Marraskuiset odottajat 2011 ??

Tosi paljon voimia Santsu, toivotaan että seuraavan kerran onnistuu ja jaksamisia teille, ei ole kivaa tuommoinen kun sitä vauvaa vielä niin odottaa :( Voimahaleja tosi paljon, kyllä se vielä siitä <3

Omaa napaa: Kävin eilen äitiysneuvolassa mutkan kun laitettiin lähete menemään äitiyspolille kontrolliultraan ja nytten odotellaan postissa saapuvaksi aikaa sinne, varmaan ensviikolla saan ajan ellei tämän viikon lopulle :) Jännittävää odottaa! :) Mulla on pahoinvoinnit vähentyny mutta väsymys kalvaa vielä ja nälän tunne ja rinnat on hieman kipeät ja vessassa saa juosta. Maha on ehkä vähän alkanut jo kasvamaan ja turvonnu se on kokoajan :D Viikkojen 12 jälkeen lähden shoppailemaan äitiysvaatteita Rajalle :D Jos kaikki menee niinkuin pitääkin ja uskon että menee. :)

Osanottoni Santsulle!

En tiedä mitä tässä uskaltaa enää tehdä, hyvä kun viitsii enää edes kävelylle lähteä, ihan kauhee olo melkein koko ajan. Yhtäkkiä olo aina pahenee, ei siinä auta muu kuin juosta sänkyyn hetkeksi, meinaa taju lähteä ja kun vähän helpottaa nii syön jotain että tulisi parempi olo. Koko ajan olen kyllä tosiaan syömässä ja turvottaa niin paljon että enää menee vain verkkarit ja vain yksi huppari peittää tän vatsan... Turvottaa niin paljon, että vatsani perusteella voisin olla jo lähempänä viikkoa 30, ei esikoista odottaessa ollut tälläistä. Tänään soitan ja varaan varhaisultran vaikka välillä tuntuu, etten haluaisi mennä ollenkaan mutta haluan kyllä tietää mikä on tilanne:) toivottavasti saisin jo tälle viikolle ajan! :)

Osanotto Santsulle myös täältä, typerää kun odottaa niin kovasti ja sitten joutuu pettymään :(

Itse on vähän epätodellinen olo vieläkin. Odottaa jotenkin kokoajan että alkais kunnolla paha olo tai tulis tissit kipeeks tai jotain että uskois olevan raskaana ollenkaan. Tyhmä minä :D kyllähän tässä väsyttää, vessassa pitää käydä useammin ja jotain pientä etovaa oloa on pitkin päivää. Silti pelottaa että onko siellä mahassa oikeesti mitään eikä jotenkin osaa relata. Mulla olis ens viikolle eli 1.4 aika varhaisultraan terveystalolle, sillon pitäis olla viikkoja tasan 7. Pakko käydä vaikka se kallista onkin että pystyy rentoutumaan jos siellä joku on ja kaikki on hyvin. Meillä kun ei Jyväskylässä pääse ultraan kun aikasintaan viikolla 10. Neuvola on viikolla 8+5 ja sieltä tosiaan laitetaan vasta lähete ja sitten odotellaan aikaa joka tulee postitse. 

Minutkin saa lisätä tuohon listaan, ensimmäistä odotan, ikää on 25 ja synnyttämään menen KSKS. Laskettu aika on tähän tietoon 18.11.

varasin varhaisultran, olisin jo tälle päivälle saanut ajan mutta huomiseks otin, jännittää ihan kauheesti!

Voi Santsu, osanottoni sinulle! :-(

Pahoinvointiin en minäkään osaa muuta neuvoa antaa, kuin että syö todellakin parin tunnin välein ja ainakin mulla on oloa hieman helpottaneet hedelmät, marjat ja jogurtti... täytyy vaan yrittää muistaa, et tää on väliaikaista ja loppuu jossaan vaiheessa ja sit voi alkaa nauttia raskaudesta ja masun kasvusta. emoticon

Insku91, ihanaa et sait ajan ultraan! :-D varmasti jännittää jo huominen... muakin muuten turvottaa ihan älyttömästi, ei ekan raskauden aikana ollut tässä vaiheessa jo tällästä mahaa, mun mieskin jo sanoi, et ei me kauheen kauaa voida tätä salata ku masu on nyt jo näkyvissä ja mie syön koko ajan.. emoticon

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Voi Santsu, osanottoni sinulle! :-(

Pahoinvointiin en minäkään osaa muuta neuvoa antaa, kuin että syö todellakin parin tunnin välein ja ainakin mulla on oloa hieman helpottaneet hedelmät, marjat ja jogurtti... täytyy vaan yrittää muistaa, et tää on väliaikaista ja loppuu jossaan vaiheessa ja sit voi alkaa nauttia raskaudesta ja masun kasvusta. emoticon

Insku91, ihanaa et sait ajan ultraan! :-D varmasti jännittää jo huominen... muakin muuten turvottaa ihan älyttömästi, ei ekan raskauden aikana ollut tässä vaiheessa jo tällästä mahaa, mun mieskin jo sanoi, et ei me kauheen kauaa voida tätä salata ku masu on nyt jo näkyvissä ja mie syön koko ajan.. emoticon

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Varhaisultrassa käyty ja viikot vaihtuivat 8+1 -> niitä onkin 6+5 ja laskettu siirtyy 11.11 :) selvästi näkyi sydämen syke joten kaikki hyvin <3 ultraaja sanoi, että kohdun kasvaessa saattaa tulla pientä vuotoa sillä kohdun suulla 1,5cmx0,5cm kokoinen mustelma, ei ole vaarallista :) nyt on hyvä fiilis! :)

Insku, tosi kiva kuulla että kaikki oli siellä hyvin :) Nyt meillä onkin sitten sama laskettu aika, 11.11. Ainakin toistaiseksi. Saa nähdä miten se itselläkin muuttuu kun ensimmäiseen ultraan pääsee. Ei kyllä oo mitenkään varaa lähtee yksityiselle ultrattavaksi, mutta eihän tässä ole kuin vajaa 2 viikkoa kun on ensimmäinen neuvola-aika jossa kuunnellaan ainakin sydänäänet.
Onko monilla paljon tuntemuksia tuolla mahassa? Mulla on ollut pari vuorokautta vähän väliä pientä vihlontaa ja pistosta, välillä ihan levossa ja sit välillä sillon kun esim. venyttelen tai nousen nopeesti ylös. Yleensä tuntuu alavatsalla oikeella, välillä vasemmalla ja joskus keskelläkin... aikasemminkin tässä alkuraskauden aikana ollu tollasta mutta ei näin tiheään. Jos jollain muulla ollu tällasta niin ois kiva tietää, sillä näillä viikoilla sitä pelkää vielä helposti ettei kaikki oo kohdallaan... oon siis rv 6+5.

Huh, kun tänne oli ehtinyt tulla paljon kirjotusta sitten viime kerran. Onnea kaikille plussanneille! emoticon Mulle tosiaan tuli lähete jo toiseen ultraan ja nyt maanantaina nähtiin ihan itse reilun sentin mittainen 'toukka' ja hänen sydämenlyöntinsä. Oli se ihanaa, ihmeellistä ja helpottavaa! Avustava sairaanhoitaja oli niin innoissaan ja sanoi, että kylmät väreet meni läpi. ;) Mulla noi ultrat siis mahakipujen takia (jotka on kuitenkin suolistossa). Hyvä kuulla,että muillakin tota turvotusta. Jotenkin niin hauskaa, ku painan reilu 50 kiloo ja maha näytti siltä, ku olis ollu viidennellä tai kuudennella kuulla raskaana. Nyt on onneks turvotus helpottanu.

Me kerrottiin raskaudesta heti parin päivän sisälle mun äidille ja sisaruksille + puolisoilleen, sekä miehen vanhemmille ja veljelle + hänen vaimolleen. Me ollaan niin hirmuisen läheisiä mun perheen kanssa, ettei tälläisesta asiasta voi olla hiljaa. Ilot ja surut jaetaan yhdessä! :)emoticon Ei muuta ku parempia vointeja kaikille! :) Niin ja tosiaan.. mun laskettu aika muuttui neuvolassa käydessäni ja on 2.11.

mulla se ensimmäinen neuvola on tosiaan vasta 18.4, joten pakko oli käydä selvittämässä onko kaikki hyvin :) kela korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 65e, olin kyllä varautunut suurempaan summaan mutta onneksi ei sen enempää ollutkaan! 

Insku, no eihän tuo sitten sinulla kovin kallista edes ollut. :) Ja oisit kyllä muuten joutunu odottamaan pitkään tuota ultraäänitutkimusta. Kiva että kaikki oli hyvin :) Voi että kun päivät menee täällä niin hitaasti tuota neuvola-aikaa odotellessa... 

Varhaisultrassa käyty ja siellä se pienen pieni masuasukki oli ja sydän löi hurjaa vauhtia.emoticon Mitaksi saatiin 15,3mm ja muutaman päivän vanhempi on mitä Vaun laskurin mukaan eli vaihtui 7+4:stä 7+6:een. Tämän lääkärin mukaan laskettu aika olisi 3.11, mutta turha sitä vielä vaihtamaan, katsoo sitten nelisen viikon päästä kun pääsee kunnalliseen. Oih mikä helpotus oli lähteä ultrakuvat kädessä kotia kohti! Ja tuleva isukki sai synttärilahjansa päivää aikaisemmin kun kauan odotetun ultrakuvan sai kätösiinsä <3.. Kela korvauksen jälkeen jäi maksettavaa 75€, mutta työnantajani maksaa tuon osan kunhan lähetän kuitin ja laskun palkkatoimistoon emoticon

Pahoinvointi on lisääntynyt huimaa vauhtia, ylös asti ei ole vielä (koputtaa puuta) tullut, mutta yökkäilty on useaan otteeseen. Koko ajan pitäisi syödä mutta ei liikaa ja se alkaa vähän ottamaan päähän. Haluaisin syödä kunnon annoksia ja olla pitkään kylläinen, ehkäpä sitä muutaman viikon päästä rauhoittuu, toivottavasti. Ja tämä hiusten rasvoittuminen on aika rasittavaa myös, joka päivä on pakko pestä hiukset, finnejä/mustapäitä on ilmestynyt selkään ja decolteen alueelle. Onneksi ei kuitenkaan mitään isoja paiseita.. Tulipas avauduttua, koko ajan vaan yrittää hakata päähänsä että ole nyt piru vie onnellinen että siellä masussa joku vihdoin kasvaa, mutta pakko päästä myös välillä vähän purnaamaan..

on tää niin löytyiskö mistään nappia mistä sain nopeutettua tätä ei tarviis kun 7päivää eteenpäin niin pääsis kattoon onko sielä masussa oikeesti ketään...ja nää aamu herätykset nyt kun ei ole kouluun menoa niin voin herätä oihan aikaseen mut sit kun on kouluun meno niin ei ei millään saa itteensä sängystä ylös... Pahoinvointia on pelkästä ruoasta ajattelemisesta silti yrittää koko ajan jotain änkee suuhun vaikka oksettaakin turvotusta sikana.... Koiriltakin löytyy just nyt ihan liikaa energiaa vaikka itekkin oon aikasin hereellä ei sitä lenkillä jaksa kauheemmin riehua nuorimman koiran kanssa sit se kiusaa mua kaikilla pahoilla tempauksillaan loppupäivän emoticon

No eipä tuo varhaisultra sitten pahan hintainen ole jos siitä saa vielä kelakorvauksen :) Tänään täällä ajateltiin varata ekaa neuvolaa. Oireet ovat lieventyneet ja oikeastaan vaivana: iltaa kohden kasvava turvotus ja järkyttävät ilmavaivat (todella mukavaa kun on vielä iltavuoroja nyt paljon). Rintojen kipuun tuntuu, että on jo turtunut. :D

Vatsannippailut ovat melkeinpä hävinneet.. Öisin on kyllä alkanut heräilee pissalle, mutta onko monella muulla sellainen olo ettei raskaana olisikaan? Hirmuisen epätodellinen olo.. Ehkä sitten tunne muuttuu ekan neuvolareissun jälkeen.. :)

Ja sitten kyssäri niille joilla on jo lapsi ennestään ja koiria! Onko koiranne käytös muuttunut kasvaneen masun johdosta? Odotan innolla sitä, kun vauva potkii ja koirat tykkäävät köllötellä mahan päällä et mitenkä reagoivat.. Kenelläkään kokemusta? :)

Hei kaikki!

Täällä plussattiin viime viikon torstaina emoticon  Heti perjantaina sitte soitin neuvola-ajan ja maanantaina varhaisultra-ajan ja otin ajan ens viikon tiistaille. Lauantaista lähtien ollu kuukautiskipujen tuntusta kipua alavatsalla ja halutaan varmistaa, että kaikki on  hyvin.. Vau:n laskurin mukaan nyt rv 5+5 ja la 19.11.2011.

Oireita ei oo kyllä ollu muuta ko tuo alavatsan kipuilu, josta soitinki tänään neuvolaan, että onko normaalia.. Sanottiin, että normaalia, jos tuu runsaampaa vuotoa ku kuukautisvuoto tai tosi kovat kivut. Ja mulla ei oo vuotoa ollu ollenkaan ja kivutki on ollu semmosia, että ilman kipulääkettä on pärjänny, ikävän tuntosta vaan.

Taustasta sen verran, että tavattiin miehen kans vuosi sitte (vuosipäivä 11.4.2011 emoticon ) ja tuosa marraskuussa päätettiin mennä kihloihin jouluna ja naimisiin ens kesänä :) ja pillerit jätettiin pois marraskuun viimenen päivä, eli yk3 sitte tärppäs.. Toivottiin tätä lasta niin paljo ja itkuhan siinä molemmilla tuli kun plussaa kahtottiin :) Nyt siis otellaan marrasvauvaa innoissamme; mies tarkistaa joka päivä, että onko maha jo kasvanu :D

En käyny ihan koko keskustelua läpi, kun tää mun kone on vähän hidas, joten en tiiä onko tästä jo keskusteltu täällä (ilmoittakaa vaan jos on :), mutta kyselisin, että ootteko jo kertonu perheelle / sukulaisille / kavereille raskaudesta? Jos ette, niin millon ootte aatellu kertoa? Meidän tekis mieli kertoa pääsiäisenä, kun sillon nähdään perhettä ja sukulaisia, mutta sillon ei vielä oo rv 12 tullu täyteen, että en tiiä pitäiskö sitte oottaa vielä sen yli keskenmenoriskin takia.. Mitä mieltä ootte?

19.11.2011 / Shiny85 / 25 / ensimmäinen / TYKS

Shiny, tervetuloa joukkoon! :) Onhan tuosta ollut puhetta, osa on kertonut sukulaisille hyvinkin pian ja osa sitten haluaa odotella. Itse kuulun niihin jälkimmäisiin, jo ihan senkin takia, että olen yhden keskenmenon aikoinaan saanut. Parhaalle ystävälle olen vain kertonut, koska hän on sen verran läheinen että itseä ei ahdista kertoa hänelle vaikka raskaus kesken menisikin. Mulle olis paljon vaikeempaa kertoa esim. vanhemmille jos tulis keskenmeno (eikä välit hirveen läheiset edes ole), joten siksi ootellaan mieluummin vielä... Meilläkin oli puhetta että kerrottais pääsiäisenä mun ja miehen porukoille :D mietin itekin samaa että kun näillä näkymin ois just 11 viikkoa sillon täynnä että uskaltaisko jo... pitää katella vielä :)

Jospa minäkin vihdoin uskaltaisin tänne ilmottautua. Vau:n laskurin mukaan tais olla 6+4, mutten oikein tiedä missä mennään kun ei tarkkaa tietoa kierrosta.
Taustalla olen roikkunut n. viikon, jolloin tein ekan plussan, ja kiitos kaikille, teidän keskustelusta on ollut erittäin suuri apu "taustailijalle".  Sunnuntaina sitten tein vielä toisen testin, ja sitten se oli alettava uskomaan että totta tämä kai on, kun cb näytti raskaana 3+.

10.11.2011 / Miska84 / ensimmäinen / Kotka (mikälie sairaalan oikea nimi)

Ja siis loppuvuodesta jätetty ehkäisy pois periaatteella että tulee jos on tullakseen. Yhdet luomumenkat tuli (jotka alkoivat heti päivällä kun oli testin tehnyt aamulla) kp 35, ja nyt odottelin vajaa viikon yli ja testin tein "huvikseni" että sitten ne menkat kuitenkin alkaa kun sen vaa tekee.
Kyllä vähän sumussa meni se työpäivä, kuka hitto (minä)!!! keksi että tekee testin ennen töitä??? No, ukon työpäivää se viesti kuulema piristi erittäin paljon, että hyvä niin. :)

Tosiaan oireita on ollut rintojen (nännien) arkuus ja menkkakivut ilman sitä kovaa kipua jo siitä kun niitä menkkoja odottelin sitten loppuviikosta alkavaksi oireiden perusteella. Ja pientä rusertavaa vuotoa oli lauantaina, jolloin mahaakin nipristeli ja hiukan vihlaisi välillä eniten, mutta ne ovatten nyt onneksi jääny, tai ei enää "tunne" niitä. Toivon että tämä huonovointisuus on liikkeellä olevaa vatsatautia mitä minulla on tän viikkoa ollut, jonka vuoksi sain saikkuakin, eikä raskauspahoinvointia..! :/

Paras ystäväni on ainut joka tästä vielä tietää, puhetta on kyllä avokin kanssa ollut että porukoillemme voisi jo kertoa, mutta muille vasta sitten vko 12 jälkeen.

Ja eka neuvolakin on jo varattuna ens kuun alkuun!emoticon

Tuleepas nyt purkauduttua kunnolla ekaan viestiin, mutta :) kuinkas teidän tupakanpolttonne / lopetus raskauden aikana??!

Kiitos Zaana!

Määkin aattelen sitä, etten halua sitte joutua kertomaan kovin monelle, jos käykin huonosti.. Mutta jos nyt varhaisultra menee hyvin ja muutenki hyvin siihen pääsiäiseen asti, niin ehkä kerrotaan :) Onhan meillä ainaki varhaisultran kuva (jos saadaan mukaan..) sillon, jos ei vielä masu oo kasvanu yhtään :D Ootan kyllä hirveesti masun kasvua ja sitten sikiön liikkeitä, muita oireita raskaudesta ei tarttis tulla.. Inhoan oksentamista (en juo alkoholia, joten oksentelua ei oo tullu harrastettua kuin sillon ku on oksennustauti ja edellisestäki on jo ainaki 3 vuotta aikaa..)

Romppu88 kyllä täälläkin on hyvin epätodellinen olo kun ei oikein ole mitään raskausoireita ilmaantunut. Menkat jäi pois, testi näytti positiivista, mutta muuten ei mitään. Vatsaa nippailee ja koskee välillä, eilen oli koko päivän jotenkin huono olo mutta ei kuitenkaan varsinaisesti oksettanut. Tänään ei taas yhtään mitään. Jotenkin tuntuu että tokkopa siellä onkaan mitään... Varhaisultra olis ens viikon perjantaina eli viikon päästä, täytyy vaan yrittää rauhaisin mielin odotella sinne asti. Sittenhän se selviää onko siellä edes ketään... 

No niin! Nyt on varattu aika neuvolaan ja heti laittoi terkkari ajan lääkärillekkin et tsekataan onko se masuasukki ihan oikees osoittees. Kahden viikon päästä nuo molemmat! :) Harmittaa ku omat työvuorot niin kökköjä olisi aikoja ollut jo ensiviikolle :/ Mukava täällä lueskella miten toisilla mennyt neuvolassa. Pitäisikö avata keskustelu ihan vain näille neuvolakäynneille? Rupee monilla olemaan ihan lähellä nääs nuo käynnit. =)

Onnea Shiny85 ja Miska84 !

lumikko: eiköhän, eiköhän, eiköhän... ;) kuulumme varmaan siihen joukkoon et tarvitaan todistusaineistoo!

Takaisin