Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea sintsulle ja catzielle tosiaan paaaaljon plussatuulia :) pidän bofink sulle sormet ja varpaat ristissä, että vuoto ei pahene eikä ne mahakivut <3

Itelläni on nyt muutamana päivänä ollu aamuisin tosi huono olo, kun on koiran kanssa tullu ulkoa, mutta vielä ei onneks oo vessa kutsunu...vatta on kyllä oollu tosi sekasin :/ eilen näin mun hyvää ystävää, joka on ihan viimeisillään ja odottaa esikoistaan...oli kyllä outoo kattella sen masua ja ajatella, että itelle sellanen kasvais...huh...ei sitä vieläkään oikein tajua, kun tunteet menee ihan ylä ja alamäkee.

Joo kyllä meillä on kanssa nimet jo osittain mietittynä...meille on tärkeetä, että ne on suht yksinkertaset ja helppo lausua niin suomeks kuin englannikskin, kun itelläni toi englanti on äidinkielenä...eli esikon kanssa ite tuun puhuun englantia ja avokki suomea. Pojan nimi on siis ollu kyllä jo kaaaaauan tiedossa, mutta tosta tytön nimestä on ollu vähän vääntöä, mutta sekin taitaa nyt sit olla valittuna :)

Huomenta kaikille :) meillä on tytön kans tänään vapaapäivä ja samalla myös siivouspäivä,meinaa kyllä laiskottaa mutta pakko vähän tsempata et saa viikonlopuksi puhtaan kodin :) onnea taas uusille tulokkaille kivasti ryhmä alkanut kasvamaan :D. Noi pienet vuodot on onneksi yleensä ihan harmittomia,minulla tuli esikoisen kanssa ihan kunnon menkat eka kuukauden jälkeen. Keskenmenosta voin itseni kohdalla sano et sen kyllä erottaa, viime raskUs kun tuli kesken ne vatsakivut oli ihan hirveitä makasin vaan lattialla ja pitelin vatsaa.sit sikiö tuli vesaanpönttöön ja kivut loppu kuin seinään. Minulla on nyt ollu pieniä nipistäviä kipuja vatsassa mutta yritän olla ajattelematta sitä pahinta sillä tressi voi myös aiheuttaa keskenmenon. Me ollaan jo pikkasen mietitty nimiä, haluan itse et se riimityy toisen lapsen kanssa yhteen :) Aurinkoista perjantai päivää teille kaikille <3>

Ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti tulossa.
Vielä ei ainakaan pahoinvointia ole ollut (toivottavasti pysyykin pois :)). Kuitenkin järjetön palelu on alkanut tällä viikolla (nyt 5+3). Mikään määrä vaatteita tai peittoja ei lämmitä. Ja veto on täysin pois, kun töistä tulee niin sohvalle viltin alle keräämään voimia hetkeksi. Närästystä edelleen lähes koko ajan. Rinnatkin kipeytyneet yhä enemmän ja ovat pinkeät/turvonneet, mies niitä nauranut kun muutenkin tähän saakka suht hoikassa vartalossa rinnat olleet suhteettoman suuret.. :D Näiden muiden oireiden lisäksi on tullut uutena alavatsan turvotus ja välillä alavatsassa vihlaisee..

Vielä ei ole edes kunnolla käsittänyt sitä, että vihdoinkin vuoden yrityksen jälkeen minä olen raskaana!! Jee! Kai se tästä alkaa konkretisoitumaan neuvolakäyntien ja oireiden kautta ja viimeistään vatsan alkaessa kasvaa.

Noniin, tänään käyty eka neuvolassa ja ihan kamala nippu papereita ja lomakkeita ym! Verikokeisiin meen sitten kuukauden päästä, 8.4 ja sillon toivottavasti pääsis kuuntelemaan jo sydänääniäkin :) LA:ksi vahvistui neuvolan tätin mukaan 1.11 mut kuulemma voi vielä muuttua.
Terkkatäti sano et ekaa ultraa vois varailla tuonne 15.-19.4 tienoille,voi olla et yritän saada aikasemmin. Ja siis meidän käpykylässähän ei ole ultraääntä ja lähin kaupunki on 40 km:n päässä :/

Nimiehdotuksia on tytölle sekä pojalle, miehelle en niistä vielä ole maininnut :) Pitää kuulostaa myös hieman virolaiselta,ei pelkästään suomalaiselta. Meillä tullaan lapselle siis puhumaan kahta kieltä, saas nähdä millanen haaste se on.

Nyt pitäs kuukaus jaksaa ja odotella. Tuntuu vaan etten raskaana oliskaan ku väsymys on hävinny ja joskus iltasin on hieman etova olo mut ei yrjötä. Närästys on vaivannu kyllä hirmusesti!

Jaaha, tähän tämä sit vissiin jäi.

Tunsin yht äkkiä vihlovaa kipua alavatsassa, hetken päästä kun menin vessaan, tuli reilusti ruskeeta limaista vuotoa.. :( Huokaus!

varovaisesti ilmottaudun mukaan teidän onnellisten joukkoon. :)
tänään olis menkkojen pitänyt alkaa, viikon verran ollut jo sellainen olo et saattaisin olla raskaana..alavatsaa nippaillut, tunteet ailahdellu, pissattanu(!!!!) ja väsymyksen takia kokoajan vähän hölmö olo.. tänään tein sit testin ja plussahan sieltä tuli. <3
mulla on takana 1 keskenmeno tammikuulta.. silloin päästiin viikoille 9+3, jolloin alkoi verenvuoto ja ultrassa selvisi, että alkio oli lakannut kehittymästä 5-6viikoilla. ensin yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä mut lopulta jouduin kaavintaan.
nyt pitää koittaa ottaa ihan iisisti, koska edellinen keskenmeno otti tosi koville.

jos kaikki menee hyvin niin tämän rakkauden laskettu aika koittaisi 15.11. <3

Paljon vauvaliimaa vuodoista kärsiville matkaan! Toivotaan, että on vaan "asiaan kuuluvaa" vuotelua ja vauveleilla kaikki hyvin! 

Minä en ole vielä varannut neuvola-aikaa. Alkuraskauden uä-tutkimukseen menen yksityiselle rv 7+0 ja sitten jos on kaikki kunnossa, niin soittelen neuvolaan. Meillä on ennestään 3 lasta, joten en usko että mikään kiire neuvolaan ilmoittautumisella on. Toisaalta tekisi mieli jo nyt soittaa, mutta yritän vielä malttaa mieleni. Kauhea väsymys vaivaa koko ajan, voisin vain nukkua...

Aika varovaisesti yrtitetään muutenkin nyt olla, ennekuin pääsee turvallisemmille viikoille -parille läheiselle ystävälle olen ainoastaan kertonut. Saa nähdä kauanko saan pimitettyä tietoa äidiltäni. :) Äiti ja mummo ovat nähneet minun olevan raskaana aiemmillakin kerroilla, ennekuin olen kertonut. Huulet kuulemma turpoavat ja niiden ympärille tulee "vaalea" viiva. :)

Niin ja tosiaan, olen 26v. (pian 27v.) ja mies 30 v. Lapset pian 9v. ja kaksoset 5v.

Moikka! Jospa minäkin sitten uskaltaisinkirjoittaa tänne. Viikko sitten tuli tikkuun kaksi vahvaa viivaa eli raskaana oltais taas. Laskettu aika mulla olisi jo lokakuun 30 päivä, mutta koska lapsi on jo viides eikä yksikään aikaisemmista lapsista ole ajallaan syntynyt olen aivan varma ettei tämäkään lokakuussa synny. Viime lokakuussa koin sitten sen keskenmenonkin. Viikkoja oli jo 13+ ja piti olla jo turvallisella puolella, mutta niin vaan niskaturvotusultrassa ei vauvan sydän enää lyönyt, oli 11 viikolla lakannut. Hiukan siis rajumpi sairaalareissuhan siitä tuli, mutta onneksi kuitenkin ultrassa täti sanoi ettei kaverista olisi ollut tähän maailmaan, joten ehkä oli helpompi suhtautua keskenmenoon. No toiveikkaana nyt sitten odotellaan viidettä. 6+2

Terveppä terve kaikille! :) Saimme tietää pari päivää sitten että olen taas raskaana,meillä on 7 kk ikäinen poika :) Laskettuaika olisi näillä näkymin 9.11 :) Samana päivänä siis kun itse olen syntynyt :) ! Mieheni on 21 ja itse olen pian siis 19 :)

voi toivotaa parasta että teidä pikkuset pysyy matkassa!
mulla maha kipuilee välillä nii oudosti että pelkään iha kuollakseni keskenmenoa ja ku se tosiaan voi tulla alle sen 22 viikkoa ja varmaa stressillä saanki keskenmenon,liian hyväähän tää ois olu todeks ku saanki alle kahen vuoden ikäerolla (oisin halunnu toinen heti perään,esikko 15kk) ja ku ei pitäny lääkärin mukaa olla raskaana ja oonki,en tiiä mite pystyn olla sitte ens viikolla ultrassa,melkeen jo ootane ttei sykettä oo ja vaikka ois ni saattaa mennä kesken millo vaa..huoh minua!!

onnea uusille plussaajille,tervetuloa joukkoon <3

eile oksensin ja yökättäny jo pari päivää,närästää,väsyttää ja mullaki on vilu ei riitä kans viltit eikä mikkää,ei kyllä esikon ajoista ollu mitää muuta oiretta ku alavatsanipistely! :)

Laitoin tänne alotukseen laskettu aika rimpsun. Jos halukkaat haluaa laittaa omat tiedot tommosessa rimpsussa niin kopioin ja muokkaan tuonne listaan. Tänks. :)

Nimi/ikä/monesko/laskettuaika/synnäri laita omaan viestiin niin Bofink voi kopioida ja muokata omaa viestiään.

Hei! Taidampa nyt uskaltautua liittyä tähän forumiin. Laskettu aika olis laskurin mukaan 7.marraskuuta. Ikää minulla on 30 ja sairaala todennäkösesti Oys.. Toinen lapsi siis tulossa, esikoinen täyttää 3vee. Varhaisultraan aika 2vkon päästä, sitten vasta soittelen neuvolaan kunhan näkee että kaikki on kunnossa. Eipä ole muita oireita kuin menkkojen poisjäänti ja raskaustestin plussa... mutta eipä ollut edellisessä raskaudessakaan. Ehkä olotila on seesteisempi kuin normaalisti..

hei vaan!
olen käynyt lukemassa täällä teidän juttujanne, vielä en kuitenkaan "virallisesti" uskalla liittyä joukkoonne. ;)

meillä on 10/2009 ja 09/2011 syntyneet pojat. tammikuussa 2012 laitatutin kierukan, kun ajateltiin, ettei meille kahta lasta enempää tule. nyt kuitenkin kävin otattamassa helmikuun alussa kierukan pois (eli se kerkesi olla noin vuoden verran), kun ajateltiin että kyllä meidän perheeseen vielä kolmas lapsi saisi tulla. kuukautiset alkoivatkin pian kierukan pois otatuksen jälkeen. nyt jos siis olisi tärpännyt heti, niin laskettu aika olisi 14.11.

esikoista yritettiin 3 vuotta, mulla oli kierrot ihan mitä sattuu. kun toista lasta ruvettiin yrittämään, kierrot olivat myös sekaisin. silloin meni puoli vuotta, kun tulin raskaaksi. eli nyt ei kovin suuret odotukset ole heti tärppäykselle... mutta katsotaan nyt miten käy. :)
jos kierto olisi "normaali", niin menkkojen pitäisi nyt piahkoin alkaa. mutta ajattelin vielä ainakin viikon kaksi odotella testin tekemistä.
muutamana päivänä on kyllä ollut oksettavaa oloa iltoisin, mutta voi olla että se on luulosairautta! ;D

bola-korun hommasin esikoista odottaessa. kyllähän se kuukauden kaksi roikkui kaulassa, mutta sitten se alkoi jäädä kiinni joka paikkaan kun maha kasvoi ja muutenkin oli "hankala". toisessa raskaudessa en muistaakseni käyttänyt sitä juuri ollenkaan... nyt se on muistona muiden vauvatavaroiden joukossa. :) <3

tulipa pitkästi tekstiä, vaikka meinasin ihan lyhyesti käydä teitä tervehtimässä! :)

ihan reilusti tulee nyt myös sitä punaista että minä nyt sitten vissiin siirryn täältä pois.

Onnea kaikille plussanneille! :)

Voimia, Catzie! 

Tein naisten päivän kunniaksi haalean plussan. Kuukautisten mukaan laskettu aika olisi 1.1.2013, mutta luultavasti muuttuu myöhemmäksi.

Joku kertoi haluavansa synnyttää Naistenklinikalla, mutta se ei ole marraskuussa mahdollista. Remontin vuoksi vain riskisynnyttäjät pääsevät sinne (toki en tiedä, lasketaanko riskisynnyttäjäksi aiemmin keskosen vuoksi).

Itse haluaisin synnyttää Kättärillä, mutta mutta sinne ohjataan enimmät Naistenklinikalle normaalisti menevät, joten voin joutua synnyttämään Jorvissa tai jopa Porvoossa.

Olen 29-vuotias (kesällä 30) ja tämä olisi kolmas lapsi. Asumme Helsingissä, mutta Vantaan rajalla, joten mielelläni tulisin tapaamiseen. FB ja livetapaamiset eivät ujostuta, koska olen muutenkin luomassa ihmissuhdeverkostoa tässä uudehkossa kotikaupungissani.

Oireita on palelu, närästys, pienoinen kuvotus ennen aamiaista, päänsärky, repäisykivut nostaessa jotain raskasta, itkuherkkyys, huutamisherkkyys pikkuasioista suuttuessani, kipeät nännit ja turvonneet rinnat + koosta 38 kokoon 40 siirtynyt vyötärönympärys, kuiva suu ja hirveä nälkä. Uskoisin olevani vahvasti raskaana, vaikka viiva olikin hailakka vielä tässä vaiheessa.

heippa! varovaisin askelin ilmottaudun mukaan, takana 2 keskenmenoa, syyskuussa viikolla 12 ja joulukuussa viikolla 6. laskurien mukaan laskettu aika 6.11. vielä en osaa oikein iloita asiasta kun tosiaan keskemenon pelko, ajattelin ensiviikolla varata neuvola aikaa ja varhais ultraa että saa ainakin varmistuksen kaverin mukana olosta. oireita on ollut rintojen arkuus ja turvotus sekä väsymystä, ja himourheilijana huomaan että heti alkaa hengästyttää ja sykkeet nousee pilviin. mutta toivotaan että kaikki menee nyt hyvin.

onnea ladyluck,kisu3,rolli10 ja toivotaa plussaa ninetsulle! :)

voi Catzie voimia sinulle <3

ihanaa ku ryhmä kasvaa!
eipä mitää ihmeellistä täällä ku oireet lisääntyy ja muillaki oli tuota repäsy kipua vatsass amitä ite pelkäsin ja muutenki outoja fiiliksia mahalla ja mulla on jo mahaa! :0 Tai vaan turvonnu mutta jäisin kyllä kiinni jos pitäsin jotai ihonmyötästä :)

me mennää perheuintii sunnuntaina,kiva nähä mitä siellä on,onko muut käyny vauvauinnissa? :)

Hyvin varovaisesti minäkin liityn mukaan joukkoonne. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja laskettu aika olisi ilmeisesti 5.11. Oireita on riittänyt heti hedelmöittymisestä lähtien reippaanlaisesti, joten vaikka plussan sainkin vasta viikko sitten testiin, niin tuntuu että monta viikkoa olen jo tiennyt olevani raskaana. :)

Oireina on ollut etovaa oloa, närästystä, "patti kurkussa" tunnetta, lisäksi huono olo tulee heti jos ei syö vähän väliä, erinäisiä vihlaisuja, nippailuja ym. tuntemuksia mahassa ja kohdussa, menkkamaisia kipuja, metallinmakua suussa, rinnat kipeät ja turvonneet, lisäksi ihan alussa maha meni sekaisin, oli kova nälkä, huimasi ja itkin pari kertaa pikkujuttuja.

Nytkin vaan tuntuu outoa jomotusta ja välillä vihlaisee alavatsasta, joten pelottaa onko kaikki hyvin... Varhaisajan ultraan olisi vielä vajaa 2 viikkoa aikaa.

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti kaikilla pysyy pikkuiset matkassa mukana marraskuuhun asti! :)

Omat ihme rusehtavan punaiset vuodot loppuivat samana päivänä kun alkoivat. Maanantaina tai tiistaina olis testipäivä ihan varmuuden vuoksi!

Vielä minulla on toivoa!

Takaisin