Vähän aikaa sitten katsoin, että se lakimuutos ois kaavailtu otettavaks käyttöön 1.8.2015. Siis, että äidin ja isän tulisi jakaa vissiin se hoitovapaan osuus, jos hoitovapaalle aikoo jäädä. Mutta saa nyt nähdä, kun on uudet vaalitkin pian tulossa, että torpataanko se koko ehdotus. Mä oon kaavaillut pitäväni tokasta lapsesta hoitovapaat maksimina, niin kauan ku saa. Jos se pitää jakaa isän kesken, niin sitten katsotaan tilanne, että kannattaako hänen jäädä kotiin vai keksitäänkö muu ratkaisu. Meillä mies on vuorotyössä, kun taas minä perus toimistohommissa, niin ei ihan joka päivä hoitopaikkaa ees tarvittais, kun miehellä myös aika paljon vapaita. Mä oon nyt esikoisesta hoitovapaalla, ja oon kyllä viihtynyt hyvin :) . Vaikka aikamoista köyhäilyä tää on, mutta onneksi oon ehtinyt jo sen verran töitä tekemään, että nyt eletään säästöillä :) . Omat vanhempani vaan yrittää patistaa mua takas töihin, kun heidän mielestään on huonoa näyttää työnantajalle, että viihtyy paremmin kotona :D . No, se on heidän mielipiteensä. He nyt ovat muutenkin sitä ikäluokkaa, että olivat 40 vuotta samassa työssä ja joku työttömyys tai lomautus ois ollu heille tyyliin maailmanloppu, kun nykyään taas se on arkipäivää. Itse oon sitä mieltä, että on mulla vielä aikaa niitä töitäkin tehdä, nyt aion nauttia tästä ajanjaksosta elämässä :) .