MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
EIlinen sauna rauhoitti vain supistukset. ELi yö tuli nukuttua todella hyvin. Kuitenkin vatsa edelleen sekaisin ja sellaine vellova olotila koko ajan. Saa nähdä onko vatsatauti vai lupaileeko lähtöä. Viikonloppu ei kyllä olis mitenkään paras aika meidän perheelle, kun mies lähtee katsomaan isäänsä 200km päähän. Alkaa olemaan hänellä viimeiset hetket ja isänpäiväviikonloppu vielä [:(].
Toisaalta en jaksa uskoa, että tämä vielä enteileen synnytystä. Meillä esikoinen oli aivan hipihiljaa sen päivän, kun synnytys alkoi mutta tämä uusi on myllännyt vatsassa kaikki nämä päivät.

Meidän piti pitää nimiäiset silloin loppiaisena ja käivn sitten näin hyvissä ajoin varmistamassa meidän luottokonditoriosta kakkuja ym. Hittolainen, ne on kiinni joulusta sinne loppiaisen jälkeiseen viikonloppuun! TUli kyllä paniikki. Oltiin jo vähän mietitty, että pidettäis ne nimiäiset vielä siellä tilassa (heillä kun on sellainen tunnelmallinen kahvila, missä paljon vietetään juhlia). No nyt pitää sitten keksiä muuta. Itse en kyllä ala leipomaan ja laittamaan. Muuten olis voinut yhdistää jouluun nämä juhlat, mutta miehen suku on sen verran kaukana, että ei viitsi vaivata niitä jouluna.

Jaahas, pitääkin tästä lähteä hierontaan. Uskaltaiskohan sitä vielä varata ensi viikollekin hieronnan. Onko muuten teillä synnäreillä ollut mahista saada vyöhyketerapiaa ym hoitoja synnytyksen jälkeen? Meillä kuulemma sairaalassa on tällanen palvelu, jos vain kyseinen kätilö on vuorossa. Pitää varmaankin kokeilla [:)]

Onneks täältä löytyy aina muita kärsimättömiä!

Täällä iskenyt ilmeisesti flunssa [&:] Ihan väsynyt ja huono olo. Alaselkä ollut pari päivää entistä kipeämpi. Tuota samaa hommaa kuin täällä muillakin ollut eli välillä tuntuu, että toinen jalka lähtee alta. Mietinkin, onko vauva painunut vielä alemmas vai onko tämä virtsatientulehdusta..? Tiistaina oli neuvolassa proteiinit ++++, mutta terkkari ei ollut huolissaan. Muita oireita kun ei ole. Tänään tai huomenna soittaa tarkemmat tulokset.

Oon tähän asti kans naureskellut tota vaappumista, mut omalla kohdalla se ei niin hauskaa enää olekaan [8|] Eilen kaupassa ihan nolotti ontua ja vaappua. Kaikki arvioi mahan perusteella mun LA:n ens vuodelle, niin tulee olo, että ne luulee mun liioittelevan, ihan tyhmää tietenkin [:(]

Viime yönä unessa halailin miestäni eikä mulla ollut tätä mahaa, jospas kävis kohta toteen [:)]

Tsemppiä kaikille!

Hyvää huomenta naiset!

Heräsin tänä aamuna ja tunsin oloni taas niin onnelliseksi että! Ihanaa kun kaikki on näin hyvin ja vauvakin syntyy pian.
Eilen olin siel hiusmallina ja sain totaalisesti uuden lookin. Tosi kiva ja pirtsakka, mutta siel meni vain koko päivä ja olin illalla tosi väsynyt. Sitten tietenkin raskaushöperöissäni ajattelin kotimatkalla, että entä jos olenkin mieheni mielestä nyt ruma ja kun se tuli mieleen, niin tietenkin mä sitten matkalla vakuutuin, että juu olen varmaan. No sitten kun pääsin kotiin, niin mies ei ehtinyt ku nähdä mut, kun aloin itkemään.... Siinä se sitten hoki mulle, että olen ihan hassu, kun mun tukkanihan on tosi kaunis ja olen kaunis ja minä itkin ja kyselin, että enkö varmasti ole sen mielestä ruma... Jotta sellaista tänne päin [:D]

Joo täällä kävi pahimmat pelot toteen eli täällä sitä maataan sohvan pohjalla esikon kanssa kuumeessa ja flunssassa! [:@]Räkä lentää ja kurkku kipeenä! Ihan niibnkuin ei olisi muutenkin tarpeeksi tukala olo! Lisäksi eilen aamuyöllä tuli kaksi tuntia supistuksian.6 min välein ja vielä kipeitä! Tavallaan toivoin että ei vielä tapahtuis mitään kun on tämä tauti päällä mutta kun koko päivän odotti että jotain tapahtuu niin olin kyllä hyvin pettynyt kun jäivät siihen kahteen tuntiin! Lisäksi tais tulla loput limatulpasta pihalle! Ala slkää on kyllä juillinut mutta niin se on tehny viimeviikosta asti! Maanantaiksi on varattu äippäpolille ultra-aika että katellaan vielä tilannetta ja päätellään käynnistys ajasta jos ei tule LA:han mennessä! Aijon pyytää kyllä jo heti seuraavalle (LA:n jälkeiselle) päivälle sitä käynnistystä! Eli mahdollisesti viikko vielä odotellaan! Kiva kuitenkin oli lukea että on saatu lisää marrasmuruja maailmaan! Eli eiköhän sitä tästä me muutkin poksahella pikkuhiljaa!

Onpas erikoista toi Miimin suvun jatkumo! Tsemppiä! Me annettiin kesällä isälle lahjaksi kultaisen noutajan pentu ja se kuoli viikko sitten. Olin kyllä aika raunio sen päivän, tuntui niin epäreilulta, kun se oli niin kiltti ja ihana terapiakoira!

Tuntuu ihan kivalta, et täällä on muitakin, joiden aika menee aivan liian nopeasti. Toiset ajattelee, että tänään olis hyvä päivä synnyttää, mutta mä ajattelen, että no ei vielä ainakaan tänään! [:D] Laskettu aika isänpäivänä, josko se tulisi lahjaksi!

Muoks. Ainiin, mä sain neuvolasta liikelaskentalomakkeen. Eli jos tuntuu ettei liiku niin pitää syödä ja makoilla tunti kyljelleen laskeskellen liikkeitä. Jos ei tule yli kymmentä pitää makoilla toinen tunti perään, jos laskenta onkin sattunut uniaikaan. Kerran tein kun oli vähän vaisumpi päivä, mut sain kyllä tuntiin 30 liikettä.

Oletteko jo kirjoittaneet valmiiksi tekstarin, jonka lähetätte läheisille synnytyksen jälkeen? Mua niin ärsyttää se standardi viesti: Sukupuoli, pituus ja paino. Yritin miettiä, et mitä siihen kirjoittas. Jos en kirjota sitä nyt valmiiks niin en kyllä jaksa ruveta kirjottelee heti synnytyksen jälkeenkään! Ja mies ei tasan aijo lähettää yhtään viestiä. Soittaa varmaan isovanhemmille sitten. Pitää kuitenkin joku tekstari vääntää siskoille ja parhaille ystäville.

Attelin kuitata ton pituuden ja painon sillä, että niitä on riittävästi.

Heips kaikille,
ihana päivä ollu ja pian saunaan. Ei ole tosiaan tullu mieleen tuo viesti ollenkaan, josko sitä vain sponttaanisti sitten näpyttelis sitä miltä tuntuu [:)]
Säde aika jännä tuo liikkeiden laskentalomake, mä saisin olla koko ajan kirjaamassa jotain ylös [:D]

Heips!

Tänään on ollut aika hyvä päivä vaihteeksi, riitti virtaa siivoukseenkin[:)] Kovasti lohdutti tuo tieto, ettätälle odotukselle näkyy jo loppu ensi viikolla. Tuo limatulppa on nyt varmaan tullut kokonaan ulos, sitä tuli niin paljon pitkin iltaa ja vielä tänäänkin. Kohta saunaan jos se vaikka nyt auttaisi ennen käynnistelyjä![:D] En usko, mutta rentouttaa ainakin[:)]

Ootteko te ajatellut jo isyysvapaita? Miten teiän miehet meinaa pitää?
Meillä ei oo puhuttu mitään kun on oikeestaan vähän hakusessa mites se nyt meneekään että mistä sitä rahaa tulee ja kuinka paljon ja mites se loman pituus ja ja ja... [8|]
Ei oo kyllä otettu yhtään selvä...

Ai juu, meillä käytiin pikainen keskustelu asiasta että lisää lapsia vai ei. Voi PIIP että meni hyvä saunareissu ihan pipariks. Mies kun ilmotti olevansa sitä mieltä että hän ei näihin kalliisiin hoitoihin enää lähtis. [:@] Mä haluaisin pari lasta ja mun mielestä hoidot ei ollu siihen nähden kalliita että ei lapsia voi mitata rahassa!! [:@] Ja minähän se oon ollu joka niistä hormooneista ja kaikesta muusta kärsi, mun kroppani, minä makasin sairaalassa ja minä piikitin!! MINÄ!!!! [:@]

PUUUUUUUH!!!!!!!! anteeksi. [>:]

Meillä toi ukko jää ilmeisesti jo sillä viikolla kun laskettuaika on niin pekkasia pitämään ja sitten kun vauva syntyy niin suoraan siitä isyyslomalle (ja jos vauva antaa kauheesti odotuttaa itteään, ni pitääpi sitte kesälomia pois kanssa sen verta kun tarvis). Käsittääkseni isyyslomaa kun ei voi edes alottaa ennenku vauva on syntyny.. sen jälkeempi sai kai muistaakseni aika vapaasti päättää koska sen pitää.. joku tietty aikaraja siinä oli, mutten kyl nyt muista että mikä.

Ymmärrän kyl iines, että kiukuttaa miehes kanta "lisä lapsista" (olipa fiksu sana).. mut ehkäpä se vielä muuttuu matkan varrella? Ken tietää. (mutta tietääkö barbie, hehheh [8|]) Anteeks et utelen ja kyselen nyt ehkä vähän tökerösti, mut onko teillä siis niin ettei oo mitään mahdollisuutta perheenlisäykseen ilman hoitoja?

Tota vauvan synttäriviestiä oon vähän miettiny ja haluisin kyllä kans keksiä jotain omaperästä.. päässä on pyöriny jotain tyyliin "Perheemme/yhdistyksemme tuore puheenjohtaja astui virkaansa eilen/tänään *päiväys + klo*.." ja sitte jotain loppulöpinöitä vielä pitäis keksiä missä sitte selviäis sukupuolikin jnejne. Saas nähdä saako sitä mitään aikaseks vai huomaako sitä kohta näpyttelevänsä synnärillä sitä perussettiä sukulaisille [:D]

Omaa napaa sen verta, että oli pakko tänään uhmata lääkäritädin neuvoja ja siivosin apinan raivolla. Pesin saunaa myöten kaikki, kun oli vaan pakko tehä jotain muutakin kun maata sohvalla. Ihanan puhdasta vihdoin ? ..kävin kaupasta hakemassa kaikkea ihanaa herkkuakin, mut ukko olikii sit tehny jo sillä välin jotain ihme kastikkeitaan.. kai noi herkut pitää jättää toiseen päivään [:'(]

ALKUPERÄINEN: satu`
Käsittääkseni isyyslomaa kun ei voi edes alottaa ennenku vauva on syntyny..

Näinhän se menee että sen isyysvapaan voi alottaa vasta vauvan synnyttyä, sen voi sitten pitää millon tahansa äitiys- ja vanhempainrahakauden aikana, pätkittäinkin maksimissaan 4 eri pätkässä. Eikös Kelan sivuilla ole laskuri jolla voi laskea isyysrahan määrän? Meillä ainakin kun isäntä laski niin oli ihan kohtuullinen, ei edes tarvi kynsiä nälkäänsä syödä :)

Mies piti kuluneen viikon vapaata kun oli ylitöitä kertynyt, nyt itseasiassa istun ensimmäistä kertaa yksin pojun kanssa ja valvon tulevan yön kans yksin.. Isyyslomaa ajateltiin pitää sitten joulun ja uuden vuoden yli, eipä tarvi työnantajan kanssa vääntää että saako ne vapaaksi vai ei. 

Meillä avokin piti alunperin pitää ensin heti 2 vkoa synnytyksen jälkeen ja se 1 viikko myöhemmin + isäkuukauden ja muita käyttämättömiä lomia. Mutta nyt mitä lähemmäksi synnytystä mennän, sitä enemmän se sitä haluaa jo heti syntymän jälkeen pitää. Eli pitänee nyt kaikki 3 viikkoa putkeen ja isäkuukauden sekä niitä muita lomia sitten myöhemmällä. Meillä mies on myös sitä mieltä, että lapsiluku riittäisi, mutta oon sanonut ettei hätiköidä vielä mitään päätöksiä. En itsekään halua enempää ainakaan heti, mutta mahdollisesti se kuume vielä jonkun vuoden päästä iskee molempiin[:)]

Isyysvapaatahan saa sen 1-18 arkipäivää, ja siitä tulee ilmoittaa työnantajalle vähintään 2 kk etukäteen, tai jos pitää enintään 12 arkipäivää niin ilmoitusaika on kuukautta ennen. Toki kukaanhan ei voi täsmällisesti noita aikoja etukäteen ilmoittaa, että varmaan jonkilaista joustoa löytyy jos vielä ei ole ilmoittanut[:)] Kelan sivuilta löytyy tosiaan tuo laskuri ja laskentakaavat siihen isyysrahan määräään niinkuin Sassykissa sanoikin.

Onhan se kurjaa iines*, jos toinen tyrmää ehdotuksen heti kylmiltään. Voihan se olla, että miehelläsi mieli muuttuu, kunhan on tämä nyytti maailmassa ja hän saa hetken aikaa sulatella asiaa. Ehkä pieni sulattaa sydämen niin, että haluaa vielä kokonaisen katraan[:D] Nuo tilanteet on hankalia, jos ollaan eri mieltä näistä "isoista" asioista, mutta yleensähän se yhteinen mielipide löytyy sitten ajan kanssa. Toivotaan, että näin käy myös teille[:)]

Haa haa.... kirjoitin ihan yli pitkän viestin ja se katosi... taisi olla tylsää luettavaa [:D]

Täällä tosiaan herätty taas mukavan aikaisin.. No eipä ole enää uutta, tottuupa sitten paremmin heräämään vauvan tarpeiden mukaan, kun muutenkin jo valvoo näitä öitä [:D], jossaki opuksessakin muuten sanottiin, että tää vähäinen unentarve on normaalia loppuraskaudesta, kun keho tuottaa enee endorfiiniä tai jotain :)

Sitten olen onnistunu saamaan oikein kunnon yskän.. Kiva... No täällä sitten toivotaan, ettei vauva syntyisi viel, jotta sais mamma ensi parannettua ittensä, eikä sitten tartuttaisi vauvaa...

Mukava lukea teidän kuulumisia. Vastasinkin muutamalle, mutten enää muista mitä, ku se viesti hävisi [:D]

Täällä kärvistellään räkätaudin kourissa blääh. Vaikka vauvan odotus on tosi kovaa, nyt voisi vauva viipyä vielä pari päivää.

Mua on harmittanu vietävästi tuo ihmeen hermopinne vai mikä lie toisessa kankussa. Jollain muullakin taisi olla se vaivana? Estää täysin ulkona liikkumisen [:(] Olisi ollut niin mukava olla pirteässä kunnossa ja mielellä synnytykseen asti. Nyt harmittaa, jos joudunkin istumaan kotona käynnistykseen asti. Viikonloput menee kivasti, kun on mies ja auto käytössä, mutta viikolla päivät tosi piiiitkiä. Seuraava neuvolakin vasta keskiviikkona. Tietenkään tässä pahimmassa flunssassa en nyt ulos lähtisikään.

Anteeks kun täältä tulvii taas pelkkää valitusta [:(]

Väsynyttä lauantaita täältä!
Olipahan liskojen yö taas vaihteeks tai paremminkin tuli valvottua melkein koko yö. Ensin esikoinen sai taas kauhukohtauksen klo: 00:00 ja hänen rauhoitteluun meni tunti. Sitten kun päästiin takas nukkumaan, hänelle tuli ensimmäinen pissavahinko tietenkin meidän sänkyyn... Sitä sitten siivoamaan ja esikoista lohduttamaan, koska hän koko tilanteen tosi vaikeaksi. Ja tietenkin minä olin ainut joka sai pitää sylissä ja kantaa pitkin kämppää. No tästäpä ei sitten vatsa tykännyt yhtään, vaan supistelut alkoivat ja kestivät 6min välein aina puoli neljään aamulla. Tuli sitten nukuttua kolme tuntia viime yönä.

Mies lähti katsomaan isäänsä (ilmeisesti viimeistä kertaa) sairaalaan parin sadan kilometrin päähän. JOten toivottavasti synnytys ei ala ainakaan tänään. Hän kyllä tulee kotiin yöksi, mutta olisi kiva lähteä synnyttämään levänneenä [:)]

Meillä mies on nyt kotona tuonne loppiaiseen asti, kun sai työnsä sovittua niin, että aloittaa kaikki uudet projektit sitten vasta kevättä kohden.

Käytiin eilen katsomassa uutta omakotitalotonttia. Vähän hirvittää, kun nyt on tilanne ettei ole velkaa, mutta tuleva talourakka tekee meistä kunnon suurvelalliset [:)]. No eipä sitä edes vielä tiedä saadaanko kyseistä tonttia ja tuleeko urakasta mitään. Mutta kyllä syyhyttää jo alkaa suunnittelee talonpohjaa.

miimilläpä onki ollu kiva yö [&:] 
pikaista paranemista nuhanenille ja yskäisille! [:)]

viime yö meni kyl aika huonosti.. heräsin viiden aikaan eikä enää uni tullu.. piti ravata vessassa vaikka mitää ei tullu [>:] ja nyt tuntu jo supistukset.. ei ollu sillee kovin kipeitä.. mutta ei ne hyvältäkää tuntunu.. taisin joka supistukseen herätä.. ei passaa valittaa ku niitä oon toivonu [:D] vaan nyt aamupuuron keittoon ja jospa lähtis miehen kans sitte vaateostoksille [:)] 

ja voi ei ! menin lukemaan kodinykkösen mainoksia ja siellä oli aivan yli ihanat nalle puh pussilakanat pinnasänkyyn!!<3 <3 <3 meillä vaan ei oo asiaa ouluuun ennen maanantaita eikä sen jälkeen enää varmaa keretä ja mies sano et ne oli kamalan kalliit [:(]  tosin äiti aiko käyä kattomassa ens kuussa jos niitä vielä ois [;)] meinasin alkaa itkemään ku ei käyä niitä ostamassa mutta sain pidettyä kyyneleeni [:(]

en tiiä pitäskö itkiä vai nauraa ku supistus tulee [:(][:D] onhan näitä ootettukki vaan nää on kamalia!! mitä nää on sitte ku oon synnyttämässä?? [&:] lämmin kaurapussikaa ei paljoa auta... ehkä oon vaan liian herkkis...

Siiri hei, kuinka usein sua supistaa? [:D] mulla silloin n. viikko sit oli tommosia suppareita, selässä kylläkin.
Synnärille kun sitten viimeisen kerran 5.45 päästiin, niin oli ne sen verran kipeitä koko loppuajan, että oksensin aina kun supistus tuli. Hyi hyi.

Mutta aluks tosiaan aika kivuttomia, mutta inhottavia kumminkin...

Ettei sulla alkais kohta kunnon meiningit? [;)]

Satu joo meillä on aikalailla epätodennäköstä että luomusti raskaaksi tulisin. Tosin tapahtuuhan niitä yllätyksiäkin [:)]
Ja totta sekin ettei sitä koskaan tiedä millon se mieli muuttuu enkä tiä muutenkaan kuinka pitkälti oli miekkonen asiaa edes miettiny [:)] Kuitenkin aikasemmin kertonu haluavansa kolme lasta.. Mutta jospa sitä keskittyis nyt tähän esikoisen saapumiseen vaan [:D]

Mä oon huomannut nyt että oon ollu tosi väsynyt ja jotenkin aivan puhki.. Nyt mä ymmärrän mistä johtuu se että niin monet sanoo ihan viime metreillä alkaneensa toivoa ettei vauva vielä syntyiskään! Mulla varmasti tekee nyt se että on tullut turvotusta enkä oikein saa nukuttua ja kieltämättä oon kyllä ihan liikaa rampannu kaupungilla [;)]

Tota viestiasiaa oon myös miettiny mutten oo keksiny mitään... Mä tosin luulen että mies laittaa suurimman osan viesteistä eikä se varmaan paljon mitään keksi [:D] Mutta sillon kun synnärille lähdetään niin aattelin laittaa niille muutamalle kelle oon luvannu ilmottaa niin viestin että lähetään moikkaan haikaraa [:)] Eli siis tuleville kummeille ja isovanhemmille.
Mutta olis kyllä kiva keksiä joku hauska ja omaperäinen viesti myös sitten kun vauva on jo maailmassa.

Miimi velallisia on maailma täynnä [:D] Mä oon sitä mieltä että mitään ei ilman lainaa saa, siis mitään tollasta isompaa. Ja onhan se ihanaa asua omassa talossa ja oleskella omalla pihalla [:)] Ja kun ei ota liikaa stressiä eikä tee liian tiukkaa aikataulua niin parisuhdekkin kestää! [:)]

Jahas, alko sataan lunta [:)] Muuten, siitä tulikin mieleen että millonkohan sitä mahtaa päästä vauvan kanssa ulkoileen?? Ja kuinka pitkäks aikaa?? [8|]

Takaisin