MARRASKUU keskustelu

Caarina

Kommentoinnin ninja
Joulumammat 2016
Jo se lokakuu meni?

Tajusin tuossa kalenteria kääntäessä, että tää bebe saattaa syntyä jo tässä kuussa. Lääkäri nimittäin sanoi viimeksi, että varaudu että jäät seuraavalle äitiyspolikäynnille käynnistykseen. Eli siis 24.11 (36+3) huh. Eihän siihen oo kun reilu 3 viikkoa. Apua emmä halua! :P
 
No totta ampiaispesä tuo:) mua pelottaa vaan se kun etukäteen tietää, eihän siinä varmaan nuku moneen yöhön ja stressitaso nousee. Ennemmin haluaisin synnytyksen yllätyksenä. No ei välttämättä käynnistetä, vain jos kohdunkaula näyttää siltä ettei jaksa enää ja raskaus aiheuttaa kohtuutonta tuskaa, tää on ollu niin hemmetin kipeä raskaus alusta pitäen.
 
Mulla on kans vähän pelko persiissä, että jos vaaveli ei ole kunnolla kasvanut perjantain kasvukontrolliultrassa niin aletaan kattoa käynnistysaikaa. Stressaan valmiiksi kun mahan kasvu junnaa. Sf on ollut nyt kahella neuvolakäynnillä 30cm ja vauvan kokoarvio viime ultrassa vk 30+1 vaan 1300g. Koitan ajatella, että kunhan terveenä saadaan maailmaan kasvamaan niin olkoon pikkuinen. Itku on kyllä herkässä kun huoli painaa kuitenkin ja perjantaita odottelen pelonsekaisin tuntein. Sairaalakassiakin nyt aloin pakata ja varuilta taidan ottaa mukaan.. jospa se varautuminen toimisi käänteisesti ja vauva olisikin kasvanut kunnolla ja päästäisiin huoletta kotiin.
 
niin, kolikolla on kaksi puolta. Toisaalta itse, kun ajattelen, että olishan se kiva tietää jotain päivää, mutta toisaalta taas kiva, kun lähtee käyntiin ihan itsekseen.

Mutta sinun tilanteessa, kipeydet tulisi loppumaan, kun lapsi on syntynyt :Heartred. Itsellä, kun ei pahemmin kipuja ole ollut, koska olen vain järkyttävän väsynyt ja nivuskivut nyt on vain pakko kestää XD. Itse odotan ensi viikon painotapa-arviota mielenkiinnolla.
 
Ens viikolla alkaa äitiysloma. Ei sitä tosin tajuu kun on jo saikulla. Pyykkivuori pitäisi taklata. Tänään tän viikon ainut päivä kun oon yksin kotona koko päivän, huomenna neuvola yms ja päivä menee kaupungilla. Loppuviikon sit taaperon kanssa kaksin. Osa-aikainen hoito tästä päivästä eteenpäin 2pv/vko
 
Joo niin se lokakuu vaan vierähti.. Mulla on vaan jatkuvasti levoton olo ja semmonen fiilis että kohta tulee lähtö! Vaikka vielä on aikaa runsaasti tonne laskettuun aikaan..
 
Miks näistä loppuajan mahan kovettumisista ja vetisistä ja punertavista vuodoista ei puhuta missään oppaissa mitään? Muuten ei huolettais raskauden eteminen, mut ku on tämmöstä epämääräistä oiretta. Välillä pelottaa että tihkuuko mulla lapsivettä, kun hajukin on niin outo. Sit jalkeilla ollessa suurimman osan päivästä maha on kuin panssari, nyt kylellä maatessa se on ihan löllö. Oon kyllä lohduttautunut että jos mun kohtu saa harkkareita noin paljon, nii parempi olla sitten pirun tehokas synnytys :D vauvakainen liikkuu tosi paljon, joten sen puoleen on rauhallinen olo ja ylihuomenna on se 35+0 neuvolalääkäri, joten kyselen siltä sitten kaiken.
 
..enkä edes tiedä onko ne mitään harkkareita, jotka mun mahaa pitää panssarina, kun se vaan pysyy ja pysyy. Voiko se olla istukka, jota vauveli painaa ylöspäin?
 
Mulle sanottiin, että voi ottaa herkästi yhteyttä neuvolaan/ synnärille, jos joku askarruttaa
 
Kyllä nykyään kävelykään ei ole helpointa. Tänään ja eilen käynyt lenkillä esikoisen kanssa, joka ajoi matkan pyörällänsä. Järkyttävä paine alapäässä ja vauva möyrii minkä kerkee sekä painaa virtsarakkoa. Eilen tuli kovia vihlaisuja kävellessä, että piti pysähtyä huilimaan. En muista, että esikoista odottaessa olisi ollut tällaisia tuntemuksia.
Onneksi ensi viikolla on käynti äpolilla, niin saa tietoa tämän hetken tilanteesta.
 
Mulla sama juttu, aikasemmissa raskauksissa on alaselkä ollu se mikä on kipuillut eniten. Nyt vihloo jatkuvasti alapäätä kävellessä ja pelkkä seisominenkin on vaikeeta kun jalkoja alkaa särkeä. Ens viikolla synnytystapa-arvio jospa sais sektio ajanki sit jo tietää.
 
Mulla on synnytystapa-arvio torstaina. Onneks jo sillon. Jotenkin tänään entistä enemmän tuntuu toi vauvan pää painavan tonne lonkkaan.. Eikä se tunnu yhtään kivalta. Jotenkin myös nyt viime yönä tuli semmonen olo että ihme jos päästään viikonlopun yli mut en halua että poju nyt vielä syntyis! On tää hankalaa :D
 
Mulla taas puutuu pitkään kävellessä ja seistessä oikea jalka.... Luulen et jotain tekemistä alaonttolaskimon kanssa... Jotenkin oikealla kyljellä makuu hirvittää vaikka se tuntuu parhaimmalta asennolta.
 
Mä niin toivon, et tää päättäis tul muutaman viikon pääst ulos. Voiko käynnistystä toivoa? :D Pikkusen pää tuntuu olevan niin alhaalla, et aiheuttaa mulle ummetusta ja ilmavaivoja :/
Ja anoppi selitti eilen mun miehelle, ku tää kertoi pään olevan alhaalla, et kohta pikkunen syntyy. Hmm.. Tää on ollut pää alhaalla jo yli kuukauden, eikä vieläkään merkkejä siitä, et haluais tulla ulos :D
 
Hyvää marraskuuta kaikille! Pian syntyy ekat joulukuiset jo! :wideyed:

Täällä taas ollut enemmän liitoskipuja, varmaan vauveli on alempana taas. Ja oma pää alkaa selvästi valmistautua synnytykseen, kun näin jo unen, jossa vauva työnsi kädet mahan läpi ja syntyi sieltä :grin Näin tällaisia unia esikoisenkin kanssa, en tiedä miksi aina synnytään jostain ihan muualta!
 
Huh, tosiaan marraskuu saapui.. Mä oon ollu äippälomalla jo muutaman päivän ja vieläkin odottelen sitä kuuluisaa pesänrakennnusviettiä :D Paljon olisi kotona tehtävää ja nyt olisi vielä päivisin aikaa, kun esikoinen on hoidossa. Kummasti sitä kuitenkin aina keksii kaikkea muuta, heh. Voi kun mulla olis yhtä paljon aikaansaavuutta kuin monilla teistä, jotka siellä puuhaatte päivittäin vaikka mitä!

Vähänkö hienoa muuten, että ollaan selvitty marraskuuhun ilman ennenaikaisia syntymiä! Peukut pystyssä, että kaikki pienet malttaisivat vielä täysiaikaisiksi noissa yksiöissään pysyä ja sitten oman (ja äitien) fiiliksen mukaan tänne maailmaan tupsahtaa :Heartred
 
Mietin tossa kun kannoin varmaan kolmannen sadan cheerios muropaketin kotiin, että onko teillä muilla ollut jotain himoa mikä olis pitänyt pintansa koko raskauden? Mulla juurikin noi cheeriokset ja jogurtit ja viilit on toinen mitä on pakko olla saatavilla. Maitotuotteet vissiin se mitä himoitsen, murotkin kelluvat maidossa :)
 
Täällä kans alapäähän/vatsalle tullu paineen tunne voimakkaampana muutaman päivän aikana ja kävellessä vihloo. Tulee sellasia paineaaltoja lonkkiin välillä. Eilen myös ekaa kertaa parin tunnin aikana useempi kivuton supistus. Ei kyllä haittaa vaikka pikku tyyppi päättäs syntyä jo marraskuun loppupuolella :)
 
Takaisin
Top