Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmm.. en ole kyllä painosta jaksanut stressata, olen koko ikäni taistellut painoni kanssa, se on sahannut vuosien varrella isossa mittakaavassa, aikuisiällä 48-110kg:n välillä, nyt painoa oli n. 82kg ennen plussaa, sen jälkeen en ole vaa'alla käynytkään... mitään nivel- tms. vaivoja ei sentään ole. Kai tämä tästä menee kun ei päästä ihan tolkuttomaksi tuota syömistä. Laihdutin kiloklubilla 30kg vuonna 2007, kahdeksan kuukautta meni aikaa. Tiedän mitä mun pitäis syödä ym. ym. ym., mutta juuri nyt en jaksa ottaa pulttia aiheesta :)

Jännä juttu tuo pissaaminen, huomasin itse tässä pari päivää sitten, että pissa tulee silleen laiskasti ulos, tulee onneksi kuitenkin sentään vielä ulos asti pinnistelemättä, mutta ihan erilaisella paineella kuin aiemmin.

Millään ei malttaisi odottaa ensimmäistä neuvolakäyntiä :( siihen on vielä parisen viikkoa aikaa. Ensi viikolla alkaa taas työt, mukavaahan tämä lomailukin on silti :)

Mulla oli tänään tanssia ja tuntu etten pysy yhtään mukana, heti väsytti ja pyörrytti :D ja tuo väsymys on kyllä ihan koko aikaista, tuntuu et vois vaan nukkua koko ajan. 

Täälläkään ei jaksettas oottaa ekaa neuvolaa, joka on vajaan kahden viikon päästä :) toivon niin kovasti että pikkunen ois siellä oikeesti ja pysyis kans :) tosin neuvolan jälkeen ootellaan sitten ultraa et kaikki varmistuu.. malttamattomana siis täällä ollaan :)

onnea taas uusille! :)

joo paino,mä oon aina tarkkaillu,olin alle 50 kiloa ku lopetin tupakanpoltomn ja 53 ku raskauduin ja lihoin 25kiloa siinä raskaudessaa,pääsi kans herkuttelu valloillee ja synnytyssalii jäi vaa vauvanpaino 3kiloa ja muutama milo lähti myöhemmi,täysimetin melkee puolivuotta mutta ei lähteny paljo mitää vaikka vaunulenkkeilin,jämähin johonki 63kiloo mutta nyt oli lähtöpaino alle 60 kiloa ja pituttaa 163 ja mulla on itsekuria jonku verran että me ostetaa herkkuja vaa vkloppusin ja arkisi meillä ei oo  mitää hyvää ei keksiä ei mitää..en halua tähä päälle enää lihota 25 kiloa!!

huh huh migreenit taas iskee,näkö lähti,sahalaita kuviot hyppi silmille ja oksennus lensi ja tuli pää kipeä,huoh ja panadolilla menään!

mysterious jänäää! mulla on 1,5 vko ultraan! jee!

ja tänää tuli aamukahvit ulos,ei vissii tarvi keittää enää :/ mä kyllä nukahan pystyyn jos ne saa!!

Huh tänään paino oli jopa kilon tippunu. Taitaa olla jotain ihme turvotusta. Mahakaan ei ollu tänä aamuna enään niin ilmapallo mitä se on ollu :) Mut siis pierettää ihan helvetisti, mä en voi käsittää! Miten mä kehtaan lähteä työkavereiden kanssa risteilylle? Ei tämmöstä kaasu määrää  voi piätellä. Nyt oon koittanu miettiä mikä sen vois aiheuttaa. täytyy jättää joitain ruoka-aineita pois jos se auttais.
Juu en mäkään mikään herkuttelija oo sillä tavalla että joka päivä söisin jotain lihottavaa mut mä vaan tykkään niin hitosti ruuasta et syön aika paljon ruokaa. Pitää kyllä nyt koittaa pienentää ruoka-annoksia, se piereminen voi johtua siitäki. Ja pitäis malttaa syödä hitaasti ja pureskella kunnolla. Töissä vaan on tullu opittua tuo hotkiminen kun siellä on usein aika kiire....

Hitto mun pitäs malttaa oottaa vielä 3 viikkoa että pääsen edes ekaan neuvolaan ja vielä 5 viikkoa siihen ultraan. MÄ EN JAKSA OOTTAA ;)

Oon aina ollut tosi hoikka, ja mulle olikin melkoinen järkytys, kun ekassa raskaudessa painoa tuli melkein 20 kiloa lisää. Synnärille ei jäänyt juuri mitään, eikä paino lähtenyt heti putoamaan. Viiden kuukauden iässä pojalla alkoivat pahemmat uniongelmat ja elo-joulukuun välillä paino putosi ainakin 10 kiloa pelkästä valvomisesta ja stressaamisesta. Lopulta oli pakko vähentää imetystä painon putoamisen takia.

Nyt painoa ei ole tullut yhtään lisää ja se on yhä monta kiloa matalammalla kuin ennen ekaa raskautta. Käyn muutaman kerran viikossa vaa'alla ja merkitsen lukeman ylös. Ekassa raskaudessa paino lähti nousemaan välittömästi ja todella vauhdilla! Mulla raskaus ei näy mitenkään. Ei ole turvotusta kuten ekalla kerralla, eikä mitään muutakaan. Vähän jännittää tuo huominen ultra, kun oireetkin ovat vähäisiä. Toisaalta tämä raskaus tuntuu jotenkin "aidommalta" kuin syksyinen tuulimuna.

Täällä kanssa yks, kenessä raskaus ei ulkoisesti näy kyllä mihinkään. Ei turvota, ei vatsaa, tissien kasvukaan ei näy ulospäin. Painossa ei mitään heilahdusta. Itse mittaan painonpudotustaustasta johtuen sitä neuroottisesti joka ikinen aamu, mutta toistaiseksi se on näyttänyt vain samaa 59,7kg (160cm pitkälle ihmiselle).

Vähän tuo oireettomuuskin alkuviikosta jänskätti, mutta nyt kun tän pahoinvoinnin kanssa on pari päivää taistellu, niin kaipaisin alkuviikkoa takaisin.... en ole tosiaan oksentanu, muttei se kaukanakaan ole. Ruokaa ei tee mieli yhtään, mutta säännölisesti on pakko syödä, ihan pakottamalla. Se auttaa aina hetkeksi. En osannu edes kuvitella, miten kamalaa näiden aalloittain tulevien pahoinvointikohtauksien kanssa töissä oleminen vois olla, enkä todellakaan tiedä miten selviän huomisesta työpajapäivästä, kun klo 8 pitäis olla omaa poverpointiaan auki käymässä ja keskustelua vetämässä. Yäk!

Niin ja huomasinpa, etten ole vielä tuossa yläreunan listassa, varmaan jäänyt välistä:

hakael / 30 v / ensimmäinen /30.11.13/ EKKS

Tuli noista oireista mieleen että mies sattu eilen kaappaamaan rinnan käteensä ja oli että ohhoh tää kyl tuntuu isommalt! :D se ei vielä ollenkaan ymmärrä että marraskuuta odotellaan ja kovasti kun kuulemma vasta kun on ihan käsinkosketeltavissa niin on todellista. :D

Minut saisi poistaa listalta ja palaan tuonne kuumeilijoihin.
Eilen ultrassa todettu keskeytynyt keskenmeno ja tänään lääkkeellinen tyhjennys.
Hajalla olen, ei voi muuta sanoa.

Voi ei Nyytti :( :( :( voimia ja paljon haleja!! <3 ja tsemppiä jatkoon kuitenkin kaikesta huolimatta!

Kyllä tässä itseäkin pelottaa edelleen, kun varsinaisia raskausoireita on ollut niin vähän, että mitä tuolla alhaalla oikein tapahtuu, vaiko mitään. Vielä pitää odottaa parisen viikkoa ensimmäistä neuvolaa edes, tekisi mieli mennä varhaisultraan, mutta kun rahatilanne ei anna periksi :(

Nyytti: Voimia sulle! Ehkä sen ei ollut tarkoitus tulla tähän maailmaan ja luonto hoiti pois...

Mua vähän alko harmittaan kun olen aika monelle jo kertonut tästä raskaudesta. Olis ehkä kuitenkin pitäny malttaa oottaa sinne viikolle 12... Vanhemmille ei olla onneks kuitenkaan vielä kerrottu.

Mun paino oli taas tippunu kilon. Illalla oli kyllä taas niin turvonnu olo kuin vain voi olla ja ilmavaivat vaivaa edelleen. Mitenhän niistä pääsis eroon.
Pissallekki oon heränny parina yönä kahteen otteeseen, nytkö seki jo alkaa, näin aikasin? Ja liruttamalla tulee, ei kunnon painetta ollenkaan. Enpä ois arvannu tämmöstä tulevan jo tässä vaiheessa....

Voi apua, vilpittömät pahoittelut Nyytille. :( Voimia ja jaksamista tulevaan ja uuteen yritykseen kun olette siihen valmiit. <3

Painosta on ollut paljon keskustelua, mä olen aina ollut hoikka/normaalivartaloinen ja esikoisesta pärähti sitten +30kg. Tästä tosin lähti 20kg ensimmäisen kahden viikon aikana synnytyksestä, suuri osa siis nesteitä. Puolisen vuotta jumppasin, juoksin ja raadoin punttien kanssa ja loputkin kilot sain karistettua. Nyt on sitten vahvasti päätetty, ettei tässä raskaudessa tule noin paljoa ihkaoikeaa läskiä. :D Tosin nyt mulle ei herkut maistukkaan, esikoisesta elin pahoinvoinnin laannuttua käytännössä suklaalla... O_o Oli se vaan hyvää! Lähtömitat 160cm/58-60kg turvotuksista riippuen (kerään siis helposti nesteitä ja paino saattaa vaihdella kolmellakin kilolla parin päivän välein).

Ihan hirmuisesti voimia Nyytille ja koko perheelle <3. Ammentakaa sitä nyt toisistanne!

Ja Mysterious kuvas kyllä munkin pissalla käymistä:
Pissallekki oon heränny parina yönä kahteen otteeseen, nytkö seki jo alkaa, näin aikasin? Ja liruttamalla tulee, ei kunnon painetta ollenkaan. Enpä ois arvannu tämmöstä tulevan jo tässä vaiheessa....

Tätä ajattelin just viime yönä, kuin puoli kahden aikaan jo olin liruttelemassa ekan kerran. ja en siis normaalitilanteessa herää KOSKAAN vessaan yöllä. Viime yönä kahdesta. Ja sellasta lirulirupissiä, jota saa valutella ihana ajan kanssa...ääh.

Pahoinvointi oli tänään vähän miedompaa kuin eilen, ehkä siitä johtuen, että uskalsin syödä kotona kamalasti heti aamulla verensokerit ylös. Jos olo on jatkossa tällanen ku tänään, niin töissä käyntikin onnistuu :)

Onnea uusille minultakin <3.

Paljon voimia Nyytille!

Mitäs jos laitettaisiin tänne kuukausittainen höpöttelyketju, kun tämä yksi venyy nyt ihan valtavaksi?

Ainiin, Lasketun ajan voi muuttaa etusivulle: 30.11. :)

Minä ytkkäisin kuukausittaisesta ketjusta kun nämä alkavat paisua :)

Pahoittelut Nyytti, tuo tunne on jotain niin kamalaa :(

Kuukausittainen ketju olisi varmasti hyvä :) 

Paljon voimia Nyytille, tuota ei tosissaan sois kellekään.. :/ 

Itekin pelottaa hirmuisesti kun ultraan on vielä aika pitkä aika.. no onneks on ees neuvola 1,5 vkn päästä

Takaisin