Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla ei ainakaa esikon ajasta ollu  mitää kumpi tulee oloja mutta pitemmällä mulla oli selvä poikapallo maha ja nyt voi sanoa että oon levinny jos se on mahollista ees ja kauhee pömppis ja turvotus ja huomaa koska muute on aika litteä vatsa.. mutta vois olla tyttö olo tai sitte ku sitä toivon ja mieski <3 mä oon eläny vaa naisten kans.äitin ja siskojen ni jotenki ne tyttöjutut,lelut,värit pinkki,liila keltanen on ihanaa <3 oon aina toivonu tytärtä ja luulen että aika moni nainen haluaa tyttären mutta tosiaan kaikki tervetulleita,esikko ku on poika ja samaa aikaa syntyy ni poika ois kiva kans ku on kaikki vatteet ja pojalle veli <3 ja tytöjen nimet on ihania, Melissa,jadessa,lumi,lily,nelle,meea... :) mutta pikkupojat on ihania,tuo varsinki tuollanen halinalle ja läheisyyden kaipunen :)

me käytii perheuinnissa nyt mutat ei jatketa ku toi esikko on nii pieni ja perhe ei pääse mukaa ku se paikka on kiinni muilta sillon..mutta uimassa on niii kivaa! :)

6+6 ois ja torstaina ultaan!! :)

meillä oli kans eile mukava päivä saarella laavulla paistetti makaaraa ja oli kaunis ilma <3

Voi palelu ja väsymys.. Aamuisin herättyäni olen täynnä virtaa, mutta viimeistään puolen päivän paikkeilla alkaa valtava väsy ja palelu, joka päivä vierähtää tunti tai kaksi sohvan nurkassa torkkuen.

Joku kirjoitteli noista vauvan sukupuoli-testeistä. Itsekään en niihin oikein usko, mutta kun tilasin dopplerin, niin siinä tuli sellainen mukana. Mukava leikkimielellä tehdä se muutaman viikon päästä ja katsoa sitten marraskuussa, pitikö paikkansa. :)

Mä sain tänään siivouskohtauksen, puunasin ja järjestin kämppää pari tuntia. Nyt iltapäivästä iski sitten se ekassakin raskaudessa vaivannut maximaalinen väsymys. Tuntuu ettei jaksais edes sormia liikuttaa.. Pitäis parin tunnin päästä lähteä ajelemana pk-seutua kohti ja hakea esikoinen takas kotiin. On joka toinen vkl yhden yön exällä. Saas nähä miten selviän huteran olon ja väsymyksen kanssa. Mulla oli viimeks raskausajan diabetes ja pelottaa kyllä että se uusii. Jo nyt huomannut, etteä ellei heti syö kun nälkä tulee, niin iskee ihan kamala heikotus ja hutera olo. Toki voi liittyä raskauteen muutenkin.

Heippa kaikki ja onnea! :) Mäkin (taas) ilmottaudun toiveikkaana mukaan, la olis näillä näkymin 15.11.. Tää on mun kolmas raskaus, mutta toinen lapsi olis tulossa. Viime loppiaisena siis meni kesken viikolla 7, toivottavasti tämä pysyis mukana loppuun asti :) Esikoinen täytti vuoden viime kuussa eli ikäeroksi tulis 1v9kk. Mä oon 23v (kohta 24) ja mies on 25v. Nyt menossa vasta 4+2, testin tein viime torstaina pissatuksen ja kipeiden tissien takia (täsmälleen samat oireet kuin kahdella aiemmallakin kerralla), nyt onneks viime kerralla olleet mahakivut ainakin vielä puuttuu :) Ja mielikin on jotenkin varmempi tällä kertaa (viimeks oli jotenkin omituinen epätodellisuudentunne alusta asti), vaikka pelottaa kyllä ihan sairaasti sen keskenmenon takia, että mitä jos kuitenkin niin käy taas... Mut yritän iloita parhaani mukaan :)

Onnea vaan taas kaikille plussanneille. :)

Minäpä siirryn toivon mukaan tonne Joulukuun ryhmään parin viikon päästä.

Mukavaa kevättä teille. :)

Mulla poikkeavana oireena edelliseen raskauteen on järjetön palelu!! Viltti niskassa saa kulkea. Ruoka myös maittanut huonosti.. Hassua että osalla turvottaa jo nyt kovin, ite en huomaa mitään. Ollaan me vaan niin erilaisia kropiltamme :) mä en oikein meinaa edes aina muistaa että vauva on tulossa.. Kaippa tuo kohta 2v nappula vie ajatukset muualle. Ettekai te kaikki ole heti siirtymässä facen puolelle?

rianna: Itse en ainakaan ole vielä facen ryhmään liittymässä. :) 

Mulla turvotus vaihtelevaa. Se saattaa ihan yht'äkkiä iskeä päälle. Aikasemmin unohdin listata oireisiin vielä hajuaistin herkistyminen. Kaikki hajut haisee niin vahvasti, samaa oli ensimmäisessäkin raskaudessa. :) Ja mä kun muistelin ettei mitään oireita ollut esikoista odottaessa... :D

Mulla on kanssa nyt väsymys alkanu oikein kunnolla painaa päälle tän viikonlopun aikana...ihan koomassa oon melkein sohvalla koira kainalossa nukkunu ja varmaan koko viikonlopun olisin siinä köllötelly jos vain olisin voinu :D palelu on ollu jo plussaamisesta lähtien mukana ja varsinkin aamusin se kyllä vaivaa suhteellisen paljon.

Nyt vähän pieni stressi ja murehtiminen päällä, kun olin haastattelussa uuteen työpaikkaa perjantaina....olis vakkari paikka ja ihan täyspäivänen (tällä hetkellä teen tuntityöläisenä töitä) ja paikka olis muutenkin aivan mahtava. En ole vielä raskaudesta mitään puhunut ja paikkaa hain muutenkin jo ennen plussan saantia. Ajattelin, että jos pääsen siihen saakka, että mut paikkaan valitaan, niin sitten asiasta työnantajalle kerron ihan rehellisyyden nimissä ja toivon, että palkkais raskaudesta huolimatta...sen suhteen en kyllä niin luottavaisin mielin ole :( mutta ainakaan ei sitten omatunto ala kolkuttaan ja ainahan he voisi mut koeajallakin erottaa ilman sen suurempia syitä. Noh katotaan miten käy....onko muilla ollu tälläsistä mitään kokemusta?

Mulle on kyllä yks lisäoire tässä kehittyny...eli itkuherkkyys...ei kyllä paljoa vaadi, kun alkaa jo silmät vetistyyn....viimeks lauantaina melkein itkin, kun aloin kaverin kanssa puhumaan meidän karvakaverista ja siitä kuinka helpolla ollaan neidin kanssa päästy tää pentuvaihe yli....ja tänään aloin melkein itkeen, kun kattelin vähän etukäteen rattaita netistä :D

Toivottavasti teitä jokunen tännekin jää, en itsekään ihan vielä ajatellut siirtyväni facebookkiin :)

Raskaushan ei saisi olla este työpaikan saamiselle, luulen että kaikki asialliset työnantajat sen tietävät! Varsinkin naisvaltaisella alalla tämä "ongelma" näkyy kun äippälomalaisia tulee tasaiseen tahtiin.

Mulla ei hajuaisti ole muuttunut mut makuaisti kylläkin. :D Jotkut perusjutut maistuu ihan ihmeelliselle!

Huomenta kaikille <3 kyllä minäkin toki täällä pysyn ja kirjoittelen jos kaikki ei tule faceen,voin ihan hyvin olla molemmissa.olis vain kätevä sit myöhemmin perustaa ryhmä sinne vois jakaa ultrakuvia ja sit kun vauvat syntyy niin vauvojen kuvia ja ryhmä kannattaa ehdottomasti tehdä yksityiseksi ei muut päässe uteleen.meillä on tänään lasten kans flaminko uima päivä käydään uimassa lähes jok maanantai. vauvauinissa ei käyty kun tyttöni sairasti pahaa sydänvikaa häneltä puuttui kaikki väliseinät sydämmestä iso leikkaaus oli kun neiti oli 8kk ikäinen. sairaus todettiin vasta laitoksella lähtötarkastuksessa ihmettelin kun ei ultrissa selvinny mitään ei vaikka käytiin maksullisessa 4d ultrassa,mut nyt pirpana voi hyvin onneksi :)>

Tuossa marraskuisten keskustelujen etusivulla on yksi keskustelu, missä ovat ohjeet FB-ryhmään liittymisestä.

Minulla oli ensimmäinen oire, josta arvasin raskauden varmaksi, tuo itkuherkkyys. Seurakuntakodilla joku nainen haukkui minut ja lapseni pitkin sanakääntein, koska lapseni katsoivat kukkaruukun multia päin. Menin aivan pois tolaltani, vaikka normaalisti tuollainen joko vihastuttaisi tai säälittäisi minua.

Minulla on normaalistikin superhyvät haju- ja makuaisti, mutta jossain vaiheessa edellisiä raskauksia jotkut lemppariruoat alkoivat maistua pahalta ja inhokit hyvältä. Edellisessä raskaudessa himoitsin hedelmä-Panttereita ja maksalaatikkoa. Jälkimmäistä oli pakko saada jossain vaiheessa ja ensimmäiset olivat alkuraskaudessa ainoita retiisien/miniporkkanoiden ohella, jotka pysyivät sisällä.

näinhän se valitettavasti menee maira, mutta katotaan nyt, että pääsenkö edes toiselle haastattelukierrokselle mukaan ja jos näin käy, niin ilmoitan sitten sen jälkeen tästä uutisesta...vielä kuitenkin niin epävarmoilla päivillä mennään etten nyt haluaisi hyvää työpaikkaa menettää, jos sitten vielä sattuisi huonosti käymään masuasukin kanssa myös....muuuutta eipä se nyt mun maailmaa kaataisi, jos ne ei raskauden takia mua palkkais...kerkee sitä sitten äippäloman jälkeenkin töitä tekeen, mutta lisätienesti ja vakituinen työ olisi aina ihan jees :) saavathan sitten ite päättää, että palkkaako vai ei raskaana olevaa henkilöä ja oon sitten ainakin ite ollut asiasta rehellinen heille ennen sopimuksen allekirjoitusta  :)

Sama juttu mulla alkas uus työ kesällä mutta en aio kertoa vielä enne ku oon turvallisilla vesillä ja kans rehellisyyden nimiin kerron kumminki aikasi ja toivon että se ei muuta uuden pomon käsitystä ja mulle ois äippäloman jälkeenki töitä siellä ,se ois muutenki osa-aika työ etten kerkeis kauaa olla mutta pakko mennä vaikken kesällä isolla mahalla jaksais, pakko saada rahaa..katotaa kui käy..esikon raskausaikaa olin reippaana töissä kyllä viimesee asti mutta näkyy tää raskaus olevan eri maata
mulla ei rintojen arkuutta oo ollu ollenkaa aika jännä kuin monella on mutta tietenki kaikki on nii yksilöllistä ja väsymy son iha hirveetä en jaksais mitään..huoh..

voi me käytii flamingossa kerran ja ihana se k20 puoli ,nautittiin kyllä korvat veden alla miehen kans kelluttiin ja kuunneltii musiikkia <3

onko osa naimisissa jo? me ajateltii mennä sitte samalla ku ristiäiset..:)

Catzie toivotaa sulle uutta plussaa ja jaksamisia,hyvä asenne sulla ainaki vaikuttaa olevan ja tuu moikkaan uutisista :)

fb-ryhmä kiinnostaa mua muttei vielä ehkä ku kaikki ollaa varmoilla vesillä ja vähä tutstuttu,mutta jos joku perustaa voin jo liittyä ja varmasti jatkan täälläki kirjottelua! mulla on aikaa kirjotella ja tykkään :)

Täältä saavutaan mukaan juttuun :) plussattu lauantaina ja LA on toistaiseksi vielä hieman arvoitus, menkkoja kun en pillereiden kanssa saanut lainkaan ja nyt sitten napsahti heti kun jäi pois. Mutta näillä tiedoilla joskus 2.-8.11 se la kuitenkin on. Ja onhan tässä se hyvä puoli, että pääsen nyt sitten n.3 viikon päästä jo kunnallisella ultraan, jotta saadaan raskaudenkesto selville :)

Täällä onkin tuttuja "naamoja" tuolta muista ryhmistä.. ihanaa miten moni nyt sen plussan on jo tälle kuulle saanut <3

mutta siis tietoja tuonne listalle: iita/ 29v/ toinen/ 2.-8.11.?!? (tarkentunee myöhemmin)/KOKS

Menimme naimisiin jo kauan ennen lapsia.

En pääse varhaisraskauden ultraan, mutta neuvolat lähtevät pyörimään digitestin viikkojen pohjalta. Lauantaina oli viikkoja 1-2, mutta uskoisin olevani pidemmällä, joten menee kai taas niskaturvotusjutut liian pitkälle, kuten esikoisen kanssa. Eipä sinänsä haittaa, koska vammainenkin lapsi otettaisiin vastaan, vaikka se saattaisi olla rankempaa kuin mihin kykenen. Aika näyttää.

Voisiko nuo synnärit yhtenäistää (esim. alla olevan listan mukaisiksi)?

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Voi kurjaa Kisu3, jos ei se nt-ultra sitten satu oikeaan aikaan :( Enhän mäkään tiedä kuinka mulle käy sillä ensimmäisen neuvolan sain 28.3. vasta eli jos pisimmillään ajattelee, niin ollaan silloin viikolla 9. Enkä tiedä millaiset jonot sinne kunnalliselle puolelle on..

Ja ei mekään olla vielä naimisissa. Ristiäisten kanssahan se on kätevää, toki itse haluan sitten joskus sellaiset perinteiset kirkkohäät kuitenkin.

Me ollaan avokin kanssa kihloissa ja höitä ensin ajateltiin tonne 2014 kesälle...taitaa se kyllä jäädä tässä vaiheessa vaan haaveeks, kun ei nyt oikein rahat sinne riitä. Eli siirretään häitä sit varmaan 2015 kesälle. Ollaan nyt kohta 2 vuotta oltu kihloissa eikä kyllä tosiaan eka ollu tarkotus näin kauaa kihloissa aikaa viettää, mutta budjetti ei vaan ole oikein periks antanu noiden häiden suhteen :D

Ristiäiset ja häät samaan aikaan on meillä kyllä kanssa tässä pyöriny mielessä, mutta katotaan nyt miten käy :)

Takaisin