Marraskuiset odottajat 2011 ??

Miska, täällä ilmoittautuu yksi tupakoitsija, joka nyt lopettanut. Viime raskauskin meni aikoinaan hyvin ilman tupakkaa, ja toistaiseksi tuntuu helpolta tämänkin raskauden aikana. Varmaan johtuu osittain yökötyksestä ja pahoinvoinnista, ettei tee mielikään tupakkaa. Uskon kyllä, että tässä myöhemmin voi tulla tiukempiakin paikkoja kun pahoinvointi helpottaa, mutta enköhän mä pysty tähän :) Ois niin mukavaa että sais nyt kokonaan lopetettua ton tupakanpolton eikä vaan raskauden ajaksi...
Romppu, toihan ois ihan hyvä idea avata oma keskustelupaikka näille neuvolakäynneille! :) Lumikko, noi raskausoireet on kyllä niin yksilöllinen ja raskauskohtanen juttu, ettei mun mielestä niiden perusteella kannata hirveesti johtopäätöksiä tehdä. Toivon sydämestäni että siellä on kaikki hyvin. Itsellä samanlaista odottelua edessä vielä reilu viikko... koetetaan jaksaa! emoticon

Ensimmäinen ultra takana ja siellä se pötkylä köllötteli ihan oikeassa paikassa<3 Koko alkio väpätti, kun sydän löi niin hurjaa vauhtia, niin söpöä<3 nyt tästä raskaudesta tuli jotenkin todellisempaa. Mieskin uskaltaa puhua asiasta avoimemmin.
Nyt sitten pitäisi varata aika neuvolaan. romppu88: hyvä idea perustaa oma keskustelu neuvolakäynneille, kannatan!
Huonovointisille vinkki: minä pääsin huonovointisuudesta todella hyvin eroon sillä, että syön illalla ennen nukkumaan menoa kauravelliä ja samoin myös aamulla ennen töihin lähtöä. Minulle ei riittänyt se, että syön aamulla sängyssä ennen nousua ja että syö koko ajan vähän. Tarvitsi vähän tuhdinpaa ruokaa, josta energiaa riittää pidemmälle ajalle. (7+2)

Hei Miska84, täällä myös yksi entinen tupakoitsija. Meillä tosiaan esikoinen nyt reilu 10kk ja sillon alkuraskaudesta heti lopetin. Mulle se oli aika helppo rasti kun pelkästä hajusta tuli niin paha olo :) Synnytyksen jälkeen onki sit ollu enemmänki sellasia hetkiä et olis tehny tupakkaa mieli mut oon saanu pidettyy itteni kurissa sillä et oon ajatellu etten sit haluu haista vieraalle ja pahalle pojan nenässä ja nyt on n.1,5v ollu polttamatta :)

Onnea uusille plussanneille! :)

Tuohon pahaan oloon, ei tunnu auttavan että syön lähes koko ajan; jos syön on paha olo ja jos en syö on paha olo.. toivottavasti pian helpottaisi! ensimmäistä kertaa raskauden aikana halailin pönttöä aamulla, pikku neidin purkki ruoka haisi ja näytti yhtäkkiä niin pahalta, ettei siinä sitten muu auttanut kuin juosta vessaan :( kotikin on ihan kaaos kun en oikeastaan jaksaisi mitään tehdä, onneks tyttö vielä pysyy paikoillaan, ettei nyt haittaa jos vähän on tavaroita pitkin lattioita...

Se pahoinvointi ja väsymys tosiaan aiheuttaa sen ettei jaksa mitään tehdä... älä oo ankara itelles äläkä vaadi iteltäs nyt liikaa; muista että tuo tilanne on vaan väliaikainen ja että ehdit kyllä siivota sitten myöhemmin niin paljon kun ikinä haluat :) täällä on pahin väsymys takanapäin ja luulin että pahoinvointikin, mutta äsken sitten lensi oksennus aamupalan jälkeen. Ainoa huolenaihe on ruskea vuoto mitä oli tullu hyvin vähän yön aikana :( mutta ei passaa hätäillä, tällasta oli kyl viime raskaudessakin... ei kai tässä muuta kun ootella sinne nla-aikaan asti, jos ei mitään kovia kipuja tai veristä vuotoa tule. Onko monella muuten ollut jonkinlaista vuotoa tän raskauden aikana? Ois kiva tietää kuinka yleistä se on...

Minäkin uskallan nyt tänne ilmottautua!

Laskettu aika on 17.11.2011, täytän lokakuussa 24, tämä on toinen lapsi ja menen synnyttämään Kätilöopistolle missä sekä esikoinen että minä ollaan synnytty :) Jänskättää..

voi luoja viime yö oli ihan hirvee näin painajaisia keskenmenosta ja mahaankoski ihan helvetisti sit kun aina heräsin niin maha kipu hävis eli sekin oli ilmeisesti vain unta en tiiä jotenkin on vaan niin epätodellinen olo onneks on kohta ensviikolla neuvola ja ultra muuten varmaan sekoisin.. mut sit taas tänään huomasin et jos en syö kunnolla tuntuu et taju lähtee kun niin huono olo tuli sit taas pelkästä ruoan ajattelemisestakin tuli huono olo mut nautitään nyt kun näitä oireita kerta on

Sanna, mä näin kans toissayönä unta että mulle tehtiin uä-tutkimus ja siellä masussa ei ollu alkiota ollenkaan... :( herätessä aattelin että alkaakohan mulla oikeesti keskenmeno, eli ei ollu semmosta "huh, se olikin vaan unta"-tunnetta. Mutta kai se on ihan normaalia nähdä tollasia unia... noi unet johtuu varmasti just siitä keskenmenon pelkäämisestä.
Vaikee se on munkaan sulle sanoa että "älä stressaa", itekin nimittäin stressaan... mutta mennään päivä kerrallaan. Sitten kun mulla on eka ultra (toivottavasti) onnellisesti ohi niin jännitän sitä 12. viikon rajapyykin ylittämistä ja sen jälkeen varmasti vielä monta kertaa ennen synnytystä, jos kaikki menee ok. Ja sittenhän se arki (ja arjen stressi) vasta alkaakin :D
Just eilen miehelle tuumasinkin, että nyt se jo alkuraskaudessa alkaa - omasta lapsesta huolehtiminen - eikä se pääty ennen kun lapsesta tai meistä aika jättää.

Zaana: minun tietääkseni sellainen tiputteluvuoto on ihan yleistä. itselläni tuli ensimmäiset kuukautiset plussan jälkeen tuollaisena tiputteluvuotona. sairaanhoitaja sanoi, ettei syytä huoleen jos ei ala vuotamaan enemmän. mutta pikkuhousunsuoja ei kyllä riittänyt. eräs ystäväni kertoi, että hänellä oli tullut kuukautiset tiputteluvuotona 3 kertaa raskauden alkuvaiheessa. luin jostain, että vuoto on yleistä varsinkin, jos alkio on kiinnittynyt kohdun suulle, mutta silloin kai pitää olla varovaisempi raskaudessa.
minä varasin ekan ajan neuvolaan. nämä 1,5 vk menee varmasti nopeaan omenaa, kurkkua, voileipäkeksiä ja kauravelliä syöden :D onneksi on sellainen työ, joka vie ajatukset tämän raskauden ajattelusta edes päivän ajaksi. kotona sitä vaan ajattelee lastenvaunuja, pinnasänkyjä ja lastenvaatteita... vaikka onhan se kivaa:)

Moikka kaikille. Mäki ilmottaudun nyt mukaan tänne marraskuisiin odottajiin..ikää mulla on 26 ja lapsi on viides, entuudestaan meillä on 4 poikaa, nyt jos vaikka yhen tytön jo sais :) laskettuaika on laskureiden mukaan 17.11.11 eli siis viikkoja on 6+2,synnytys sairaala on jorvi..
Raskausoireita on ollut  todella paljon, rintojen arkuus,väsymys,pahoinvointi ja hormoonitki heittelee jo ja itken vaan koko ajan :) mut vaikka tää on jo viides raskaus ni on se aina yhtä ihmeellistä ja upeaa saada lapsi ..

Onnea kaikille plussanneille :)

Kettuliini, kiitti kun kehtasit vastata, tuli heti parempi mieli emoticon
Ja tosiaan, nyt tuota vuotoa on ollu kahtena päivänä ja lähinnä vaan pyyhkiessä, vähän oli tullu pikkuhousunsuojaan... tuli ilmeisesti vähän ylireagoitua. Oon ennenkin kuullu, että raskauden alkupuolella saattaa tulla vuotoa sillon kun pitäs normaalisti olla kuukautiset... ja se aika mulla nyt suurinpiirtein oliskin. Luin muuten tänään yhestä raskausaiheisesta kirjasta, että tuo raskausajan vuoto oletettujen kuukautisten aikaan johtuis siitä, että raskaushormonipitoisuudet ei ois sillä hetkellä niin korkeella, että ne estäis kuukautisten tulon. Eli ei sen kummempaa.
Midge84, tervetuloa joukkoon! :)

romppu: tuolla tammimammoissa 2010 on oma keskustelu jossa o niistä koirista, raskaudesta ja lapsista juttua. Kannattaa käydä lukemassa. :)

sid: näkyy olevan meijän esikoiset samanikäsiä :)

tiputtelu vuoto on normaalia jos se ei oo kirkasta verta ja vuodon määrä o sama tai pienempi kui normaaleissa kuukautisissa. itellä ei oo ollut toistaseksi, eikä edellisessäkää raskaudessa ollu.

Luojan kiitos mulla  helpotti tuo hemmetin noidannuoli selästä. Tiistaina liukastuin päiväkodin pihassa tyttö sylissä niin otti selkä itteensä siitä. Voin sanoa että tiistaina oli niin kovat kivut, että voittivat jo synnytys kivutkin. Tai ainakin melkein. Mulla onkin jo kivasti ootettavissa noi kaikki alaselän ongelmat raskauteen kun edellisessäkkii o. Ja yksi oire on edelleen vielä edellisen raskauden jälkeen eli haaraväli paukkuu eli häpyliitos. Nyt se eioo sellasta paukkumista mitä edellisen raskauden aikana että kyljeltä selälleen mennessä pamahti ja tuli viiltävä kipu, nyt se vaa enää napsahtaa. Että ne on sitten ihan normaaleja juttuja. Eli jos jollakin on pikkusenkaan yliliikkuvat nivelet nii nivus ja nivelkipuja on luvassa tulevaisuudessa.

Joo tuohon mahakipuun viitaten. mulla jos o rakko täynnä niin koko ajan on sellanen tunne että menkat alkaa, ja tää helpottaa heti kun käy pissillä.

Etova olo on joo joka päivä jollai tavalla jossai vaihees mukana.

Niin ja tärkein asia mistä muistuttasin teitä hyvät ystävät!!! Muistakaa juoda tarpeeksi vettä. laskee turvotusta ja muutenkin puhistaa elimistöö.

Iltaa!

Oon nyt uhkarohkea ja ilmottaudun ketjuun... Elikkä ikää 25v, toinen lapsi ja Kätilöopistolla meinaan synnyttää. Tänään plussasin ja marraskuun loppuun menee laskettu aika, mut ei harmaintakaan aavistusta tarkemmasta päivästä, kun ehti tulla vasta yhdet kuukautiset tässä välissä. Maanantaina meinaan soittaa neuvolaan, että varaa mulle ajan sinne.

Pahoinvoiville: Ootteko kokeillu hyvin haaleaa teetä? Mulla se vei aika kivasti ton esikoisen odotusaikana pahoinvoinnin pois.

Mutta muuten tuntuu aika samalta, ku esikoisenki odotus. Hieman viluttaa, etoo iltasin ja alkaa väsyttää ihan julmetusti 21:00. Nyt oon ennalta fiksu ja alan juomaan kunnolla vettä ettei ala kauheesti huipata.

Hei kaikille odotuksen onnea hehkuville! :) Mukaan joukkoon ilmoittautuu Pampula85, 25 vuotta. Esikoista odotetaan. :) Synnytyssairaala tulee todennäköisesti olemaan SATKS-Satakunnan keskussairaala. Ja synnytyksen ajankohta lienee marraskuun alussa. Kuukautiskierrot olleet niin epäsäännöllisiä (edelliset oli 2kk) että voi muuttua reilustikin. Perjantaina ultra, jonka jälkeen toivottavasti tiedän paremmin. Miten se aika voikin tuntua niin pitkältä sitä odotellessa. Jännittääkin niin hitsisti....

Vielä ei olla uutisia kerrottu kenellekään, vaikka tuntuukin että se varmaan näkyy molempien naamasta kilometrien päähän. :D Haaveiltiin että julkistetaan tieto tuleville mummeille äitienpäivänä, jos vaan saadaan siihen asti oltua kertomatta. Sanokaas viisaampina saako noista ultrakuvauksista sen kuvan mukaan? Tulis kaikkien aikojen makein äitienpäiväkortti. :D

Raskausoireet on toistaiseksi olleet vain alavatsasärky(niin kun menkat olisi) noin viikon ajan plussauksen jälkeen (eli olettaen rv4-5) sekä nyt ilmennyt valtaisa väsymys ja lievä kuvotus (oletan et nyt rv 8...ärsyttävää kun ei tiedä tarkkaan) sekä turvotus.

Täälläkin plussattu nyt sit pitkän pitkän yrityksen jälkeen... 
Olo mitä epätodellisin ja suuri toive jatkuvasti siitä, että kaikki menisi hyvin.
Laskettua aikaa en vielä osaa sanoa erittäin epäsäännöllisen kierron vuoksi, mutta tässä ois noi muut tiedot.

/ redxone / 23 / ensimmäinen / KPKS

Pampula: Ultrasta saa aika montaki kuvaa mukaan Varmasti löytyy hyvät isovanhemmille annettavaksi

Varmaan tuokin riippuu paikasta että miten antavat uä-kuvia mukaan. Varmaan kannattaa kysyä että saisko useamman :) ite en tajunnu kysyä ja antovat viime raskaudessa sen YHEN mukaan, ja senkin tulostivat vasta kun pyysin.

Elikkä täällä kans yks plussaaja! :) nyt sitte toivotaan että kaikki menisi hyvin! vähän sekava olo vielä
- 27.11.2011 / TenSon / 19 / ensimmäinen /VKS

En halua masentaa mutta ne saa ketkä saa paljon kuvia. on kiinni ultraajasta. tyttöni ekassa ultrassa sain tasan yhden todella huonon kuvan joka oli oikein kunnolla tärähtäny ettei ees näytä vauvalle. toisessa ultrassa tyttö ei suostunu näyttää päätä joten on jalasta ja vartalosta vain kuvat.

Itkuha se näin hormooni piikissä pääsi kun tyttö lähti juuri ekaan hoitopäiväänsä miehen mukana että ite saan nukkua kunnolla töitä varten. TÄLLÄ HETKELLÄ JOSTAIN SYYSTÄ EI NUKUTA!!!
Koko ajan mielessä että osaskohaa se mies sanoo kaikki asiat tai siis muistaako mitä piti ja tehä asiat niinkuin MINÄ HALUAN. TIetty eihä se tee niinkuin mie haluuun koska ei oo mie, mutta ku sitä o tällänen höppänä. No päivällä sen näkee ku hakee tytön että miten käy.

Mutta miten mä saan unta...............ja mitä mä osaan tääl tehä ja olla...............

Takaisin