Marraskuiset 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja onks täällä muita, ketkä tupakoinu ennen raskautta? Miten teillä sujunu lopettaminen? Ootteks keksiny korviketta tms?
Mulla yllättävän helposti sujuu tää, poltin yhen vielä plussan jälkeen ja sit loppu ku seinään, tajunnu varmaan et kyse ei oo enää vaan mun terveydestä.
Tänään kuitenki eka mahdottomalt tuntuva päivä ja tekee mieli mennä ulos niin paljon

Minä lopetin sinä päivänä kun menkkojen ois pitäny alkaa. Plussasin jo muutamaa päivää aiemmin. Nyt oon ollu viikon polttamatta ja olin ihan varma etten pysty edes yhtä päivää olemaan polttamatta. Oon ihan super yllättyny et näinkin kivuttomasti mennyt. Välillä tekee ihan hirveesti mieli tupakkaa mut vähemmän niksoista johtuvaa et vaikeempi päästä tavasta. Oon huomannu et välillä kiukuttelen samanlailla kun tuo 2,5v uhmis[emoji85] Eli hermot menee aika nopeesti. Sitten mä vaan koitan vaikeimpina hetkinä ajatella et minkä takia näin teen ja sit syön jotain pastillia. Tsemppiä ihan hirveesti! Sä ihan varmasti pystyt siihen

Edellisessä raskaudessa kaikki hedelmät ja kylmät/raikkaat syömiset vaan meni alas ja join litra tolkulla appelsiinimehua päivässä. En syöny mitää herkkuja koko aikana kun ei vaan tehny mieli. No nyt on ihan hirvee nälkä koko ajan. Normisti syön pieniä annoksia 5krt päivässä. No nyt syön tupla annoksia ja ei taho 5krt päivässä riittää. Vatsaa turvottaa ihan hirveesti ja näyttää siltä et iha ku ois pitemmälläkin jo raskaus. Ihan tosi tukala olla. Toivottavasti alkaa helpottaa. Vielä ei varsinaista pahoinvointia oo mut heikottaa välillä. Sit väsymys on jotain ihan järkkyä. Nyt sentään jääny noi yö heräilyt paitsi että pissalla joutuu kerran käymään. Viime viikolla heräsin joka yö 1,3,5 ja 6 nousin ylös kun ei tullu uni enää.
Millään ei malttaisi oottaa ekaa neuvolaa kun se on vasta 17.4 Tekis mieli käyä varhaisultrassa mut vähän liikaa se 200€ tän hetkiseen budjettiin[emoji57]

Että hullu turvotus. Pissattaa koko ajan, hikoilen kun hullu, etova olo on läsnä ja yritän syödä hyvin säännöllisesti. Tissit on kipeät ja turvonneet kans.

Hyvin menee, päivät menee nukkuessa :’D Mies oli jo huolissaan miten vaan nukun jos jossain pötkötän enkä herää mihinkään :D Mites siellä, joko kystakivut ohitse jne? Saitko muuten ultrakuvia, taidat olla eka jolla on niin voisit perustaa ultrakuvaketjun tms, saadaan ihastella pieniä papuja :D

No hän sanoi et voi antaa sen kuvan mut siinä oli ruksit päällä mittauksesta niin ei siinä sillei näkynyt mtn kunnolla. En sit edes ottanut mukaan ':D
Ja oi tota ihanuutta kun saa vaan nukkua <3 ihan kade!

Joo, kivut melkein ohi, onneks! Mut tilalle kuvotus..öööh vähän välil jokin kuvottaa ja kamala olo..mut ei haittaa :D

En oo varannu vielä neuvolaa (viikot ilmeisesti 4+3).
Onko siis niin, että kunnallisella eka neuvola on joskus viikkojen päästä ja eka ultra viikoilla 10->? Nämä kaikki on niin uutta että olen ihan pihalla. Varhaisultraan kyllä haluaisin, onko siitä kokemuksia? Joitain riskejähän siinä vissiin on?

Eka neuvola yleensä viikoilla 7-9 ja eka ultra eli nt-ultra (niskaturvotus) n. viikolla 12. :) ar-ultran (alkuraskauden) saa jos on epäselvyyttä hedelmöittymisajankohdasta tai jotain muita ongelmia. Sen saa myös itse varata yksityiseltä halutessaan, mutta ei ole silloin ilmainen.

Varovainen moi täältä!
Eilen tehty positiivinen testi, laskureiden mukaan nyt 4+0. LA olisi 17.11. Toinen raskauteni, ensimmäinen oli tuulimunaraskaus ja meni kesken viime marraskuussa. Keskenmenoni oli vähän epäonninen ja vuoto jatkui yhteensä 7vko.. Pelottaa aivan todella paljon, että se täytyy kokea uudestaan. Nyt yritän kuitenkin olla ajattelematta sitä ja olla positiivinen.

Keskenmenon jälkeen mulla löydettiin vasemmasta munasarjasta kysta, josta sain ajan kontrolliin huhtikuun alkuun. Alavatsassa on parin viikon ajan ollut pientä vihlontaa ja nippailua puolin ja toisin, luulin tottakai että johtuu kystasta. Alavatsatuntemusten lisäksi oireina on ollut vain palelua ja normaalia korkeampi ruumiinlämpö. Nyt toivon kovasti, että kysta olisi itsestään hävinnyt. Ihan kiva kuitenkin, että on se kontrolli varattuna, näkee samalla sitten raskauden tilanteen ultralla tavallista aikaisemmin. Neuvola-ajan kanssa ajattelin odotella vielä viikon-pari.

Varovainen moi täältä!
Eilen tehty positiivinen testi, laskureiden mukaan nyt 4+0. LA olisi 17.11. Toinen raskauteni, ensimmäinen oli tuulimunaraskaus ja meni kesken viime marraskuussa. Keskenmenoni oli vähän epäonninen ja vuoto jatkui yhteensä 7vko.. Pelottaa aivan todella paljon, että se täytyy kokea uudestaan. Nyt yritän kuitenkin olla ajattelematta sitä ja olla positiivinen.

Keskenmenon jälkeen mulla löydettiin vasemmasta munasarjasta kysta, josta sain ajan kontrolliin huhtikuun alkuun. Alavatsassa on parin viikon ajan ollut pientä vihlontaa ja nippailua puolin ja toisin, luulin tottakai että johtuu kystasta. Alavatsatuntemusten lisäksi oireina on ollut vain palelua ja normaalia korkeampi ruumiinlämpö. Nyt toivon kovasti, että kysta olisi itsestään hävinnyt. Ihan kiva kuitenkin, että on se kontrolli varattuna, näkee samalla sitten raskauden tilanteen ultralla tavallista aikaisemmin. Neuvola-ajan kanssa ajattelin odotella vielä viikon-pari.

Toivotaan et nyt menis kaikki hyvin<3

Varovainen moi täältä!

Niiin ja onnea ihan hirmuisasti!!

Ootteko kertonu asiasta vielä kenellekkään? Jos joo niin kenelle ja miten ja miten ovat reagoineet? Jos ette, koska ajattelitte kertovanne :)?
Itse oon kertonu mun perheelle ja isovanhemmille, tulevalle kummitädille sekä perhetutuille :)

Onnea Toiveissani myös:) toivotaan parasta, niinku kaikille meille <3
Olen kertonut mun äidille, siskolle, isälle, mummulle ja kahdelle mun hyvälle ystävälle. Esikoista odottaessa kerroin vasta nt ultran jälkeen oikeestaan kaikille. Nyt en jaksa pantata tätä vaan haluan puhua tästä, enkä yksinäni panikoida. Mun maha on niin turvonnut että mun pitää nyt oikeesti miettiä että ketä ystäviä olen sisätiloissa näkemässä niin heille tämä näkyy koska mun maha ei oo tämmöinen ikinä normaalisti :D enkä myöskään halua mökkiytyä tänne kotiin koska sitten on aikaa ajatella ja pelätä ja tulla hulluksi.

Kiitos kaikille ☺️

Mä kerroin eilen heti kolmelle parhaalle ystävälle, jotka tietävät myös keskenmenosta ja että lasta yritetään. Ekalla kerralla en kertonut plussasta kenellekkään ja keskenmenostakin oli jotenkin vaikea sitten puhua.. Nyt en halua olla yksin salaisuuden kanssa. Perheille ja muille ystäville kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen. Kovasti tekisi mieli kertoa äidille, mutta nyt tuo 12 viikkoa sattuisi suunnilleen äitienpäivän kohdalle niin taidetaan kertoa vauvasta tuleville mummuille silloin

Tervetulla Toiveissani ja onneks olkoon! :)

Itse soitin heti testin tehtyä aamu seiskalta omille vanhemmille, ovat siis tienneet meidän ongelmista saada toista lasta. Ekassakin raskaudessa paljastin jo viikko plussan jälkeen kun en osannut pitää salassa heiltä. :D samalla sit viljelin tiedon kaikille kolmelle ystävälleni koska tietävät yrityksestä ja ongelmista sekä molemmille siskoilleni ketkä puolestaan eivät olleet tietoisia yrityksestä/ongelmista. se tosin tuli ”vahingossa”, kun soittivat videopuhelun vietnamista ja huusivat et miksi syön ruokaa kun piti olla cambridge kuurilla :D joten näin parhaaksi sanoa että täällä ois toinen vaavi tulossa, niin ei millään cambridge safkalla pärjää.

Hei vaan!
Tää kans ilmoittautuu varovaisesti mukaan :) 1 teini-ikäinen ennestään, kkm viime vuoden lopulla ja tiistaina plussasin. Omien laskujen mukaan la 15.11 :)

Varovainen plussa täälläkin.
Plussa on kuudes, viidestä ensimmäisestä syntyi tyttöjä [emoji173].
Laskujeni mukaan la olisi 13.11.
Raskaus yllätti meidät, kesken miehen vasektomia jonotuksen.

Muokattu viimeksi:
Me ollaan kerrottu kavereille jotka tietää että yritetään. Isovanhemmille kerrotaan ekan ultran ja neuvolan jälkeen. :)

Mun kaks parasta kaveria tietää, toinen näistä on miehen sisko :) muille kerrotaan vasta ultran jälkeen, vaikka kokoajan tekis mieli hehkuttaa kaikille :D

Takaisin