Minel Minulla kammottava pahoinvointi ja olen sh. No eihän siitä mitään tullut, kun muutenkin oksenteli ja teki pahaa kaikki. Töissä jouduin vähän väliä istumaan, kun pyörrytti ja oksetti.. Ja kaikki hajut ja muut mukavat, ei mitenkään neutraali ympäristö.:D Niinpä neuvolalääkäri laittoi saikulle, kun painokin laskenut reippaasti viimeisen 2 vko aikana, vaikka normaalipainoinen olen. Diagnoosina vaikea määrittämätön raskausoksentelu.
Kotonakaan en pysty juuri muuta tekemään kuin makaamaan paikallaan ja mieluiten mahdollisimman hiljaisessa ympäristössä. Liikkeelle jos lähtee niin hetken päästä huono olo vaan lisääntyy.. Nyt oksentelun lisäksi on alkanut tyhjän yökkäily, joka on mun mielestäni jopa oksentamista kamalampaa. Neuvolasta käskettiin mennä päivystykseen nesteytykseen jos mikään ei pysy sisällä pyhien aikana.. Ruuan ja juoman terveellisyydellä ei ole pahoinvoinnin aikaan merkitystä, minun käskettiin syödä mitä tahansa alas saan, kunhan ei ole alkiolle vaarallista. Helpommin sanottu kuin tehty. Määräsivät vielä Stemetil-lääkettä pahoinvointiin, mutta en halua sitä mitenkään säännöllisesti käyttää, vaan silloin kun tietää että jossain pitää selvitä oksentamatta.
Mikä sitten mulla on pysynyt sisällä? No ei juuri mikään.. Mutta melko neutraaleiksi havaitut ruuat, jotka saattavat pysyä sisällä:
- Imeskeltävät salmiakit ja euca menthol-pastillit (fazerin mummukarkit sinisessä pussissa) auttoivat (välillä) siirtämään oksentamista töissä
- Kylmät hedelmät, erityisesti sitrukset ja omenat
- Jogurtti ja viili
- Mehujää
- Jäiset marjat
- Sitruunavesi jota täällä minulle suositeltiin tai jokin mehu, josta saa edes hieman energiaa
- Joskus maistuu hapankorppu
Tsemppiä kaikille muille, jotka jaatte kanssani tämän kamalan olotilan :)