MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulosti iines* ihan omalta voinnilta tänään tuo sun kertomukses olotilaa myöten! Paitsi että mulla tais mennä toivo jo tän suhteen, toivottavasti sulla homma etenee vielä [:)] Aamusta alko harjotussupistuksia tuleen aika reippaasti ja iltaa kohden vaan ylty, YHDEN kipeän sai puserrettua kunnes laantu harkoiksi takaisin ja nyt ei juur mitään muuta ku sitä jatkuvaa kiristystä. On ollu vaikeaa välillä erottaa ees supparia, kun lähes koko ajan puristaa mahaa ja särkee sen vuoksi. Pöksytkin on saanu tarkistaa pariin otteeseen kun on ollut niin märkänä[:D] Mutta ei kai se sitä lapsivettä oo ollut, sitä tavallista vaan. Oon ollut tänään muutenkin kumman väsynyt ja veto pois ja sellanen ihmeellinen ei etova, mutta outo olo ja kinttuväliäkin juilinut enemmän kun ennen, mutta ei vieläkään tullut sitä lähtöä[&:] No onhan mulla tässä näitä päiviä vielä..

Nyt taas hurjasti tsemppiä kaikille synnärillä olijoille ja sinne suuntaaville, täällä pidetään peukkuja![:D]

kyllähän mää tiesin et miten käy ku tuon yhen ohjelman katon [:(] vaan silti se oli pakko kattoa ja nyt ei tuu itkusta loppua [:(][:D] tosin oisin kyl itkeny vaikken raskaana oiskaa.. sen verran herkkis oon.. [:(] 
alaselkää väsyttää ja tekis mieli vaan maata sängyssä vaan kylet puutuu ja sitte ei saa nukuttua.. harkkasuppareita on ja välillä menkkapoltteluja ja sukkapuikkoja.. mutta ei muuta :/ en tiiä onko tuo selkä siks kipee/voimaton/väsyny ku pittää vaappua ton issiaksen takia vai onko sitte jotaki hyödyllistä..? [:)]
ekat joulutortut tekasin tänää ja nyt juon glögiä ja syön pipareita [8D]

jokohan siellä melelalla ois nyytti sylissä?? [:)]
ja carinalle tsemppiä huomiselle! toivottavasti nyt saat vauskin syliin [:)]

*Huokaus* Ei oo muuten koskaan mennyt aika näin hitaasti kun nyt nää viimeiset päivät..ja tunnit..ja minuutit.. Oon niin korviani myöten täynnä tätä touhua taas, v*****aa niin tajuttomasti tällä hetkellä ettei mitään rajaa! Ei jaksa enää, ei henkisesti eikä fyysisesti. Ei jaksa murehtia ja huolehtia ja pelätä ja toivoa ja olla kipeä, ei mitään enää. Tää on vielä niin samperin tylsääkin jo, että alan kohta seurata tapetin ruttaantumista seinässä mielenkiinnolla. Synny nyt vaan jo!!![:@]

Sori tämä purkaus, mulla vaan niin keittää nyt taas yli..[:D]

tinkerbell: anna tulla vaan kaikki ulos [:)] se helpottaa [:)] hyvä että on tää palsta [;)]

Kyllähän tuo mies kotona on monelta murinalta säästyny ko on täällä käyny purkamassa nii ei oo tarttenu sille raukalle äristä [:D] Taitaa tinkerbell olla, että et ihan ainoo oo nuitten tunteittes kanssa. Joku muuki ne jakaa sinun kans [:)]
Ja taas lähtis tää mamma starttaukseen. Jotenki on vähän epäileväinen olo, että tuleeko tälläkään kertaa ulos kaveri. No senpä näkee taas perjantaina et oonko takas kotona ilman vauvaa. Toivottavasti sillä välin muilla onnistuu [:D](Ja itelläki)

Voimia kaikille loppurutistukseen<3. Nää viimeset viikot ja päivät on oikeasti aika karmeita kun ei vaan jaksa enää oottaa.. Mutta sitten se unohtuu kun vauva tulee. Palkinto on mitä parhain.
Mua on nyppinyt satasella kans tää odottaminen jo. Mitä se lääkäri meni sanomaan että ei takuulla mee laskettuun aikaan tän vauvan kanssa... että oon niin hyvin auki jo. Ei mitään tietoakaan näet lähtemisestä! Okei, viime yönä sain muutaman kipeän supparin ja ne johtui ihan vain siitä jalkahieronnasta jonka tein eilen (löysin jalkapohjasta akupisteitä tai jotain muita vastaavia ja hieroin niitä nii heti alko supistelemaan). Ei mitään puhettakaan vesien menemisestä, säännöllisistä suppareista eikä enää edes harkkasuppareita ole tullut päiviin.
Tiedän, miltä teistä tuntuu, kun alkaa LEVITÄ PÄÄ tän oottamisen kanssa.

Tänään ois ollu miehen synttärit mutta ei me sitten tälle päivälle synnytetty.
Pitänee nauttia kahdenkeskistä iltaa sit tänään <3

Kohtu on julmetun kipeä, tuntuu kuin se ois "irtoamassa" tai sitten muuten vaan repeilemässä. Iho on tulessa eli siis kasvukäyrällä mennään ja arpia tulee nyt urakalla (en tienny et näin loppuajasta voi vielä kasvaa tajuttomasti tää pötsi).
Turvotuksia on sairaasti, paino nousee sitä mukaa ja liitoskivut alkaa jo itkettää.Nyt TIEDÄN MIKSI NAISET KÄVELEVÄT KUIN ANKAT kun ovat raskaana. Itse vaapun eteenpäin naama irvessä.

Mutta mutta. Jos jotain positiivista niin maha on laskeutunut ja se ainakin kertoo, että vauva aikoo joskus tulla ulos. Kai.

Mä nukuin tosi levottomasti ja puol neljän aikaan heräsin kipeeseen supistukseen. Aattelin jo, että no nytkö se alkaa, mutta ei, seuraava jo heti laimeampi ja muutaman jälkeen taas lopahti [>:]
Terkkari oli eilen sitä mieltä, ettei tihentyvistä suppareistakaan voi päätellä, että synnytys lähestyis...

Välillä ihan mukava fiilis, kun vaan yrittää aktiivisesti "unohtaa" odotuksen. Mut sit jo joku valopää soittaa ja kyselee, joko joko [:@] Mun äiti kysyy joka päivä olotilasta ja fiiliksistä, tarkoittaa tietenkin vain hyvää...mut tuun joka kerta vaan huonolle tuulelle [:(]

Tääl herätty 23.30 ku rupes supistelemaan.. niitähän sit tulikin parin tunnin ajan ihan säännöllisesti kunnes kävin suihkussa ja pikkuhiljaa laimentu ja lopulta hävis kokonaan. 5.30 sit takasin nukkumaan ja seiskalta heräsin taas kivuliaaseen supistukseen ja kellotin niitä n. kolmen tunnin ajan. Aikaa oli välissä 13 minuuttia pisimmillään ja lyhimmillään 6 minuuttia. Sitten ne taas pikkuhiljaa katos.. ARGH!!! Tää on niin rasittavaa.. just ku pääsee vauhtiin ja meinaa et koht soitan ni sit ne loppuu.. huoh..

Täällä taas herätty auvoiseen aamuun äitin puhelulla. Vointiahan se kyselee ja hyvää tarkoittaa, mutta kun tekee vaan mieli vastata, että kiitos kysymästä, vointi oli just niin kauan hyvä kunnes herätit mut, ja nyt oon taas ihan turkasen kipeä ja kärtynen! No eihän sille viiti tiuskia, kun se vaan huolehtii Sen jälkeen alkokin aamu Panadol-annoksella että pääsi ees ylös.. Oiskin vaan siitä kiinni, ettei jaksa oottaa, mutta kun ei, pitää olla niin uskomattoman kipeäkin. Ja rechaka, oon myös hyvin katkera samaisesta lääkäreiden kommentista kolme viikkoa sitten "ei varmastikaan mene la:n saakka kun oot noin noin hyvin auki". Tänhän piti käytännössä pudota käsiin jo rv 35 lopulla!  Nooh, jospa se tästä pikkuhiljaa taas olo kohenisi tälle päivälle ja saisi vaikka jotain aikaiseksikin. Pitää ottaa taas ryhtiliike ja lopettaa tämä turhanpäivänen ruikutus![:)] On tää loppuraskaus vaan ihanaa, vai mitä naiset?[:D]

Mulla taas olis vielä tälle ja ens viikolle sovittuja menoja, joten täs ei nyt ihan heti ehtis kyllä synnyttää vielä.. vaikka toki vauva otetaan ilolla vastaan jos päättääkin tulla maailmaa jo nyt, mutta olis vaan niin paljon helpompi hoidella asiat kunnolla valmiiks ennen vauvan tuloa. Joten niin tyhmältä kun tää kuulostaakin, ni mulla ei kyllä oo mikään kiire saada poitsua maailmaan ja aika tuntuuki menevän ehkä jopa ihan liian nopeeta [:D] Inhottavaa olla näin inhottava, kun kaikki muut täällä tuntuu tuskastelevan ihan päinvastasta..

Kipujen puolesta sitte taas kyllä voisin synnyttää jo ihan hyvin. Eilinen päivä oli niin kipeä.. tuli kyllä touhuttuakin kovasti ja olin kokoajan melkein jaloillani - illasta se sit kostautukin. Olin niin turvoksissa, etten ikinä aiemmin ja liitoskivut + muut selkäsäryt yms oli jotain ihan järkyttävää! Kaikenlisäks heitin koiran kanssa lenkillä hienon spagaadin kun jäälammikon päälle oli satanut lunta, enkä tajunnu että on liukasta.. tuloksena vielä liitoskivut x 10. Yöllä ei meinannu päästä ees käveleen ja itku tuli melkein joka vessareissulla - sit tää flunssa tähän päälle vielä ni voi jesh! ..mutta jos jotain positiivista pitää etsiä, ni sainpahan kokea saunassa eilen elämäni ensimmäisen kunnon supistuksen, joka kestikii jotain reilu 30 sek. Aiemmin tulleet ollu paljon lyhyempiä ja jotenkin erilaisia.. kuinka voikaan "kivusta" tulla kuitenkin jotenkin onnelliseks [:D]

hyi kamalaa satu! onneksi ei käyny huonosti ku kaaduit! tai teit spagaatin.. kävellen menin maanantaina neuvolaan ja yks tienpätkä oli sit aurattu niin hyvin että huomasi ku se kiilsi liukkauttaan [&:] otin jo kännykän käteen ja mietin minne soitan jos kaadun.. olin jo kuitenki nii lähellä sairaalaa että nopsaan sinne ois päässy.. on se kiva ku on talvi ja lunta mutta jotku piikkikengät kai sitä sais jalassa olla että pystyssä pysyy..[8|]

Eipä sitten tullut lähtöä.... [>:] Olotila normalisoitu kaikin puolin kun menin sänkyyn, sinne jäi säryt ja ne kuuluisat sukkapuikot ja kaikki! [>:]

Mä oon kans noita akupisteitä yrittäny etsiä mutta en mä mitään löydä [>:] Mistäs sen sitten ees tietää osuuko johki oikeeseen kohtaan?? [8|]

Joo, vaaputaan kun ankat [:D] Ennen tätä aikaa oon sitä ihmetelly ja sanonut kavereille että sanot sitte jos mäkin alan vaappuun ku se on niin hölmön näköstä, mutta minkäs teet [:D] Tuskin kukaan huvikseen vaappuu [:D]

Näyttää olevan muillakin hermot kireellä, onneksi en oo ainut [:)] On vaan tosi inhottavaa kun ei oo ketään kelle viittis oikeesti räyhätä kaikki paineet kun pitää tota miestä YRITTÄÄ säästää ees osalta.. Kyllä se toki osansa on saanu joka päivä ja harmittaa ihan hirveesti kun tulee tiuskittua turhaan enkä anna edes koskea itteeni.. [&o] Sit tulee morkkis ja itkuhan siitä seuraa..
Pitäs vaan osata nauttia vielä tästäkin ajasta kun ei oo ketään hoidettavana tuossa vaan saa nukkua minkä jaksaa ja puuhata ja tulla ja mennä....mutta ei onnistu! Ärsyttää nekin ihmiset jotka sanoo just että nauti nyt kuule ku vielä voit [:'(]

Melelalle ONNITTELUT pikkuisesta! Toivottavasti kaikki sujui hyvin [:)] Jännä juttu että kokoarvio heitti niinkin paljon, mä kun luulin että ultralla on varmat mitat [:)] Mutta pikkuinen on hän. Mä taidan olla eka joka saa sitten sen ison vauvan... Tuossa kun kattelin tota syntyneiden listaa niin kovin ollaan pikkusia muruja saatu [:)]

Carinalle peukut pystyssä että nyt onnistuu ja tuut vauvan kanssa kotiin [:)]

Pitipä vielä sitä vaan pohtia että missä vaiheessa pitää huolestua kun vauva liikkuu kovin vähän??? [8|] Tänään on koko päivän ja viime yönkin ollut mahassa TOOOOOSI hiljaista, vain muutama pikkunen potku sillontällön... [8|]
Itekkin oon tosin ihan puulla päähän lyöty ja muissa maailmoissa ja vois vaan nukkua, mutta kai vauvan pitäs vähän elämöidä??? Toki tilaa on kauheen vähän mutta silti, jotain säpinää kiitos!

Apua! onks jossain jo talvi?! Täällä vaan ruskeeta ja märkää. No eilisestä jäi muutama räntäklöntti sinne tänne, mutta talvi tästä on kyllä kaukana! Mulla vähän sama fiilis kuin Satu'lla. Vauva on tosi tervetullut heti kun vaan haluaa, mutta mitään kiirettä ei ole. Keksin kyllä tekemistä vielä vaikka kuinka. Ja kun en kärsi mistään oireistakaan. Tuntuu että olo vaan kohenee LA:n lähestyessä. Katotaan sitten, kun alkaa olla reippaasti lasketun ajan yli, että kuinka jaksan odotella...[:)]

iines* jos vauva ei liiku samaan aikaan kuin normaalisti (meillä esim aamu- ja iltapotkut, päivän saattaa nukkua lähes liikkumatta, paitsi taas tänään!) ja sillon siis pitäis saada se 10xtunnissa vähintään. Mut aina parempi käydä tarkastuttamassa tilanne tai soittaa ainakin päivystykseen, kun miettiä ja stressata yksin kotona. Vauvakin stressaantuu! Meilläkin oli eilen ihan superhiljainen ilta, mutta aamulla taas sellanen ralli päällä! Huh![:)]

Tuntuu vaan jotenkin siltä etten halua soittaa ja "häiritä" jos oonkin vaan ihan turhaan huolestunut ja kaikki on ihan just niinkun pitääkin.. Tunnen oloni ihan tyhmäks... [8|]
Mä en oo ees koskaan huomannu tai tullu ajatelleeks mihin aikaan vauva olis vilkkaimmillaan niin en oikein osaa senkään perusteella arvioida...

[X(]

Ne on siellä päivystyksessä ihan meitä varten! :) Mulla oli kyllä ihan sama fiilis, kun kuukausi takaperin soitin samasta asiasta. Passittivat päivystykseen heti ja tutkivat kunnolla. Olivat sitä mieltä hoitajatkin, ettei mikään ole niin haitallista kuin stressaantunut äiti. Seuraavana päivänä piti vielä mennä kontrolliin, vaikka mitään vikaa ei löytynytkään. Kyllä ne ottaa aina odottavat äidit tosissaan. ELi nyt vaan puhelin käteen ja soittamaan! :)

iines*, samaa täälläkin olen huolehtinut. Välillä vauvalla on muutamakin selkeästi hiljaisempi päivä jolloin lasketaan ja lasketaan liikkeitä kun tuntuu olevan niin vähän, sitten väliin tulee kuitenkin taas se spurttipäivä, joten ei kehtaa kaahata paniikissa mihinkään tarkistuttamaan tilannetta vaikka just oli päättänyt että nyt riitti hermoilu. Neuvolassa on tuosta muutamaan otteeseen ollut puhetta ja nyt pääsen huomenna sitten varmuuden vuoksi äitipolille tsekkaamaan tilanteen. Toki olihan siihen pari muutakin syytä, mutta kuitenkin. Ensin tuntui, että kuolen varmaan häpeästä jos siellä just silloin potkitaan maratonin verran ja oon vaan vainoharhainen, mutta nyt ajattelen että parempi tarkistuttaa kuin murehtia asiaa[:)] Tämä vauva laiskana päivänä ei hevillä reagoi mihinkään, mehuun, tökkimiseen, makoiluun, hyppelyyn monesti pitkiin aikoihin (ainakin se tuntuu siltä), joten kauhuissani olen miettinyt, että onkohan tämä nyt ihan normaalia. Toisaalta, joskus niillä vaan on tuon kaltaisia rauhallisempia päiviä. Ja jos se rauhallisempi päivä onkin tälle vauvalle normaalia ja se spurttailu vaan ekstraa? Siskokin sanoi nuorimmaisensa rauhoittuneen kovastikin joitakin viikkoja ennen syntymää. Mutta tässä yksi tosi hyvä syy toivoa vauskin mahdollisimman pikaista syntymää, ei tarvitsisi enää jatkuvasti murehtia liikkeitä! Mutta tavallaan lohduttaa se, että todennäköisimmin oon vaan vainoharhainen [:)]

Heips kaikille,

Hauska lukea kun niin moni alkaa olla jo ihan kypsänä ja kaipailee synnytystä [:D] On se vaan oikeesti hienoa, että sitten ku synnytys lähenee, niin kaikki alkaa sitä oikein toivoa ja odottaa. Itsekin olen välillä ihan odotuksissani, mutta sitten välillä tulee aina semmonen fiilis, että pitää ehtiä tehdä viel tuo ja tuo asia ennen [:D] No kylläpä se poika sitten tietää, koska on tullakseen...kuhan ei tänään viel päätä syntyä.

Täällä oli tänä aamuna muuten 15cm lunta [:)] Aivan ihana keli. Mun piti viedä autoni huoltoon, joten mies soitti aamulla, että varaa sitten enee aikaa matkoihin, kun siellä on tullut lunta. No ajattelin, että varmaan semmoset 2-5cm, jotta pitänee mennä muutama minuutti aiemmin, että saa pyyhittyy auton päältä poijes... No juu sai sit melkein lapioida koko auton esiin [:D] Sitten ku vein auton huoltoon, niin melkein pääsin perille. Auto jumahti pohjasta kiinni sen huoltoliikkeen tienpäähän, ku siinä oli niin paljon lunta [:D] Saivat ne huoltomiehet, sitten tehdä vähä lumitöitä ja sen jälkeen viel hinata maasturilla sen mun autoni siitä irti, mutta huollettua tuli.

Tämä mamma lähti tänäaamuna myös käymässä mallin valinta tilaisuudessa ja pääsi hiusmalliksi. Nyt on sitte uus väri päässä ja puolet jo tukasta leikattu... Illalla leikataan loppuun ja sitten on näytös. Aikas kivaa [:)] Saa uuden tukan, ennen vauvan syntymää.

TAYSissa poikettu. Ottivat sinne käyrille seurattavaks ja lääkärikin tarkisti. [:)] Ihan hyvä että menin kumminkin, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Kaikki oli hyvin ja vauva nyt vaan sattu oleen tänään jotenkin väsynyt [:D]
Liikkeitä alko tuntuun heti kun tätsy vähän keikutti mahaa [:D] No, siinä käyrillä kaikki oli siis hyvin ja supistuksiakin tuli jokunen, mulla näytti se mittari 60 pariin kertaan mutta nuo ei kyllä tuntunu miltään.

Lääkäri koitti kohdunsuun tilanteen, kiinni on edelleen. Ultralla katsoi myös ja kaikki hyvin, painoa 3,5kg. [:)] Sanoi vaan että voi olla synnytys parin päivän sisään tai sitten viikon päästä, mene ja tiedä [8|] Mutta totesi että varmaan ens viikolla nähdään sitten osastolla, kun varmaankin saan perjantain neuvolasta lähetteen sinne.

Mutta miten on, kun saan lähetteen perjantaina (40+6) ja jos sais ajan ens viikolle, niin onko se taas joku tarkastuskäynti vaan vai joko sillon käynnistellään???

Mulla oli esikoisesta niin, että sain lähetteen yliaikaiskontrollin niin, että kontrollissa taisi raskausviikkoja olla 41+4 ja siellä vain taas ultrattiin ja päätettiin sitten käynnistyspäivä. Siinä sai valita sitten parista päivästä mikä meillä tarkoitti 42+0 viikkoa. Poika kuitenkin päätti syntyä oma-aloitteisesti 41+6 eli päivää ennen käynnistystä.

Mulla on nyt taas ollut vatsa sekaisin kaksi päivää ja nyt illasta supistellut 10min välein. Tosin supistukset eivät ole vielä kivuliaita, joten niitä odotellessa. Laitettiin myös sauna päälle, jos vaikka vauhdittais tätä olotilaa. Meillä on aika outo tilanne tuolla sairaalassa tällä hetkellä. Mun eno on samassa sairaalassa todella huonossa kunnossa (levinnyt syöpä ja aika viimeisiä hetkiä viettää) ja sitten minä menen sinne varmasti kohta synnyttämään uutta elämää. Tuntuu, että ympyrä sulkeutuu..... Meillä on muutenkin osunut näitä samanlaisia juttuja ennenkin. Esikoista kun synnytin, niin mun äitin täti oli samassa sairaalassa syövän viime vaiheissa. Ja kun minä synnyin, samana päivänä mun äidin pappa haudattiin.

Saatiin muuten eilen vihdoin vauvan sänky paikoilleen ja tänään mä sitten sain sen pedattua [:D]. Jäi vähän viime tippaan. TUrvakaukaloa en ole meidän tähän autoon vieläkään saanut kokeiltua, joten se taitaa jäädä miehen vaivaksi. Onneks on jo toinen kerta kun turvakaukalo on meillä käytössä, ei tarvitse ihmetellä miten se sinne autoon kiinnitetään. Toivottavasti vain turvavyöt riittää.

Takaisin