Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla myös tekis mieli jo julkistaa tieto ja kyllä jo aika moni ystävä piiristä tietää samoin vanhemmat ja veljeni,mutta oon painottanu kaikille et tässä ollaan vielä niin aluss ettei tiedä miten käy,mut toki toivotaan parasta, olis kyllä hurja kolaus jos tulisi pois olen niin odottanut pikkuista. Ensiviikolla on se eka neuvola mulla on se keskiviikkona :) harmi kun siellä ei saa vielä varmistusta pikkuisesta et kaikki hyvin,tosin esikkoni eka neuvolassa kyllä kuuneltiin sydänlyönnit hoitaja vain sanoin ettei välttämättä kuulu vielä mutta kyllä ne kuulu,,muistan kun tippa tuli linssiin oll se niin ohmeelistä ja ihanaa <3 nyt lähden hoitaan hoitolapsia meillä tänään puistoilua ohjelmassa :)>

Mun äiti ja muutman työkaveri tietää. He ovat tienneet keskenmenoistanikin aina, joten ymmärtävät tämän mun hermoilun.
Meidän lääkäri vastasi sähköpostiini ja soittelee huomenna miten edetään ja missä vaiheessa varhaisultraan. Sitten toivotaan että kaikki olisi tällä kertaa kunnossa ja uskaltaisin lisätä itseni tähän ryhmään :)

ihana kuulla sadepilvi! :) mulla on varhaisultra huomenna,jännittää!! mä rn tiiä maksaako se täällä päin? käyn ihan neuvolassa mutta en omassa kylässä ku on huonot vehkeet ku jotku puhu etteu ois varaa mutta on huomattu ennenki että käytännöt vaihtelee :)

jee bofink syön sitte kaksin käsin ;)

iita musta on taas ärsyttävää ku on monta eri ketjua mitä pitää käydä lukemassa sitte,helpompi mun mielestä jutella tässä ja kirjottaa vaikka muistilappuun koneelle mitä piti vastata ja kelle ja mitä piti kirjottaa samalla ku lukee,vai mitä muut on mieltä? mullahan la ois lokakuussa ja siellä oon yrittäny kirjottaa mutta nii sekavaa ku on monta eri ketjua etten ala kaikkia lukemaan :)

oon jotenki nyt varovaisempi ku esikkoa oottaessa tai se keskenmenonpeöko on nii suuri ku on vuosi tätä yritetty ettei halua menettää ja jotenki se tuntuu nii omalta jutulta etten heti halua kertoa ku perheelle jotka tietää ja meidän perheen kaikki naiset on myös saaneet keskenmenon :/ mutta mies taas ei oo kertonu kellekkää vasta ultran jälkeen mutta kerron niille kelle kertosin keskenmenostakin :)

Me ei olla naimisissa eikä kihloissa, eikä moisesta ole pahemmin puhetta vielä ollutkaan. Yhdessä ollaan oltu vasta viime kesästä.

Mun mielestä esim neuvolakuulumisille vois perustaa oman ketjunsa, josta olisi sitten helppo käydä kurkkimassa ja vertailemassa yms :)
Ihan joka asialle ei kannata varmaan omaa ketjua tehä, mutta tästä tulee ihan tolkuttoman pitkä, eikä täältä jossain vaiheessa löydä enää mitään jos kaikki laitetaan vana yhteen pötkön :)
Meillä oli huhtikuisissa aikoinaan muutama ketju erikseen, ei ollu liian sekava, mutta oli jotkut asiat helpmmin löydettävissä, kun ei tosiaan hukkunut saman keskustelun sekaan.

Hei!
Täällä ilmoittautuis vielä yksi marrasmasu :) Netistä laskin la:n ja se olis 13.11, mutta neuvolassa sen saan sitte kuulla mikä oikeasti on, voipi olla et se on jo aiemmin.
Olen 26v nainen, asun vielä hetken aikaa Turussa, piakoin muutto Helsinkiin. Vauva on mulle ja miehelleni toivottu esikoinen <3
Haluttais kuuluttaa koko maailmalle tästä raskaudesta, mut yhden keskenmenon kokeneena huoli on viel kova ja pitäs jaksaa jännäillä sinne viikolle 12 asti että olis pahin riski ohi!
Hyville ystävil/joilleki kavereil jo kerrottu mutta omal äidil haluisin niiin paljon kertoo! kamalaa salata tätä rakkailta :(
Ja tosiaan tänää rv 6+0 :)

Oho tänne onkin taas kertynyt juttua aikas lailla, kaikkeen ja kaikille en kerkeä ihan suoraan vastata, kun tässä töiden lomassa tänne kirjotan :) Onnittelut kuitenkin varhaisultrassa hyviä uutisia saaneille ja suuret rutistukset ja jaksamiset niille, jotka ovat ketjusta poistuneet <3

En löytänyt mun kirjottamaan aikasempaa juttuu tänne meidän tilanteesta, mutta kerronpa sen nyt taas uudestaan :) Eli avoliitossa asustellaan ja kihloissa ollaan nyt oltu noin 2 vuotta...ei sen pitänyt aluks ihan niin hirmu pitkään venyä ton naimisiin menon, mutta ei vaan ole ollut aikaa eikä rahaakaan häitä järjestää. Taitaapa siis häät taas lykkääntyä tän meidän "torspopetterin" johdosta :D

Meillä on varhaisultra ens tiistaina eli 19.3. Nyt jännittää ihan pirusti, että onko siellä masussa kaikki kunnossa, kun pari päivää oon kärsiny aikas hirveistä "menkkamaisista" jomotuksista ja nipistelyistä...kait ne on ihan normaaleja kasvukipuja...toivottvasti. Jos kaikki nyt siis on sitten siellä masussa kunnossa, niin kerrotaan meidän vanhemmille ja mun mummulle tästä tulokkaasta (painottaen tietenkin sitä, että kovin aikaisilla päivillä tässä vielä kuitenkin mennään).

Neuvoloista ja ultrista olis kyl ihan kiva lukee toisesta ketjusta, niin ne ei tänne kaiken muun rupattelun lomaan huku :) Nyt varsinkin, kun porukalla näitä alkaa tuleen aikas kovaakin vauhtia eteenpäin :)

Moi!

Minusta tulee taas marraskuun odottaja! Esikoiseni syntyi 19.11.2011 ja tulevan LA taitaisi olla 20.11.2013 :) Eli aika tasan kaksi vuotta tulossa ikäeroa.

Me ollaan oltu naimisissa kesästä 2009 saakka, täytän kesällä 23 vuotta ja toinen lapsi siis tulossa. Tampereella odotetaan joten TAYSsiin mennään synnyttämään.

Eilen sain  testiin haamuista haamuimman, nyt tänään vähän selvemmän haamun. Nyt olisi kp.29/33 (rv. 4+0), joten ei sen nyt mikään supervahva pitäisi edes olla vielä.

Varma olen kuitenkin siitä että raskaana ollaan, koska oireet ovat tosi selvät. Ja mun mielialat heittelee ihan älyttömästi.

Mä olen varmastikin aika huono käymään täällä vau.fissa juttelemassa, mutta menen tonne facebookin ryhmään ainakin ja piipahdan täälläkin foorumilla välillä.

Ihanaa alkuraskautta kaikille ja tarrasukkia!!! :)

Minut saa laittaa tonne listaan jos joku sitä tykkää päivittää, kerroin varmaan jo kaikki tiedot tässä :)

Onnea plussasta sinii :) ite pyörin täällä ja kirjoittelen myös tonne fb-ryhmään, joten nähdään siellä myös :)

onko meidän fb-ryhmä jo olemassa?

jos sellanne ketju tulee ni kaippa mäki sinne sitte kirjottlen ;) mutta tosiaan niinku lokakuisissa ku on joku 6 eri ketjua ni ei tee mieli yhtee kirjottaa oloista ja yhtee ultrasta ja yhtee siitä ja toiseen toisesta nii helppoa musta lukea kaikki yheltä ketjulta ja rupatella muuta siat samaan ;)

Jaahas... Cardelia, taisin lähettää mun ketjuun tarkoittaman viestin sulle. Sori, ei vielä ihan luista tämä palstan käyttö :).

Mutta siis, liityn uudestaan tähän marraskuisten joukkoon mukaan, onnistuin jo kerran säätämään niin, että viestini katosivat.

Meille odotetaan toista, jonka la olisi 11.11. Oireita on laidasta laitaan, kuvottaa, väsyttää, rintoja särkee ja nälkä on ihan koko ajan. Pitänee siis uskoa, että tässä ollaan oikeasti raskaana.

Liityin mukaan myös tuohon fb-ryhmään (jos kaveripyyntö lähti oikealle tyypille). Siellä kun on niin paljon helpompi jutella ja seurata keskustelua kuin täällä...

Mut saa lisätä tuohon listaan jos sitä päivitellään:
Hikka / 29 v / toinen / 11.11.13 / KOS

Munkin mielestä olisi helpompaa, jos neuvola- ja ultrakuulumisille olisi oma osio. Myös joka kuukausi voisi tehdä oman ketjun. esim. huhtikuun höpinät ja toukokuun turinat.  Muuten tämä ketju on kohta 50 sivuinen. :) Jos pariin päivään ei ole känyt, niin ei saa enää mistään asiasta kiinni, kun kaikki asiat hukkuu. Tämä on minun mielipiteeni. 

Lakritsi-asiasta vielä sen verran, että itselläni on kans normaalisti matalat verenpaineet, joten siksi olen huoletta sitä voinut syödä. Vaikka en muutenkaan sitä kovin usein syö, mutta silloin kun mieli tekee. Tietenki se on jokaisen oma asia syökö vai eikö syö "kiellttyjä" ruokia. :) 

Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä reilu kolme vuotta ja noin puoli vuotta kihloissa. Yhdessä ollaan asuttu melkein kolme vuotta.  Ollu vähän ripeää toimintaa. ;) Tarkoituksena olisi mennä naimisiin kesällä 2014. 

Neuvola-aika on vasta huhtikuun 9 päivä ja np-ulrta huhtikuun lopulla. Ennen ultraa pitää käydä niissä verikokeissa. Mä inhoan verikokeiden ottamista. Taju meinaa aina lähteä. Yäk! Ei malttais mitenkään odottaa neuvola-aikaa, vaikka tiedän että sielä on ne perus jutut vaan. :)

Shalley onnea plussasta :) mutta oho, antoiko laskuri sulle LA:ksi 13.11 ja viikoiksi nyt 6+0 ? Kun mulla on nyt varhaisultran mukaan 6+2 jolloinka LA on 4.11. Aika iso heitto meillä päivissä, jospa nuo laskurit ei aina oo samanlaisia...?

onnea muillekin plussanneille emoticon

ei haittaa vastasin hikka takasi ;)

voiko mahatauti uusitutua? meillä oli joku kuukaus sitte se ja nyt esikko oksensi taas,toivottavasti ei tuu uudestaa :/

Mun mielestä ois ainakin kiva että tehtäis muitakin ketjuja.. Muuten tää vaan paisuu ja paisuu. Vaikka just esim. neuvolakuulumisia ja kun etiäpäin pääsee niin vaikka just joka kuun kuulumisia erikseen?!

Mä ajttelin odotella tuon varhaisultran tulokset ja jos kaikki ok, niin sitten kanssa siirtyä tuonne facen puolelle.. Vielä ei uskalla..

Ikävä kyllä tuo mahatauti voi tulla parikin kertaa.. Tänä vuonna ollut todella sitkeetä tautia liikkeellä, me onneks ollaan siltä vältytty.. Muut flunssat onkin sit jyllänny senkin edestä :(

Ja kaikille uusille plussanneille teretulemast ja onnea :)
Niin ja minut voi kans lisätä odottavien listaan:
rianna / 28 / toinen / 9.11.2013

Blaah, en saanu varattua neuvola-aikaa tänään. Täällä ei olekkaan samalla tädillä lapsen neuvolat ja raskaus-ajan neuvolat. Pitää soitella siis lähipäivinä ja varailla aikaa.
Kävin tänään lekurissa kun toisessa rinnassa on kipeä kohta, sain lähetteen rintarauhasen ultraan tuonne läheiseen suurempaan kaupunkiin. Ens ma ois aika, toivottavasti ei löydy mitään ihmeempää. En aiemmin tota ees ajatellu, iltasin aina palas mielee nukkumaan käydessä kun liivit riisu, mut nyt kun plussan sai ni alkoki kaikenlaista pyörimään päässä ja varasin sit eilen yksityiseltä ajan, et saa nopeasti käytyä ja asiat etenemään.
Muutoin ei ihmeitä, ehkä illasta ollu vähän helpompi olo noin nupin puolesta.
Mahaa turvottaa iltaisin kovasti, muutoin aika oireetonta. Oksentelutkin jäi muutamaan kertaan/päivään.

Sadepilvi* Kiitos :) Ite taas laskin että se olis 6.11 se la mut neuvolassa sen onneks sitten kuulee, hassua tosiaan :)
Sain tänään varattuu ekan neuvolan, menee kauheen vaikeeks kun neuvola vasta 3.4 ja sillon oon jo muuttanu luultavasti Helsinkiin, kiva tulla sitte keskellä viikkoa Turkuun junalla sen takia :( Helsinkii ne ei mua neuvolaan vielä huolinu kun pitää olla siellä kirjoilla ensin ja siin menee aikaa taas... Ekassa ultrassa käyn sit siellä :)

Huomenia!

Wau, täällähän taas tapahtuu! Ihania ultrakuulumisia sadepilvi. :) Pahoittelut jo ryhmästä poistuneille.

Naimisissa ollaan oltu vuodesta 2010. Semmonen hyvin käytännöllinen "saat sitten leskeneläkettä jos kuolen"- tyyppinen maistraattiratkaisu. ;)

Sitä Buranaa (tai muita ibuprofeiinivalmisteita) ei suositella raskausaikana. Panadol ja muutama muu reseptilääke lääkärin määräyksellä käy.

Ruuissa maalaisjärki päässä, ulkomailla en meinaa majoneesia syödä, mutta kyllä kotona uskallan. Samaten noi tuorejuustot, pastoroidut käy. Täysin luovuin alkoholista ja tupakasta, kaikkea muuta kohtuudella. :)

Noihin ketjuihin ei löydy mitään rakentavaa kommenttia, ehkä vois ensin katella kuinka monta jää porukaan (eikä katoa facebookkiin) ja jaksaa päivitelläkin? :) Ei kannata tyhjänpantiksi laittaa montaa ketjua pystyyn...

Jeps, jatkais töitänsä.

Huomenta :)

Jospa minäkin vihdoin uskaltaisin tänne liittyä :) Plussasin jo 15 päivää sitten, mutta on ollut niin epävarma olo vielä....Nyt aamulla tein digitestin verrokkina edelliseen digiin, jolloin näytti raskaana 2-3 viikkoa. Nyt näytti sitten 3+, joten ainakin hcg on noussut mukavasti :)

Jomael / 38v / toinen / 09.11.13 / TYKS

Voi ei kirjotin jo pitkän liutan ja onnistuin poistamaan :( Rianna mistä päin suomea olet, meillä la ihan samana päivänä ja meilläkin tämä on nyt toinen lapsi esikoinen täytti juuri 5. Vähän jännittää tytön reaktio kun taloon tulee toinen pikkunen mutta uskoisin että vastaan ottoa on hyvä :) Itse siirryin jo facen puoleen mutta toki käyn täälläkin,kaikilla kun ei ole sitä profilia sielä face bookissa. Nyt täytyy taas rientää töihin lapsia hoitamaan :) iloista päivää kaikille <3>

Takaisin