Marraskuisten mietteet

Kiitos :)

Ehkäpä voisin apteekista kipasta hakemassa :rolleyes:. Syöttekö te jotain vitamiineja tai muita valmisteita kun nyt plussat kehissä? Mä tässä hoksasin että pitäis varmaan käydä hakemassa joku mammavitsku purkki, ihan normi Multitabseja syönyt tähän mennessä. Nyt jätin ne pois kun niissähän tuota A-vitamiinia. Maitohappobakteereja syön epäsäännöllisen säännöllisesti.

Mä olen syönyt yli 3v mini sun mamaa ja loppuvuodesta aloitin vielä folaattilisän (yht. siis tulee 800ug) ja d-vitamiinin (50ug).

Pahimman pahoinvoinnin aikana (rv10-16) vaihdoin merkkiä, koska en saanut noita minisun mama -tabletteja alas, mut koska ne on niin edullisia niin vaihdoin takaisin kun pahoinvointi helpotti.

Mä söin joku reilu 1,5 vuotta tunnollisesti foolihappoa koska "varmaan ihan kohta oon raskaana" :grin viime syksynä olin että olkoot enkä enää ostanut. Söin pari kuukautta tuossa tavallisia multitabs. Nyt plussasta heti syönyt foolihappoa taas. Ostin myös raskaus ja imetys vitamiinir mutta söin vaan viikon kun tuntui ettei ne ehkä sovi jotenkin. Lisäksi mulla hemoglobiini yli 140 aina niin noihin lisätty rauta tuntui turhalta. D-vitamiinia söin varmaan vuoden aika isolla annoksella ja viime kevään verikokeessa oli tosi hyvällä tasolla. Jätin sen nyt syksystä hetkeksi mutta voisi ehkä aloittaa taas pienemmällä annoksella.

Kävin ultrassa. Sieltä löytyi syke ja vauva rv 7+3!! Gyne huomasi, että kyseessä on ollut kaksoisraskaus. Toisessa pussissa ei ollut elämää. Tämän arveltiin olevan syynä verenvuodolle aiemmin. Toinen oli vuotanut pois ennen kuin oli lähteny kehittymäänkään.

Olen onnellinen tästä yhdestä pienestä sykkeestä. Nyt pahoinvointia on helpompi sietää. :dummy::love7

Kävin ultrassa. Sieltä löytyi syke ja vauva rv 7+3!! Gyne huomasi, että kyseessä on ollut kaksoisraskaus. Toisessa pussissa ei ollut elämää. Tämän arveltiin olevan syynä verenvuodolle aiemmin. Toinen oli vuotanut pois ennen kuin oli lähteny kehittymäänkään.

Olen onnellinen tästä yhdestä pienestä sykkeestä. Nyt pahoinvointia on helpompi sietää. :dummy::love7

Ihania uutisia :happy093

Mulla todettiin ultrassa tänään keskeytyny keskenmeno, ylihuomenna tyhjennykseen. Eli vetäydyn tästä takavasemmalle, tsemppiä ja onnea teille muille <3

Varovaisen luottavaisesti liityn tänne keskustelemaan. Tänään mulla dpo 11 ja plussasin eilen. Kuukautisten alusta laskettuna nyt on rv 4+0, ovulaatiosta laskettuna muutama päivä vähemmän.
Raskausoireina on kipeytyvät tissit ja kohdussa ja alavatsalla pistelevää kipua. Meillä odotetaan nyt pikkusisarusta esikoiselle joka on syntynyt 5/18. Tämä raskaus sai alkunsa yhtä helposti kuin esikoisenkin odotus aikanaan. Jätin pillerit pois tammikuussa ja ekasta kierrosta tärppäs missä yhdyntöjä oli ovulaation aikaan eli virallisesti yk 2:sta tärppäs.
Vielä hyvin epävarmaa jatkuuko raskaus vai onko tuulimuna/kemiallinen tms mutta eipä se auta pelossakaan elää :)
Saa nähdä kuinka paljon jaksan tänne kirjoitella mutta koitan olla aktiivinen:angelic:
Varhaisultrassa kiinnostaisi käydä mutta saas nähdä. Meillä yksityinen neuvola paikkakunnalla missä ultraus 70e.

Moikka, meillä ei oo ollu ehkäisyä käytössä toisen lapsen synnyttyä 8/19. Hän sai alkunsa toisesta inseminaatiosta, nyt mulla oli 6 päivän kestävät menkat (loppui 16.3 ja olivat ihan normaalit). Menkkoja ennen tein raskaustestin kun oli supistusmaista kipua 3 päivää ennen menkkojen alkua. Testi oli negatiivinen. Nyt lauantai illalla oli seksiä, jonka jälkeen alkoi supistusmainen jomotus vasemmalla puolella alavatsaa, la-su yönä en juuri nukkunut tämän jomotuksen takia. Nousin vessaan klo 4 jälkeen, paperiin jäi verta pyyhkiessä. Laitoin sitten pikkuhousunsuojan mutta sinne asti ei ole valunut.
Tein sunnuntaina, herättyäni sitten myöhemmin aamulla klo 9 jälkeen kaksi ovulaatiotestiä kun ei ollut raskaustestiä, heti näyttivät positiivista. Äkkiä lähimpään kauppaan ja kotiin raskaustestin kanssa, samaan pissaan kastoin testin ja se näytti positiivista. Epäilen itse kohdunulkoista raskautta, tai sitten ollut kaksosraskaus ja toinen mennyt kesken, soitin Naistenklinikalle ja en päässyt eilen näytille vaan ajan sain tiistaille poliklinikalle. Epäili Kätilö, että olisi alkava keskenmeno. Mulla oli eilisen iltapäivään asti kokoajan pientä jomotusta, ja paineen tunnetta alavatsalla.
Tiistaina sitten ollaan vähän viisaampia..

Mulla olis nyt ilmeisesti rv5+4 jos oikeassa paikassa alkio hengailee.

Muokattu viimeksi:
Mulla on alkaneet taas nousemaan pelot esiin tässäkin raskaudessa. Edellisessä raskaudessa menetyksen pelko oli suuri, välillä jopa lamaannuttava. Nyt pelot nousevat välillä pintaan. Kaikki mahdollinen mikä voi mennä pieleen. Odotus on pitkä. Nyt ajattelen voisinko olla todella niin onnekas, että saisin tämänkin lapsen elävän ja terveenä maailmaan. :scared001:Heartred

Mulla on alkaneet taas nousemaan pelot esiin tässäkin raskaudessa. Edellisessä raskaudessa menetyksen pelko oli suuri, välillä jopa lamaannuttava. Nyt pelot nousevat välillä pintaan. Kaikki mahdollinen mikä voi mennä pieleen. Odotus on pitkä. Nyt ajattelen voisinko olla todella niin onnekas, että saisin tämänkin lapsen elävän ja terveenä maailmaan. :scared001:Heartred

Samoja fiiliksiä täällä kans.. jatkuvasti sitä pelkää, vaikka kuinka yrittää itselle toitottaa että turhaa stressata kun asialle en voi mitään :rolleyes:

Muiks. Täällä menossa 7+3 ja ke on ultra (taas) kun kohtu kasvaa kauheeta kyytiä, se tuntuu jo kovana pallona selällään maatessa. Muissa raskauksissa on vasta myöhemmin tuntunut, ehkä noin 10 viikolla. Eli katsotaan ettei jemmassa ole missään toista papua!

Rinnat ihan jäätävän turvonneet!!

Tänään ollut ihmeen oireeton päivä sen suhteen ettei alavatsalla tunnu juuri mitään. Ei pistelyä, repäisyjä ei mitään. Ihan hullua miten jomotukset yms alkaa huolettamaan mutta oireettomuus huolettaa myös. Noh testin viiva vahvistuu ja cb digi näytti aamulla raskaana 1-2 niin jospa masussa ois kaikki hyvin. Muita oireita on lievä palelu välillä, röyhtäyttää koko ajan ilman mitään syytä (tätä oli myös edellisessä raskaudessa) ja rinnat aristaa. Ja kuukautisia ei kuulu. Tänään 4+3 ja dpo 14 :)

Mä otin huomiselle mielenterveys-ultran:angelic:haluan saada varmistusta onko kaikki ok kun oireet vähentyneet ja senkin onko toiseen tyhjään raskauspussiin lähteny kehittymään alkiota. Tyhjältä näytti lääkärin mielestä mutta haluan varmaan tietoa:wacky:

Mä otin huomiselle mielenterveys-ultran:angelic:haluan saada varmistusta onko kaikki ok kun oireet vähentyneet ja senkin onko toiseen tyhjään raskauspussiin lähteny kehittymään alkiota. Tyhjältä näytti lääkärin mielestä mutta haluan varmaan tietoa:wacky:

Mietin myös mielenterveys-ultraa vielä ennen nt-ultraa. Kuvaava termi muuten :wacky: Sulla on kyllä jännittävä tilanne, kun pusseja nähty kaksi! Tule sitten heti kertomaan mitä näkyi :)

Tänään on 6+6 ja varhaisultrassa kävin viime viikolla 6+1 vatsakipujen vuoksi. Tiesin, että vatsakivut kuuluvat raskauteen, mutta lapsettomuustaustan takia halusin käydä tsekkaamassa tilanteen. Ja sydän siellä sykki.
:love7

Toissapäivänä kävelyllä kuitenkin lorahti veret housuun, ja kotona huomasin isoja hyytymiä. Olin varma keskenmenosta. Kävin kuitenkin eilen uudelleen ultrassa ja alkio oli kasvanut, sydän sykki edelleen, mutta kohdussa oli hematooma joka oli aiheuttanut vuotoa. Eli kaikki hyvin tällä hetkellä :Heartred Nyt pitää vaan malttaa olla rauhallisesti, ettei hematooma lähtisi enempää vuotelemaan.

Täällä myös uusi odottaja! 5+3, ei oireita. Vahva plussa ekassa testissä, jonka jälkeen jostain syystä aloin tekemään niitä lisää ja enää ei ollutkaan niin vahvat viivat.. Digitesti näytti kuitenkin oikein 2-3 viikkoa mutta (vielä) en ole testannut nouseeko viikot vai ei. Taustalla keskeytynyt keskenmeno ennen esikoisen syntymää joten huolettaa oireettomuus.

Hei, kävin eilen naistenklinikalla polilla.

Tässä tekstiä eiliseltä käynniltä.
Kohdussa ei raskauspussia näkyvissä. Oikea munasarja 2,74x1,50cm. Vasen munasarja 2,66cmx1,34cm. Vasemman munasarjan yläpuolella epäilyttävä 1,88cmx1.45cm kokoinen muutos, epäily kohdunulkoisesta raskaudesta.
Raskauden sijainti: epävarma

Otettiin hcg verikoe eilen ja sen tuloksen kävin jo kurkkimassa tänään aamulla omakannasta, siitä tuloksesta vielä tänään soitettiin iltapäivästä.
Verestä löytyi raskaushormoonia niukasti 94.5 IU/l.

Määrättiin huomiselle uusinta labra hcg arvoa varten, jos se on nousussa niin uusinta ultra viikon päähän.

Muokattu viimeksi:
Tänään oli ultra taas ja yksi papunen siellä tosiaan on ja sydän sykki kovasti ja vastasi viikkoja. Ultrattiin alakautta mut taaksepäin kallistunut kohtu niin parempi näkymä saatiin vatsan päältä, jolloin näkyi tosi hyvin. Eli tänään 7+5 ja 1.37cm oli papunen:Heartred

Takaisin