MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oi, täällä on taas jännää... Siiri ilmoittelehan sitten miten niiden suppareiden kanssa kävi? Oiskin hauskaa saada isänpäivänä vauva [:D] Meillä annettiin miehelle jo isänpäivälahja, kun en malttanu olla... Minä olen aina se joka on paljo enee innoissaan toistenkin lahjoista [:D]

Täällä yskä jatkuu, mutta jos en nyt ihan omiani luule, niin ehkä pääsen noilla vitamiineilla tästä yli aika helposti [:)] Tänään innostuin siivoomaan, kun tulin kotiin ja ihana mieheni tomutti noita yli painavia mattoja. Sitten sain laitettuu joulumatot lattiaan ja samoin jouluverhot, nyt viel kun hakis yhdet uudet jouluvalot niin voi kun ois kiva.. Sitten alkaakin koti olla juuri niin ihana, että olisin ihan tyytyväinen, kun vauva tulee kotiin.

Kurjaa, että olette nukkuneet huonosti. Itsekin nukun aika lyhkäisiä yöunia, mutta onneksi mies on samanlainen, niin on ihana istua sen kanssa keskellä yötä keittiössä ja juoda teetä. Tulee semmonen tunnelmallinen tunne <3

Myttö78, ymmärrän hyvin että sua ottaa päähän. Itseänikin ottaisi, jos joutuisin istumaan päivät pitkät kotona. Melkein joka päivä jossain koko ajan menossa, kun ei kyllä muuten aika kulu yhtään. Ensviikoksi olenkin haalinu jo neuvolan lisäksi vähän remonttijuttuja yms.

Nytten syömään, ukkokulta teki ruokaa [:)]

en oo tarkemmin nyt kellotellu mutta menee kauemmin ku 10min. eli ei vissii mitää hätää vielä..
appiukkoki kävi kylässä ja hammasta purren yritin pitää itteni kasassa etten ala itkemään.. en kehannu miehellekkää sanoa että voisko sanoo isällensä että nyt ei ois hyvä hetki.. mutta selvisin [:)] sitte ku appi lähti nii mies kyseli et mikä on ja sanoin et sattuu [:(] alko heti kyseleen et kuin usein ja käykö kamalan kipeetä ja voiko hän tehä jotaki [:)] alkaa selvästi sitäki jo jännittämään [:)]
oliko alina sulla sitte säännölliset supparit vai mistä tiesit lähtee?? pikkusen alkaa jo jännäämään [:)]
nii ja mennään varmaan käymään kavereilla saunassa nii saapa nähä miten supistusten käy.. eikö joillaki oo supparit loppunu kokonaan sen jälkeen?

tuota ulkoilu asiaa oon minäki miettiny.. millon? ja mikä on pakkas raja? ja miten jos jouluna lähetään käymään isomummuilla jonku tunnin ajomatkan päässä nii miten onnistuu pienen vauskin kans?

onneksi teijän miehet heräilee teijän kans öisin [:)] täällä tuo nukkuu niin sikeesti että sais talon purkaa ympäriltä eikä se tiiä mitää.. hmph..

taisin unohtaa kirjottaa jotaki jollekki mutta ehkä se muistuu myöhemmin mieleen... [8|]

eikös panadolia voi ottaa kipuun?

Ja siiri uskaltaa viel lähteä kavereilleen saunomaan [:D] Itte oisin ihan paniikissa, enkä tohtisi lähtee mihinkään, mutta toi on kyllä hyvä, saa muuta ajateltavaaki, niin ehkä niit suppareita on paree kestää. Tsemppiä ja kyllähän sieltä kavereiltaki sit pääsee laitokselle. Tulee niillekin siel vaan jännät paikat [:D]

joo ku ne asuu tossa ihan lähellä [:)] puolentunnin kauppareissun aikana 3supistusta :( onneksi oli mies mukana..

nii kummeista. joko ootte kysyny vai kysyttekö sitte ku vauva on syntyny? me kysytään sitte ku on syntyny.. en tiiä miten yleensä tehää.. vai onko sillä niin väliä? no ja vielä oli jotaki vaan muisti pätkii [>:]

Joo, panadolia saa ottaa, mutta tuleeko tieto jo liian myöhään, ollaanko sielä jo synnärillä [:)]

Me ollaan kysytty kummit jo etukäteen valmiiks, oisko kuukausi sitten tai jotain. Ei siinä mun käsittääkseni oo mitään sääntöä tai tiettyä suositusta miten tehdään, mutta mä halusin saada senkin asian sovittua valmiiksi [:)] Vähän vaan silleen harmittaa ja nolottaa kun ei pyydetä mun siskoa joka varmasti haluis kummiksi, mutta kun hän ei kuulu kirkkoon..... Käsittääkseni sillon ei kummiksi pääse. Mutta ajattelin että voisin joku kerta kun tulee sopiva tilanne niin kysyä vähän niinkun epäviralliseksi kummiksi, ja sitten korostaa vielä sitä että hän on kuitenkin meidän lapsen ainoa ja paras täti. [:)]

Itellä ei edelleenkään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Kohdunkaulaa oli TAYSin lapun mukaan 2cm jäljellä sillon keskiviikkona, kattelin vaan kun tuli eilen sieltä jo lappu postissa. Mulla ei oikein oo supistukset tuntunu miltään muuten kun sillon kun on rakko täynnä ni sitte tuntuu ikävältä ja pitää vähän hidastaa vauhtia... No, ehkä ne alkaa sitten rytinällä kun on alkaakseen...
Kovin poikavoittoiselta edelleen näyttää meidän murusien lista [:)]

Siirille jaksuja, kohta se syntyy!! [:)]

Pakkasraja on muistaakseni -10 ja vastasyntynyttä ei saanu heti viedä ulos.. mut nyt en kans muista kuinka pitkään aikaan. Joka tapauksessa se piti totuttaa vähitellen. Eka vartti jne. Tietysti jos on hyvät vaunut niin ne on kyllä tosi lämpimät. Voi laittaa vaikka mittarin vaunuun niin näkee.

Toi Iineksen "mennään moikkaa haikaraa" viesti on hyvä. Ehkä siihen haikaran saapumiseen liittyen sais jonkun hyvän. Tyyliin, että ei se haikaran kyydissä tullutkaan, mutta selvisi tähän maailmaan kuitenkin... Ideoita? Pitää tehdä viel se ryhmä kännyyn valmiiks kelle lähettää niin saa yhdellä kertaa kaikille.

Huomenna laskettu päivä. Oon tähän mennessä täysin "unohtanu" sen, mut nyt ärsyttää. Tehtiin tosi reipas kävelylenkki ja mun olo on mitä parhain. Kivuttomia supistuksia kyllä on, mut muuten ei tunnu missään, että synnytys lähenis. Blaah... En oo kyllä kokeillu mitään saunomista ja seksikin jäänyt.. en muista ees milloin viimeks. Siivoominen ei auta, koska oon sen verran hyväs kunnossa, että ihan rauhassa voin riehuu vaikka mitä!

täällä vielä kärvistellään. soitin synnärille ja kaks panadolia oon ottanu ja kaurapussi kovassa käytössä.. eikä pahemmin auta... katellaan täsä vielä joku tovi et miten menee ja sitte jos lähtis käymään näytillä.. sanovat että niin kauan ku kotona kestät nii voit olla ja tulla sitte.. minähän menisin sinne vaikka heti vaan en kuitenkaa "turhaan" sinne viittis mennä... tää on kamalaa arpomista!! [&:] tulee ihan tyhmä oloki [:(]

Siiri, toi on varmasti kyllä vaikeeta sit tietää milloin on olo, ettei enää jaksa kotona. Valmennuksessa kätilö sainoi hauskasti, et silloin pitää lähtee kun tekee mieli jo purra oven kahvaa. Musta kyllä tuntuu, et noi sun supparit ei enää ainakaan lopu. Toisaalt, jos et asu kaukana sairaalasta niin voithan mennä tsekkaa tilanteen eli mitä on tapahtunu kohdunsuulla.

no kyllä täällä itku tulee suppareitten kans... mutta ei vielä oo ovenkahvaa tehny mieli purasta [:D] sairaalaan menee n. 45min. tekis kyl mieli lähtee..

Oi oi, täälähän on Siirillä jo tosi kyseessä[:D] Tsemppiä synnärille!!

Kurjaa Tarunen, että sait yskän, ei oo kivaa sairastua enää tässä loppuvaiheessa[&:]

Me käytiin miehen kanssa tänään muutaman tunnin kauppareissu tekemässä, kävely oli kyllä ihan tuskaa, mutta ei sitte taaskaan tainnut sen enempää supistuksia tehdä. Tai siis onhan näitä nyt vähän, mutta iltaisin on usein, joten oletan,että kohta laantuvat. Ostin siltä kauppareissulta samalla sellasen tosi pienen skumpan, ja nyt lipitän yhtä puolikasta lasillista ylihitaasti nautiskellen, jos se vaikka auttais käynnistykseen (kuten eilen tuolla eräpäivän ohittaneissa oli keskustelua näistä kotikonsteista). On kyllä herkullista, mutta eipä tuota kovin paljoa viitsi hörpästä[:D]

Toivottavasti muistin nyt kommentoida kaikkea, on tuo muisti näin pitkä[:D]

Siirille tsemppiä!
Täällä vähän hiljaisempaa nyt, supistelee silloin tällöin eikä edes kovin kipeästi.
Mutta tuo häpyliitos on sitten niin hemmetin kipeä, en saa nukuttua juuri ollenkaan ja kävellessäkin melkein tulee itku. Ja nyt on kävely tosiaan melko vaappumista juuri tuon kivun vuoksi. Panadol ei kipuun auta, mutta ajattelin että kokeilen nukkumaan mennessä kaurapussia josko se vähän helpottaisi.

Oikein ärsyttää, kun jotkut sanoo että nauti nyt vielä kun voit. Nauti, niin mistä? Näistä kivuista vai ja siitä ettei pääse liikkeelle eikä saa kunnolla edes takapuolta pyyhittyä? Ja onko se elämä sitten lapsen syntymän jälkeen muka niin hirveää ettei siitä sitten enää voi nauttia? No joo tiedän kyllä mitä ihmiset tarkoittaa, mutta ärsyttää silti.

Siiri, taitaa tulla vähän myöhään, mutta vastataan nyt kummiskin [:)]

Ekaks mulla tuli supistuksia jonkun 12min välein? ja pikkupikkuhiljaa ne alkoi tihenemään. Yritin siinä nukkua yöllä, kun tultiin näytiltä, mutta en saanut nukuttua kun ehkä max pari tuntia, kun aina 10min välein sattui aikalailla. No, aamuun asti kärvistelin, kellottelin yms. Loppujen lopuks avomies päätti, että nyt lähdetään, kun en pystynyt enää kivuiltani puhumaan ja nojailin vaan ruokapöytään seisaaltani ja puuskuttelin. Silloin supistuksia tuli 3min välein.
Onneks lähdettiin, koska 45min saapumisesta olin siinä pisteessä että epiduraalia tänne ja äkkiä!

Kyllä sen sitten oikeesti tietää kun pitää lähtee, mutta eihän se pahitteeks oo näytillä käydä, saapahan jonkin sortin osviittaa siitä, että missä mennään. [:)]

Huomenta, täälläkin on ensimmäisiä kivuliaita suppareita tullut epäsäännöllisesti koko yön. Illalla oli alaselkä tosi kipeä ja jo sanoinkin avomiehelle, et oliskin hauska jos pikkanen syntyisi isänpäivänä. Avokki ei uskonut että niin nopeasti tulis. Nää kivut vaan yltyy, joten olis ihan kiva et tulee tän vuorokauden aikana!! prkl... Sit taisi ihan vähän lapsivettä lirutella kans? tosi vaikea tietää näistä..
Mulla olis ollut tod.näk. maanantaina meno Naistenklinikalle anyways koska lievä raskausmyrkytys ilmeisesti. Et olis nyt tosi hyvä jos nää supparit jatkuis, en vielä kehtaa soittaa klinikallekaan..

Siiri kerro tilannetta, jos vaan pystyt..

Tsemppiä!

ei kyllä se on kohta lähdettävä sinne klinikalle käymään, toivottavasti eivät vaan passita takaisin. Nyt ollut 10-15 min välein suppareita yli 3h..

Täällä kuulostaa ihan siltä, että joillekin syntyy isänpäivävauvoja <3 ihanaa!
Tsemppiä kovasti nille joilla supistelee ja niille joilla on muitakin kipuja, niille jotka oottelee kipuja, niille joita ottaa päähän, ku vauvaa ei kuulu ja meille muille, jotka odottaa viel tyytyväisenä, että vauva syntyis vähän myöhemmin...vaikka viikon päästä.

Täällä siis podetaan yhä ihan hirmuista yskää ja toivotaan, että se menis ohitte nopsaa. Tämmöistä en missään nimessä halua vauvaan tartuttaa tai muuten saatais olla kauemman siel sairaalassa, joten pakko tän on pian mennä ohitte.

Iines* täällä päin on ainakin sellainen käytäntö, että kirkko huolii kummiksi, vaikkei kuuluisikaan kirkkoon. Eivät vissiin laita nimeä tietenkään sinne kirkon kirjoihin, mutta kuitenkin kastetilaisuudessa toimitaan ihan samalla tavalla. Tällöin vain korostetaan, että ainakin yhden kummin tulee kuulua kirkkoon.

Toivotan kaikille hauskaa päivää ja uusille isille (vanhoillekin) oikein hyvää isänpäivää [:)]

Nyt on tullut tännekkin palstalle tosissaan vauhtia, kun Kisukin on jo suuntaamassa synnärille[:)]

Täällä ei ollut skumpasta apua, vaikka toisaalta ei kai siitä voinutkaan, kun join sitä ehkä sen puoli desiä ja siihen päälle noin puoli litraa vettä, ylihysteerinen kun olen[:D] Tänään heräsin vielä kaiken lisäksi normaaliakin tukkoisempaan olotilaan, niiskutusta on nyt jatkunut nonstoppina jo useamman tunnin, joten tämä lienee nyt sitä oikeaa flunssaa[>:] Olo on muutenkin ihan surkea, viluttaa ja huippaa ja ties mitä, lämpöä ei silti ole hitustakaan VIELÄ. Hrrr! Yöt on kyllä ihan kamalia noiden lonkkakipujen kanssa, jokainen liike on tuskaa ja öiset vessareissut saa huutamaan hoosiannaa. Ylösnouseminenkin kestään monta minuuttia ja sisältää paaaljon ähinää ja monen monta tukahdutettua kirosanaa. Muutenkin karmivan kuuloista kun joka liike sisältää jonkun rusahduksen tai naksauksen, tuntuu että koko lantion on noin 10 eri palana vähintäänkin. Sänkyyn nouseminenkin toimii niin, että istun ensin reunalle ja nostan käsin jalat ylös, koska muuten en sänkyyn pääse. Tänään en päässyt aamulla pois sängystä lainkaan, joten sai avokki toimia tunkkina. Tästä vaivasta tosiaan voisin jo haluta eroon! Noh, ei ole monta päivää jäljellä..[:)]

Mukavaa päivää kaikille mammoille ja hyvää isänpäivää kaikille tuoreille ja ei-niin-tuoreille isukeille![:D]

Se on kyllä mun mielestä hassu neuvo että oo kotona niin kauan kun pystyt... No entäs jos jollain on niin korkee kipukynnys että pärjää loppuun saakka kotona tai mitäs jos jonkun supistukset ei tulekkaan niin älyttömän kipeiksi...?? [8|] No sittenkö synnytän kotona vai, yksin?? [8|]
Ja toisaalta joo ei viittis turhaankaan mennä näytille varsinkaan jos matkaa on enemmän kun muutama kilometri. Ei oo helppoo taas [:)]

Anemwa oon ihan samaa mieltä että mistäs tässä nyt nautitaan ja tosiaan, onko se eläminen sitten synnytyksen jälkeen niin hirveetä ettei siitä voi nauttia?! Kummallista... Ennemminkin mä alkaisin jo nauttia siitä vauva-ajasta [:)] Mutta hei, pitäähän sitä aina olla myös jotain valittamista [:D] Jos ei muuta keksi niin sää on vähintäänkin aina jollain tapaa väärä [:D]

Isänpäivävauvaa toivottiin tännekkin, mutta eipä tuo edelleenkään näytä tulevan. Luulis sen jo haluavan ulos kun on kumminkin jo niin kauheen ahtaassa tilassa ja kyllä mua ainakin harmittais ku kylkiluut painaa koko ajan peppuun eikä pääse liikkuun [:D] Oon kyllä sen huomannu että energiat on ihan nollassa. Ei tietookaan enää siitä että jaksais joka päivä siivota ja leipoa... Kun ei tahdo jaksaa nousta sängystä eikä ees astianpesukonetta tyhjentää. Pitäs vaan antaa ittensä levätä siis.

Tsemppiä kaikille kipuihin ja synnärille lähtijöille myös onnenpotkut matkaan [:)]

Meillä on nyt vähän erilainen isänpäivä. Miehen isä, lasten ukki, kuoli siis tänään. Mies ehti veilä eilen käyäd häntä katsomassa. Nyt sitten mietityttää hautajaiset jotka ovat 600km päässä ilmeisesti kahden viikon päästä. Mulla olisi silloin 41+4 viikot menossa. En tiedä sitten miten äippäpolilla suhtaudutaan käynnistykseen aikaisemmin, jotta saatais pienokainen maailmaan niin, että vauvan isäkin saisi olla paikalla. Harmi, etten pysty olemaan miehen tukena hautajaisissa, oli sitten tilanne mikä tahansa. Täytyy jutella tiistaina neuvolassa tuosta käynnistyksestä. Tai sitten yrittää, jos hautajaiset olisivat vasta kolmen viikon päästä. Raskasta aikaa... Pitäisi osata nauttia tulevasta syntymästä ja sitten kuitenkin ajatukset ovat myös elämän ääripäässä.. Sorge tää omassa navassa pyöriminen....

Mul on näköjään tylsää, kun käyn jatkuvasti roikkumassa täällä nykyisin [:D] Oon jo saanu kokeiluni kestovaipoista ommeltua ja perjantaina hain lisää kangasta vauvanpussilakanaan. Kivaa pilkullista. No nyt on sekin tehty. Toisaalta ei jaksais touhuta, mut muuten aika käy kyllä pitkäksi ja tekemistä kyllä riittäs niin ei jaksa paikallaankaan olla. Huomenna rupeen tekee joulukortteja tai kokoamaan tilkkupeittoa, jota tein keväällä. Oon jokapäivä käyny metsäpolkuja rämpimässä, pitää kait huomenna imuroida, jos se "auttas" [;)] Mitä ihmettä, musta on tullut malttamaton!

Nyt keksin, että jos vauva tulee alkuviikosta lähtee läheisille viesti "Isänpäiväkäärö tuli jälkitoimituksena..."

Takaisin