrella ihmisten ilmoille tämmönen rokottamatonkin pullero. Vois varuiks pukee liberot ittelle ja ottaa sairaalakamat takakontiin. On se kumma ostosparatiisi, siellä ihan OIKEESTI saa makoisia suppareita! Oli rahaa mukana tai ei!

ISOÄIDIN SÄHKÖPOSTI. Meijän äiteelle ei kannata interveppiä opettaa. Sillä menee päivä sekaisin jo puhelimen tekstiviestistä. Tässä yhtenä päivänä panin iltamyöhällä jonkun vähemmän tärkeä viestin. No, hänellä oli yöunet menny, kun oli kauhistellu, että meillä on JOKU HÄTÄ! Aamulla soitti, että oli tullu kumma puhelu multa. Soinu vaan yhen kerran ja näkyny pelkkiä KIRJAIMIA!!!! voi veljet! Sähköpostista sillä kunto kohoais, kun joutuis tuon tuosta jouksemaan tarkistusreissulle tienposken laatikolle, jos tietokoneen näytölle kilahtais teksti täydestä postilaatikosta. Mummu pistäis huivia päähän ja tiirais verhon raosta, että kuka kumma sitä postilaatikkoa täyttää, kun ei mittää liiketä oo koko aamuna raitilla näkynnä! Ilikeilevät vanhalle immeiselle!

Sannkoo. olishan se tosi noloo jos lääkäri siinä kurkistaessa joutuis toteamaan että lapsi ei pääse ulos kun
täällä rouvan toosassa on sulku päällä! Parempi se on rumpsuttaa röörit auki, vaikka useempaan kertaan päivässä. Saakohan tuolla kaupasta ostetulla  vihreellä patterivetosella surinamulukulla saman homman
tehtyä? en tiiä, oisko se vaarallista..

Elikkä SEKSISTÄ siis Pranametri. Synnytyksen jälkeen pitää odottaa ainakin, että jälkivuoto on loppunut ja tikit sulaneet pois. Se on muist. vähintää pari viikkoo.. Jos vaan haluja on ja paikat kestää, niin mikä jottei.
Vähän löysä se tunneli saattaa olla, ettei kannata pettyä, jos ei heti tunnu ihan samalta kun ennen. Sitte vaan jumppailemaan. Tuo sun lenkkeily, mille ukkosikin sua kehottaa, on oikeen hyvää reeniä. (oisko siipalla vähän pikkulehmä ojassa?) Mut jos ei uskalla ihan yhdyntää, niin onhan niitä muitakin tapoja saada hekumallista hiprakkaa ja terveestä halusta punottavia poskia. Jotkut odottelee reilusti jälkitarkastukseen, jos jaksaa.Kunhan ei satu, ei repee, ei tulehdu, niin nauttimaan ja antamaan. (nim.halut ne on imettäjälläkin)

Tällä menolla kahvikupille, pyykkikoneelle ja virkuutyön pariin. Vauvan torkkupeittoa tuherran langanpätkistä tyyliin: Emmerdale, Dinglen perheen "sikahieno" isoäidin-neliö huopa. (kattokaa telkkarista, se on siinä niiten sohvalla, semmonen tilkkuneule.)

Heippa vaan!

SannaKoo, hemmetti, mä jo arvasinkin, että ne sun unet on palanneet takaisin Suomeen, sillä minä taas tänään pompin jo ennen kuutta hereillä... [;)] Mutta oikeasti: ärgh. Nyt on sellainen höntti olo, mutten raaskis päikkäreitäkään mennä vetelemään. Saattaa kyllä olla, että myöhemmin pyörrän sanani ja losahdan tuonne sohvalle...

maarinen, rupes naurattamaan tuo sun äitisi ihmettely puhelusta, jossa näkyi vaan kirjaimia! [:D] Mun mummolla vähän samat meiningit... Sille kun soittaa, niin se vastaa kaukosäätimeen, ja ihmettelee kun ei ääntä kuulu..

Tuik: hitsi, sähän saat ihan loppumetreillä vielä vauvakutsut! Kivaa! Omani oli ainakin tosi kivat, ja nautin niistä paljon!

Rintapumpusta sen verran, että mulla ainakin käytetty pumppu odottaa tuolla nurkassa käyttöä, joten siis täällä kanssa yksi, jota tuo käytetty pumppu ei haittaa. Meinaan kyllä vielä keitellä nuo osaset, mutta muuten en oo huolissani tuosta. Toimii kuulemma hyvin, ja kaikki osasetkin on tallella. Mulla on siis tuollainen Amedan kaksoispumppu, jonka sain ilmaiseksi yhdeltä tutulta.

Ja lisää omaa napaa: kävinpäs tuossa neuvolassa aamusella taasen, ja verenpaineet oli ekaa kertaa mulla koholla. Ja kun painokin oli noussut, ja lisäksi tuo sormikipu ja turvotus, sain ohjeeksi varata ajan keskiviikoksi labraan virtsanäytteeseen ja uudestaan verenpaineita mittailemaan. Eli kyllä ne täällä sittenkin oikeasti seuraavat kunnolla, vaikka välillä tuntuukin ihan pöhköltä tää käytäntö täällä Suomeen verrattuna. En oo kuitenkaan kauheen huolestunut, kun mulla ei muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ole ollut. Mutta kiva siis, että tarkistelevat nyt varmuuden vuoksi kuitenkin mikä on homman nimi.

Tänään ei muuta ihmeempää kerrottavaa ole. Viikonloppu meni kivasti miehen kanssa hengaillessa ja vaan ollessa. Tänään ois tarkoitus viimeistellä birth announcement card (en tiedä mikä tuo vois olla suomeksi... syntymäilmoitus-kortti?), jonka kanssa olen nyt tuskastellut noin kuukauden. Se on nyt kuitenkin melkein varmis, huraa!

Ja kohta silittämään miehen paitoja, tyhmyyksissäni kun lupauduin moiseen hommaan. Silittäminen on ehkä kaikista inhottavin kotityö, mitä tiedän... Varsinkin kauluspaitojen silittäminen! No, saanpahan illalla viettää enemmän aikaa miehen kanssa, kun sen ei tarvitse silitellä huomiseksi vaatteitaan. [:)]

maanantai..ei sillä, että päivillä ois niin merkitystä..kunhan menevät eteenpäin...

Ajattelin tänään olla hurjan uhkarohkea ja lähteä miehen kanssa Prismaan..toi Itäkeskuksen prisma missä me käydään ei ole edes sieltä pienimmästä päästä..harmi etten mä mahdu niinhin kärryihin istumaan..Ja prismassa on luvattoman vähän penkkejä..pitäiskö ottaa oma retkijakkara mukaan..

Käytiin eilen hakemassa turvakaukalo ja rintareppu, nyt on kaikki..paitsi rintapumppu..ja rintakumit...tämä tuttu keneltä käytiin hakemassa nämä tarvikkeet kertoi omasta kokemuksestaan Jorvin sairaalassa. Sai lapsensa noin 6viikkoa ennen laskettua ja lapsi joutui sitten teholle hetkeksi aikaa kun oli niin pieni..noh samassa kahden hengen huoneessa hänen huonetoverikseen oli tullut somaliäiti..joka oli synnyttänyt lapsensa paljon aikaisemmin kuin laskettuaika oli..viikolla 27..hänen lapsensa oli siis myös ollut vastasyntyneiden teholla..Mutta näilläpä olikin kumma kulttuuri ollut..ensinnäkin tällä somaliäidillä oli käynyt liioittelematta 50vierasta päivän aikana ja yötäpäivää joku oli ollut hänen luonaan..siis tätä äitiä oli käynyt koko heimo hoitamassa poppamiehestä lähtien, mutta kukaan ei ollut tästä vauvasta välittänyt..ei edes se äiti..hoitajat olivat joutuneet melkein pakolla viemään tämän äidin vauvansa luokse..Oli sitten selvinnyt, että heidän kulttuurissaan tämän ikäisen olisi pitänyt kuolla eikä selvitä niinkuin tämä vauva oli onnekseen kuitenkin tehnyt. Ja siksi kukaan ei sitä pienen pientää vauvaa huomioinut..mua tämä kertomus yllätti..oon aina luullut, että somaliäidit ovat hyvin äidillisiä ja hoivaavia..
Ja toinen mikä mua rupesi huolestuttamaan, niin nyt rupes pelottamaan, että mä saan huonekaveriksi jonkun somalimamman ja sitten sillä ramppaa 50 vierasta yhtäaikaa pulisemassa somalikieltä siellä...yritä siinä sitten tutustua omaan vauvaan..Toivottavasti tämä nyt ei loukannut ketään..en ole siis rasisti tai mitään sellaista..ajatuksia vaan..

Noh, mies tulikin jo,..nyt prismaan vaappumaan....

Terhiruulille. en rasisti minäkään. Kateellinen kylläkin. Olin viimeksi naistenklinikalla. Samassa huoneessa oli ihana etnokultturia edustava äiti pienen viisikiloisen vastasyntyneen poikansa kanssa. Arvatkaa sitä vieraiden ja lahjojen ja RUOKIEN määrää. Minä kieli märkänä kuuntelin verhon takana, kun toiset kaaputti peltilautasilta curry-sitä ja cyrry-tätä! Ite olin tyhmyyksissäni ilmottautunut laktoosittomalle sairaalaruoalle, koska edellisellä kerroksella olin huomioinut, että ne sai parempaa sapuskaa. Siellä se vajaa viikko vierähti toisten tuoksuja haistellessa, omalla lautasella kellui päivästä toiseen kalaa ja vihanneksia vedessä. Milloin haaleana, milloin vieläkin haaleampana..... Ei kai ole jäänyt täälläkään epäselväksi tuo meijän perheen kulimarismi... 

Eiköhän tuo sairaalassa olo aika luultavasti kuitenkin ole niin lyhyt, että sen kyllä kestää..vaikka olisi huonekavereina ketä tahansa..ja ainakin naistenklinikalla tutustuessani vuodeosaistoilla oli rauhallinen ja seesteinen tunnelma. Kunhan nyt taas vaan panikoin täällä..ehkä luultavasti ihan turhasta..ja täälläkin tosiaan on perhehuone toiveissa, mutta ne tuntuvat olevan kuumaa kamaa..ehkä onni potkaisee ja sellainen saadaan..toivotaan [:)]

Mua vähän jänskättää kun mies tekee ruokaa..saas nähdä kuinka äijän käy...kovasti yritän olla puuttumatta hänen kokkailuihinsa...vaikeeta se on..(miks sipuli pitää leikata noin hankalasti?) Voi vitsi kun mies osaisikin loihtia ihania aterioita..mutta mun ukon bravuuri on paistettu nuudeli-riisi..jossa nuudelit on ylikypsiä ja riisit raakoja hampaat rikkovia jyviä..noh, ajatus on tärkein..nyt tulee jotain pestoon ja pastaan liittyvää..

Mun tekis jo niin mieli laittaa pinnasänkyyn lakanat ja kaikki..mut onks nyt vähän liian aikasta..taitavat sitten vaan turhaan pölyyntyä..mut niin kovasti haluaisin..

Kävin prismassa..ei ei ei tuntunut hyvältä...selkä ratkesi ja jalat meinasi tippua matkalle..sain haettua viimisillä voimilla pakastealtaasta suklaatuutteja...loppuajan istuin ja ihmettelin ihmisiä..ja ihmiset mua. Kyll se vaan ihmisillä katse hakeutuu tohon keskivartalolle..mies sanoo, että kovasti mun maha keulii [:)]

Sain muuten meidän vauvalle pörröisen nallepuvun..jipii..MÄKIN KUULUN NYT KARHURYHMÄÄN!

Aha..nyt tuoksuu salami..elikkäs taitaa tulla salamipastaa pestolla..ei voi olla pahaa...eihän...

Moi!

Hoopoli, kyllä niistä nivuskivuista selviää, suomalaisella sisulla. Itse oon lellinyt sitten itseäni tarpeettoman paljon, kun on vaan sattunut. Sohvanpohjalle ei saa muakaan! Ja noita kipuja mulla ollut jo sen ainaki pari kuukautta, että kyllä sä tän loppuajan selviät ihan hyvin! Sänkyyn ja sohvalle riittävästi tyynyjä, ja niillä varmistelet mukavampia asentoja itelles! Voin kertoa, että vaikka mies ei mahtuiskaan siinä vaiheessa enää lähelle, niin kyllä se ymmärtää :)

maarinen, joo, täytyy pitää vauvalle tunneli vapaana! Kysyin alkuraskaudesta tosta värisevän laitteen käytöstä, niin ainakin lelukutsujen pitäjä (hot lipsin työntekijä siis) sanoi, ettei uskaltaisi suositella. Ilman vibraa voi sauvalla tietty työstää :) Tosin mulla ainakin jo ton öljyn kanssa itsekseni lutraaminen aiheuttaa sen verran tuskanhikeä, että ei tässä enää taivuteltais sauvan kanssa ihmeitä aikaseks!

Ailime, suosittelen niitä päikkäreitä mitä lämpimimmin! On paljon kivempi olla, kun menee suosiolla ottaa tirsat, kuin jos vaan nukahtaa jonnekin random-paikkaan! On parempi asento ja vetreämpi olo sen jälkeen.

terhituuli, teidän täytyy vaihtaa Sellon Prismaan. Siellä on systeemit kahdessa kerroksessa, joten esim. ruokaostokset tulee tehtyä vaivattomammin. Eikä tuu heräteostosteltua vauvaosastolla ;) Niin, ja penkkejäkin löytyy sieltä yhestä ja toisesta nurkasta - on tullut testattua vallan monesti! :)
Ja niin, gurmeeta ei meilläkään mies tee, hyvä jos jotain kalapuikkoja saa paistettua. Tosin mä yleensä viihdyn keittiössä, ja saanpahan tehtyä itteni makuista ruokaa, niin en (yleensä?) valita.

Noista sairaalavieraista minäkin, että vaik yleensä siedän ihmisiä missä vaan ja millon vaan, niin luulen tän olevan elämäni ensimmäinen kerta, kun en todellakaan halua ketään ylimääräisiä lähellekään. Mun maailmaani ei tuu siinä vaiheessa mahtumaan kuin minä, vauva ja mieheni - jopa muut lähipiirissä on ekstraa! Vieraat saa sitten tulla kotiin, mutta niiden pitää kysyä etukäteen. Haluan ehtiä nauttia ja omaksua, enkä kaipaa jotain tyhmiä vinkkejä siinä vaiheessa!

Meillä on pinnasänky nyt siis maalattu, mutta aamulla ei mies löytänyt niitä kiinnikkeitä. Eikä ihme, sillä ne on jossain ihan totaalisen hukassa! Ollaan monta tuntia käännetty kämppää yhdessä ympäri, kellarissakin käytiin, vaan ei löydy! Mies lähti nyt sitten yksin ikeaan, kun mä jäin valmistamaan ruokaa... Tuo ne kiinnikkeet ja patjankin. Ei siis supparinhakuja mulle! Vaikka päivä kaupungissa perehdyttämässä seuraajaani toimistolla oli mulle taas riittävästi, matkaa asemalle alle kilsa, ja minä parka ihan kuollut. Viime vkolla jouduin yksi ilta ottaa taksin kotiin sieltä, kun alkoi vain sattumaan niin pirusti selkään ja vatsaan, enkä uskaltanut ottaa taas pyörtymisriskiä... Kalliiksi tulee tää beibe ja nää harrasteet :D

Tähän oheen liitän, jos osaan, teille ihasteltavaksi mun pienen söpön vauvakummun. Näyttää niin herttaisen pieneltä ja ylhäällä olevalta, vaikka kuva on lauantailta! Tosiasia on ainakin peilikuvan mielestä toinen; etenkin tiukemmassa topissa kumpu näyttää lähes tuplasti isommalta, ja laskeutunutkin se mun mielestä on... Kuvasta löytyy myös siis se hehkuttamani mahakakku juhlistani <3

Moikka!

Voi näitä juttuja [:D] Nauroin kippurassa Maarisen äidin sähköposti/kännykkätaidoille. ja kiitos, taas, maarinen kokemuksen äänestä. Sitä tällainen tuore äiti on ihmeissään monesta asiasta. Mies odottaa petipuuhia kuin kuuta nousevaa, jos kyllä minäkin[:)]

Ja Terhituuli varmaan käy päivittämässä saiko nälkänsä tyydytetyksi miehen kokkailuista. Mietin tuossa, että luulisi henkilökunnan puuttuvan tilanteeseen, jos oikeasti 50 vierasta käy?[8|] Pöpöriski, katsos.

Huonekavereista. Jyväskylän sairaalassa oli tiukka järjestys. Osasolle pääsivät vain vanhemmat ja isovanhemmat, sekä vauvan sisarukset. Ei muita. Ja huoneisiin sai tulla vain isä ja sisarukset, näin pyrittiin takaamaan rauha talossa ja välttymään turhilta pöpöiltä. Olihan siellä toki joku aasialaissyntyinen pariskunta, jonka sukulaisia pölisi kovaan ääneen huoneessa, mieheni näki. Mutta pian heidätkin ohjattiin oleskelutilaan jatkamaan turinaa. Minä kutsuin siskoni äidin mukana katsomaan vauvaa, kun meiltä ei muita sukulaisia tullut käymään.

Tänään kävin yksin kaupassa. On napanuora vielä tiukalla, kun tulee niin orpo olo matkan päässä vauvasta. Olin kyllä syöttänut pojan ja pumpannut pulloon maitoa varulta ennen lähtöä. Mitään hätää ei ollut ja isin sylissä kelpaa köllötellä. Mies vitsaili taas että on hätänumerot ja kaikki valmiina jos vaikka ynähdys kuuluu. Sain kauppaan tällaisen tekstarin:
 Date: Mon23/11/09 Time:GMT0936 LT1136. VAUVA YNÄHTI! Ei herännyt. Yhteydenotot: Sammakkoryhmä (rajavartiolaitos), Ketturyhmä (pelastuslaitos) ja nalleryhmä (poliisi). Kenttäjohtajan ohje: Pysäytysetäisyys: isin syli sohvalla. Toimenpiteet: kaikki vaadittavat toimenpiteet; isin syli, hali, suukko ja laulunpätkä. Turvaosasto: Kisu. Sijainti e.m. sohva. Hälytysvalmiudessa: Kaikki e.m. mainitut osastot: nalle pyyhkii, kettu vaihtaa vaipan ja pesee pyllyn ja sammakko lämmittää ja antaa äidinmaidon. Valmiuden tarve: isi ilmoittaa. Tiedotus: tässä vaiheessa elso-tiedotus (txt-viesti) äidille. (off the report: suukko ja hali, koeta kestää tämä ponnistus. T. isi/aviomies.

Että näin meillä[:D] Naureskellaan äidin huolelle. Viime yönä valvoin kolmeen asti vauvan kanssa kun sillä oli hiukan tukkoinen olo ja oli levoton. Söi jatkuvasti tissiä ja makuulla olo oli tukalaa. Viimein vaavi nukahti melko pystyasentoon syliin ja laitoin hänet sänkyymme imetystyynystä tehtyyn pesään hiukan kohoasentoon ja siinä mentiin aamuun asti. Kome tuntia.. Mies patisti aamupuuron jälkeen takaisin petiin ja nukuin vielä kaksi tuntia lisää. On se kiitollista, että olemme molemmat tässä kotona. Tuo eläkeläisukko nyt makaisi muutenkin sohvalla kirjan kanssa ja kissa haaroissa, nyt vain on pikku-ukko vielä rinnan päällä nukkumassa. Minä välillä tarjoilen välipalaa [:)] Helppoa tämä vauvanhoito...[;)] Saan minäkin välillä pojan syliin, kun olen ainoa jolla on nämä tihkuvat tissit!

Tuo Ainun käsitkäyttöinen pumppu toimii ainakin minulla. Muista en kyllä tiedäkään, mutta kun toimii niin enpä ole paremmasta haaveillut. En koe käsipumppaamista mitenkään vaivalloiseksi. Ei siinä kauaa mene kun pullonpohja on piilossa. Kerralla noin 40 ml pumppasin ja poika hötäisi sen myös yhtä kyytiä. Tietääkö joku, kuinka kauan lypsetty maito säilyy huoneenlämmössä? Ajatellen, että jos ruoka-aika onkin melko pian lypsyn jälkeen, niin kannattaako enää jääkaappiin laittaa kylmenemään. Eipä tuota tilkkaa kauaa kylläkään lämmitä..

Vauva laittoi toissapäivänä sormensa ihan itse ristiin ja kurkotti katseensa ikkunaan kohti taivasta, sattui se outo valoilmiö ja kai hän valoa näkee jo. Tässä taas kuva.

Eevastiina teillä on ollut ihana päivä miehesi kanssa! Niin sitä pitää, kun vielä voi ja jaksaa. Tosin meillä tämä ihanuus on nyt jokapäiväistä. Kyllä kelpaa.

Hennas sinullakin loma alkamassa, hyvä juttu! Sitten vain odotellaan ja odotellaan[:)]

Tuik hiukan hauskaa tuo että sinulle on järjestettu salaa kemut [:D] Meinaatko paljastaa juhlahumussa, että vähän vaikea olla yllättynyt kun saa postia asiasta etukäteen?

Kävin aamulla puntarissa ja ihme, kymmenen kiloa lähtenyt raskausajasta jo nyt! Pitää syödä kunnolla, imetys tosiaan vie energiaa, olen maidontuottaja.
Kai minä menen tuolle sohvalle perheeni sekaan, se on sellainen komentokeskus: kaikki tarpeellinen kädenulottuvilla. Näkemiin!

Hoopoli: Meiän poju paino 1v 10415g. On aika hoikka ja pitkä. Veljen poika on taas nyt 8kk ikäsenä sen 10kg. [:)]

Äitiyspolilla käyty: Paikat pehmeet, 4cm auki ja kanavaa 1,5cm jälellä. Eli auennu parisen senttiä lisää! *tuulettaa*
Pyöräytteli mukavasti kohdunsuuta ja koko päivän onki nyt pikkusen supistellu, nyt tunnin sisään oon bongannu jo muutaman tuntuvanki.[:)]

Pojulla painoarvio n. 3600g, et samoissa menee ku velipoikaki. Laskettuun jos menee ni ootettavissa se 3,8-4,1kg.
Kalvojenpuhkasuun sain ajan 11.12 jos ei oo siihen mennessä syntyny. [:)]

Takaisin