Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on kans samaa heikotus-happiloppuu tilaa. Eilen kyselin terkalta, kun oli esikoisen neuvola. Mittasi verenpaineenkin, niin se oli ok vaikka tuntu että kauhee paineolo on. Terkka sanoi, että vatsa pienentää jo niin paljon keuhkojen ja pallean toimintatilaa, että happea ei vaan saa enää samaa malliin kuin ennen. Hengitys on vähän niinku pinnallista! Lisäksi verisuonet puristuksissa, niin eihän se happi pääse kulkemaan hyvin.

Kaksi kuukautta tätä ihanuutta jäljellä! Plaah!

Muakin supisteli kauppareissulla.. Onneks oli kärryt mihin nojata ;) Aika hidasta vauhtia mennään nyt..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla tule välillä istuessa sellaisia humahduksia että alkaa pyörryttää. Menee kyl aina nopsaan ohi. Liekö hengityksestä, verenkierrosta vai verenpaineen heittelystä johtuvaa sitten.

Saatana. Tietokone meni rikki! Ihan ku täs ei ois muuta paikkaa laittaa rahaa nyt. Perkele mä sanon. :mad:

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Vaik tää onkin aika raihnasta tää olo ja elo nyt ja varmaan loppuun asti, niin se alku oli kyl mulla niin kauheeta et aika paljon saa tulla vaivoja et ne ekat 3kk vaikuttais helpolta :D
Onneks ollaan kaikki jo voiton puolella!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla taas oli se alkuraskaus niin helppoa että kuvittelin pääseväni liian helposti koko raskaudesta. Ei mulla ollu mitään muita oireita kun pinkeet, turvonneet tissit. No olinpa väärässä ja ääni kellossa muuttu jo ennen puoliväliä kun alko supistukset ja selkäkivut...

Mä oon kyllä tainnut päästä helpolla – ja silti tää on jollain tasolla vaativampaa kuin osasin odottaa. Alusta asti mun merkittävin raskausoire on ollut väsymys, josta tosin keskikolmanneksella oli kiva tauko ja nytkin se on välillä monta päivää tiessään. Tissi- ja lonkkakivut ovat menneet tässä sivussa ja oonhan mä niistä marissut, mutta ne on silti tavallaan aika helppo käsittää ja sietää.

Väsymys on vaikeampi juttu. On vaikea selittää muille, miten tämä väsymys eroaa tavallisesta väsymyksestä, ja että tämä on pahimmillaan ihan yhtä totaalista ja lamauttavaa kuin kova kipu. Ja lepo ei välttämättä auta lainkaan. Tää käy itsetunnolle, kun haluaisin tehdä asioita mutten jaksa, ja syyttelen itseäni laiskaksi. En mä taida itsekään ihan ymmärtää, että tämä on normaali, fysiologinen raskausoire, ei mikään merkki mun henkisestä velttoudesta.

Osaisinpa vaan hyväksyä tän tilan ja heittäytyä passattavaksi, tiedän että saisin kotona paljon enemmän palvelua jos vaan kehtaisin pyytää.

mä olin eilen ihan varma et synnytän justiinsa!!!!! toosa on ollu hellänä jo monta päivää, ihan ku joku joka yö jynkyttäis tosissaan.... (ja se ei siis valitettavasti ole näin, eikä nyt kyl itseasiassa tarviikkaan olla)..... Hirveitä supistuksia koko ajan ja selkää särkee niin et itkun kans saa liikkua.... mä en enää tiedä et millon mun pitäis huolestua.... neuvolaan on ihan turha enää soittaa, ne vaan hokee "se on ihan normaalia, koita levätä, hiljennä tahtia, ota särkylääkettä, jne jne...." täs ei minkään näköstä tahtia oo ollu enää moneen viikkoon prkl!!!!!!!! ens viikolla olis äitipoli, josko sieltä sais ees mielenrauhan......... :mad:

Mua on jeesannut liikunta paljon kun aloin kunnolla liikkumaan silloin viiden viikon tauon jälkeen rv 25 tänne rv 33 asti..
Eilen pidin yhden päivän tauon liikunnasta ja shoppailin ja hoidin asioita.
Tänään ja yöllä oli kovat liitoskivut, voi se johtua seksistäkin sillä ollaan nyt harrastettu kolmena päivänä peräkkäin seksiä..
Mutta aika inhottavaa kun yöllä ei pystynyt kääntämään kylkeä kun otti alapäästä!

Tänään sit aamusta hyppäsin pyörän selkään ja vähän kivut helpottuivat - mutta tästä ei kävelytyyli enää muutu vaan pahenee varmasti loppuraskauden aikana, liikunta ei vienyt kuin 70 prossaa kivuista, eli vähän on kipuja nyt täälläkin.
Lisäksi välillä tuo vauva laskeutuu tosi alas ja se "pallo jalkojen välissä"olo on nyt täällä ekaa kertaa.

Seksistä vielä, eilen kun oltiin sekstattu niin mun kohdun suuta poltteli! Pikkuisen jännittää, että onkohan kaik viel kii vai onko auennut jo jotain :O Muilla samaa? :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

muakin autto alkuun liikunta, mut enää en pysty edes koiran kans lenkille... tolla crosstreinerilla oon pari kertaa päiväs hiihtäny sen 5min... se on ihan maksimi.... mut jos vähänki jotain enemmän, niin loppuilta menee kontaten.....

Mikä noita miehiä oikein vaivaa????? Aamulla mies valitti, että kun hänelläkin on kuumetta ja siirsi tän päivän sovitut työt toiselle. No pari tuntia myöhemmin, kun itse oli kauppaan lähdössä, mies kysyy, että viivynkö pitkään. Jos hän lähtis käymään yhdessä autokaupassa, kun siellä on joku automalli näytillä vain tänään. HALOO?????
Minähän siihen räjähdin ja sanoin ihan piruuttanikin, että taidan viipyä kauppareissulla kolme tuntia ja haen samalla eskarilaisen koulusta, jotta mies vaan ei vahingossakaan pääse mihkään autokauppaan. Mies joutui jäämään kotiin tuon sairaan ekaluokkalaisen takia......

Että töihin ei kykene sairaana, mutta autokauppaan kyllä kykenee.... Mulla meni totaalisesti hermo.... :mad::mad:

Mulla on myös lisääntynyt krempat sitä mukaa kun raskaus on edennyt. Siinä missä vielä jollain viikoll 25 ravasin jumppatunneilla kuulaa tempomassa, niin nyt päivittäinen urheilumaksimi on sukkien jalkaan laitto. Aluksi pääsin niin helpolla, kun ei edes oksentaa tarvinut, joten nyt tuntuu tosi raihnaiselta jo.

Mutta, kuten johonkin ketjuun eilen mainitsin, vielä ei ole tullut yhtään niin hankalaa päivää kuin mun tavallisten kuukautisteni aikana tapaa olla. (Endometrioosi eli helvetilliset kivut.)

Aretha, toivottavasti sullakin nuo kuukautiskivut loppuu raskauden jälkeiseltäkin elämältä! Mulla kävi totaalinen muutos niihin heti ensimmäisen raskauden myötä. Siihen asti oli joka kerta parituntia täysin toimintakyvytön, oksentamista ja hillitltä tuskaa kuukautisten alku..toivoa on!

Mulla menkat on olleet aina kaksi päivää toimintakyvyttömyyttä ja jatkuvaa pahoinvointia kivun ja vitutuksen vuoksi. Totisesti toivonkin, että endo on kuivunut raskauden aikana ja saan normaalit kuukautiset!

Mullakaan ei oo vielä ollu menkkakipuihin verrattavia kipuja ollenkaan. Yleensä oksennan kivusta menkkoja edeltävänä päivänä enkä pääse ylös sängystä ilman kunnon kipulääkkeitä. Toivon kyllä että kivut helpottais raskauden jälkeen...menkat on muutenkin jo tarpeeks inhottavat!

Takaisin