Marraskuiset 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvin menee, oloja on, pahin ehkä väsymys, hetkeksi kun silmät sulkee ni herään 2h päästä :D Onneksi lapset pitää päivällä kiireisenä niin ei pääse nukahtelee niin vaan :) Tänään 4+0, siitä on jo viikko kun plussasin :O Miestä pelottelen että sieltä tulee kaksoset :’D Millon sulla seuraava ultra?

Haha hei täälläkin mies joka pelkää samaa :D mut kyl mä oon ihan sillä mielellä et 1 tulee..toivottavasti :D
Huh, toi väsymys on tuttu täälläkin. Nyt nämä 2pv saikulla nukuin vähän välil, tuli iha nuoruus mieleen ku saattoi nukahtaa vaik klo 13 pväl ilman mtn ajatuksia. Tänään mies tuli töistä ja herätti.. sillei..hellou, täs mä nukuin taas :"D

Hei mieti! Jo viikko! Kohta on masu pystys tuol <3

Kystasta sen verran et huome menen takas tyksiin..soitti tänään et kun kipua on vielä uudestaan tutkitaan..ehkä he ultraa samalla taas.
Mul ei ollut tietoa et kysta kasvoi, sama oli vuos sitten joka oli eka kerta. Silloin jouduin ambulanssilla töistä tyksiin. Ei kiva tapaus. Mut kyl niitä kuulemma tulee ja menee, et ei välttämättä edes aina tiedä niistä. Toiv ei tuu enää raskauden aikana..hiukan pelotti kyl..

Iiduliini, tiesitkö että sulla oli kysta? Ajattelin kun mulla todettiin joulukuussa myös kysta oikealla puolella. Ei ole kyllä kipuillut mitenkään erikoisesti, mutta ajoittain kyllä molemmissa munasarjoissa tuntuu juilimista/ tuikkimista. Tietääkö kukaan voiko tollaset kystat olla kuinka pitkään?

Ei tosiaan ollut tiedossa. Ja ne voi ollakkin siel ja puhjeta itekseen. Siinä oli sit joku raja koska ne leikkaa ne..
Seuraattekste sun omaa? Tiedäks millainen kysta on?

Ei tosiaan ollut tiedossa. Ja ne voi ollakkin siel ja puhjeta itekseen. Siinä oli sit joku raja koska ne leikkaa ne..
Seuraattekste sun omaa? Tiedäks millainen kysta on?

Simlex kysta, en muista minkä kokoinen eikä sovittu mitään seurantaa. Noh kolmen viikon päästä ar-ultra, luulen että neuvolalääkäri kurkistaa silloin samalla munasarjatkin.

Täällä kans yksi plussaaja! Viikkoja kasassa 5+5 ja la olis 2.11. Ensimmäinen lapsonen ja myös oikein toivottu. Itelläni ikää 21. [emoji4] Mulla oireina on jatkuva väsymys, pahat hajut lentelee nenään jotenkin oudolla tavalla ja kuvottaa todella paljon, plus ruoka ruvennu etomaan. Nälkä kyllä on, mutta tarkkaan pitää miettiä mitä olisi syömässä ettei okseta! [emoji23] Ainiin ja tuntuu että pissalla saisi koko ajan olla ramppamassa. Tiedä onko puoletkaan oireita vai kuvittelenko vain. Muutamalle läheiselle olen vain kertonut, en halua vielä hehkuttaa vaikka aivan onnessa itse olemmekin. Odotellaan nyt rauhassa nämä pahimmat riskiviikot. 28.3 ensimmäinen neuvola olisi sitten edessä.

Ihana päästä jonnekki purkaa tätä onnen tunnetta, MUTTA HEP TÄÄLLÄ, esikoinen tulossa ja apuaaaa!!!! eilen eka plussa, tänään varmistukseks vielä 2 testiä, la ilmeisesti (omien laskujen mukaan) 14.11.2018
Tänään piti menkat alkaa, ei näy eikä kuulu!

Ihana päästä jonnekki purkaa tätä onnen tunnetta, MUTTA HEP TÄÄLLÄ, esikoinen tulossa ja apuaaaa!!!! :happy093eilen eka plussa, tänään varmistukseks vielä 2 testiä, la ilmeisesti (omien laskujen mukaan) 14.11.2018
Tänään piti menkat alkaa, ei näy eikä kuulu!

PLIIS kertokaa joku miten saan mun nimimerkin muutettua... :arghh::arghh:

Mulla on ollut kystia. Isoin oli appelsiinin kokoinen joka leikattiin. Nesterakkuloita yleensä ovat. Ei yhtään kivoja. Kipu on aivan kamala. Onneksi ei ole pitkään aikaan enää ollut niitä.
Mulla tänään eka neuvola. Ja samalla varataan varhaisultraan aika. On vähän epäilyjä että olenkin pitemmällä kuin omien laskujen mukaan olisin. Nyt siis omien laskujen mukaan 5+0.
Pahoinvointi, huimaus, heikotus, nälkä ja väsymys alkoivat kolme viikkoa sitten. Töissä meinasin pyörtyä kun olin leikkaussalissa ja sellaiset asiat kuvottavat mitkä eivät ole 10v tehneet pahaa ollenkaan töissä :D
Menkat oli 14.1 ja sitten 1.2 jotain menkkojen tapaista. Ei niin runsaat mitä normi menkat. Ovista en ole testaillut vaan ihan luomuna paukuteltu.
Niin ja plussasin ekan testin 5pvää ennen menkkojen alkua just tuon kuvotuksen takia.

Mulla on ollut kystia. Isoin oli appelsiinin kokoinen joka leikattiin. Nesterakkuloita yleensä ovat. Ei yhtään kivoja. Kipu on aivan kamala. Onneksi ei ole pitkään aikaan enää ollut niitä.
Mulla tänään eka neuvola. Ja samalla varataan varhaisultraan aika. On vähän epäilyjä että olenkin pitemmällä kuin omien laskujen mukaan olisin. Nyt siis omien laskujen mukaan 5+0.
Pahoinvointi, huimaus, heikotus, nälkä ja väsymys alkoivat kolme viikkoa sitten. Töissä meinasin pyörtyä kun olin leikkaussalissa ja sellaiset asiat kuvottavat mitkä eivät ole 10v tehneet pahaa ollenkaan töissä :D
Menkat oli 14.1 ja sitten 1.2 jotain menkkojen tapaista. Ei niin runsaat mitä normi menkat. Ovista en ole testaillut vaan ihan luomuna paukuteltu.
Niin ja plussasin ekan testin 5pvää ennen menkkojen alkua just tuon kuvotuksen takia.

Mä ymmärrän ton hyvin et alkaa kuvottaa jtn mikä ei ennen ole. Kävin auttamassa pienten puolella, päiväkodissa siis töissä niin vaipan vaihto. Ai kamala! Meinasin oksentaa! Et kyl raskaus muuttaa vähän :D

Jeps, töissä voi olla hankalia tilanteita ton pahoinvoinnin kanssa. Tsemppiä sinne!

Edellisessä kesken menneessä raskaudessa mulla tuli töissä kanssa ihme pahoinvointi kohtaus toimenpiteessä mikä on ihan rutiinia. Nyt olen opintovapaalla ja palailen töihin vasta kesäkuussa, jolloin toivon ettei pahoinvointia silloin enää ole :)

Onks jollain antaa mutään vinkkiä mitä tässä nyt sit niinku ”odottaa”? :D
Soitan neuvolaan maanantaina, kun ei suostuneet mun kanssa aikasemmin puhua vaik kolme positiivista testiä tein, on kuulemma ”liian aikaista sanoa varmaksi” tms... :/
Tosiaan ekaa kertaa oon raskaana enkä tiedä mistään mitään eli kaikki pienet vinkit on tervetulleita <3

Marianen, ompas tosi ihmeellistä kohtelua neuvolasta! :o kyllä heidän pitäisi ekasta soitosta jo reagoida. Itse soitin eilen ja sain ajan 10.4. Eilen oli siis menkat myöhässä päivällä ja viikot nyt on 4+4.

Uskon että kaikille selviää tässä raskauden mittaan mitä tuleman pitää. :) raskaudelta kannattaa odottaa kaikkia mahdollisia ja mahdottomua vaivoja, silloin ei välttämättä tuu niin suurena yllätyksenä sitten oireet. :D eli kannattaa netistä vaikka vähän katsella oireita ja neuvolassaha näistä sit kans kuulee.

Itse toivon ettei tule kovin pahoja pahoinvointeja kun on kotona 1v9kk taapero, niin jaksaminen voi olla sitten hieman koetuksella.

Rosamarinaa, sitä mäkin ihmettelin, et eihän nyt noinkaa voi sanoa :D onneks mä nyt en ota itteeni helposti, aattelin kumminki jos soittaisinki vähän aikasempaa, tänään esimerkiks uudelleen ja sanoisin et tilanne on nyt se et oon tehny 3 positiivista testiä ja menkat myöhässä et joko voitas varata se hemmetin aika :D saa nähdä...
Niin ja hyvää naistenpäivää <3

Onks jollain antaa mutään vinkkiä mitä tässä nyt sit niinku ”odottaa”? :D
Soitan neuvolaan maanantaina, kun ei suostuneet mun kanssa aikasemmin puhua vaik kolme positiivista testiä tein, on kuulemma ”liian aikaista sanoa varmaksi” tms... :/
Tosiaan ekaa kertaa oon raskaana enkä tiedä mistään mitään eli kaikki pienet vinkit on tervetulleita <3

Kyllä niitten pitäisi reagoida ihan heti ensimmäisestä soitosta. Milloin sulla pitäis menkat alkaa vai onko myöhässä?

Kyllä niitten pitäisi reagoida ihan heti ensimmäisestä soitosta. Milloin sulla pitäis menkat alkaa vai onko myöhässä?

Nyt on jo myöhässä ja soitin sit eri henkilöllekki tänään aamulla ja sain heti ajan tohon kahen viikon päähän. En tiiä mikä anustappi sillä ekalla tyypillä paino suoleen niin pahasti ettei voinu aikaa varata mulle mut samapa tuo :D aika nyt varattu!

Niii ja sit mietin sellasta, et kannattaisko mun varata yksityiseltä aika vuokraan, puhelimessa sanottiin et eka ultra tehtäis vast viikolla 12 enkä pysty oottaa siihen asti et saan tiedon et onks kaikki kunnossa...

Niii ja sit mietin sellasta, et kannattaisko mun varata yksityiseltä aika vuokraan, puhelimessa sanottiin et eka ultra tehtäis vast viikolla 12 enkä pysty oottaa siihen asti et saan tiedon et onks kaikki kunnossa...

Anteeks mitä oon ajatellu :D:D ULTRAAN ei vuokraan wtf

Ja onks täällä muita, ketkä tupakoinu ennen raskautta? Miten teillä sujunu lopettaminen? Ootteks keksiny korviketta tms?
Mulla yllättävän helposti sujuu tää, poltin yhen vielä plussan jälkeen ja sit loppu ku seinään, tajunnu varmaan et kyse ei oo enää vaan mun terveydestä.
Tänään kuitenki eka mahdottomalt tuntuva päivä ja tekee mieli mennä ulos niin paljon

Marianen wtf neuvola! Tosi kumma kyllä. Minä soitin nyt ma ja laittoi ajan ens viikon ti. Ja laittoi puhelimessa varhaisultraan ajan 23.3. Tosi epäselvää kuinka paljon viikkoja mulla. Viimeksi kunnon menkat oli 9.1. Mulla pitkä kierto ja sitten kun odotin seuraavia menkkoja niin 14.2 tuli yhden päivän ajan vähäistä vuotoa. Tein silloin siitä seuraavana päivänä nega rtestin. Nyt 3.3 tein positiivisen ja oon tässä joka päivä testannutkin heh. Neuvolan täti sekä lääkäri arveli että kuitenkin olisin hedelmöittynyt silloin tammikuussa. Mutta mä luulen et en oo niin pitkällä koska raskaus testit on vielä vähän vaaleita (on tummentuneet koko ajan) ja maanantaina tein digitestin (tosin iltapäivällä kun en malttanut odottaa seuraavaan aamuun, ja virtsa oli tosi vaaleaa laimeaa kun koko ajan janottaa ja pissattaa) ja näytti et raskaana 1-2 vkoa. Mulla epäsäännöllinen kierto ja ovulaatiota kun on yrittäny pari kk tikuttaa niin en oo saanu kiinni silloin kun sen olis odottanut olevan, epäilin ovuloinko ollenkaan mut ehkä se tulee vaan omia aikojaan sitten. Jännittää. Ihanaa onnea kaikille plussanneille :)

Takaisin