MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heippati rallaa! Täällä sitä makoillaan oysissa osastolla. Päivystys lähetteellä passittivat mut tänne. N. Klo 16.30 sain käynnistys tabletin suun kautta ja melkeen tunnin kuluttua siitä alko polttelut selässä ja vatsalla. Tuntuvia supistuksia on tullu pitkin iltaa mutta ei vielä kunnollisia. Huomenna aamulla uus nappi naamaan jos ei yön aikana käynnisty. Nyt jo tulee aika pitkäksi ja hirvee ikävä miestä <3 mua ei ihme kyllä jännitä synnytys,vaikka näin lähellä sitä hetkeä ollaan!ois ollu ihana synnyttää omalla paikkakunnalla mutta vauvan kannalta tämä oli paras ratkasu. Nyt vaan täällä oottelen ja pitäs yrittää saada nukuttua edes jonku verran tulevana yönä. Nää sairaalan sängyt on kyllä ihan hirveitä,vaatteista puhumattakaan :D puhelimella on vähän hankala surffata,joten tulee nyt vaan omat kuulumiset kirjotettua. Sit ku kotiudutaan niin kirjottelen enempi ü

Mahtavaa! Minä jo mieteinkin, että mitenhän melelan polikäynnin kanssa kävi. Nyt se sitten on sitä kauan kaivattua sutinaa tulossa[:D] Hirmuisesti tsemppiä ja onnea matkaan ja tulehan sitten kertomaan kuulumiset kun pääset kotiutumaan!![:)] Niin ja kuvien kera tietysti[:D]

Mä niin jotenkin arvasin, ettei melela tän päiväiseltä reissulta enää ilman vauvaa palaa! ..oi vitsi, ihanaa kun kokoajan saa jännittää jonkun puolesta - ei tarvi omaa lähtöä jännitellä. [:D] Tsemppiä tulevaan koitokseen! [:)]

onnea melela ja jaksamista viimeisiin odotuksen hetkiin [:)] oon niin kade! määki haluaisin jo :)

Tää on kyllä parasta vertaistukea, kun jännittää tosiaan toisten puolesta. On ihana ajatella, että nytkin saattaa hyvin melena olla tosi toimissaan punnertamassa maailmaan ihmettä [:)]. Ei tosiaan tarvitse omaa synnytystä ajatella koko ajan.

Nyt kun sai taas pari yötä nukkua hyvin, niin eikös viime yö ollut taas ihan liskojen yö. Ensin esikoinen näki pahaa unta klO. 01.00 ja tuli meidän väliin. Ja tottakai piti nukkua ihan mussa kiinni. Sitten supisteli jopa taas selkäpuolelta, mutta vain noin tunnin välein. Sain siis yöllä nukuttua puolen tunnin pätkissä aamu kuuteen [:@]. Onneks tänään on esikoisen päiväkotipäivä ja saan nukkua sitten neuvolan jälkeen. Tosin pitää käydä kaupoilla vielä ostamassa isänpäivälahjat ja siskonpojan synttärilahja.

Aamulla siis neuvola, saa nähdä onko tämä viimeinen kerta... Tuskin!

Mulla on ihan sama fiilis, ihan kun ei raskaana oliskaan kun ei tunnu mitään missään! Ei edes vauhdikas ja pitkä kävelylenkki tehny mitään, ihan kun ei olis mahaa ollenkaan [>:]
Turvotusta mulle tosin on tullu jalkoihin...

Melelalla on varmaan jo vauva [:)] Ihanaaaaaa!!!!

Nukkumisesta... ei tuu kyllä nukuttua yhtään kunnolla. Uni on tosi pinnallista ja heräilen jatkuvasti ja aamulla sitä sitten hertätään jo seiskalta.. [>:] No, ei siinä mitään voishan sitä päivällä torkkua mutta kun mä en oikein sitäkään osaa.. No, toisaalta ihan hyvää harjotusta vauvaa varten mutta kun pitäs levätä ja kerätä voimia synnytykseen...

On muuten ihan SUUNNATTOMAN ärsyttävää kun JOKA PÄIVÄ noin viisi ihmistä kyselee että jokojoko tai EIKÖ VIELÄKÄÄN?!?! Menee hermot jo. Jos ite sais päättää niin joo syntynyt olis jo mutta kun ei. [>:] Ärsyttävää. Voisivat olla kyselemättä, ihan ku sitä ei kellekkään ilmotettas... Noh, tiedän että itekki kyselisin..... [:)]

Kohta pitäs taas lähteä äitiyspolille näytille. Toivottavasti ei tarttis enää tulla yksin kotiin [8|] Ei vaan jaksa.. Ja niitä älyttömän hyviä synnytyksen käynnistys neuvoja tulee joka tuutista. Ei auta ykskään. Sormet ja varpaat ristiin, että olis paikat auennu ja ottasivat synnärille ja puhkaisisivat kalvot. Luulis ny jotaki edistystä parissa viikossa tapahtuneen ku silloin oli sentin auki ja kanava pehmenny. Illalla alko jo niin itkettään tämä oma olotila. Miten tämä voiki olla niin vaikeaa.. [:(] No tässähän kuitenki käy niin, että parin tunnin päästä oon täällä takas kiroamassa ettei mittään tapahtunu [:D] Jos jättäs tuon sairaala laukun kotiin niin silloin varmasti pitää jäädä sinne.. Kaikkea pitää yrittää [:D]
Palataan ja melelalle+ tietty muilleki tsemppiä [;)]

Oi, täällähän on taas jännää. Melelalle tsemppiä hirmuisesti ja toivotaan, että saat pian nyytin syliin [:)]

Myttö, harmi että sulla on pahoinvointia, jaksamisia niiden kanssa. Itselläni ei onneksi ole enää tullut sen yli rankan alun jälkeen. Se oli kyllä jotain tuskaa, toivottavasti ei semmosta enää tarvi koskaan kokea, vaikka en niitäkään pois antaisi, jos tästä pikkuusesta pitäis sitten luopua. [:)]

ei oo vielä vauva päättäny syntyä. Pitää jännityksessä ihan loppuun asti ü mutta eiköhän tässä tämän vuorokauden aikana päästä eteenpäin asioissa ü

Tää mamma päätti tos kymmenen aikaan lähteä reippaalle aamukävelylle ja puolen tunnin päästä sai aikaan sellaset supistelut et huh.. Tuntu et kävely vaan voimisti niitä, mut onneks kotio saakka selvisin. Nyt sitten laskeskellut supistuksia alkaen klo 11.20. Väliä on sellaset 10-12 min.. Toivottavasti ei vaan nyt hiipuis ja pääsis vihdoin tositoimiin. Miehellekkin  jo tossa töihin soitin ja vähän valaisin tilannetta. Kahtellaan.. Jotenki vaan tuntuu et ei se kuitenkaan sieltä tule!

Täällä taas [:D] Mutta ei tartte kirota ko huomen aamulla on taas käynnistykseen meno. 3.8kg oli painoarvio kaverilla ja muutenki kaikki hyvin siellä. Lääkäri sano rapsutelleensa kalvoja samalla ko tutki, että josko vaikka ihan itekseen alkais synnytys. No senpä näkee tässä aamuun mennessä. Muuten olisivat ottaneet jo tänään sisälle, mutta oli jo kolme käynnistystä menossa. Ja jos kaikki nyt alkaa synnyttämään niin ei ole vapaata synnytys salia ja ei pystyttäis ihan normi huoneessa laittamaan mitään epiduraaleja sun muita. Eihän tuo taaskaan ole varmaa, että alkaako synnytys käynnistymään tälläkään kertaa. Onhan siihen tietenki paremmat mahdollisuudet nyt ku on jo täydet viikot. Mutta pessimisti ei pety joten katsellaan rauhassa..

Heips taas!

Nyt niitä muruja maailmaan KIIIITOOOOS !! [:)]
Itellä ollut tänään jotenkin kumma olo [:)] Jospa sitten tänään tulis lähtö VOI KUN TULISKIN! Kädet ja sormet ja varpaat ristissä että lähtö tulis! Pitäsköös mennä reippaileen pihalle.. On vaan niin pirun kylmä eikä mahu noi toppahousut jalkaan.....

Ootteko muuten saanu jotain ohjeita sen varalle että jos alkaa tihkuun lapsivettä tai EPÄILEE että tihkuuko...??? [8|]

Siihen loppu sitte ne supparit. Pari tuntia kesti ja kyllä tuntu.. väliä tuli sellaset 10min. Mut sit ne ilosesti kastos johki ja vähän ajan päästä tuli niitä perus kivuttomia vaan. Et näin.. Jatketaan siis odottelua. Josko se sit joku pvä...

Meillä iines* synnytysvalmennuksessa sanottiin, että tässä lopussa ei oo juurikaan merkitystä sillä vaikka lapsivettä tihkuiskin. Ainoastaan jos hulahtamalla kaikki lumpsahtaapi pihalle, ni sitte synnärille.. mut selittivät sen jotenkin niin että jos sitä tihkuu, ni se tihkuu yleensä sit jostain tuolta ylempää ja sitä kuitenkin kehittyy kokoajan lisää.. eli vaikka osa tuliskii pihalle ei siitä näin ollen oo vauvalle mitään haittaa.

Sit taas jossain käskevät laittaan siteen ja meneen näytille sen varalta että lapsivettä tihkuis.. en sit tierä että mitä ohjetta kantsii totella. [8|]

Huhhui!
Täällä monella jännää... TSemppiä! Melelalla taitaa olla ihan juuri nyytti sylissä! <3 Täällä eletään mukana!
[align=center] [/align]

iines* me käytiin näytillä sairaalassa perjantaina just sen takia, että luulin lapsivettä tihkuvan useampana yönä ja perjantaina heräsin sitte yöhousuja myöten märkänä, mut en sillee kunnolla, mutta kuitenkin. Ne otti vauvan käyrät ja tarkistivat sen lapsiveden sellasella tikulla, joka muuttuu ihan siniseksi jos se olis ollut lapsivettä.

Sitte pääsin vielä lääkärin pakeille ja ultraan, mutta kaikki oli hyvin. Se lääkäri sanoi, että sitten tulet takasin kun vedet menee kunnolla, eli housut ihan märkänä tai sitte oikeita supistuksia. Lapsivettä tulee koko ajan lisää, joten pikkuvuoto ei yleensä oo niin vaarallista. Kätilöt olivat kuitenkin sitä mieltä, että jos se olis ollu sitä lapsivettä niin olis myös supistukset alkaneet sen päivän aikana.

Anyway, hormonit kuulemma vaikuttaa tuolla alapäässä niin, että saattaa vuotaa ihan omiaan eikä siitä oo syytä huolestua. Eli tulee limatulppaa ja valkovuotoa...

Joo ja parasta ehkä oli kuitenkin se, että lopuksi lääkäri totesi että voi hyvin mennä vaikka kymmenen päivää vielä.... HUOH.... (eräpäivä meni jo!!)

Jahas, täälä sellanen fiilis että toivottavasti tänä yönä mennään ! [:)] Sellanen särky ja jomotus ja huono olo ja erikoinen tunne.... Tosin kävin tunnin reippaalla lenkillä mutta josko tää nyt kumminki alkais [:)]

Mä epäilen että mä en enää ees erota koska mulla supistaa ennen ku siis tulee oikein tosissaan.. Mulla on koko maha niin piukeena ja toi särky tuntuu koko vatsalla ja lantiossa ainaki ajoittain niin kovalta etten mä tiä....

Toivotaan!

Takaisin