MARRASKUU keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Caarina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistaakseni siis jossain vaiheessa oli tullu ohjeistus ihan vuokranantajalta tms.. En kyllä oo varma että oliko tosiaan se 21 astetta mut sitä korkeampi on kyllä turhan lämmintä :D

Ihan järkky väsy! Oon viikon ajan nyt leikkiny kuuden lapsen äitiä. Isot sympatiat kaikille kelle tää on joka päivästä! Kunnon esiteinejä+ kiukuttelevia lapsukaisia mille ei mikään kelpaa + kakkapyllytaaperot. Illalla päästään kotiin ja viikon urakka ohi, huh! Ai että nautin sit siitä hiljaisuudesta ko mennään kotiin! Vaan yks taapero ja yks pikkutyttö kenen kans häärätä..:joyful: niin ja tietenki mies:happy: onneks onki auttavainen mies!

Meillä taitaa lämpötila talvella pyöriä siinä 17-22 asteen välissä. Riippuu aivan kelistä ja siitä, kuinka paljon jaksaa kantaa puita tupaan. Koko alakerta lämpiää siis varaavan takan ja puuhellan avulla. Ainoastaan eteisessä ja pesutiloissa on lattialämmitys.
Pääasiassa lämpö on siinä 20 kieppeillä, mutta joutuu vauva pienestä pitäen tottumaan välillä kylmempäänkin.

Meillä on aina kuuma, vaikka patterit olisi käännetty pois päältä. Esikoinen on muutenkin ollut hikoilevaa sorttia, eli kotona on aina kevyesti päällä. Jos on kuitenkin viileä ja vauvaa pitää lattialla, kannattaa laittaa lämpimästi päälle ja kunnon peitto matoksi. :)

Meillä pääasiallinen lämmitysmuoto on ilmanlämpöpumppu. Se lämmittää hyvin olohuone keittiö eteinen akselilla. Makuuhuoneissa on usein ovet kiinni ja ne kylmenee nopeasti. Tänään varmaan saa laittaa patterit (sähkö) niihin päälle huomasimpa vaan että lapset oli tullut yöllä olohuoneeseen nukkumaan :P pumppu ollut yön kiinni ja näyttäs sisämittari olevan 18 astetta. Tuo lämmittää 22 pyynnillä talon 23 asteiseksi. Olohuoneessa on kertalämmitteinen pelttitakka mutta se lämmittää nii kuumaksi ettei olla käytetty. Se vapauttaa kuitenkin kerralla sen 30 astetta...

Apua tätä väsymystä, onkohan tää jokin takautuva työuupumus? Toinen äityslomapäivä ja voisin vaan nukkua. Eilen nukuin kahdet päikkärit ja yllättävän hyvät yöunetkin. Tänään olen käynyt lähikaupassa ja syönyt aamupalan ja nyt niin sippi että pitää varmaan nukkua vähän.

Apua tätä väsymystä, onkohan tää jokin takautuva työuupumus? Toinen äityslomapäivä ja voisin vaan nukkua. Eilen nukuin kahdet päikkärit ja yllättävän hyvät yöunetkin. Tänään olen käynyt lähikaupassa ja syönyt aamupalan ja nyt niin sippi että pitää varmaan nukkua vähän.
Mulla meni kans ekat pari päivää ihan horroksessa. Sit alkoi helpottaa. Ehkä tuo pääkoppa totesi, että vaatii totaalinollauksen ennen kuin voi keskittyä oikeasti olemaan äippälomalla :D

Mä taas jaksoin ekat pari päivää painaa ihan hulluna, mut nyt ei enää kiinnosta mikään. Pitäis pikkusen vaateetkin pestä, mut eka pitää siivota puhtaille vaatteille tilaa. Ja ensisänky hakee vanhemmilta.

Meillä ultrataan vielä synnytystapa-arviossa. Eka kokeillaan päältä, sit kuunnellaan, ultrataan ja lopuks käsikopelolla. Mies tulee siihen aluks, et näkee pikkusen ja lähtee töihin ennen ku multa lähtee housut :D Uskaltaiskohan sitä vielä kysyy sukupuolta. Lääkäri on kyl tosi nihkee kertoo (ku ei voinut rt-ultrassa olla ihan 100% varma), mut jos nyt näkyis selvästi. Mies tuntuu sekoavan, ku ei tiiä, kumpaa odottaa :D :D :D

meidän krs-talo asunnossa päivittäin 25-26 astetta.. voitte kuvitella, että järki meni kesällä, kun lämpötila ponnahti yli 30.. ja kun leivon, niin se on sellaiset 27-29 astetta..
makuuhuoneet hieman viileämpiä.

Meillä jää kaikki isommat ja rasittavimmat hommat nyt miehelle kokonaan :( sen verran raskasta toi imurointi että tulee supistuksia ja lääkäri käski ottaa rauhallisesti.. En halua riskeerata että poju oikeasti syntyy liian ajoissa ku on vielä niin pieni! :(

mä tein aamupäivästä torttuja, nyt on lavuaarit pesty ja jos kaupassa käydään illemmalla, niin yrittää muistaa wc-pesuainetta.. Kakkupohjan teen illalla ja nyt ajattelin ruveta yrittää tehdä marenkeja.. Huomenna täyttää täytekakku ja tehdä mariannejuustokakku. Nyt ei pahemmin tuu leivottua synttäreille..
- Täytekakku
- Pipareita
- Torttuja
- Mariannejuustokakku
- Marenkeja (jos onnistuvat)
- Sipsejä.

Sit huomenna pitäis siivotakin ja käydä haudoilla o_O. Anoppi tulossa tänä iltana, jee..

Mä taas siivosin koko torpan ja patistin ipanat omien huoneidensa kimppuun. Kyl alkaa olla jo raskasta siivous. Käytiin viel lasten kans kaupassa... Nyt oon ihan univalmis taas...

Mä Oon ollut ihan liian aktiivinen viime päivinä! Oon siivonnut, laittanut lastenhuonetta, siirtänyt yhden hyllyn huoneesta toiseen, kantanut kotiin hoitopöydän, käynyt esikoisen kanssa pulkkailemassa... Kiitettävät liitoskivut on nyt ja supistelee ihan pikkusen kipeästi, vihlaisuja ja lonkkakipua :bored: Huomenna pitäisi ajaa autolla yhteensä 5h. Kivahan se ois jos mies auttaisi!

Väsymystä täälläkin suunnalla... Oltiin su-ma pikku risteilyllä esikoisen ja miehen ja miehen äidin kanssa. Lapsi viihtyi tosissaan, mutta tää mamma on vieläkin ihan puhki. Sanoinkin, kun kotiuduttiin, että en kyllä enää lähde mihinkään ennen kun vauva on syntynyt. En saanut nukuttua siellä laivan laverilla ja ihan töttöröö meni loppureissu ja näköjään loppuviikkokin. Päiväunia vois nukkua monet, mutta ei tuo taapero oikein salli. :hilarious:

Täälläkin väsymystä huomattavissa lisääntyvissä määrin. Toki heräsin tänään tosi aikaisin ja olen jo yhdet tunnin päikkärit ottanut, mutta olen nyt aivan valmis toisille päikkäreille :eek: tietysti asiaan vaikuttaa myös nykyiset erittäin katkonaiset yöt kun pitää käydä vessassa vaikka kuinka monta kertaa.

Meinasin ruveta tiskaamaan, mutta pakko oli käydä sohvalle lepäämään kun maha painoi niin paljon. Hirvee kiristys navan ympärillä, taitaa maha laskeutua nyt kunnolla. Rintoihinkin oli tullut pienet arvet. Yyyh :-\

Takaisin