Marraskuun höpötykset

Meillä myös mies haluaa jäädä jossain vaiheessa kotiin, vaikka taloudellisesti olisikin järkevämpää mun vaan olla. Mutta tietysti haluan hänelle sen suoda. Varmaan menen itse takaisin töihin vuoden alussa 2016, jos vaan siis riittää duunia. Mulla on tarkoitus vaihtaa osa-aikainen yrittäjyys täyspäiväiseksi nyt vuodenvaihteessa, mikä kyllä vähän jännittää tässä tilanteessa, mutta noh, onhan se kaikkea kokeiltava kun tilaisuus suodaan :) tietysti jotain juttuja tulee varmaan tehtyä jo mammalomallakin, tota sunnuntaita pitää kyllä hyödyntää.
Kesällä mies on sitten meidän kanssa noin kolme kuukautta niin saadaan rauhassa tutustua vauvaan ja ihmetellä perhe-elämää.

Mä mietin tuota hoitovapaan pakkojakoa äidin ja isän kesken. Jos se nyt tulisi voimaan 1.8.2015. Ja jos hakisi äitiyspäivärahat ja samalla hoitovapaarahat Kelalta jo hyvissä ajoin ennen tuota päivämäärää siihen asti, että lapsi täyttää 3v, niin ei kai ne voi enää tehtyjä päätöksiä muuttaa? Mä en nyt yhtään muista missä vaiheessa raskautta pystyi hakemaan Kelan tukia, olisko se ollut joskus puolivälissä?

Mulla on muuten koko ajan ihan jäätävä kaurapuurohimo. :D Koko ajan tekee mieli kaurapuuroa.

Tehtyjä päätöksiä ei (kai) muuteta. Mutta ei kai sitä kotihoidon tukea voi anoa vielä ennen lapsen syntymää eikä kai ihan heti sen jälkeenkään, vai voiko? En tiedä.

En tiedä pystyiskö sen kh-tuen hakea samalla kun hakee sitä vanhempainpäivärahaa. Sehän haetaan ennen lapsen syntymää. Viimeksi hain kh-tuen vasta kun oli vanhempainvapaa loppumassa. Pitää kokeilla sitten kun se on ajankohtaista. ;)

Pitääkö se sitten hakea myös työnantajalta ajoissa...? Ettei voi vedota lakimuutokseen ja niin ollen olla myöntämättä hoitovapaata.

Mä alan pikkuhiljaa kallistumaan ajatukselle, että tekis kyllä miehelle hyvää jäädä kotiin joksikin aikaa hoitamaan lapsia, meni se lakimuutos sitten läpi tai ei. Mietin, että kun pienempi ois sen n.2v niin mies vois jäädä vuodeksi kotiin. Meiän palkoissa nyt on eroa vaan muutamia satasia, niin ei silleen haittais kauheesti taloudellisesti. Ite vaa haluaisin, että mies pääsis näkemään mitä se kotihoito oikeesti on. Hän ku aina välillä valittaa, että jäis mieluummin kotiin ku menis töihin :) . Se vaan harmittais, että ehtis sit ite olee lasten kanssa vaan muutaman tunnin iltaisin ja sit viikonloput. Kun nyt miehellä vuorotyöläisenä paljon enemmän vapaita kuin minulla toimistotöissä, että hän ehtii kuitenkin olla lapsen kanssa aika paljonkin..

Meillä olis tarkotus et mä olisin vauvan ja esikoisen kans kotona 1,5 vuotta. Esikoinen alottaa tietty jo ennen sitä eskarin et sinne menee sit kun vauva on reilun vuoden. Jos vaan onnistuu niin Mies jäis siitä sit seuraavaks vuodeksi vuorotteluvapaalle koska sit pojalla alkaa koulu niin siitä ei tulis kyllä mitään jossei jompi kumpi ole kotona.

Eli tämä vauva menis sit päikkyyn n. 2,5 vuotiaana. Esikoinen jouduttiin laittaan päikkyyn jo 1v 4kk ikäsenä koska ei ollu taloudellisesti mahdollista mut olihan se tosi pieni. Tosin mulla oli vapaita viikolla et joutu oleen 2-3 päivänä viikosta päikyssä. Mun mielestä 2-3 vuotias sopeutuu päikkyyn parhaiten ja päiväkodissa oppivat paljon sosiaalisia taitoja. Riippuu tietty päikky ryhmästä. Mahdollisimman pitkään toivosin et tää tuleva lapsi sais olla kotihoidossa mut taloustilanne sen pitkälti ratkasee. Olen myös samaa mieltä et on hyvä myös et isä näkee mitä se kotona oleminen oikeesti on mut silti sais olla jokasen perheen oma valinta kumpi jää kotiin.

Mun on pakko tulla tänne hehkutaa että mul on kyl mailman ihanin mummo <3
Kerroin mummolleni ja vaarilleni raskaudesta isänpäivänä heille. Ja mummo ojensi mulle käteen pienen pussin missä oli kolmet vauvan villasukat. Ja kertoi että olen 8v sanonut mummolleni että jos saan lapsia kai hän hänellekki neuloo villasukkia? Kun oma äitini ei osaa ja haluan vilkasukat lapselleni kanssa. Mummoni oli heti neulonuy varuiksi jos sattuisi jotain hänelle. Villasukat ovat odottaneet mummoni kaapissa nyt sen 14v että saan sen lapseni. Itkin ilosta silloin.

Tänään sain siskoltani tietää että mummoni aloitti kastemekon virkkaamista/neulomista. Koska meidän suvun kastemekko on hävinnyt jonnekkin. Voiko ihanempaa mummoa enää toivoa <3

Okei olen kyllä kasvanu mummoni ja vaarini kanssa. Olen vaarin ja mummon tyttö toisin kuin kaksoissiskoni on äidintyttö. XD mutta silti. Olen niin otettu mummoni teoista!

Mummo rules!! <3

Ps. Pahoittelen kirjoitusvirheitä jos niitä on. Puhelimella kirjoitin tän tekstin.

Minä aloitan tammikuussa tekemään pelkkiä viikonloppuja ja näin olisi tarkoitus tehdä sinne saakka kun esikoinen 3v. Mutta nyt kun ilmeni tämä uusi raskaus niin teen sitten pelkkiä viikonloppuja niin kauan kunnes toinen muksu on 3v Eli kotona isi hoitaa viikonloput Tää on hyvä ratkaisu meille koska mulla ei olisi varaa jäädä pelkälle kotihoidontuelle pitkäksi aikaa. On tuota asuntolainaa vielä mistä on pakko päästä äkkiä eroon
Mutta sitä en osaa vielä sanoa kuinka pian palaan töihin tämän pikku Minin jälkeen... Varmaan samoihin aikoihin mitä Jussi olisi nyt kun palaan töihin eli 1,2kk. Huvittaa mennä vielä töihin kun jo toukokuussa jään taas äippälomalle En ole kertonu esimiehelle vielä mitään enkä kerrokaan ennen ku alkaa näkymään.

Mä varmaan kerron jo joulukuussa töissä, heti niskapoimun jälkeen. Varmaan olis jo nyt pitänyt kertoa, jos töissä olisin, koska on niin huono olo. Ja sit ei tartte miettiä, et mitä aatellaan, jos yhtäkkiä juoksee vessaan oksentamaan (tyyliin joka päivä) Kerron ku meen siellä käymään ennen ku mun työt tammikuussa taas alkaa. Minkäs näille teet, ei lapsia saada ikinä "oikeeseen saumaan". Ja ite oon työntekijänä kyl sen oppinut, et omaa elämää ei kannata työn takia uhrata.

ImanMaria, aivan ihana mummo sulla! Tippa tuli täälläkin lissiin.

Täällä ollaan hyvillään että selvittiin anoppilan reissusta ilman että "kärähdin" olevani raskaana. Kovasti kyllä saunan päälle siideriä tyrkytettiin, mutta sain kun sainkin väistettyä tölkit ilman että tarvi todellista syytä sanoa. Onneksi oli ihan hirvee ähky ravintolaruokailun päätteeksi niin pysty vetoomaan siihen että ei mahu tilkkaakaan yhtään mitään jos meinaa vielä tämän yön aikana nukkumaan päästä. Tais olla hyvänlainen ähky koko porukalla kun ei tuntunut oikeen kehenkään uppoavan. :cool:

Miehen veljen perheellä on tulossa perheenlisäystä nyt joululle ja miehen vanhemmat (varsinki äitinsä) on ihan täpinässä asian tiimoilta niin ei kyllä tod. haluta vielä sen hössötyksen kohteeksi. :grin Hyvää toki tarkoittavat, mutta liika on liikaa. Nyt jos ois kerrottu niin siellähän ostettas jo pukinkontti täyteen tavaraa tulevalle vauvalle ja kun ei kuitenkaan vielä olla likimainkaan "turvallisilla vesillä" näiden viikkojen suhteen niin ei todella haluta saada röykkiötä vauvan vaatteita jouluna jos jotain ikävää sitten sattuu. Ehkäpä sitten jouluna tai vähän sen jälkeen kerrotaan heille tavalla taikka toisella asiasta. Saavat ensin hössötettyä tuon tulevan pienokaisen maailmaan.

Saako noita dopplereita ostettua jostain kaupoista vai onko vaan nettimyyntiä?

Täytyy siis käydä kattelee :)

Vitsit, mulla on niiiiin Urpo olo. Mä oon laskenu kuukautiskierron pituudeks 31vrk ja nyt laskin uudestaan ni oliki 37vrk.

4 päivällä laskurin mukaan meni la eteenpäin. Toisaalta, en yhtään tiedä koska ovulaatio on ollut, kun epäsäännöllinen kierto.

Niinpä ja onneks mä tajusin tän itte ennen sitä et osaa vähän niinku odottaakin et se ei oo ihan niin iso kun odottaa.

Mut Olen mä kyl semmonen sählä et mahtaako toista löytyä :F

Timantti ajattele aikaa ennen nettilaskureita yms yms. Siks ne ultrat ovatkin hyviä. Se laskee sit suht.oikein! Vitsi minäkin pähkäilin neuvolassa, et mikä mun kierto on. Ku oon ollu tyyliin kolme/neljä vuotta peräkanaa joko raskaana taikka imettänyt. Niin siinä ajassa unohtunut omakierto. Mut onneks ovulaatiokivut niin tarkkaan aikaan et se antaa osviittaa. Mut minäkin ultraa odotan just sen LA ajan takia! :)

Takaisin