Marraskuiset odottajat 2011 ?? | Page 6 | Vau.fi keskustelu

Marraskuiset odottajat 2011 ??

Onnea taas uusille!

Nyt lähti käyntiin kuudes viikko, eli 5+0 tänään. Onpa hyvä fiilis, viimeks ei päästy näinkään pitkälle. Toivottavasti päästään sinne 40:een asti <3

Voikaa hyvin!

Inxu ja Santsu: kiitos tiedoista! tuo oli hyvä tietää, että osaa muodostaa oman mielipiteen minne menee synnyttämään, kun kysyvät. kyllä me valitaan (en ole kysynyt mieheltä:) Naistenklinikka. siellä ollaan kuitenkin jo asiakkaana ja tuo ensi viikon ultra siellä.
mä oon saanu huonovointisuutta kuriin hieman. syön aamulla sängyssä ennen nousemista ja sitten syön vähintään tunnin välein. viinirypäleitä ja omenoita menee hirveästi. kaksi lämmintä ateriaa entisen yhden sijasta. tällä syömisellä tullut myös lisää jaksamista. jaksaa jopa tehdä työpäivän päätteeksi jotain kotihommia. 6+4
kaikille hirveesti tsemppiä odotteluun!

Zaana kirjoitti:
Minnuska89, meillä on sitte eka neuvolakäynti samana päivänä, 4.4. :) Yritin kysellä että kuunnellaanko siellä sydänääniä tms, niin se sano että katotaan jos on tuo lääkärin huone vapaana niin voidaan käydä vaikka ultraamassa... oi että, nyt pitäs jaksaa sinne asti sitten ootella! emoticon
Kyllä voi ihmisellä olla saamaton olo... kun pari viimestä päivää on ollu ihan järkyttävä väsymys, kuvotuksen ja vatsan turvotuksen lisäksi... ja nyt vielä ollu heikotusta. Oikeen hehkee olo. En oo saanu tehtyä juuri mitään muuta kun pari pakollista kotityötä per päivä. Muuten oon vaan syöny, istunu ja maannu. Siinä mielessä oon kyllä "onnekas" kun ei oo työpaikkaa tällä hetkellä, sillä en tiiä miten siellä oikein selviäisin näiden raskausoireiden kanssa! Miehellekin oon ollu välillä tosi äkänen ja seuraavassa hetkessä sitten meen halimaan sitä... se tuumaskin että "tais sulla nyt alkaa ne raskaushormonit hyrräämään". :D

Asuks missä päin? :) Ja itekki oottelen tässä maanantaita että pääsee laittamaan sen lähetteen neuvolassa sinne äippäpolille siihen kontrolli ultraan :) Täällä kans väsymys on ollu jo jonki aikaa ihan hirvee, tekis mieli nukkua vaan kokoajan :D Mutta on nää oireet sen arvoistakin, että kyllä nämä kestetään :)

Minnuska89, Kemissä asun, Peurasaaressa. Vai että neuvolassa pitää laittaa lähete äippäpolille ultraa varten? Mulle ei ainakaan sellasesta mitään puhuttu... laittaakohan ne sitten aina sinne äippäpolille uä-tutkimusta varten? Ei meinaa oikeen enää muistaa miten tuon edellisen raskauden kohdalla oli...
Totta, kyllä nää oireet kestää, vaikka hetkittäin olo onkin vähän toivoton niiden takia... pitäs kuitenkin vauvalla olla kaikki hyvin kun oireita piisaa :) On tämä odottavan (naisen) aika pitkä... :D

Zaana, no siis ei ne laita ultraan ihan koska vaan lähetettä äitiysneuvolassa vaan ku mie kävin 7.3 yksityisellä ultrassa niin siellä lääkäri oli vähän epäröivä että onko kohdun ulkopuolinen vai kohdun sisäinen raskaus ja sen takia pitää mennä kontrolliin ja uskon että lääkäri epäilee ihan väärin koska kyllä mulla ihan oikeassa paikassa se vauva on, semmoinen tunne on niin vahva että kaikki on hyvin. Mutta käydään tarkistuttamassa tilanne kuitenkin :)

Nyt on sitten kerrottu tuleville isovanhemmille :) Ei ollu vielä yhtään tarkoitus kun näin alussa ollaan, mutta käytiin niiden luona eilen enkä minä osannut olla kertomatta. Vähän pelkäsin omien vanhempieni reaktiota, kun opiskelut on kesken, mutta tulivat niin onnellisiksi. Kyyneleitä vuodatettiin ja haleja jaettiin sitten koko ilta. Aivan mahtava fiilis itsellä nyt, jotenkin tästä osaa iloita ihan eri tavalla kun sai jakaa tämän heidän kanssa. Äidin oli sitten samantien soitettava mun siskoille, jotka onnittelivat myös ihan sydämensä pohjasta. Tein kyllä selväksi, että muille ei sitten vielä kerrota. Miehen äiti on myös aivan onnensa kukkuloilla, uskon että hän on tätä jo odotellutkin pidemmän aikaa.

Ihanan aurinkoinen päivä aluillaan, kyllä se kevät sieltä tulee!

onnee kaikille uusille plussanneille...

Tää on ollut tuskan viikkoa kun viimeks näillä viikoilla rupesi tuhruvuoto ja raskaus olikin mennyt kesken. Nyt ei ole ollut tuhruvuotoa muutakun yhdynnän jälkeen ja sitten valko vuoto on ollut hiukan kellertävää onkohan sekään ihan normaalia mut ultra on 31 päivä ja neivola 30 päivä jos sitä sinne yrittäs odotella ja toivoo että kaikki on hyvin emoticon

Hei kaikille!

Josko sitä itsekin ilmoittautuisi mukaan :)
Haamuviivan sain pe-aamuna ja la-aamuna ja päivällä sitten CB:n testillä selkeä raskaana <3
LA olisi laskureiden mukaan 27.11 ja synnyttämään mennään Hyvinkäälle ellei mitään ihmeitä matkalla satu.

Miehen kanssa ollaan molemmat 25 vuotiaita ja esikoinen himpun reilu 10kk eli toista tulokasta odotellaan. Ja sattuipas somasti että täällä on useampikin viime vuoden toukokuisista ;) Onnea myös teille Inxu ja Bris, mukavaa että on tuttuja.

Pikkukakkonen on meillä ollut toiveissa jo lokakuusta lähtien ja nyt sitten tärppäsi kun laskin päiviä. Itellä ollu oviksesta asti tosi turvonnut olo ja nyt on muutaman päivän väsyttänyt ihan älyttömästi. Niin ja jonkun verran ollu myös nippailuja vatsassa, helpottamaan päin onneksi.

Herralla olis neuvola ens keskiviikkona niin taidan samalla reissulla ottaa puheeksi sitten tämän tuoreen tapauksen ja varailla aikaa äippäneuvolan puolelle. Läheisistä meillä tietää mun 2 parasta ystävää. Toiselle kerroin eilen kun oli yrittämisestä ollut puhetta ja toinen arvasi kun en nauttinut alkoholijuomia eilisissä synttärikemuissa ja kuulemma näkyi heti päällepäin :D Kieltämättä ollaan todella onnellisia tällä hetkellä ja toivotaan hartaasti että kaikki sujuisi hyvin loppuun asti. Muille ajateltiin kertoa toukokuussa esikoisen 1v-synttäreillä jos nyt kaikki on hyvin.

Marraskuuta odotellessa ;)

Minnuska, ahaa, sulla on siis ihan erityinen syy tohon äippäpolilla käyntiin. Toivon kovasti sun puolesta että kaikki on hyvin, ja varmasti onkin, sillä itsehän sinä sen parhaiten tunnet ja tiedät. :)

Onni-Ilona, hienoa, miten sun suvussa on suhtauduttu vauvan tuloon :) Me ei olla vielä kerrottu muille kun mun parhaalle ystävälle raskaudesta... aiempien raskauksien (joista siis toinen päättyi keskenmenoon) kohdalla ei kyllä ole mun vanhemmilta onnitteluja kuulunut, semmosta aha-meininkiä, ja toisella kerralla vaan äiti tuumas että "jaa, no niin minä olin vähän kattelukkin." Mutta eipä ole äidiltä tukea ennen eikä sen jälkeenkään herunut vauva-asioissa, kai se nyt vaan on semmonen ihminen. Sen suhde mun 7v tyttäreenkin on aika mitäänsanomaton, kun ei mummua ole leikkiminen eikä muu lapsen mielestä mukava touhuilu koskaan kiinnostanut. Onneksi mun isästä onkin sitten kehkeytynyt tytölle semmonen ukki joka menee lapsenmielisyydessään välillä vähän liiallisuuksiinkin :)

Eipä siis ole heti mielessä äidille ja isälle kertominen, ihan mielelläni oottelen vielä pari kuukautta... Mun miehen äidillä ei sen sijaan ole yhtään lastenlasta vielä, joten sillä puolella varmaan ovat vähän innokkaampia tämän asian suhteen :)

Hei kaikille,
Joudun siirtymään pois täältä odottavien puolelta. Mulla todettiin perjantaina tuulimuna. Istukka ja sikiöpussi löytyi Ultrassa, mutta ei sikiötä. Itku oli valtava.
Toivon vain että alkaisi tyhjennysvuoto, jotta en joudu lääkkeelliseen tyhjennykseen / kaavintaan kuten joulukuisessa keskenmenossa. Mieli on maassa joten nyt taidetaan laittaa pikku kakkosen yritys jäähylle hetkeksi. Kyllä tämäkin menetykseltä tuntuu vaikka selvisi että ei siellä ole ketään ollutkaan.
Oikein paljon onnea matkaan teille muille odottajille!

voi surku santsu!! osaanottoni, tiedän tasan tarkkaan miltä tuo tuntuu. ihan kamalaa! nyt toivutte kunnolla ja kun siltä sitten tuntuu niin alatte uuteen yritykseen, luovuttaa ei saa koskaan!

mulla vielä 2 viikkoa ultraan, ja pelko uudesta tuulimunasta on suuuuri! pitää vielä pari viikkoa kärvistellä ja pysyä tyynenä.

oireita on mm. silmien kuivuus, kipeät rinnat ja aivastelu. mitään kamalaa oksennus rumbaa ei ole.

olin tuntevinani kohdun kun painelin eilen ihan tuohon karvoitus rajalle, oli sellainen kova kohta mitä aikaisemmin en ollut tuntenut. No nyt en sitten tunne mitään, eli en nyt sitten tiedä mitä oikein kuvittelin :D

tuntuuko teillä painellessa mitään tuolla kohdun alueella? Jotenkin pelkään että pitäisi tuntua, mutta eihän siellä mitään vielä pitäisi tuntua, vai?

Santsu, pahoittelut minunkin puolestani. Ehkä vielä ei ollut hänen aikansa. Teillä on kuitenkin pikkuinen, joka kaipaa rakkauttanne ja huomiotanne, joten keskittykää häneen. Kyllä sen toisen aika tulee vielä, ihan varmasti. Halauksia ja jaksamista sinulle.

Ja Sinii, ihmeellistä muuten tuo aivastelu! Mulla on kans sitä... välillä tulee oikein huono olo ja sitten vaan aivastaa... en oo ennen kuullu että kellään muulla ois ollu sellasta oiretta. Ja muuten, itsekin luulin tunteneeni jotain kovaa sillon 4. rv tuolla mahassa, mutta enpä enää tunne... eli en jotenkin usko että siellä vielä mitään tarviis tuntuakaan. Onhan se alkio ja kohtukin vielä sen verran pieniä.

heips vaan kaikille taas!!

Tällä 7 viikolla on alkanut todella kova pahoinvointi, oksentanu en ole, mutta viittävaille se on kokoajan!! Inhottavaa kun mikään ei maistu ja kaikki ruuat etoo vaan. Ehdin jo huokaista että onneks ei mulle oo tota pahoinvointia tullu kuin lievänä, mutta nythän se iski sitten oikein olan takaa. Olisko jollain keinoja helpotukseen? ite huomasin että pakastemarjat helpottaa vähän...
Oon kans ollu tosi väsyny ja uupunu, kotihommista ei meinaa tulla mitään. No, onneks on toi ihana mies joka jaksaa pyykätä ja laittaa ruokaa :)

Mutta eiköhän tää tästä!! Jos jollain neuvoja niin olisin tosi kiitollinen :)

Krepa, uskon että on rankkaa :/ Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että pahoinvointi on jo vähenemään päin. Ainakin toistaiseksi. Ei siinä hirveesti muu auta kun että syö vähän väliä jotain, jotku sanoo että just kylmä syötävä/juotava helpottaa oloa (esim. jääpalat, jäätelö). Jos oli syömättä monta tuntia niin siitä se paha olo vasta tulikin... tiedän, että on inhottavaa syödä kun ei yhtään tee ruokaa mieli, mutta monesti esim. hedelmät, kuten omenat ja viinirypäleet, menee alas vaikkei teekään mieli syödä mitään. Älä kuitenkaan yritä väkisin syödä mitään hirveen vastenmielistä, siitä se laatta vasta lentääkin... eli tässä on lähinnä kyse siitä että yrittää valita epämieluisista vaihtoehdoista sen, joka on vähiten epämieluisa. Kyllä se siitä ohi menee :)

Pahaan oloon tosiaan auttaa se että syö tuoreita ruokia eli hedelmiä vihanneksia ja jotai suolasia ruokia 1-2h välein vähän ja kaksi lämmintä ateriaa. Eli ruokarytmiä parilla ylimääräisellä välipalalla.

Kohtu tuntuu vasta lähempänä 10 viikkoa tuolla masulla. siis kunnolla. Elkee siitä viel mitää hätäilkö kyllä se kuule tulee tuntumaan siitäkin eestä :)

Neuvolasta tehdään tosiaan se lähete 12 viikon ultraan ellei neuvolassa ole sitä laitetta. täällä neuvola tk puolella ja ultra sairaalan puolella, kuopiossa neuvolat tks ja ultra kysillä. riippuu kyl mite o nyt sitten muutelleet taas noita systeemejä mut toi on periaate. Mut on myös näitä neuvoloita joissa se laite on ja siellä tehään se. meillä on neuvolasa mut sillä tehään vain synnytystapa arvio ja jos o jotai akuuttia lääkäri tarvetta nii joskus harvoin silloin tutkii lääkäri. mulla tutki kohdunsuun tilannetta kun oli supisteluja 15 viikolta lähtiin.

Mulla alko nyt huonovointisuudet viikonloppun TÖISSÄ OLLESSA. Mikään ole niin hirveempää ku säikähtää häly kännykän ääntä puoli nukuksista ja juosta sitten asiakkaan luokse ohutsuoli avanne pussia tyhjentämään. VOI LUOJA SITÄ OLOA. Koko eilisen päivän oli sitten huono olo ja yön. teeppä siinä sitten töitä ja peseppä sitten neiti 1v kakkapyllyjä. Kaiken lisäksi ollaan tytön kanssa hirveässä yskässä ja kurkkukivussa ja kaikki maholliset nokan tukkosuuvet ym on meil. ja mie viel töis kävin ku itellä ei ollu kuumetta kuten tytöllä o. Hieman on KUOLLUT OLO. Nii että tätä ihanaa oloa kestääkin mulla toden näköisesti sinne 13 viikolle asti (näin oli viimeksi). huoh.

olipa vika tikki kantoo tavarat autoon ja pois ku anoppilast tultiin kotiin. koskee taas selkään.

Nii ja viikonloppuna tuli sitten älytön turvotus. ei mee ku verkkarit jalkaan masun kohalta enää.Onneks toi viel vähä helpottaa enne ku masu lähtee kasvamaan. mut työhousuista mitkää ei menny ku lempparihousut meni hajoamaan.ja mahaa o nippaillut. Aivastaminen tekee sen et tuntuu kuin kohtu repeäisi jos oon pikkusenkaan mutkalla että ei oo kroppa suorana aivastaessa.

Nii ja iha ku ei olis jo tää flunssa kiva kaveri tässä ja noi ihanat raskaus oireet niin minun yksi raskaus oireista on 9kk tukkonen nokka. nii oli tytön aikaan ja nyt on taas ihan tukkonen nokka. limakalvot nii kuivat. JA KORVIENKUTINA!

krepa, itselläni ei ole ollut huonovointisuutta mutta olen kuullut juuri tuota samaa että pieniä välipaloja jne. ja kylmää on helppo syödä. Lisäksi jos pahoinvointi painottuu aamuun olisi yöpöydällä hyvä olla odottamassa jotain pientä naposteltavaa herätessä tai sitten pyytää miestä tuomaan aamupalan sänkyyn. esim. marjakeiton juominen olisi hyvä aamupala.

jos syöt kaupan pakastemarjoja, niin muista että neuvolassa suositellaan olemaan syömättä kaupan pakastevadelmia. niissä on jotain bakteereita tms.

Mä kävin tänään siellä varhaisultrassa ja kaikki oli ok :) Viikkoja ois ollu kuukautisten mukaan 7+2, mut koko vastas 6+1. Olihan se ihan onnettoman pieni vielä 0,4 cm :D mut sydänäänet kuulu jo kuitenki. Ens vkon tiistaiksi varasin sit ekan neuvolan.

Mies vkoloppuna ihmetteli, kun syön koko ajan jotain, mut pakko ettei ennätä tulla huono olo. Ruisvoileipäkeksit tuorejuustolla on melko hyvä suolainen mikä menee helposti alas.

Osanottoni Santsulle ja paljon voimia! Itse menen keskiviikkona varhaisultraan ja jännittää/pelottaa todella kovin onko siellä mahassa mitään vai joutuuko taas pettymään..
Flunssan kourissa vietetään jo toista viikkoa ja perjantaina olin elämäni ensimmäisessä poskiontelopunkteerauksessa, hyi hemmetti että oli kamala kokemus! Antibiootteja en vaan millään suostuisi syömään kun viimeksi kuurin söin ja sitten menikin kesken ja juurikin näillä samoilla viikoilla missä nyt mennään.
Ei ne lääkkeet sitä keskenmenoa varmaankaan aiheuttaneet, mutta nyt haluan mahdollisimman vähällä "lääkityksellä" mennä ja sairaslomaa haen juurikin niin kauan että olen täysin työkykyinen. Kuvotuksen tunne on lisääntynyt ja kaikki rasvainen ruoka ällöttää, myös tissit ovat jumalattoman kipeät edelleen ja turvotus on jäänyt pysyäkseen. Eli oireita kyllä löytyy.

Voi Santsu, otan osaa :( kenellekään ei toivoisi epäonnistumisia, lapset kun ovat niitä oikeita elämän aarteita. Voimia kovasti!
Minä huokaisin helpotuksesta liian aikaisin. Nythän se huonovointisuus vasta alkoi. Eilen en voinut muuta kuin maata koko päivän kotona. Ja tänään töissä piti koko ajan huolehtia, että vessaan on suora pääsy, jos oksennus tulee. Ei edes nämä mun syömisjärjestelyt ole auttaneet asiaan.
Mäkin olen aivastellut tosi paljon ihan jo alkion kiinnittymisestä asti. Tosin raskausoireisiin kuuluu, että haistaa kaiken voimakkaammin niin eikös sitä jo senkin vuoksi aivastele. (6+6)

Takaisin