MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas monella ollut lauantaina huono päivä [:)] No, josko ne päivät tästä paranis.. Ite oon ollu koko päivän liikkeellä ja nyt oon aivan poikki. Ekaa kertaa PITKÄSTÄ aikaa on ollu sellanen fiilis että tänään ei ainakaan synnytys ala enkä sitä ees haluis. Kummallista[8|] Mutta eipä tuohon näköjään ite pysty vaikuttaan vaikka miten haluis..

Huomena taas neuvola. Saas nähdä joko saan lähetteen johki kokoarvioon tai johonki. Mä oon aikas kapee lantiostani joten on vähän alkanu mietityttään että mahtuuko pikkukaveri pihalle jos menee paljonki yli lasketun... Painoo tod näk on kuitenkin normaalisti eli jotain 3600g, eiköös sen verran oo keskivertopaino näillä viikoilla?

Mulla on paino varmaan taas tipahtanu, tai ainaki tuntuu siltä.. Ei hirveesti tota ruokaa mahdu eikä niin maistukkaan vaikka toisaalta taas tekis mieli syödä.. Outo olo sekin kun ei tiä että mitenkö tekis söiskö vai eikö söis ja onko sen jälkeen sitte hyvä olo vai ei [:D]
En tiä sit. Kai se pitäs mennä vaan nukkuun ku on niin väsyny. Ku ei kumminkan tiä vaikka lähtö koittaski ens yönä. [:)]

Tarunen, hyvä että muillakin valvottaa [;)] Mietin, et stressaanko tulevaa vai mistä johtuu, kun puoli neljä tänään heräsin ja uni oli täysin kaikonnut silmästä. Aikani pyörin sängyssä, sitten nousin syömään, koska se vähän auttaa unen tuloa. Siinä tunnin päästä sitten nukahdin taas hyvään uneen. Yöllä ei ole enään tullut menkkakipujakaan mitä aikaisemmin tuli just aamuyöstä. 

lumityöt tehty [:)] ihan vaan siksi että jospa jotaki alkas tapahtumaan [:)] vielä ei mitää muutaku kamalan kipee issias [:(] kipiähän se on ollu koko päivän ja lumitöitä tehdessäni vaan pakolla nakkelin lumet ojaan ja nyt tuskaillaan [:D] mutta toivottavasti lähtö tulis kohta nii ei oo ollu turhaa työtä ja tuskaa [:D]
huomenna vielä kävellen neuvolaan.. pakkohan sen on kohta jo tulla ulos [>:]

Minäkin kävin tänään vähän köpöttelemässä kaupoissa ja kyllähän se aina sielä tuntuu että on ihan raato ja pakko ois olla jo jotain vaikutusta-mutta sitten kotona kun hetken istuu niin kaikki palaa normaaliksi :/ Eikä se sauna tänäänkään tehnyt mitään. En kyllä oo aatellutkaan että tänään tapahtuis mitään, en tiedä miksi. Toivonut senkin edestä[:)] Kiva muuten tietää, etten oo ainoa jonka naama on saanut viime päivinä aimo annoksen hormoneja, nythän sitä oiskin erityisen hehkeä synnytyskuvissa[:D] Huomenna ois neuvola täälläkin, laitettiin ylimääräinen jo tuohon kun on ollut pumpussa rytmi vähän sekaisin tässä viime aikoina. Tuotahan kyllä ilmenee loppuraskaudessa ihan ns. normisynnyttäjilläkin, että en usko että se sen kummempaa on, mutta kun asiasta mainitsin viime neuvolakerralla niin halusivat että tuun näytille jo huomenissa kaiken varalta. No kiva kuitenkin päästä kuulemaan jo näin pian ne vauvankin sydänäänet, jospa ne ois nyt vähän suuremmalla vaihtelulla ja ylemmässä rekisterissä[:)]

Täälläki tuli nyt se päivä mitä on ootettu ko kuuta nousevaa. Ja vaikuttaa vähän siltä, että eräpäivän ohittaneet-kerhoon saan mieki liittyä [>:] On se ny kumma, että niin jääräpäitä ovat nämä marrasvauvat. Jos eivät oo syntyny etuajassa niin yli menee että paukkuu. Olis semmonen kultainen keskitie ihan jees. No huomennapa tietää vähän enemmän, että kuin paljon yli annetaan mennä. Yleensä täällä on maksimi 41+3. Sen yli ei anneta mennä. Eli ainaki pitäs olla kymmenen päivän päästä mulla vaaveli sylissä. Mielellään ennen sitä. Ei tätä olotilaa jaksa. On vissiin liian hyvät oltavat toisella [;)]

carina79: älä sure, täällä mennään jo viikon yliaikaa niin että pauke käy! eikä tietoakaan synnytyksestä! mutta oot oikeessa, ei tätä olotilaa jaksa! oikeapuoli kokonaan jo ihan tulessa, niin pahaksi päässy issiaskipu! tulehtunu rajusti...

Niin, miettikääpä omalle kohdalle tulisitteko tuolta lämpösestä ja turvallisesta omasta rauhasta tänne kylmään ja pimeeseen [:D]

No joo.... [:D] Neuvolaan matkani käypi, päivitellään sitten taas kuulumisia [:)]

Tää sai sitten flunssan tolta ukolta.. voi perse mikä olo [:'(] Nyt olis kyl niin mun tuuria et synnytys käynnistyis.. [8D] No mutta joo, sairastellaan nyt pöpöt pois miehen kanssa molemmat, ni ei tarvi olla vauvaan ihan heti tartuttamassa mitään. [:)] Kauhea melske kävi viime yönä masussa ja pieni pelko siitä, et pikkukaveri käänty väärinpäin. Tossa kylkiluiden alla tuntuupi meinaan jonkinmoinen pallo - toivon, että se on peppu.. mut sit taas tuolla alhaalla on kyllä kovin tyhjän tuntusta, tommonen "läskipussi" vaan roikkuu [&:] Mitäs jos vauva kiinnittyy, ni uppoaaks se tavallaan tonne syvemmälle jonnekin, ettei tunnu enää niin "pinnassa"? [8|]

Kannattaa varata neuvolaan aika jos epäilet, että vaavi ois kääntynyt, Satu. :)
Jos vauva ei ole kiinnittynyt ja vedet menee, niin ambulanssilla sairalaan. Näin ohjeistettiin minua äippäpolilla.
Voisin veikata , että sun vaavis on oikeinpäin (Raivotarjonnassa) mutta punkee itteensä vielä ylöspäin pepun kanssa. Mulla ainakin Möykky tekee niin ja tuntuu että se tulee välillä ylämahasta läpi. Mun vaavi ei siis ole vielä kiinnittynyt ja pää heiluu alhaalla vapaana...

(kuulostaa siltä niin kuin siellä olisi muka irrallisia osia jotka heiluu vaan mahassa....EIIII[:D])

Mul on keskiviikkona neuvola, joten eiköhän se siellä sit viimeistään selviä.. tuskin tää ennen sitä ainakaan meinaa ulostautua täältä. Tässä nyt tarkemmin tota masua painellen ja kiusaten, ni luulen kyl et eiköhän toi ihan peppu oo kuitenkin mikä tossa möllöttää.. päätä mä en kyllä silti löydä enää mistään - näinköhän se on surkastunu pois? [:D]

Tää "vauvasanasto" on kyl aika metkaa.. mies aina naureskelee just näille kaiken maailman kiinnittymisille yms. [:D]

Joo, mun mielestä se kultainen keskitie vois olla 38 viikolla[:D] Nooh, iltapäivän neuvolaa odotellessa.. Millähän sitä sais ruinattua vielä yhden lääkäritsekin niin tietäis missä mennään..[;)]

Mulla ainakin on tää maha niin omituisen mallinen kun on pudonnut tonne lattianrajaan melkeen[:D] Pääasiassa ne liikkeet tuntuu enää kyljissä ja tossa ihan etualalla, ja se takamus törröttää täälläkin usein tossa kylkiluiden alla! Napaa alempana tuntuu enää hyvin harvoin liikettä, joskus joku satunnainen nyrkinisku ja pääasiassa vaan hikka. Pikaisia paranemisia flunssaan satu`!

Satu' meillä kans on viimeiset kuukaudet tuntunu tuossa kylkiluiden alla kauhee möykky [:D] vauvan pyllyhän se on ja aina kun se korjaa asentoaan paremmin, niin pylly nousee oikein kunnolla, niin että oikein sattuu ja pitää yrittää sitä tunkea kädellä alaspäin. Pää taas ei tunnu oikeestaan ollenkaan, kun sen vauva on jo asetellu hyvin lähtökuoppiin, vaikkei mitää toivoa synnytyksestä ole ainakaan pariin viikkoon tiedossa. Sitten kun vauva päätään vähän kääntelee, niin johan alkaa äitiä pissattamaan [:D]

Oi että on ihanaa, kun tuli lunta, tuli heti jouluinen fiilis ja tekis mieli tehdä joulusiivot ja laittaa joulumatot lattiaan, mutta enhän mä näin painavii mattoja millään jaksa puristella ja ku ei millään viitsis enää miehelle mitään ylimääräistä kehitellä. Se kun oli viikonlopunkin töissä ja sunnuntaina viel pimees vaihtoi mun autooni renkaita, vaikka lupasin vain ajella varovaisesti, mutta eihä se saanu rauhaa, ku aatteli kaikkea. <3 Ihana mies!

Missä meidän lumet on?? ..ei täällä vaan mitään lunta näy [>:]
Tarusella on kyllä niin ihana mies, kovin huomaavaiselta ja suloselta vaikuttaa kun näitä sun juttuja lukee. ? [:)]

satu' korvaamattoman ihana, minä vaan itse olen ollu tässä raskauden aikana vähän väliä erittäin rasittava, joten hän joutuu kestämään paljon. Tänäänkin tuli mun kanssa ultraan, vaikka oli töissä yli kiire. En halunnu mennä ultraan yksin ku aattelin, et jos jotain onki vialla, niin itse saan jonki ihme paniikin, ku mies taas osaa kääntää kaikki asiat aina hyväksi <3

Jo kolmas äitipolikäynti tiedossa kuukauden sisään. ei sillä, hyvähän että tarkistavat, mutta kun joka kerta maksaa ja kuitenkaan ei olla mitään kauhean varakkaita.
Täällä onneks toisaalta otetaan heti tarkkailuun ja tsekkaukseen, jos on jotain vialla. Mulla nyt verenpaineet 150/100 luokkaa... eli ei hyvä.
Huomenna labroihin toksemiakokeisiin, torstaina äitipolille taas tarkastukseen.

voi kunpa vaavi syntyis vaikka ens yönä ja koko verenpainehomma ja muut murheet voisi unohtaa!

Rechakalle nyt vaan murheettomia päiviä! Mun neuvolassa viimeksi sanoi, että verenpaineen nousu enteilee synnytystä joillakin, joten jos ei muuta ole niin ei se aina kerro raskausmyrkytyksestä tai muusta epäilyttävästä. Mut tärkein on kuitenkin, että ne ottaa sen tosissaan ja sä voit olla rauhassa.

Satu Mulla kun vauva vielä irtosi lähtökuopista niin se punkes just peppua ylöspäin ja pää oli kuulemma lähellä selkärankaani niin, että alavatsaan jäi paljon tyhjää tilaa (lapsivettä). Keskiviikkona seuraava neuvola niin kuulee, et oisko se voinu kiinnittyä takaisin. "Irtonaisena" [:D] heiluu paljon enemmän mun mielestä!

Täälläkin mennään näemmä eräpäivän yli...oma veikkaus on ollutkin, että ainakin viikolla yli.

Olo on kyllä tosissaan erilainen kuin vielä viikko sitten. Ihan mielenterveyden vuoksi kävin lenkillä äsken, mutta eipä kovin kaksista köpöttelyä ollut...takamus ja reidet ihan tulessa [:@]

Onko muilla ollut pahoinvointia? Mulla on sellaista lievää päivittäin. En oksentele, mutta ällöttää. Muutenkin meinaa vähän masentaa [:(] Vauvelikin on nyt liikuskellut vaimeammin. Onneks huomen aamulla on neuvola, niin pääsee tsekkailemaan tilannetta.

Mä olin ihan varma viikonloppuna, että nyt tulee lähtö! Vatsa oli sekaisin kaksi päivää ja yöllä heräilin kipeisiin supistuksiin. Mutta kuinkas kävikään. Tänään kaikki oireet ovat poissa. Ei liitoskipuja, ei vatsakipuja, supistelut kivuttomia ja nekin tooooosi harvassa. Että nyt tuntuu jopa siltä, että ei olis edes raskaana. Mä veikkaan että mulla menee hienosti yli lasketun ajan, joka on ensi tiistaina. VIlli veikkaus on 40+6?! Saa nähdä sitten [:)].

Mulla on aina aamuisin pahoinvointia varsinkin syömisen yhteydessä. Ei niin paljon kuitenkaan, että oksentaisin mutta just tota etovaa oloa.

Huomenna neuvola. Tänne luvattiin jotain lumimyräkkää, joten mukava ajomatka tiedossa. Meillä neuvolaan matkaa 45km [:D]

Miimi: mulla ihan sama[:@]. Aattelin et takuulla tulee lähtö, mieskin veikkasi samaa. Nyt taas ihan kivutonta eikä supistele eikä tule limaa eikä mitään. Lenkillä kävin, 5  km kävelyä eikä ees sattunu tai supistanut kivuliaasti tai kivuttomasti. Seksikään ei tuota tulosta, eilen 2 kunnon ottelua[:D] ja mitään edistystä ei näy.
Huoh. Näin sitä mullakin mennään varmaan LA:n ohi. Nyt ois enää 9 päivää... Ja mulla kuiten on paikat jo pehmeet ja kahdelle sormelle auki, ensisynnyttäjänä...

Takaisin