Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sofia: Mulla on ollu kans välillä joitain "sähköiskun" tuntuisia tuolla alapäässä... Mitä lie onkaan...

Mulla ei vieläkään ole sen kummemin pahoinvointia ollut. Ehkä välillä jos nälkä pääsee yllättämään niin voi tulla etova olo mutta menee sitten ohi kun syö jotain.

Ei se ratsastus täräytä laukassa, se on omasta istunnasta kiinni tärähtääkö vai ei. Kun käyttää jalkalihaksia ja istuu kenttä istunnassa niin ei se laukka tärähdä. Tippuminen siinä on enempi riski kuin askellaji ;)

Mut voi lisätä tuonne listaan myös

Mysterious/36v./kolmas/22.11./Keski-Suomen keskussairaala

Täällä myös plussan tehnyt tuleva marras äiti :)) jihuu!! ^^ la 13.11  emoticon

listaan jos pääsisin myös :) eli mamulson/25v./viides/13.11/kätilöopisto

Moikka, liityn teihin marrasmasuihin mutta tosiaan tosi varovasti ollaanhan tässä vielä niin alussa testin tein eilen ja plussa viiva oli tosi selkeä ja näkyvä vaikka kuukautiset myöhässä vasta 5 päivää. Laskettu aika olisi 28 marraskuuta ja ensimmäinen olisi tulossa itse olen 25 vuotias ja mieheni 31 vuotias. Ollaan jo yritetty noin 8 kuukautta ja nyt tärppäs eli onnesta soikeana ollaan. Hankalaksi tässä kaiken tekee että asun ulkomailla ja jännittää vähän että miten täällä asiat toimivat!?!:( noh odotellaan ja katsellaan:)<3

Hei! Nyt taidan liittyä teidän muiden iloisten odottajien joukkoon, joskin hieman varovasti vielä.. :) nyt on siis menossa rv6, la on laskureiden mukaan 22.11.13, ekaa pienokaista odottelen ja olen 22v. eka neuvola olis 12.4.

kyllä osaa väsyttää ja turvottaa ihan älyttömästi ja jotkut hajut etoo ilkeesti, rinnat arat ja painavan tuntuset, vessassa saa ravata yhtenään, aina on nälkä , ärsyyntyy ja herkistyy tosi herkästi (voi mies parkaa). On tässä vieläkin vähän epätodellinen olo :)

Hei! Nyt taidan liittyä teidän muiden iloisten odottajien joukkoon, joskin hieman varovasti vielä.. :) nyt on siis menossa rv6, la on laskureiden mukaan 22.11.13, ekaa pienokaista odottelen ja olen 22v. eka neuvola olis 12.4.

kyllä osaa väsyttää ja turvottaa ihan älyttömästi ja jotkut hajut etoo ilkeesti, rinnat arat ja painavan tuntuset, vessassa saa ravata yhtenään, aina on nälkä , ärsyyntyy ja herkistyy tosi herkästi (voi mies parkaa). On tässä vieläkin vähän epätodellinen olo :)

vau onnea uusille,iso joukko meitä jo,ihanaa! <3

mulla eile nipisti kovaa vasemmalle mahaa mutta nukahin sitte ni loppu kai mutta mitä googlainin kaikki mahanipistelyt yms pitäs olla normaalia ku ei vuotoakaa oo mutta esikon odotuksesta kylllä vaa vähä muistaakseni nippaili ja nyt joka päivä tuntuu vatsalla jotai..hmm :/

mulla on pahaa olo vähä väliä,eile join gavisconia närästyksee ja oksennus lensi sen jälkee ja maha meni sekasi? oon kyllä ennenku sitä käyttäny...

eikai muuta pissa pitää viedä,meinasin kans eile mutta muistin kans että 4h piti olla rakossa? mä kävinaamuyöllä vessassa ni vien tänää ja herättii jo kuudelta etten tiiä mut jääkaapissa pein sitä pissaa?

mukavaa päivää kaikille,ihania aurinkoisia päiviä ollu! <3 me lähetää perhekahvilaan!

Täältä ilmoittautuu mukaan myös marrasvauvaa odottava :) Tein selkeän plussatestin 22.3 ja laskelmien mukaan nyt alkaisi rv6. LA olisi 28.11.
 Ekalla yrityskerralla tärppäsi eli odotettua paljon nopeammin, huh, jännää! Varauduttiin ainakin puolenvuoden yrittämiseen. 

Rinnat arat ja turvonneet, väsyttää hieman normaalia enemmän (tämä johtunee vähentyneestä kahvin juonnista) ja tunteet ovat pinnassa. Jännältä ja epätodelliselta tuntuu. 

Minut saa myös lisätä tuohin listaan. 

Lennonsmile/26v/ensimmäinen/mistä tuon synnytysairaalan tietää? Asun itähelsingissä. 

Tervetuloa taas uusille :)
Lemonsmile, oma synnäri selviää varmuudella sit neuvolassa. Muistan et Vantaalla asuessa sain valita et meenkö kättärille, jorviin vai naistenklinikalle ja valkkasin lähimmän eli sen kätilöopiston. Sullakin se taitaa lähin olla :)

Mä varasin tänään ajan uuteen ultraan. Jäi niin vaivaamaan se kun sykettä ei näkynyt ja pieni näytti pienemmältä kuin ois pitäny, et entä jos kasvu/kehitys olikin loppunu jo aiemmin.
np-ultra on varmaan vasta toukokuussa, niin en jaksa kyllä odotella ja elää epäluuloisena.
Käyn ens to yksityisessä neuvolassa, kun viikkoja menkoista lasketuna tasan 8, niin sit ainaki näkyy ero parin viikon takaiseen.
Ei ollu edes kamalan pahan hintanen, 75€ mistä saa kelakorvausta viel erikseen hakea.
Sittepähän tietää missä mennään.

Ultrassa käyty ja sieltä pieni löytyi. Ihana näky! <3 Sydän sykki vahvasti ja vastasi viikkoja 7+3 eli laskettu aika aikaistui hieman näillä näkymin. 

On niin onnellinen olo, hymy kasvoilla koko ajan. 

Mullakin on kipuja alavatsassa, tosin nyt niitä on harvemmin n. 3 kertaa päivässä, mutta nyt ne vetää ihan kippuraan vähäksi aikaa.

Olen myös ihmetellyt löysää mahaa? Herään nykyään joka aamu klo 5-6 kun maha on löysänä, sen jälkeen ei saakkaan sitten enää unta kun on ravannut vessassa. Mutta kai tämäkin on ohi menevää, voinen kärsiä mahdollisen pienen ihmeen vuoksi. :)

Mulla on ollu nyt parina aamuna tosi ällö olo. Väkisillä olen juonu kupin kahvia ja leipä palan syöny että sais sen huonon olon pois. On se sitten päivän mittaan olo kohentunu ja illalla jo maistuukin kummasti ruoka ;)

Mulla on kans ollu maha kuralla. Ei päivittäin mutta kuitenkin n.joka toinen päivä. Mistähän sekin johtuu?

Rinnat on tosi pinkeet ja nänniä aristaa. Ja maha on niin turvoksissa että vois luulla että olisin jo puolessa välissä raskautta ;) Ukkoaki naurattaa kun minä jo oon muka niin raskaana niin raskaana ;) En kehtaa enään sille ees voivotella näitä vaivojani...

Voi voi, mulla alkaa tänään yövuorot. Onneks ei oo ku kaks yötä mutta mitenkä sitä jaksaa piru vie valvoa ne, huoh...

Hyvää pääsiäistä kaikille :)

Mullakin on ollut maha löysällä jo pidempään. Nyt se on jo vähän helpottanut. Tänä aamuna on vatsa ollut tosi kipeä. Kiristää kuin olisi pienenpieniä mutta pitkäkestoisia supistuksia, kai se on vain venymistä.

Oon vähän ihmetellyt, kun rinnoissa ei tunnu mitään. Myöskään turvotus ei ole saapunut. Esikoista odottaessa vatsa turposi heti alkuun pömpölleen, vaikkei sitten mitenkään hirveän isoksi kasvanut koskaan.

Ihanan paljon odottajia täällä! No jospa minäkin listautuisin..
Korppi/31v/kolmas/7.11.13/tod.näk. Tyks
Tietääkö kukaan onko Turun seudulla suhteellisen halpaa varhais ultraa? Edellisessä kun kävin keskenmeno epäilyn takia niin sain pulittaa reilu 170€ mehiläiseen.
tänään 8+0 neuvola ens keskiviikkona, ehkä jaksankin odottaa ultraa sinne vko12, saa nähdä :D

Heips :)

Meitä on kyllä täällä todella paljon jo :D

Eilen kävin siellä TYKS:issä ja ultrattiin sitten myös. Kyllä oli niin valtavan helpottunut olo, kun siellä se pikkuinen ihmisen alku oli ja sydän läpätti niin kovasti <3 Kyyneleet vaan valui kun on vielä niin tuoreessa muistissa ne kaksi edellistä kertaa, jolloin todettiin keskenmeno. Kätilö ja lääkäri ja pari kandiakin jotka siinä olivat paikalla, olivat tosi iloisia mun puolesta ja onnittelivat :) Vatsakivuille ei löytynyt mitään gynegologista syytä, ja voi olla, että vanha keisarileikkausarpi se siellä vaan kiukuttelee...

Korppi, en tiedä kyllä oikein että missä olisi kovinkaan edullista, Medisonarissa saa heti sen kela-korvauksen pois hinnasta, ja muistaakseni se oli n. 120€ viime syksynä, eli on se sit ainakin edullisempi kuin siellä mehiläisessä.

Aurinkoista päivää kaikille masuasukkeineen :)

Heippa teille kaikille. :)

Täältä liittyisi kanssa uusi tulokas marrasvauvaa odottava mukaan. :)
Tällä hetkellä olen rv6+1 ja laskettu aika olisi 20.11.13.
Ensimmäistä odottelen ja ihan innoissaan ollaan mieheni kanssa tästä.

Rinnat ovat aika arat, vessassa saa juosta aika tiuhaa tahtia, nukkumaan voisin mennä joka ilta jo 8-9 aikaa sillon tulee suurin väsymys. Hirveesti luen netistä kaikkee ja koko ajan tulee uusia asioita ja jännittää kyllä tosi paljon.

Onko teillä muilla ollut mitään mielitekoja ollenkaa viellä?
Mä oon alkanut juomaan aik paljon noita maustettuja kivennäisvesiä ja ruokakaupassa kun käy niin tekee mieli koko ajan maistella kaikkia uusia juttuja. :)

Minut saaa kanssa lisätä tuohon listaan:

-JONSKU-/23v/ensimmäinen/HUS-Hyvinkään sairaala

JONSKU: mulla oli bonaquan omenavishy hetken aikaa :D + pekonia siihen kaveriksi. Nty ne on lähtenyt pois ja saa miettii mitä saa syötyy

No hyvä etten ole ainoa jolla on jotain ihmeellisiä mielitekoja. :D
Onko raskausaikana jotain sellasia ruokia jne mitä ei sais oikeesti syödä ollenkaa? tai jotain muita asioita?
Itsellä juuri eka raskaus kaikki on niin uutta niin olisi kiva jos voitaisiin kaikki jakaa kaikkia tietoja toisellemme. :)

Korppi. Minulle on suositeltu Varsinais-Suomen lääkäripalvelua (Kaarinassa). Siellä varhaisultran omavastuu on 90e. Turun Gynekologikeskuksessa maksoin siitä 120 euroa.

Takaisin