Marraskuisten mietteet

Mä tuun varovaisesti tänne kurkkimaan, sain aamulla digiin raskaana 1-2vk ja oviksesta laskettaessa viikkoja ois nyt 3+4. Jännittää ihan kauheesti että pysyyhän menkat poissa :nailbiting: Mulla oli kkm marraskuussa ja sen jälkeen odoteltu tärppiä.
 
Taidan minäkin nyt tänne siirtyä kun vahvaakin vahvempi plussa tuli testiin tänään ja laskurin mukaan olisi 4+0 nyt menossa :)
 
onko muilla unettomuutta? tai et yöllä herää ja ei millään saa enää unta? mulla ollu nyt jo jonkin aikaa, et saan illal hyvin unta mut sit herään 2-3 aikaa ja valvon ainaki 2 tuntii ennenku uni tulee.. tosi raastavaa, varsinki ku ei sit jaksa yhtää herätä ku kello soi töihin :arghh: tätä ei kyllä ihan joka yö ole mut nyt taas parina yönä peräkkäin ollu

mulla vähän sama fiilis, ei tosin vielä noin pahassa mittakaavassa. Esikoisen alkuraskaudessa nukuin paljon vähemmän ku normaalisti, mutta olin silti ihan pirteä. Kummallisia nää hormonit...
 
Mä tuun varovaisesti tänne kurkkimaan, sain aamulla digiin raskaana 1-2vk ja oviksesta laskettaessa viikkoja ois nyt 3+4. Jännittää ihan kauheesti että pysyyhän menkat poissa :nailbiting: Mulla oli kkm marraskuussa ja sen jälkeen odoteltu tärppiä.

Tarrasukkia, tarrasukkia! :smiley-angelic001
 
Ihanaa, nyt alan vähän rauhoittua, pystyy taas keksittymään. Koko ajan kyllä mokaa ja sählää jotain pientä, aivosumu vaivaa.
 
Mä oon normisti superhyvä nukkumaan, mut nyt oon heräilly aina klo 6 aikaan tai jo aiemmin, se on kai normaalia alkuraskaudessa, et unen ylläpito vaikeutuu :sorry:
 
Onko moni varannut aikaa alkuraskauden ultraan? Mä jo katselin kalenteria että koska tulis 7+0 täyteen, aion sille päivää varata jos todella näyttää että vauva tulossa :oops: Aattelin kyllä kysellä vielä neuvolasta, että eikö lääkäri vois ultrata ekalla neuvolakäynnillä sen kkm tähden ja kun asia stressaa mua jo valmiiks. Mutta oon jo varautunut että yksityisellä saa käydä. Haluaisin saada ultran vielä 7+0 - niskaturvotusultran väliin, mutta kahdesti ei raaski maksaa yksityiselle :hilarious: Käytiin siis edellisessä raskaudessa joskus 7+0 ultrassa ja heti sen jälkeen kehitys loppunut. Niin jotenkin kauhee huoli, että entä jos niin käy taas, ajoittaa varhaisultran miten tahansa.
 
Tämä toisen pienen odottaja liittyy keskusteluun :) Esikoinen 1v 1kk. Plussasin keskiviikkona 4+1 kun runsaiden menkkojen sijaan tuli onneton ruskea liruvuoto. Jännä miten jo ennen testiä tunsin että oon raskaana :D la olisi 10.11.2021.
Esikoisesta jäi vaan menkat kokonaan tulematta.. toistaiseksi oireeton olen. Oon kyllä nukkunu huonosti ja heräilly paljon mutta en oo kyllä sitten esikoisen raskausajan osannu täysiä öitä nukkua :'D
Neuvolan ensikäynti varattuna 8.4. Mitenhän sitä malttaa odottaa eikä silloinkaan vielä mitenkään raskautta todenneta
 
Onko moni varannut aikaa alkuraskauden ultraan? Mä jo katselin kalenteria että koska tulis 7+0 täyteen, aion sille päivää varata jos todella näyttää että vauva tulossa :oops: Aattelin kyllä kysellä vielä neuvolasta, että eikö lääkäri vois ultrata ekalla neuvolakäynnillä sen kkm tähden ja kun asia stressaa mua jo valmiiks. Mutta oon jo varautunut että yksityisellä saa käydä. Haluaisin saada ultran vielä 7+0 - niskaturvotusultran väliin, mutta kahdesti ei raaski maksaa yksityiselle :hilarious: Käytiin siis edellisessä raskaudessa joskus 7+0 ultrassa ja heti sen jälkeen kehitys loppunut. Niin jotenkin kauhee huoli, että entä jos niin käy taas, ajoittaa varhaisultran miten tahansa.

Mulla on samanlainen kkm-kokemus. Kävin varhaisultrassa rv 7+2 ja kehitys oli pysähtynyt pian sen jälkeen. Nyt menen ultraan rv 7+5 ja haluaisin mennä ehkä rv 9 uudelleen. En jaksa odottaa nt-ultraan, kun ajatus kuolleen sikiön kantamisesta viikkotolkulla toistamiseen tuntuu niin inhottavalta.
 
Mulla on samanlainen kkm-kokemus. Kävin varhaisultrassa rv 7+2 ja kehitys oli pysähtynyt pian sen jälkeen. Nyt menen ultraan rv 7+5 ja haluaisin mennä ehkä rv 9 uudelleen. En jaksa odottaa nt-ultraan, kun ajatus kuolleen sikiön kantamisesta viikkotolkulla toistamiseen tuntuu niin inhottavalta.
No nimenomaan musta tuntuisi tuohon tahtiin ne varhaisultrat erinomaisilta! Jos keskenmeno sattuu tulemaan tälläkin kertaa, niin en kyllä missään määrin haluaisi että selviää taas että olen monta viikkoa kantanut kuollutta vauvaa, tuntui ihan kauheelta se tieto silloin :sorry: Edellisraskaudessa mulla oli kyllä se etiäinen että kaikki ei oo kunnossa, mutta voin kuvitella miten vainoharhaiseksi tulee kaikkea kohtaan nyt tässä raskaudessa.
 
Onko moni varannut aikaa alkuraskauden ultraan? Mä jo katselin kalenteria että koska tulis 7+0 täyteen, aion sille päivää varata jos todella näyttää että vauva tulossa :oops: Aattelin kyllä kysellä vielä neuvolasta, että eikö lääkäri vois ultrata ekalla neuvolakäynnillä sen kkm tähden ja kun asia stressaa mua jo valmiiks. Mutta oon jo varautunut että yksityisellä saa käydä. Haluaisin saada ultran vielä 7+0 - niskaturvotusultran väliin, mutta kahdesti ei raaski maksaa yksityiselle :hilarious: Käytiin siis edellisessä raskaudessa joskus 7+0 ultrassa ja heti sen jälkeen kehitys loppunut. Niin jotenkin kauhee huoli, että entä jos niin käy taas, ajoittaa varhaisultran miten tahansa.

mie varasin varhaisultraan ajan 6+5. toivottavasti sielä jotain sitten näkyy. oli pakko siis varata, kun toukokuinen km kummittelee mielessä :sad001
 
Viime raskaudessa käytiin Helsingissä vai Vantaalla ultrassa paikassa kaunis odotus. Sai samalla sukuloitua siellä päin. Nyt ei koronan takia viitti varmaan ihan niin lähteä, mutta katsoin, että lähempänä Tampereella olisi tällainen paikka ja aattelin että varaisin tällä kertaa ajan sinne. Joskus käytiin Terveystalolla, mutta se maksoi yllärinä yli 200€ :hilarious:
 
hei mie tässä olen nyt pari päivää pohtinut sellasta, että kun mulla olisi viikon päästä kaverin kanssa saunailta ja viiniä olisi pitänyt ottaa MUTTA tässä kohtaan ei voi ottaa, enkä halua hälle vielä kertoa raskaudesta.. et mitähän sitä keksisi pieneksi valkoiseksi valheeksi? :bored::arghh: saunailta siis on sovittu jo aikoja sitten, enkä nyt viittis peruakkaan, kun viikko sit en juonu hänen synttäreillä, vaan miehen lapsi oli hyvä syy siihen etten halua juoda, kun se oli meillä sillon. toisaalta tuntuu ikävältä valehdella mutta niin :sorry: veikkaan ettei kaveri 'hyväksy' syyksi ettei tee mieli juoda..
 
Viime raskaudessa käytiin Helsingissä vai Vantaalla ultrassa paikassa kaunis odotus. Sai samalla sukuloitua siellä päin. Nyt ei koronan takia viitti varmaan ihan niin lähteä, mutta katsoin, että lähempänä Tampereella olisi tällainen paikka ja aattelin että varaisin tällä kertaa ajan sinne. Joskus käytiin Terveystalolla, mutta se maksoi yllärinä yli 200€ :hilarious:

oho maksaaks terveystalolla noin paljon?? mie varasin sinne ajan.. niiden sivuilta yritin kyllä hintoi tutkia mutta huonosti näköjään tutkin tai sit siel ei vaa ollu tietoi kunnol.. oletin et maksais 80-100€
 
oho maksaaks terveystalolla noin paljon?? mie varasin sinne ajan.. niiden sivuilta yritin kyllä hintoi tutkia mutta huonosti näköjään tutkin tai sit siel ei vaa ollu tietoi kunnol.. oletin et maksais 80-100€
No mäki luulin että maksais jotain 100€ ja olin pudota prseelleni kun kassalla sanottiin reilu 200€ hinnaksi :hilarious: Lääkärinpalkkio ultrasta oli jotai reilu 100€ ja sitten käyntimaksu toiset samanlaiset. Mä olin hinnastoa tutkinut sillon vaikka miten paljon mutta en ollu sit käsittäny ennen kassaa että siihen tulee molemmat :hilarious:

Edit. Ja me olisi silloin päästy muuten varhaisultraan kunnalliselle verenvuodon takia parin päivän kuluttua, mutta hätähousu meni asap terveystalolle :hilarious:
 
No mäki luulin että maksais jotain 100€ ja olin pudota prseelleni kun kassalla sanottiin reilu 200€ hinnaksi :hilarious: Lääkärinpalkkio ultrasta oli jotai reilu 100€ ja sitten käyntimaksu toiset samanlaiset. Mä olin hinnastoa tutkinut sillon vaikka miten paljon mutta en ollu sit käsittäny ennen kassaa että siihen tulee molemmat :hilarious:

Edit. Ja me olisi silloin päästy muuten varhaisultraan kunnalliselle verenvuodon takia parin päivän kuluttua, mutta hätähousu meni asap terveystalolle :hilarious:

voi kökkö.. ihme kiskurihinnat :grin:shifty: no mutta me mennää silti, ihan mun mielenrauhan takia :nailbiting:
 
hei mie tässä olen nyt pari päivää pohtinut sellasta, että kun mulla olisi viikon päästä kaverin kanssa saunailta ja viiniä olisi pitänyt ottaa MUTTA tässä kohtaan ei voi ottaa, enkä halua hälle vielä kertoa raskaudesta.. et mitähän sitä keksisi pieneksi valkoiseksi valheeksi? :bored::arghh: saunailta siis on sovittu jo aikoja sitten, enkä nyt viittis peruakkaan, kun viikko sit en juonu hänen synttäreillä, vaan miehen lapsi oli hyvä syy siihen etten halua juoda, kun se oli meillä sillon. toisaalta tuntuu ikävältä valehdella mutta niin :sorry: veikkaan ettei kaveri 'hyväksy' syyksi ettei tee mieli juoda..

Osta pari kierrekorkillista siideripulloa ja juota sisältö vaikka miehelle ja täytä sitten pullot limulla :) Ystävä tuskin tajuaa mitään. Voit sitten myöhemmin kertoa pikku juksauksesta, kun kerrot raskaudesta :) Yksi kaveri teki kerran niin eikä kukaan tajunnut mitään.
 
Mulla on samanlainen kkm-kokemus. Kävin varhaisultrassa rv 7+2 ja kehitys oli pysähtynyt pian sen jälkeen. Nyt menen ultraan rv 7+5 ja haluaisin mennä ehkä rv 9 uudelleen. En jaksa odottaa nt-ultraan, kun ajatus kuolleen sikiön kantamisesta viikkotolkulla toistamiseen tuntuu niin inhottavalta.

Meillä sama. Me käytiin 8+5 ekassa raskaudessa ja rv11 loppui oireet, jolloin aloin epäillä ettei kaikki ole hyvin. Pääsin julkisella ultraan ja siellä todettiin kkm, kehitys oli loppunut 8+6 eli päivä ar-ultran jälkeen. :sad001 Viime raskaudessa menin 9+0 ar-ultraan just sen takia että toi "kkm-etappi" olisi takana. Siinä raskaudessa kaikki meni lopulta hyvin.

Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin :Heartred
 
Takaisin
Top