MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä ampiaispesä! :)

Mie vähän aikaa sitten tulin painoarvio ultrasta kotiin... Vauva on viikkoihin nähden pienikokoinen (nyt siis viikkoja 35+4) joten kontrolliajan sain 24.11. Muuten vaikuttaisi kaikki olevan kuiteskin hyvin <3 Vähän tietysti säikäytti mutta jokainen vauvahan on erilainen vai mitä?
Kuulemma lapsi on ns starttipallilla jo, olin sormelle auki ja paikat kuulemma hyvin kypsymässä jo. :D Sitten ottivat sen jonkin bakteerikokeen myöskin.

Illalla vauva mulskahti mahassa normaalia kovemmin. Aloin tuntea liikettä alavatsalla. Ajattelin että hän kääntyi perätilaan. Vauva onkin ollut koko raskauden samassa kohdassa ja asennossa aina ultratessa. Mies vähän huolestui, hän kun on koko raskauden ollut sitä mieltä että vauvassa on jotain vikaa ja että hän olisi jotenkin vammainen. Mä en osaa pelätä tuollaista. Sanoin että jos vauva on luullut olevansa pää ylöspäin ja nyt luuli kääntyvänsä raivotarjontaan mitä näillä viikoilla pitäisikin tapahtua. No illan tunnustelin vatsaani ja ihmettelin liikkeitä.

Aamulla vauva herätti. Potkut tuntui taas navan yläpuolella mutta enemmän vasemmalla puolella kun yleensä tuntuu oikealla. Aikansa muksi ja rauhoittui. Nyt potkut tuntuneet ihan tavallisesti oikealle kylkikaareen. Kai hän vain teki kuperkeikan :)

Mullakin hikka tuntui eilen yhtäkkiä ihan ylävatsalla, kun yleensä ollut alavatsalla. Neuvolassa sanoi, että vielä on hyvin tilaa kääntyillä, sen verran hyvin joustaa ja liikkuu vauva painaessa. Eli ihan hyvin saattoi olla eilen perätilassa, nyt taas tänään oli pää alaspäin :)

Ajattelin kutoa tänään toukokuussa aloittamani peiton loppuun, mutta lanka loppui kesken 2 kerrosta ennen viimeistä kerrosta :wink

Käytiin yksityisellä 3d ultrassa ja oli aika outoa saada mukaan kuvat, joissa poitsu näyttää kuulemma siltä kun tuleman pitää. nyt on kuukauden verran aikaa totutella meidän perheen uuteen kasvoon :p

Tuli äsken karu pudotus tulevaan todellisuuteen kun yritin varata aikaa terveysasemalle. ajanvarausnumero ilmoitti, että jonossa on 41 puhelua ennen mua :wideyed: jätin numeron ja arvioitu takaisinsoittoaika on n. 45 min päästä. olen käyttänyt viimeiset 10 vuotta yksityistä työterveyshuoltoa ja sinne on tyyliin päässyt vastaanotolle aina 45 min kuluessa ajanvarauksesta. mutta kyllähän äitiyslomalla on aikaa odotella. veikkaan että en edes saa aikaa terveysasemalle ennen ensi torstaita, jolloin mulla on neuvolalääkäri, mutta yritetään nyt kun neuvolasta näin neuvottiin.

Onko tuo painoarvioultra joku extra? Vai ootteko varanneet yksityiseltä tms?

Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri rv 35 ja mielenkiintoista kuulla miten päin vauva on ja onko sf mitta kasvanut. Viimeksi oli siis alakäyrillä mutta siitä jo monta viikkoa aikaa.

Huoh... Ajoin yht. 40km että sain haettua naudanjauhelihaa. Tein siitä keiton. Neiti näpsä 9v sanoo et tää maistuu kalalta hyi en syö. Minä siinä että höpöhöpö syöt. No ei syöny. Ite rupesin närppimään kans kun olin varma että on vähintään pilalla. Poika söi vain puolet. Ärsyttää. Ei se edes maistunut oudolle... :P

Ennen täällä tehtiin kaikille ensisynnyttäjille äitipolilla synnytystapa-arvio rv 36 kohdilla. On säästetty ja tehdään vain jos raskaudessa jotain poikkeavaa. Mulla nyt seuranta joka tapauksessa mutois edeltävän sektion takia ollu kokoarvio rv36 tästäkin.

Mulla oli painoarvio ultra siksi koska radi. Muuten olis menny neuvolan kautta täysin tuo.. Eipä menny sekään nappiin mut noh.. Kyl tää kait tästä..

Mulla painoarvio otetaan samalla kun mitataan kohdunkaula. Ei varsinaista syytä kuulemma vaikka sf onkin korkea, koska ei ole syytä odottaa isoa vauvaa.

Täydennyksenä mun edelliseen; 2014 tehtiin vielä kaikille ensisynnyttäjjille äitipolilla eli erikoislääkäri. Nyt neuvolalääkäri tekee arvion ja neuvolalääkäri = tk-lääkäri ainakin täällä.

Huoh... Ajoin yht. 40km että sain haettua naudanjauhelihaa. Tein siitä keiton. Neiti näpsä 9v sanoo et tää maistuu kalalta hyi en syö. Minä siinä että höpöhöpö syöt. No ei syöny. Ite rupesin närppimään kans kun olin varma että on vähintään pilalla. Poika söi vain puolet. Ärsyttää. Ei se edes maistunut oudolle... :P

Mä tein tänään kans naudan jauhelihasta keittoa, johon laitoin tomaattimurskan. Ihme kyllä mies tykkäs, vaikka sanoo aina että on saanu siitä lapsena tarpeeks. Eipä osannu anoppi tehä yhtä hyvää ku minä! Hah!

Takaisin