Marraskuiset odottajat 2011 ??

en muiista joko kerroin kelle kaikille olen kertonut mut äidille kerroin heti plussattuani parhaalle yhstävälleni ja tulevien serkkujen äidille... isälle ajattelin kertoa ekan ultran jalkeen joka on rv 9 ja sit seuraavan ultran jälkeen julkistaa ihan kaikille syynä siihen ettei ekan raskauden aikana keretty edes ekaan ultraan...

Mulla tietää vain kaksi läheisintä ystävää eikä kellekkään muulle kerrota enne ku o ultrattu viikolla 12.Ellei joku arvaa. Eka neuvola tosiaan tääl meil Ylä-Savos o vasta perkele siell 10 viikol, ellen nyt jotenkin naraha jo enne sitä noista sokereista.

Joo hieman tosiaan outo olo olla raskaana kun ei todellakaa ole periaatteessa olo sellainen että olisi raskaana. Varsinkin kun oireet on nyt aivan toisenlaiset.

Olen myös saanut aikoinaan itte asiassa melkolailla melkei tasa 2v sitten ennen tuon Tytön saantia myös keskenmenon, oli viikolla tasa 5+0 se, että ei kerennä ees kunnolla ajatella asiaa,mut tietty kirpas.

Ketuttaa tää väsymys ku tyttö tekee poskihammasta nii on tosi levotton ja itkuinen joten tähä väsymykseen oikein kymppi yhistelmä...voi luoja sanon mie.

Nii ja tuli mieleen sellanenkin että tiedän aika sata varmaksi että varmasti tulen synnyttämään n.2vko etuajassa. Varsinkin jos nää sokrut rupee heitteleen ja jos tulee samoja turvotuksia ym juttuja. Tytön synnytin 2vko etuajassa, tai siis päättivät että nyt synnytät kun muka oli nii pahoja oireita mulla, JA PASKAN VITUT sanon minä. Sillon heitti verenpaineet sen takia ku istuiltaan ottivat ja ehä mie mitenkää rennoksi päässy ikinä paskoissa tuoleissa, pikkasen protskua pississä nii muka paha raskaus myrkytys, ja jalat turpeis, mulla oli kyl iha mahoton turvotus joka paheni osastolle joutumisesta. Ja kun synnytys oli ohi nii tuumasivat vaa  että eihä sulla ollukkaa mitää myrkytystä ollenkaan et ei olis ollu kiirettä synnyttää sittenkää, prkl, ja helvetin tulehus alapäässä joka vaikutti tilanteesee ja sitä ees suostuneet kuuntelemaan eikä hoitamaaa synnytyksen jälkee enne ku ite otin kotona neuvolaan asiasta yhteyttä että ei tää homma oo alapäässä kondiksessa jos kipeytyy entisestää. Eli siis sairaalassa ollessa pississä näky 3+ bakteerit ja siihen ei kiinnitetty mitää huomioo eikä mun tuntemuksiin, vaan seurattii hemmetin proteiineja kuin jotain epäjumalaa. JOo oon ehkä vähä katkera kun eivät kuunnelleet, mutta tiedämpähä seuraavan kerran etten anna pompotella itteeni turhaan.

Joo anteeksi purkautuminen. Hormoonit emoticon

kaylies missee päin kuopiota asut kun mietin tota et neuvollaan viikolla 10 kun mulle täällä petosella sanottiin että viikolla 8 ja nyt olenkin menossa 30päivä

Huomenta kaikille :)
Ajattelin kysäistä onko kenelläkään muulla sellaista oiretta kun vatsan turvotus?? Mulla meinaan on ja voivoi kun tuo masu näyttää ja tuntuu aika isolta.. Olisko siihen jotain hyvää neuvoa miten sitä vois lievittää? juon hyvin enkä käytä hirveesti vilja tuotteita..

Hei kaikille! 
Vielä mietin että uskallankohan liittyä mukaan iloiseen odotukseen, joka päivä olen tekstejä käynyt lukemassa ja nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni! :) Eli raskaana ollaan, toinen pikkuinen tulossa :) ikää löytyy minulta 20 ja mieheltä 26 :)  4 vuoden aikana keskenmenoja kaksi, ne kummittelevat ikävästi mielessä :/ esikoinen täytti maanantaina 6kk, että pieni ikä-ero lapsille tulee jos loppuun asti mennään :) huomenna ajattelin soittaa ja varata aikaa varhais-ultraan, pikku neidin neuvolassa tuli puhetta omasta raskaudestani ja neuvola on vasta 18.4, jolloin viikkoja ilmeisesti jo yli 12 :) ensi viikolle yritän saada ultra ajan, eikös sydän äänten pitäisi jo silloi kuulua?

Muutamana päivänä ei ollut mitään oireita, mutta nyt on paha olo ja närästää ja turvottaa aivan kauheasti :/ 

Onnea kaikille raskautuneille :) pelottaa että itse innostuin raskaudesta liian aikaisin mutta toivottavasti ensi viikolla näen pikkuisen elossa :)

ainii ja laskettu aika olisi näillä tiedoilla 1.11 mutta ultrassahan se saattaa vielä muuttua! :) nyt pikku neiti nukuttamaan, on niin pahalla päällä kun piti leikkimään herätä vaikka selvästi vielä väsytti :D

Heipä hei!

Onpas tänne tullut paljon kirjoitusta ja uusia plussaajia, jeee! emoticon Onnea vaan kaikille! ja tervetuloa mukaan jakamaan kokemuksia! emoticon
Mulla alko raskausoireet nostaa päätään joskus viikolla 5. Esikoista odottaessa oli koko ajan sellanen kuvotuksen tunne alussa, mut sekin meni aika nopeesti ohi. Nyt tuntuu, et on pahoinvointia, närästystä (varsinki yöllä), tissit on kipeytyny, mieliala vaihtelee, väsyttää jatkuvasti ja masu on nyt jo ihan turvoksissa... emoticon eli siis Näpä, et ole ainut jota turvottaa ja kovasti! ;-) en miekään keksi et millä tätä turvotusta vois hillitä... varsinki ku on pakko syödä parin tunnin välein ettei tuu paha olo... huoh, mut kait se tästä... emoticon

Masun turvotuksen ja mun jatkuvan syömisen takia ei varmaa pystytä ihan hirveen kauaa odottelemaan ennen ku kerrotaan isovanhemmille. Pakko syödä ettei pahaolo pääse hiipimään ja se sit taas tietysti aiheuttaa masun turpoamista... voi luoja, minkäköhän kokonen sitä tulee loppuvaiheessa olemaan, jos nyt jo meinaa vaatteet kirrata..?? emoticon

Jos tänne välillä kerkiäis kirjottaakkin :) Onnea kaikille plussanneille <3 Aika hyvä sattuma Bris että ollaan samaan aikaan toisia saamassa ;) Mulla on varmaan aika sama laskettu aika mutta ei ole varmaa kun vaan yhdet kuukautiset kerkes olemaan niin ei oikein tuosta kierrosta osaa sanoa. Ekan ultran jälkeen sitten.

Näin viime yönä muuten unta että olin ultrassa ja kaikki oli hyvin :D Muutenkin kyllä niin turvonnu olo ja tuntuu että maha kasvaa kohisemalla niin jos kaikki olisikin hyvin? Minun ensimmäinenhän löytyi ultrassa keskeytyneenä raskautena niin aina se vaan painaa tuolla mielessä vaikka ei saisi. Ei oikein kunnolla uskalla iloita ennen ekaa ultraa vaikka tunne on nyt sama kun odotin Janikaa että maha kasvaa, joka silloin ekassa ei tuntunu.

Pahoinvointi on kyllä aikasemmin alkanu nyt kun Janikaa odottaessa, vaikka en olekkaan vielä oksentanu *koputtaa puuta*

Katselin että Kettuliini voisi olla samaan aikaan samassa sairaalassa synnyttämässä :)

Heippa vaan Kaikille ! Täällä myös tänään näytti posittivista testi. Tunteet sekavat onnesta :)
toinen siis tulossa, LA 19.11 Vau sivuston mukaan! Olisi mahtava saada kavereita muista marrasuun odottajista! emoticon

Meillä onkin sitten Hanne-84 sama laskettu aika vau:n mukaan :) neuvolassa laskivat sen vähän erilailla ja sanoivat että laskettu aika olis 18.11. Sehän nyt vielä varmaan muuttuu ultrassa :)

Minä hätäisenä varailin jo ensimmäisen neuvolan joka menee neljän viikon päähän, 13.4 vasta. Silloin olis viikkoja 8+5 ja siellä tehdään vasta lähete ensimmäiseen ultraan eli se voi olla hyvällä mäihällä viikolla 9 tai sit vasta sen jälkeen :( olisin kyllä jo mielummin käynyt aiemmin varmistamassa että kaikki on hyvin, toki varhaisultraan voisi mennä yksityiselle jo viikolla 7 mutta en tiedä olisko rahaa kun noin 140 e tulisi maksamaan.

Mulla ei kertakaikkiaan mitään oireita. Tai joo, menkkamaisia kipuja tuntuu välillä ja rintoja vähän vihlaissut pari kertaa mutta siinä ne sitten onkin. Finnejä on tullut, etenkin selkään tosi paljon. Muutoin ei tunnu vielä mitään, odottaa jotenkin että tulis jotain niin että tuntuis vähän todellisemmalta :)

Inxu: sijaintini mukaan pitäisi synnytys-sairaalan olla Jorvi mutta ollaan Naistenklinikan asiakkaita, joten en tiedä hoitavatko homman loppuun vai siirtävätkö Jorviin. Kun ei oo kokemusta näistä... mutta 24.3. (7+2) on eka ultra Naikkarilla, joten eiköhän sitten tiedä.
Mä oon kauhuissani miettiny, että joudun varmaan kertomaan kohtapuolin töissä. Kun olen niin huonovointinen ettei jaksa oikeen olla työkavereiden kanssa tekemisissä. Alkavat kohta olemaan huolissaan, koska ei ole todellakaan mun tyylistä:)

Näpä, samaa ongelmaa täälläkin! Vaikka pieniä annoksia syö niin mahaa vaan turvottaa pitkin päivää... eniten kuitenkin iltaisin. Juomat ja jotkut kana-vihannesruuat turvottaa itellä kaikkein vähiten, että niitä tulee nyt syötyä kovasti :) ja kaikkein eniten turvottaa pizzat yms roskaruuat ja herkut (mutta kun ei niitä raaski kokonaan poiskaan jättää!!) Luin joltain toiselta keskustelupalstalta että monilla oli tätä ongelmaa ja että se menis kuulemma ohi joskus viikolla 8-9. Toivotaan parasta... :)

Tervetuloa kaikille uusille marrasmammoille :)

Mie varasin ajan ensimmäiseen neuvolaan joskus viikoilla 4+ jotain ja sain ajan 4.4 :)
Maanantaina mie meen käymään äippäneuvolassa kun mulle kirjotetaan lähete kontrolliin äippäpolille :) Eli ultraan päästään sitten ehkä jo ensviikon lopulla kun on melkein sitten viikkoja 8+0 :)

Me ollaan kerrottu kaikille jo tästä raskaudesta ja oireina on mahan turvotus, kauhee närästys, vessassa ravaaminen, nälkä kokoajan ja huono vointisuutta :)

Perustin meille valmiiksi foorumin nimeltä " Marrasmasut kuvina " :) Sinne sitten voi laitella kuvia sitä mukaa masusta kun se kasvaa :) Kiva nähä miten muilla maha kasvaa raskauden edetessä eteenpäin :)

Jaahas, jos sitä itsekin... :)

Ajattelin liittyä tänne marraskuisten puolelle, vaikka neuvolassa (eilen) lasketun ajan sanottiin olevankin 29.10. Tosin neuvolatäti sanoi, että plussasta päätellen LA voi olla hyvinkin marraskuun puolella.Vau:n sivujen mukaan 2.11., joten tätä palstaa oon lueskellut alusta asti.

Meille on siis tulossa toinen. Ensimmäinen on neitiS (01/10), aurinkoinen ja ihana 1-vuotias. Ikäeroa tulee siis lapsille se noin vuosi ja 9kk. Niin ja heippa vaan kaylies, samaan aikaan ooteltiin noita esikoisia! :D 
Täytetään molemmat tänä vuonna 30 ja TAYSissa tämä toinenkin sitten aikanaan syntyy.

Oireet: se yököttävän kamala pahoinvointi on taas täällä. :( Oksentanut olen taas monta kertaa ja se vetää kyllä kaikki voimat. Tänäänkään ei mikään pysynyt sisällä koko päivänä, nyt vasta oon saanut pidettyä ruuan sisällä. NeitiS:ää odottaessa oksensin 3 viikkoa putkeen ja kävin pari kertaa tipassakin. Ei kiva. Eikä tässä nyt mitään, tiedän jo paremmin mitä tehdä ja mitä syödä, mutta tuo tyttö! Kovin on virtaa ja jos ei äiti koko ajan ole leikittämässä, niin sitten keksitään pahoja. Kotona siis olen  tytsyn kanssa, kun ei työpaikkaa ollut mihin palata.
Turvotusta on (viimeksi meni ohi muutaman viikon kuluessa), rinnat on arat ja mä palelen koko ajan. Pientä mahan nippailuakin on. Ja väsyttää ihan hulluna! 

Mitäs sitten muuta? Kummallekin mummille ollan jo kerrottu. Toinen tulee huomiseksi leikittämään neitiä, jos mulla on yhtä huono olo kun tänään. Faarille kerrotaan nyt lauantaina ja samalla varmaan mun veljille. Paras ystävä tietää että saatan olla raskaana ja hänelle kerron myös viimeistään viikonloppuna. Ja muille varmaan sitten sitä mukaa, jos joku kysyy tai tulee puheeks. En mä tätä(kään) viitsi ruveta salaileen tai valehtelemaan jos joku kysyy. Ymmärrän toki jos muut tekee niin, mulla vaan on maailman huonoin pokka. :D 

Mä niin ootan et tää pahoinvointi menis ohi, niin pääsis nauttimaan tästäkin raskaudesta. Oikein ootan sitä vauvamassua ja pieniä potkuja! 

ONNEA te kaikki kanssaodottajat! <3

Liitympä itsekin joukkoon.

Olen kohta 27-vuotias ja odottelen ensimmäistä lasta ja laskurin mukaan LA ois 9.11.11 eli nyt olisi viikkoja about 6+6.
Taustoista sen verran, että olemme yrittäneet lasta jo lähes kolme vuotta. Syksyllä oli kohdun ulkoinen raskaus, joten olen ensi maanantaina menossa Ouluun varhaisultraan yksityiselle, toivotaan, että tällä kertaa olisi kaikki hyvin! Neuvolaan en ole vielä soitellut, koska viime kerralla kävin siellä turhaan, niin haluan nyt varmistaa asian ensin.. Hirveästi en uskalla raskautta vielä kovin pitkälle ajatella viime kertaisen kauhean pettymyksen muistaen..

Kertonut olen yhdelle läheiselle työkaverille "olosuhteiden pakosta" ennen virkistysiltaa ja ensi viikon mökkireissulla luultavastikin serkkuni ja miehen sisko kuulevat asiasta, jos varhaisultrassa kaikki hyvin.

Raskausoireina ovat rintojen arkuus, nipistely vatsassa (herään siihen monesti öisin), etova olo, väsymys.

Käytiin tiistaina nevolassa ja täytettiin lomakkeita ja kaavakkeita : )
Mukaan lähti paljon infomateriaalia, jota on nyt lueskeltu :)emoticon 
Paljon kysymyksiä ja ajatuksia aiheutti tämä ensimmäisen ultran (20.4.) vapaaehtoinen seulontakoe. 
Haluaakositä tietää onko kromisomipoikkeavuuksia vai ei - onko sillä merkitystä kuitenkaan?
Alkoi oikeastaan pelottamaan ensimmäistä kertaa, että mitä jos lapsi ei olekkaan terve. (aiemmin pelko on ollut vain pysyykö tämä sisällä) - muuttaako se mitään... No päätettiin kuitenkin osallistua osaa sitten ainakin varautua, jos poikkeavuuksia löytyy : )
Iloisesti tunnustellen eteenpäin : )

Kettuliini: jos nyt oikein ymmärsin niin taidat siis asua Espoossa? Me ainakin Vantaalla saatiin (ekan kohdalla) päättää mihin mennään synnyttää. Kättärille, Naistenklinikka vai Jorvi. Eli ei mee suoraan sun asuinpaikan mukaan. Ja sehän voi muuttua sillonkin kun meet synnyttää jos joku sairaala on täynnä niin ohjaavat jonnekkin muualle. Esim kun olin Janikaa synnyttämässä niin olisko ollu just Kättäri täynnä ja joku oli sieltä tullu sit Jorviin. Siellä missä käytte ultrat sun muut niin on sitten teidän synnytyssairaala yleensä.

Mietin tossa että oisinko jonnekkin muualle halunnu nyt kun haluan suunnitellun sektion mutta taidetaan kuitenkin Jorviin mennä kun on jo tuttu paikka.

Pupunen: Onnea sulle vuan. Niihä me noita ipanoita ooteltiin yhtäaikaa. :) Ja näköjää jälleen kerran odotellaan :)

Minnuska89, meillä on sitte eka neuvolakäynti samana päivänä, 4.4. :) Yritin kysellä että kuunnellaanko siellä sydänääniä tms, niin se sano että katotaan jos on tuo lääkärin huone vapaana niin voidaan käydä vaikka ultraamassa... oi että, nyt pitäs jaksaa sinne asti sitten ootella! emoticon
Kyllä voi ihmisellä olla saamaton olo... kun pari viimestä päivää on ollu ihan järkyttävä väsymys, kuvotuksen ja vatsan turvotuksen lisäksi... ja nyt vielä ollu heikotusta. Oikeen hehkee olo. En oo saanu tehtyä juuri mitään muuta kun pari pakollista kotityötä per päivä. Muuten oon vaan syöny, istunu ja maannu. Siinä mielessä oon kyllä "onnekas" kun ei oo työpaikkaa tällä hetkellä, sillä en tiiä miten siellä oikein selviäisin näiden raskausoireiden kanssa! Miehellekin oon ollu välillä tosi äkänen ja seuraavassa hetkessä sitten meen halimaan sitä... se tuumaskin että "tais sulla nyt alkaa ne raskaushormonit hyrräämään". :D

Onnea kaikille uusille!
Inxun kanssa olen samoilla linjoilla eli pääkaupunkiseudulla saa itse valita synnytyssairaalaan. Se missä teet ekan Ultran on yleensä se synnytyspaikka. Toki sen varmaan saa muuttaa mutta sairaalat yleensä haluaa että kaikki tapahtuu yhdessä paikassa. Mulle valikoitui esikoisen kanssa Jorvi ihan käytännön syistä. Asutaan n. 5 minuutin ajo matkan päästä Jorvista, joten se on käytännöllinen niin tutkimusten kuin synnytyksenkin osalta. Oli kätevää kun mies pääs synnytyksen jälkeen helposti kotiin ja takas laitokselle. Meillä kun ei ollut perhehuonetta.
Hui hui mua pelottaa, mulla on puolentoista tunnin päästä se lääkäri. Voi että mä toivon että olis vapaana Ultra laite, jolla se vois tarkistaa mitä masun sisään kuuluu ja sitäkin enemmän toivon että sinne kuuluu hyvää. Koko viikon on tullut pientä vuotoa, välillä vaalean punaista ja välillä ruskeaa. Oireet on pysyneet jotakuinkin samalla tasolla, mutta viimeksi keskeytyneen keskenmenon todettuakin oli oireet ennallaan, tyhmä istukka kun ei kuulemma välttämättä tajua lopettaa toimintaa...Arvatkaa onko tänään ollut työteliäs olo töissä kun lasken vaan tunteja siihen lääkäriin...

Takaisin