MARRASKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite huusin (huudin?) huuto.netistä tommosen samanlaisen pussukan. Ei tartte myttäillä kun tossa on "luukut" valmiina turvakaukalon vöille.

Siiri, ettei vaan sullakin limatulppa irtois [:)]

Limatulpasta puheenollen... Onkohan kuinka vaarallista, että mulla siin se veri oli ainakin ihan tuoretta verta, ei mitään ruskeeta. Eikä se kyllä juovinakaan ollut, aikalailla runsaasti sitä määräänsä nähden oli.. Tarttee vissiin seurailla tilannetta. On muutes tullut ihan hirveesti nyt noita harjoitussuppareita sen liman jälkeen (n. 10min välein), samaten menkkakivut on hieman koventunut.
Päättäis nyt pian ulostautua tuolta [:)]

Kätevä tuo turvisluukku kyllä tossa puvussa, ja sitte kokonsa puolesta toi on varmaan pidempi käyttöiältään kun normihaalari[:)]

Alina, muistaakseni saa olla ihan oikeen vertakin, jos sitä tulee melko vähän tai vuotaa vaan vähän aikaa. Se on kuitenki aika "verinen" se kohdunkaula. Mutta jos nyt kovin kauan jatkuu niin kannattaa varmaan soittaa synnärille ihan varuiks[:)] Nyt paljon suppareita sinne vaan!!

Taruselle onnittelut täältäkin! [:)]

Tänään (tai oikiammin eileen, tuo kello kun lähentelee yhtä) tosiaan olin äiteen kanssa synnytyssuunnitelmaa tekemäs lääkärin kera. Ei sektiota. Ilmeesesti se, että alapää on kipuillut miltein 1,5v syövän esiasteen takia viikottain (usein päivittäinkin) jopa niinkin etten oo pystynyt tekehen mitään vaan lojuamaan vaan sängyssä ja mies on esim. kanniskellut mua sylissänsä keittiöön kun en oo kävelemäänkään pystynyt niin ei ole peruste sektioon. Alatiesynnytyksenkin kanssa oon sinänsä kyllä ihan sinut mutta ainut mikä kauhistuttaa on se, että pääseekö solumuutokset koskaan parantumaan sen jälkeen ja kuinka kipeä alapää on sen jälkeen, huomioiden vaikkapa mahdolliset repeytymiset. [:(] Salaa toivon, että päädyttäisiinkin (hätä)sektioon mutta samalla pistän kädet ristiin sen puolesta, että alatiesynnytyksessäkin kaikki sujuis mallilleen eikä alapään kipuilut ainakaan sen vuoksi pahentuisi. Pari kuukautta synnytyksen jälkeen leikellään uudet koepalat ja sitä ei pystytä tekemään jos alapää tästä yhtään pahenee. Pitäkää kädet ristis!

Oikein hyvää huomenta kaikille ja kiitoksia! [:)]

Olen täällä onnessani vieläkin joskin hiukan myrtsinä, ku sanoin miehelleni, että ois kiva juhlia hiukan mun kouluun pääsyä ja se sanoi, että sopiiko että juhlitaan sunnuntaina... -no höh... enhän minä malta mihkää sunnuntaihin odottaa, siihe mennessä ehtii tapahtua jo vaikka mitä. Eihä pienten lastenkaan synttäreitä noin vain voi siirtää vaikka ensviikkoon ja sanoa vaan, että " joo onnea, juhlitaan niitä sitte viikon päästä." Taidan olla kiukutteleva mamma [:D] Ei vain mahda ittelleen mitään, kun on niin tyytyväinen jostain saavutuksestaan ja haluais, että toinenkin on samalla tavalla [:)] Ja juu eipä mun saisi täällä marmattaa, sen takia mies halus juhlia niitä vasta sunnuntaina, että se sais tänään mennä töistä suoraan remontoimaan ja remontoida huomenna koko päivän... Ihana tunnollinen mies ja minä vaan täällä marmatan, että mutki pitäis huomioida....

Miimi... tuo Tarumainen oli ihan hyvä! [:D] Mitä muuten olet itse opiskellut? Minä kans olen hiukan innostunu näist opiskeluista, kun lukion jälkeen menin suoraan töihin ja olin 8vuotta työelämässä, sit aloin opiskella samalla ja puolitoista vuotta sitten jäin kokonaan töistä pois ja menin yliopistoon.. No nyt oisinkin sitten keväällä valmistunu maisteriksi, mutta pääsin viel vaihtamaan koulua, niin että musta tulee nyt sitten luokanopettaja, aikuisopettaja ja rehtori [:)] Aikas siistiä, tuonne luokanopettajakoulutukseen hain ja olen nyt niin tyytyväinen ku pääsin sinne.

Mulla on vissiin näin aamusta omaa kivaa, mutta oli niin hauska lukea, kun iines* oli kirjoittanu toppapulu [:D] ja muutenkin iineksen kirjoitus oli aivan ihana! Toivottavasti tilaus vastaan otetaan ja pääset synnärille [:D]

alina, kannattaa seurata, jos verta tulee niin soittele neuvolaan. Meillä ne oli ainakin siit neuvolassa huolissaan ja pistivät mut ultraan, ku oli tullu jonki verran verta... No mie taas ite luulen, että se on vain synnytykseen valmistautumista, jotta noup hätä [:)]

Elizabeth, pidetään sulle peukkuja ja toivotaan kaikkea hyvää! Ihanaa, että sulla on noin ihana mies. Mun mieheltäni menis varmaan selkä ennen ku sais mua keittiöön, sen verran olen kuitenkin norsuuntunu viime aikoina! [:D]

Täällä on ollu melkein koko yön menkkamaista kipuilua.. Kahen aikaan päätin nousta ylös ja ottaa särkylääkkeen ku tuntu ettei saa nukutuks ollenkaan. Ja suikkapuikkoilua myös ilmassa eilis illan, yön ja nyt aamusta jo heti.

Voisko jotain rupee jo tapahtumaan.. Tää ei millään jaksais oottaa enää. Samaan aikaan oottaa vauvaa kauheesti, mut sit välillä tuntuu et ei se sieltä kuitenkaan koskaan tuu :) vaikka tuleehan se! Jotenki odottanu vaan niiiin pitkään ja nyt ei meinaa uskoa et kohta se oikeesti sieltä tulee :)

Täällä myös kamalaa vessakyttäilyä mahdollisen limatulpan irtoamisesta. Mut taitaa kyl olla niin näkyvää sit ettei mihinkään valkovuotoon sekota?

Ite en ainakaan voinu olla erehtymättä, et onko tavallista valkkarivuotoa vai limatulppaa.. Sen verran erilaista oli [8D]

ALKUPERÄINEN: Tarunen

Mulla on vissiin näin aamusta omaa kivaa, mutta oli niin hauska lukea, kun iines* oli kirjoittanu toppapulu [:D] ja muutenkin iineksen kirjoitus oli aivan ihana! Toivottavasti tilaus vastaan otetaan ja pääset synnärille [:D]

[:D][:D][:D] hyvin alkoi tääläkin aamu [:D] voi PULU sentään [:D]
Mutta juu, en päässy synnärille lähteen, pöh! No, ehkä hän päättää tulla juuri laskettunapäivänä ja lähdenkin ens yönä [;)]

Elizabethille on täälä kädet ristissä ja peukut pystyssä [:)] Uskotaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja säästyisit pahimmilta kivuilta synnytyksen jälkeen..!

Musta tuntuu että laitan tänään turvakaukalon kiinni autoon [:)] Ihan vaan fiilistelen ja siksikin ettei mies vaan unohda sitä sitten kotiin ku hakee meitä sairaalasta [:D]
Josko tänään muutenkin pysyis koko päivän (tästä eteenpäin [:)] ) liikkeellä ja touhuis jotain niin josko se sitten siitä [:)] Vaikka no, eilen aamulla pesin saunan ja pesuhuoneen ja sit kävin vielä parin tunnin shoppailulla ja välissä olin puoli vuotiaan kummilapsen kanssa hikihatussa eikä lähtöö tullu kumminkaan... Aattelin jo eilen että mun kolme ässää olis Saunan Siivous ja Seksi [:D] Mutta eih...ja jäi kyllä se seksikin väliin [>:] Eipä oo hirveesti täälä tullu puuhattua vaikka mieli tekiskin ainakin sillontällön, mutta jotenki vaan ei.... Ehkä teillä jotka niitä unia näätte niin se on siirtyny toteutuksesta mielikuvien puolelle [:D] No joo, ehkä nyt irrottaudun tästä koneelta ja alan tekeen jotain järkevää [:D]

ei sitä verta oo enää tullut, onneks [:)] vaikka haluaisinkin ultraan vielä [:D]

perskuleen perskule kun nyt uskoo synnytyksen lähestymiseen vähemmän ku rv 8. [:D] eikö se koskaan tule ulos??
pitäis vaan ottaa rennosti ja olla ajattelematta koko asiaa, jospa se sitten rupeis tulemaan. malttamatonta meininkiä tää nykyelämä.

...mua kans nauratti toi Toppapulu [:D]

Tarunen, mä kävin ensin lukion jälkeen ihan amiksen (labralinjan), jonka jälkeen olin töissä ihan muissa hommissa. Sen jälkeen luin itteni kemian inssiks ja tein niitä hommia kuutisen vuotta kunnes taas tajusin, ettei tää homma oo mua varten (tiesin kyllä jo koulussa ettei oo mun ala). Lopulta sanoin itteni irti ja ryhdyin yrittäjäks ihan eri alalle, eli kouluttauduin Personal Traineriks, urheiluhierojaks ja nyt kiinnostais lähtee opiskelemaan vielä lasten liikunnanohjaaja koulutukseen. Ainut vaan, että se tietää taas vuotta urheiluopistolla vaikka monimuotoisesti opiskeliskin. Toisaalta ympäristö on sellainen, että sinne voi välillä ottaa perheenkin viikonlopuiks mukaan. Myös ravitsemuskin kiinnostais, mutta se tietäis sitten pidempiä opintoja. Noita vanhoja inssin hommia saan tehdä sitten miehen yrityksessä, joten sekin koulutus kyllä on käytössä. Tosin ala ei edelleenkään nappaa yhtään [:D].

Tänään on ollut taas hyvä päivä masun kanssa. Yhtään ei turvota eikä satu eikä kolota! Aivan kun ei mahaa olisi ollenkaan ja tätä raskautta taas vois jatkaa vaikka kuinka pitkään. Nyt tuntemukset ovat sellaiset, että täällä mennään yli lasketun ajan. Esikoinenkin syntyi viikoilla 41+6, joten tuskin tälläkään on mikään kiire. Onko teille yliaikaisille sanottu koska teillä on yliaikaiskontrolli? meidän synnärillä se on 41+5 raskausviikolla. Eli aika myöhään.

Noooou! Tää se tästä vielä puuttu! Esikolla nousi sitten kuumetta ja alko ripuli! Toivottavasti itse silä säästyis! olishan se kiva maata sairaalassa sängyllä synnyttämässä ja samalla vähän ruikkis toisestakii reijästä tavaraa pihalle! Heh! Noh, jotenkii vaan alkaanu tuntua siltä että eipä tämä vaavi taida ihan lähipäivinä syntyä! En kyllä silti tarviis enää mitään mahatautia tähän muiden vaivojen lisäksi!

Heips,

minä olen kans laittanu turvakaukalon autoon jo varmaan kuukausi sitten [:D] Tai oikeastaan laitoin sinne ensin vain sen jalustan ja kaukalo on viel lämpimässä sisällä [:)]

Miimi, ei muuta kuin tavoitteita kohti, kun kerran tietää mitä haluaa tehdä, on helppo tavoitella sitä haluamaansa [:)]

Ermu, toivottavasti siellä taudit paranis ja et vain sinä saisi.

Tämä tyttö lähtee nyt käymään seinäjoen uuden baarin avajaisissa, kun tuo ukkokulta lupasi mua sinne viedä. Juuri palattiin syömästä... Päätti se kuitenkin sitten hemmotella mua tänään, etten ois ihan myrtsi [:D] Ihana mies <3

Pikaisia paranemisia Ermun esikolle, pieni raukkaparka! :( Toivottavasti säästyt itse taudilta! Vois tosiaan käynnistyä se synnytys jos saisit sen ripulin, ei varmaan kauhean toivottava tapa lähteä laitokselle [&:]

Mulla kävi tänään kylässä toinen marrasmamma, jonka la ois huomenna. Ei ollut ihan heti syntymässä tuokaan peipi. Sovittiin sitten, että lähdetään yhdessä synnyttämään, päästään samalla kyydillä ja jos perhehuoneisiin ei mahdu niin ois mieluisaa huoneseuraa ainakin! Juu, mehän se päätetään koska nää syntyy[:D]

Taruselle hauskaa iltaa Komiassa, oot sen kyllä ansainnutkin![:D]

Eikös Tarunen siellä esiinny tänään Jenni Vartiainen? Taitaa olla Ilonan avajaiset, Komia aukes jo viimeviikolla [;)]

Ermu, meillä kanssa päiväkodissa (esikoisella) on vatsatautia liikkeellä. Ja mulla tietty eilen vatsa ihan sekaisin ja yölläkin heräsin aivan järkyttävään pahaoloon ja tunteeseen, että vois istua pöntöllä koko yön [:@]. TOivottavasti tää menee ohi ennen synnytystä tai mistä sitä tietää, vaikka tää liittyis jo lähenevään synnytykseen.

Ootteko muuten suunnitelleet miten kotona hoidatte miehen kanssa vauvaa? Siis onko teillä jotain mitä vain mies tekee ym? Meillä oli esikoisen kanssa ja nyt myös tulevan kanssa suunniteltu niin, että mies hoitaa aina kylvetyksen ja iltapesut muutenkin. Samoin meillä mies "opettaa" vauvan vaunutteluun. Eli kun tulee töistä, lähtee pikkukävelylle vauvan kanssa ja mä saan laatuaikaa esikoisen kanssa. Samoin, jos imetys ei ole just kesken, mä hoidan esikoisen iltanukutuksen, jotta saan olla hänen lähellään paljon jatkossakin, enkä vain kiinni vauvassa. Otan sitten noista yöllisistä imetyksistä taas kaiken irti, kun saan olla rauhassa vauvan kanssa.

Meillä olis vielä yhdet glökikutsut tuossa isänpäiväviikonloppuna. Olis kyllä ihana osallistua vielä niihin, mutta saa nähdä onko silloin jo synnytys ohi ja kiinni vauvassa. Hurjaa aina katsoa tota viikkolaskuria mikä ilmoittaa paljon aikaa laskettuun aikaan. VIikko ja kolme päivää!!! Hui, alkaa iskeä paniikki.

Sain juuri kuulla, että mun serkku sai neljänne keskenmenon eilen.... Elämä on kyllä välillä niiiin epäreilua[:(]

Heips, taas kello on ties mitä ja minä valvon. Tämä on kyllä ihme juttu, mutta olen alannu heräilemään ihan säännöllisesti yöllä. Sitten valvon tunnin kax ja saan mennä takas nukkumaan. Ihan omituista! No eipä tämä nyt sinänsä haittaa, ku saa sit nukkua aamulla pitkään, mutta varsin omituista tämä on. Etenkin kun miehelleni on tullut samanlainen rytmi. Ilmeisesti maailma opettaa heräilemään syöttämään vauvaa....vauvaa joka ei ole viel ees syntyny [:D]

Mentiin sitte miehen kanssa käymään siel Ilonan avajaisissa... Tai pikemminkin tsekkaamassa, että hullun pitkät jonot. Baari aukes kymmeneltä niin viis yli kymmenen oli 200metrin jonot.. No juu en menny tän mahani kanssa odottelemaan, että josko joskus parin tunnin sisällä pääsis käymään tsekkaamaan sisustusta [:D]

Meillä ei ole suunniteltu, mitkä asiat mies hoitaa vauvan suhteen ja mitkä minä. Uskon, että aika tasapuolisesti mennään, varmaan kumpikin hoitaa kaikkea tosin sitten tammikuulla, kun mun kouluni alkaa ja mies jää kotiin niin suurinosa päivän töistä vauvan kanssa jää mieheni harteille.

Olenkin jo hommannu muuttolaatikoita ja aattelin, että kun teen joulusiivot niin laitan jo sellaiset tavarat laatikoihin, mitä ei enää tarvita. On sitten helpompi muuttaa [:)] Nyt vain pitäisi sitten etsiä se uusi kämppä.

Täällä ripuli on vaihtunut tavalliseen flunssaan ja kuumeeseen, mutta en kyllä halua niitäkään! Eilen oli todella huono päivä! Suoraan sanottuna vitutti kaikki ja rankasti! Tänään taas on aivan erilainen päivä! Ehkä toi lumi vähän piristi! Mieli on hyvä ja tekee mieli leipoa vaikka mokkapaloja pienelle potilaalle ja oon siivoillu koko aamun! Nyt piti lopeettaa päikkäri ajaks että saa toinen nukkua taudin pois!! Jostain vaan saapui odotettu energiapurkaus! Naama on muuten saanut kauniita koristeita ihan urakalla tässä viime päivinä, taitaa hormoonit käydä vähän ylikierroksilla. Naama on kuin teinillä konsanaan! Mutta olo ja mieli on korkealla! Hyvä välillä näinkin päin!

Ai siellä aukes toinekin baari noin pian perään, kyllä oonkin ihan pihalla[:)]

Toi toinen marrasmamma, josta aikaisemmassa postauksessa mainitsin synnytti sitte tänä aamuna, että se siitä kimppakyydistä sitten[:D]

Vihdoin tänne Raaheen saatiin lunta! <3
Se kyllä piristää mieltä kummasti. Joulutortut uunissa paistumassa, vieraita ootellessa.. Issiaskipu juuri pahimmillaan mutta jospa vieraat tois vielä enempi tota piristystä ja unohtas suurimman kivun selässä.
Lämmintä glögiä nassuun ja kynttilöitä <3 Ihan joulufiilis [:)]
Päiväkävelyllekkin uskaltauduin köpötteleen, haudoille viety kynttilät ja kaupassaki käytiin mutka. Pitää yrittää välillä muistaa pistää nokka ulos ettei ihan mökkihöperöidy [:D]

Jokohan siellä altsu on tositoimissa... jänskättää :)

Takaisin