Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
syke löytyi mikä vastas viikkoja 6+5 ja ihana näky oli ja näin sydämmen sykkivän ja ultrattiin alakautta,toivotaa et pysyy matkassa <3
tervetuloa uusille! :)

Hei kaikille!

Ajattelinpa minäkin liittyä tänne :)

Olen 36v. nainen ja mieheni kanssa yritetty saada lasta 10kk. Tänä aikana useita pettymyksiä on koettu kun aina ne menkat vaan alkaa. Kierto on ollu todella säännöllinen lukuunottamatta kahta edellistä kertaa, menkat oli tammikuussa 5 päivää myöhässä ja helmikuussa 12 päivää myöhässä. Joka kerta kun tein testin se näytti negaa. Nyt tänään menkat päivän myöhässä ja tein testin ja se näytti vahvaa plussaa, tosin tein ovis testillä sen testin kun mulle on kerrottu että myös sillä voi raskaus testin tehdä. Tuli yhtä tumma se toinen viiva kuin toinenkin.
En nyt vielä uskalla kattoon hyppiä mutta jotenkin on sellanen tunne nyt että kyllä se paikkansa pitää...
Oireina mulla on ollu aivan järkyttävä palelu, useana yönä oon nukkunu täysvaatetus päällä mitä en tee koskaan. Älytön ruokahalu, tekis mieli koko ajan syödä. Vähän väsyttää mutta ei aina ja unen saanti on ollu vaikeeta. Nyt muutamana päivänä nipistelly alavatsaa...

Huomen aamuna käyn tekemässä myös labrassa testin. Apteekista en enään osta koska sinne on jo rahaa palanu ihan liikaa testien takia ;)

Voi vitsit jos mä todellakin oon raskaana! Laskettu aika tuolloin olisi 22.11. tietämillä...

Heippahei!

Ilmoittaudun joukkoon iloiseen! testi näytti vihdoin monen kkn yrityksen jälkeen plussaa. La olisi laskurin mukaan 12.11.

ennestään meillä on kesäkuussa 2010 syntynyt poika. Ikää itselläni on 24v. 

Tervetuloa kaikille uusille, teitä tulikin kertaheitolla monta :)
Me ollaan miehen kans kierrelty shoppailemassa pojan vkl pidettäviä synttäreitä varten ja olo ihan puhki. Alamahassa pysyvä turvotus koko päivän, että näinköhän se enää pois lähteekään.Vaikka kuinka vetää otteesä kasaan, niin sinnikkäästi on pieni kumpare :) Oiskohan kuudes viikko lähteny käytiin, en oo ihan varma missä päivässä mennään. Pitäis laittaa se tickeri tohon alle, niin ei tarvis miettiä. En vaan tiiä laittasko oviksen vai menkkojen perusteella, kun se pari päivää olis eroa :)
Jospa huomenna tai ens viikolla soittelis neuvolaankin sitä ekaa aikaa. Varhaisultrasta soittelin lääkärikeskukseen, mutta hinta satasen tai vähän yli, nii ei näillä tuloilla sellasta kyllä maksella. Pakko kai vaan odotella ja toivoa et kaikki on kunnossa.

Cardelialla ihania uutisia :)

Ihanaa kun tulee mukaan uusia plussanneita,suuret onnittelu halaukset teille <3 mulla on turvoksissamyös maha, tuntuu kuin olis pidemmälläkin en tiedämiten voikin olla näin iso olo vaikka viikkoja kasassa jotain 6. tulin just duunista ja nyt tytölle ratsastus kamat päälle ja kuskaamaan neitiä ratsastustunnille, meidän prinsessa on käynyt ratsastamassa 3vuotiaasta asti,on ihan henkeen ja vereen heppa höperö :) saa nähdä miten varat riittääkahden lapsen harrastuksiin kn nytkin ollu välillä tiukkaa,tuo ratsastus ei oo ihan halvimmasta päästä oleva harrastus : .>

Lekuri soitti, se olis varhaisultra sitten 27.3. Siihen asti nyt sit jännäillään. Menen pääsiäiseksi vanhempieni 50 juhlille, joten olisihan se ultra kuva hieno lahja... olisi eka lapsenlapsi heille

Mahottomasti taas tullut uusia plussalaisia :)

pikkukakkonen, mä oon Pirkanmaalta. Tosiaan lasketut ajat osuu yksiin. Katsotaan mihin suuntaan sitten varhaisultrassa muuttuu, jos muuttuu :) Kyllä taitaa aluksi olla esikolle kriisin paikka kun tulee vauva taloon.. Sen verran neiti on ollut huomion keskipisteenä prinsessana ;) Mä en vaan vieläKÄÄN usko olevani raskaana, koska tän tajuaa _oikeesti_ :D

Tänään mua turvotti ekan kerran.. Mut sairastelun takia joutunu makoileen niin epäilen senkin vaikuttavan. Ootteko joutuneet luopumaan harrastuksistanne jo raskauden takia? Mun piti taas jatkaa juoksemista kevään tullen mitää mut taitaapi jäädä sattuneesta syystä :)

Täällä uusi tulokas lisää. Tämä olisi kolmas raskaus ja meillä tytöt 1 ja toukokuussa 3 vuotta. Laskettuaika olisi näillä näkymin 19 päivä. 2.4 on varhais ultra. Kovasti toivotaan, että jotain siellä olisi ja pienen sydän sykkisi. :) Pientä väsymystä on ilmassa, mutta muita oireita ei vielä. Odotellaan ja ihmetellään siis!

tervetuloa uusille! <3

mulla ei ainakaa olo helpota,aamusin ei oikee kahvi meinaa maistu mikä on IHME! :D ja on oksennettu muutaman kerran ja ihme ällötyksiä,en pysty syödä salaattia enkä ees ajatella mielessäni majoneesia ku rupeaa yököttää!? js jäätelö eile himoittin nii että oli pakko hakea! siis iha erilainen raskaus ku esikosta,ei mitään samaa kyllä,se meniki ehkä liian hyvin se raskaus ;) nyt mulle tulee kaiki vaivat,toivotavasti se enteilee toista sukupuolta? ;)

oisko käyttöä tuplille jos ikäeroa tulee melkee 2 vuotta? eipä sillä että kannattais hirveesti vielä miettiä? ;) mulla on kyllä maduca,kantoliina,pulkka,saa seisomalauta yms? :)

mulla on oikeesti huikee fiilis jos tää raskaus onnistuu,elämä loistaa ja se tuntuu oikealta ja täydeltä jos saadaan toinen lapsi tähän perheeseen <3 mieski sano eile,meille tulee vauva <3

Huomenta taas :) Mulla myös tämä raskUs erillainen entä esikoisesta, esikoista odottaessa muistan kun kahvia en pystynyt juomaan ollenkaan ja moni ruoka etosi ja himoina silloin olia mustat pantteri karkit ja pehmyt jäätelö.spice icen myyjä tuli tutuksi kun lähes päivittäin hain mansikka pehmiksen trösselillä :D Nyt oireena on vain tissien kipeys ja ovat turvonneet,väsymys on helppottanut. Yöllä herään kyllä joka yö ja en saa unata ja suuta kuivaa paljon se ei ole mulle normaalia. Keskenmeno pelottaa vielä aika paljon joka vessassa käynin yhteydessä pitää tarkastaa onko paperiss verta,se on aika tressaavaa mut toivottavasti pelko helpottuu raskauden edetessä. Tämä pikkuinen on kyllä niin toivottu enkä tiedä kestäisinkä sen menetystä...:( No nyt hymy huulille ja pitää vain iloita tästä hetkestä ja uskoa siihen että kaikki menee hyvin. Oikein aurinkoista pakkaspäivää kaikille <3>

enpä olisi uskonut, mutta raskaana nyt ollaan! kirjoitin tuossa joku aika sitten yhden viestin tänne, mutta nyt saan siis virallisesti liittyä joukkoon! :)

ensimmäistä lasta yritettiin 3v, toista puoli vuotta ja tämä kolmas tärppäsi heti!
kierukka siis otettiin pois helmikuun 5. päivä ja pari päivää sen jälkeen alkoivatkin menkat. tiistaina on nuoremman pojan 1,5v neuvola, niin varaan sitten samalla itsellenikin ajan.

ninetsu / 26v / kolmas / 14.11.13 / K-PKS

Oih tännehän on tullut taas huomasti uutta porukkaa....onnea siis kaikille uusille plussanneille <3

Meillä nyt lähti sitten naapuripariskunta viime yönä synnyttämään. Poika oli jo viikon yli, mutta päätti sitten näin viikonlopuks saapua maailmaan...ihanaa nähdä sellanen pienen pieni käärö kohta :)

Muutamana päivänä on itellä ollu aikas huonokin olo, mutta eilen oli jo parempi. Tänään kuitenkin taas pikkasen etova olo, mutta nyt ainakin tiedän, että mistä tämmöset olot johtuu...koira kun herättää siinä klo 5.20 aamulla ja nousee sillon ylös ja lenkille, niin unet jää vähän vähille (eilen sain "vapaan" aamun, kun avopuoliso vei koiran lenkille ja sillon oli päivällä olo paljon parempi). Vessassa itellä kanssa on aina semmoset pienet pelon hetket, kun pitää kanssa aina tarkistaa pikkarit ja paperi ettei vaan ole verta tullut...ei ole vielä ainakaan tähän mennessä :) muuten kyllä vessassa mun ei ihan hirveesti vielä tarvii rampata paitsi, jos juon vähänkin enemmän, kun normaalisti. Tissit on kyllä kanssa alkanu olemaan aikas arat...bussi, kun vähänkin menee jonkun töyssyjen yli niin voi että kun tuntuu inhottavalta :/ muuten kyllä suht oireeton alkuraskaus, jonka johdosta nyt on ehkä sitten sitä pelkookin kasvanu, että onkohan kaikki kunnossa....noooooh tiistaina se sitten selviää, kun mennään varhaisultraan :)

JIPPII JIPPII JIPPII!!!
Kyllä se labrankin testi näytti positiivista, eli raskaana ollaan! Voi tätä tunnetta mutta samalla pelottaa että pysyykö se siellä, ettei vaan tuu pois. Flunssakin iski, aamulla lämpöä 37,5. Otin saikkua töistä. Laskettu aika siis 22.11. Huh ku jänskättää
Ja mitenkä sitä nyt osais olla hiljaa ja kertoa vasta sitten kun raskaus on edennyt tarpeeksi pitkälle??? MInä kun olen semmonen lörppä suu

Heips!

Ihanaa, oikein plussa-aalto!! Sydämelliset onnittelut uusille.<3

Onnittelut myös cardelialle ihanista varhaisultakuulumisista. :) Ja juu, kyllä sä varmaan ne tuplat tarviit, ei nuo kaksivuotiaat jaksa oikein seistä siinä laudalla.. Toki yksilöllisiä eroja tässäkin. :)

Saatteko te muut nukuttua?? Mulla on mennyt unet ihan täysin, herään n. kymmenen kertaa yössä ja saan sitten unta vähän vaihdellen. Ei ole siis vessahätä tms, mä vaan nukun aivan jäätävän huonosti ja olet tehnyt sitä koko raskausajan. On tämä väsymyski sitten ihan omaa luokkaansa edelliseen raskauteen verrattuna... 
Etova olo on koko ajan, kaksi tuntia on ihan maksimiväli olla syömättä. Hieman mietityttää kuinka iso sitä mahtaa marraskuussa olla, kun joutuu jo viikolla kuusi mättämään kokoajan... Pitää nyt yrittää kattoo mitä syö. Eipä sillä, mitään ei kyllä tee mieli. Ei siis mitään himoja tai herkkuruokia, lähinnä nakerran näkkäriä ja viinirypäleitä etten oksenna.
Rinnat ja maha turpoaa. Vaikka kuinka vetää tosiaan  vatsaa sisään, niin toi pömppä ei häviä minnekään! Ja näyttää kyllä enemmän läskiltä, kuin raskausmahalta, ettei siitäkään voi iloita. ;)

Äh. Mä oon nyt jotenki hirveen negatiivinen kokoajan. Lasta on tekemällä tehty, on hirveän toivottu ja haluttu. Mutta tää raskausaika ei vaan sovi mulle. En osaa nauttia yhtään (enkä kyllä ymmärrä miksi oksentamisesta ja väsymyksestä pitäisikään nauttia?), ja sitten on kauhee morkkis kun ei "hehku raskausonnea". :( Mut no, kärsittävähän tämä taas on, lopputulos korvaa kaiken. :)

Moi!

Minäkin nyt liityn tänne kun tiistaina sain labrasta tulokset että hyvinkin raskaana ollaan :) piti sitten miehen kanssa vielä kotitesti tehdä ja kaksi viivaa siihenkin tuli. Jippiii! Neuvolaan pääsen jo ens maanantaina koska ulkomaan matka on parin viikon päästä. Laskettua aikaa en varmaksi vielä tiedä mutta neuvolasta sanottii et marraskuussa on varmaan se aika sit :)

Huomenta kera aamuveetutuksen :D
Tai herätty on jo kuudelta, niinkuin yleensäkkin tuon esikoisen takia.
Neuvolaan soitin äsken ja alko kyllä samantien pännimään. Näillä on ihan ihme laskusysteemit, eivät voi huomioida kierron pituutta, ovista tai mitään muutakaan vaan laskuri laskee miten tahtoo ja LA:ksi laitto nyt 4pvää myöhemmän, kuin mitä oviksen mukaan olisi, 2päivää myöhemmän, kuin mitä laskuri täällä laski viime menkkojen perusteella.
Eli leikinkö mä nyt sit olevani 4päivää vähemmän raskaana koko ajan, vai laskenko sen mukaan mitä ite tiiän.
Toivottavasti ei saada nyt sit ultraan aikaa niin myöhään, ettei sitä niskaturvotusta voi mitata enää. Eka neuvola on 8.4

Relanna, ei kaikkien tarvi itse raskaanaolosta nauttiakkaan. En minäkään siitä järin nauti, en nauttinu ekallakaan kertaa. Mutta toivon toki että tämä kerta olisi mukavampi, kun en odota yksin. Mulla töi röökin lopettaminen varmaan pistäny pään sekasin, on koko ajan sellanen olo kun olis vähän humalassa, ajatuksistaan ei saa kiinni, sekava ja pöhelö olo, itkettää ja ahistaa ym. Ei vaan ole hyvä olla. Mutta toivon tosiaan et nää on vieroitusoireita ja ne kun helpottaa niin olokin olis parempi :)
Mulla oli esikoisesta r-ajan diabetes, turvotti/keräänty nestettä kamalasti, selkä oli ihan tolkuttoman kipeä ym. Kyllä siitä oli hehku kaukana ;)
Mutta mahan kasvua odotan ja ihanasta pyöreästä mahasta kyllä tykkäsin sillon ja tulen tykkäämään nyttenkin =) Toiveissa siis astetta ihanampi raskaus♥

Takaisin