Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jee ninetsuja onnea myös haida ja mysterious! :)

pikukakkonen mulla on nii samat fiilikset,koko ajan tarkkailen vessassa tuleeko paperiin mitä j atunnustelen mahakipuja ja ja juttelin siellä varhausultrassaki ja se tais olla liian suora se nainen ku just puhutti että mitä vaa voi tapahtua että se on jo kehityksestä jäljellä vaikak sydän sykii tai ei löydy enää sykettä np-ultrassa ja ja ja ollaa yritetty se buosi ja halusin pienellä ikäerolla että jos menee  kesken en tiiä kans miten selviina ja siitä menee taas pitkä aika ennen ku tärppää...mutta mulla on aika onnellinen ja päättäväinen fiilis,mä haluun tän lapsen!! <3

kaikillahan on erilainen raskaus ja ei siitä tarvi hehkua jos ei sellanen fiilis oo,mä taas tykkään olla raskaana ja esitellä mahaa <3 eri kyllä nyt ku on kaikkia oireita :)

moikka :)
 minäkin taidan uskaltautua liittyä jo tänne :)
etk /25 /kolmas/ 11.11.13/ seinäjoen keskus-sairaala

te joilla on jo useampi raskaus takana niin onko teille käyny niin että aijemmassa raskaudessa olis ollut pahoinvointia mutta nyt ei ole? tiedän,jokainen raskaus on aina erilainen mutta pelottaa ihan hurjasti että onko kaikki hyvin. kahdessa aijemmassa hyvin menneessä odotuksessa pahoinvointi on alkanu melki heti kun testi näyttäny plussaa mutta nyt ei mitään.. aamulla kyllä tulee sellanen pieni etoamis hetki mutten oksentanu ole. viimeyönä havahduin sellaseen repäisy/ viiltokipuun ja ajattelinki että tähänkö tämäkin nyt sitten päätty. väsymystä kyllä löytyy ja tissit suurentunu ja nänninpihat tummunu. viikkoja tänään siis 5+4 takana km joulukuussa joten pelko uudesta on tooosi suuri ja siksi täälä nyt panikoinkin..

Onnea ja tarrasukkia uusille plussille! :)

Itellä alkoi pahoinvointi aijemmin ku esikosta ja aavistuksen pahempana.
Niinkin raivostuttava vaiva kuin levottomat jalat piinaa iltaisin. Arg! :D
Alku huonovointisuudet kun toivottavasti häviää niin nautin olla raskaana. Aivan ihanaa! <3 Mutta tosiaan jokainen tuntee nää kun tuntee ja siitä ei kannata mieltään kenenkään pahoittaa, meitä ja tuntemuksia on moneksi. :)

Bofink: Muakin vaivaa iltasin levottomat jalat.. Mä jo aattelin et mikä ihme mua vaivaa mut onneks näemmä jollakin muullakin! Huoh :D

Mysterious kirjoitti:

Kyllä se labrankin testi näytti positiivista, eli raskaana ollaan! Voi tätä tunnetta mutta samalla pelottaa että pysyykö se siellä, ettei vaan tuu pois. Flunssakin iski, aamulla lämpöä 37,5. Otin saikkua töistä.

Lämmönnousuhan ei pelkästään tarkoita flunssaa, vaan voi olla yksi raskausoire, jos ei siis muuten ole erityisen flunssainen olo :) Minulla nousi lämmöt jo ennen raskaustestiä, mutta olo ei enteillyt muuten flunssaa. Ainakin viikon on lämpö ollut tuon 37,5 ja siksi myös palelee koko ajan. Luin jostain että lämpö voi jäädä koholle ekan raskauskolmanneksen ajaksi.
Onnea :)

Enteilisköhän tämä suolaisen himo poikalasta kuten vanha kansa tietää? Tekee mieli sipsejä ja ruisleipää koko ajan :) Tyttöä odottaessa makeanhimoni oli hillitön, muutkin vanhan kansan merkit piti paikkansa eli maha levisi sivuille ja oli kova pahoinvointi. Nyt tuntuu jopa että pahoinvointi olis hellittänyt vähän, ja olo olisi parempi kuin ekaa oottaessa. Ehkä. Ei ehkä kannata vielä kyllä sanoa.

Onnea uusille plussanneille täältäkin! <3 Meitä alkaa olla jo mukavasti.

Terveisiä sohvannurkasta! ;) Tämä on vakiopaikkani nykyään joka ilta, kun saadaan lapset nukkumaan. Suunnitlemissa on usein katsoa joku elokuva, mutta sattuneesta syystä en yleensä nää kuin alkutekstit ja sitten Zzzzzz.. Mies sitten herättää minut lopputekstien aikana jolloin kömmin sänkyyn ja jatkan unia. Unta riittäisi tällä hetkellä varmaan kellon ympäri ja enemmänkin. :D

Ja noi levottomat jalat -täällä myös kärsitään niistä!

Olen lähestulkoon aivan varma, että odotan kaksosia. Onko muita joilla on "kaksosolo?" 
Meillä on tosiaan 5-vuotiaat kakoset ja en osaa selittää mistä sen tietää, kun kaksosia odottaa. Se on vain sellainen tunne, että nyt jotain tapahtuu enemmän. Viime raskaudessakin vain tiesin sen. Ensimmäisessä ultrassa kaksosia ei löydetty ja lääkäri naurahtelikin tunteelleni kakosraskaudesta silloin hieman nenänvarttaan pitkin. Mutta kyllähän siellä kaksi oli. ;)  27.3. on alkuraskauden ultra, saa nähdä mitä siellä selviää. Pääasia on että kaikki olisi hyvin. Piinaavia nämä päivät ennen "varmistusta". Vaikka voimakasta pahoinvointia on joka päivä, niin silti on vain vaikea uskoa että on raskaana.

onnea etk! :)

mä oon kärsiny levottomista jaloista koko ikäni.ärsyttävää :/

mulla esikoispoikaa oottaessa oli selvä poikapallomaha mutta makeanhimo oli hillitön mutta himoittin suolakurkkuaki,söin ihan sikana ja lihoin 25kiloa ja olin sillo ku aloin oottaa joku 50kilonen ,sillo alkuu toivoin tyttöä mutta tuli aika poika olo juuri enne rakenneultraa mutta tää raskaus on nii erilainen ku oon oksentanu,viluttaa,närästää,väsyttää 24 ja saalaatit ja majoneesit ällöttää,ei voi ruokaa ajatella yököttää että vois ajatella että tulee tyttö ja ehkä luittelen että oon levinny ? ;) jotenki ku sitä tyttöä nii toivoo on aina ollu "varma" et saan vaa poikia ;) mä oon aina epäily itelleni kaksosia en tiiä miks,en varmaa "oikeesti" ja ei siellä nytkää ollu ku 1 :)

Täällä on tismalleen sama juttu kuin SofiaK:lla. Joka ilta on suunnitelmissa joku ohjelma/elokuva katsoa päivän päätteeksi mutta tosiaan uni tulee jo alkutekstien kohdalla. Ja kello saattaa olla illalla vasta kahdeksan tai yhdeksän kieppeillä... :) Eli uni maistuu ja etova, ällötys olo jatkuu, voisi sanoa jopa, että välillä pahenee. Kahvi alkaa nyt vähän tökkimään, vaikken olekaan juonut kuin puolikkaan kupin päivittäin. Ja suolaista täälläkin vaan tekee mieli, hedelmät, leipä ja sipsit maistuvat, mutta suklaa, karkki ja kaikki makea on ruvennut ällöttämään, mikä on todella harvinaista. Ensi viikolla olisi vihdoin viimein varhaisultra, sitten toivottavasti hieman konkretisoituu tämä raskaanaolo, jos sieltä vaan pikkuisen sydänäänet löytyy. :)

Täällä voitaisiin syödä pekonia vaikka millä mitälla, samoin mietoo tabascoo tai balsamicoo menee kaikkii ruokiin.... chilisuolakurkkui... nam.... :D Kahvi on alkanut tökkimään, ottaa kupin töissä ni 1/3 saa juotuu ja sit se on jo ihan kylmää

Mulla ei ole tullut syömisten suhteen mitään"pakko saada tai ei vaan maita"juttuja. Mut eipä niitä ollut ekassakaan raskaudessa. On menny niin makeat kuin suolaisetkin, kevyet kuin rasvaisetkin.
Illalla tulevia palelukohtauksia, ajoissa illalla iskevää armotonta väsymystä, tissien ja masun kasvua sekä masun kipuilua lukuunottamatta hyvin oireetonta. Ei ole ollut paha olo enää moneen päivään, en oo oksentanu. Ei ole huimannut enää pahasti. Jokseenkin oireetonta siis.

Meillä vietetään tänään esikoisen 3v synttäreitä ja on ollut ihan aaamu. Kaikki on hyvällä tuulella ja aurinkokin paistaa :)
Kakkuja oon koristelemassa ja siivoilla pitäis, iltapäivästä tulee sitten vähän perhettä kahvittelemaan ja huomenna miehen veli perheineen. Lapsi nukku piiitkästä aikaa 20 vaille seittemään ja sen kyllä huomaa, ihan kuin eri poika, yhtä hymyä vaan kun nukkunut paremmin :)
Kunhan mies tulee kaupasta, niin voitais kertoa esikoiselle että meille on tulossa vauva, saa poika sit tosiaan ite kertoa mummilleen ja kummilleen yms, että siitä on tulossa "itoveikka"♥
Paljastuisin siis samoin tein, kun näkevät etten polta, joten kivempi kertoa, kun että näkee niiden miettivän ja kenties jotain kyselevätkin sit.
Ihanaa päivää kaikille!

Tässä vielä mun "kriittiset" tiedot:

Azalea / 24v / toinen / 15.11.2013 / TYKS

Täytän kyllä 24 vasta ens kuussa, mut laitoin sen jo iäksi tohon.

Mulla ei vielä oo pahoinvointia, mut esikostakin se alkoi vasta viikolla 8 (mut sainkin sitte "nauttia" siitä viikolle 22 asti), eli vielä ehtii :D Tissit on kipeet, viluttaa ja maha on sekasin. Täällä myös yks vessapaperin pelokas tutkija ilmottautuu! o/ Samaten aina, kun mahassa juilii, olen ihan paniikissa (vaikka enhän mä sille mitään voi, jos tääkin päättää kesken mennä...). Varhaisultraan ei ole syytä, sanoi neuvolantäti, joten sinne viikolle 11 pitää odottaa ennenku pääsen ultraan (jos siis ei mene kesken ennen sitä). Eka neuvolakin on vasta 18.4., mut toisaalta ihan hyvä, kun sillon pitäs jo sydänäänienkin kuulua, kun on rv 9+6.

Mut toivotaan, että meidän kaikkien masuasukit pysyy mukana marraskuuhun asti! <3

kirjottelen nyt tännekkin... katoin ton la:n lasketun ajan perusteella ni sama ku toisin päin eli 5.11 :) ja ekks olis tarkotus synnyttää.. en oo ehtiny lukee noita juttuja mut onks muilla sellasta et maha tuntuu olevan kokoajan täys... ku esikon aikaa oli kokoajan nälkä, nyt ei oo... liekö tyttöä ennustelis ku pojankaa toisin päin ;) tai sit muuten vaa ihan erilaiset oireet..

muhlitar/21/la 5.11/toinen/ekks

deona kirjoitti:
Täällä on tismalleen sama juttu kuin SofiaK:lla. Joka ilta on suunnitelmissa joku ohjelma/elokuva katsoa päivän päätteeksi mutta tosiaan uni tulee jo alkutekstien kohdalla. Ja kello saattaa olla illalla vasta kahdeksan tai yhdeksän kieppeillä... :) Eli uni maistuu ja etova, ällötys olo jatkuu, voisi sanoa jopa, että välillä pahenee. Kahvi alkaa nyt vähän tökkimään, vaikken olekaan juonut kuin puolikkaan kupin päivittäin. Ja suolaista täälläkin vaan tekee mieli, hedelmät, leipä ja sipsit maistuvat, mutta suklaa, karkki ja kaikki makea on ruvennut ällöttämään, mikä on todella harvinaista. Ensi viikolla olisi vihdoin viimein varhaisultra, sitten toivottavasti hieman konkretisoituu tämä raskaanaolo, jos sieltä vaan pikkuisen sydänäänet löytyy. :)

ihan ku miun teksti :) en saanu suklaalevyy syötyy eilee ja kahvii ei enää saa kurkusta alas aamulla...

Huomenia!

Onnea etk plussasta! :) Esikoisesta oksensin jo näillä viikoilla kokopäivätyökseni, siinä ei syömiset auttanut yhtään. Tästä toisesta on paha olo, mutta jatkuvasti jotain syömällä olen pystynyt välttämään oksentamisen tähän saakka.

Nyytti, kieltämättä mäkin epäilen, että mullakin iso osa tästä huonovointisuudesta on just vierotusoiretta, koska en ole pahoinvoinnin takia nyt viiteen päivään pystynyt pureskelemaan sitä nikotiinipurkkaa. Mut joo, toiveissa täälläkin edes normaali raskaus, universumi vois olla sen velkaa. :)

Muhlitar, onnea plussasta! Mulla on ihan sama, ei ole nälkä ollenkaan.

Neiti huutelee tuolta värittämään, täytynee mennä. :) Aurinkoista päivää kaikille!

En mä ymmärrä tuota lilypie juttua ollenkaan että mitenkä sen saa näkymään tänne. Mä tilasin sen sovelluksen kännykkään ja osaan kyllä tehä sen kuvan mutta että mitenkä mä saan sen tänne ja kännykkäni taustakuvaks? Oon idiootti...

muhlitar mulla on koko aika sellanen täysi olo minkä koen et turvottaa ja nii oli esikoisestaki :)

mysterios et arvaakkaa kui oon noitte lilypien kans tapellu ku ei meinää tääkää tajuta niitä!

ja ihanaa lauantaita meille kaikille! <3 aurinko paistaa ja me mennää paistaa jonnekki makkaraa,otanki manucan mukaan saa pikkumiehen selkää laitettua! :)

Aurinkoista Lauantaita :)

Täällä ollaan hieman pelonsekaisin tuntein :( kolmatta päivää vuotaa ruskean punaista tuhrua..hieman nippailee silloin tällöin,mutta suurempia kipuja ei ole..Tänään tää purkautui tuolla meidän remontti kodissa itkuksi ja siitä ei loppua meinaa tulla.
kamala olo,kun on epätietoinen asioista. 
Ensimmäinen raskaus oli helppo,vaikkakin jouduin ottaan todella iisisti 20 vkolta loppuun. vuodot loppu plussan tullessa seinään ja alko vasta synnytyksen alkaessa. 
Kaverit joilla k.menoja on ollut ovat sanoneet,etä kivut on olleet kovat ja veri on kirkkaanpunaista ja sitä sitten kans tulee..mutta kun päästin ihteni tuonne googlen ihmeelliseen maailmaan..se oli virhe..pää on vielä enempi sekasin!
Maanantaina meinasin soitella neuvolaan ja kysellä asiasta..pakko saada jotain vastauksia,ei tästä muuten tuu mtn! :/

Onko muilla vuotoja? tai ollut edellisissä raskauksissa? 

Henniv mulla keskenmeno joulukuussa alkoi niin että illalla tuli muutama kipeä puristuksen tunne kohtuun, lähdin koiran kanssa vielä pihalle kun holahti ihan kunnolla. siitä se sitten jatku normaalina menkkavuotona. seuraavana päivänä tuli muutama n. teelisikallisen verran sellasta veristä wc-paperia muistuttavia hyytymiä. muuten oli kirkas veri. viikkoja oli tuolloin 5+6. toivotaan että olisi sulla ihan normaalia.

Takaisin