Toiveita kivuttomasta raskaudenjälkeisestä elämästä elätellään täälläkin. En tosin tiedä oliko mun vaivat endoa kun niitä alettiin tutkia vasta viime kesänä. Ultrissa ei näkynyt mitään ja tähystysajan sain perua kun ehti tulla plussa :) Mulla oli sellaista että kaksi viikkoa kuukaudesta en saanut alavatsakipujen takia nukuttua. Buranaa sai popsia usein useamman per yö.
Silloin totesin ettei muuten ole helppoa kärsiä näitä naistenvaivoja. Työterveyslääkärikin (nainen) silloin sanoi ettei tällaiset kuulu heille, vaikka lopulta laittoikin mut eteenpäin tutkimuksiin. EIhän se työkykyyn vaikuta että valvoo kaksi viikkoa putkeen joka kuu!
Tässä joku kerta oikein mietin että miltä ne krampit silloin oikein tuntuikaan. En oikein meinaa muistaa. No, varmaan viimeistään toukokuussa saa taas tuta jotain vastaavaa...
Nyt on muutama tunti katottu täykkäreitä.. Ny tää löhöily tuntuu hyvältä vaikka hyödytön olo tuleekin..
Mut vittu sanon mie viime yö. Eka näin unta, et mies sekos ja rupes riehuu kunnolla ton paska naapurin takia ja heräsin sit kamalaan pelkoon.. Sydäntako.. No sit kun nukahin uudelleen.. Näin unta, et olin synnyttämässä ja sit heräsin helvetinmoiseen sykkivään alaselkäkipuun. Kampesin väkisin vessaan ja hitto et teki kipeetä kikistää kusta pönttöön, kun selkään koski.. Sit väkisin lastenhuoneest hakee talja selän alle ja sit tuskissani sänkyyn.. Pakko siinä vaihees oli herättää mies...
Oisin voinu roikkua miehen kaulas koko loppu aamun... Toivon ettei tommost kipuu tuu..
Ja nyt vähä välii meinaa iskee menkkamaiset kivut mahaan...
Jep. Mun mies halus ostaa talon kun esikoinen syntyi ja kävi näytöissä meidän sairaalassaoloaikana. Ja muutto omaan kotiin tapahtuikin 2kk kuluttua vauvan syntymästä. Autotkin vaihtui tuhkatiheään..
On tuo onneks rauhottunut kummasti, kun mukeloita on tullut lisää...
Noista kuukautiskivuista, niin itselläkin kun ne tosiaan on ollu aina aika helvetilliset niin on alkanu pelottaan, onko jälkivuodon aikana sitten samanaista kipua kun menkkojen aikana... Kun kohtu kuitenkin samalla tavalla supistelee ja vuotoa on varmaan myös runsaasti.
Voi elämä jos ekat päivät/viikot vauvan kanssa menee "menkkakivuissa"
3 vkoa ja 2 kokonaista päivää sit ei haittaa vaikka suppareit tuleeki, mut piiiiiitkä aika vaa olla............... Kerkeen tilata jostai toisenki seasonin täykkäreitä.. Mut ihanaa, et mies saa toivottavastii viikon sisäl tehtyä ton gradunsa.....!!!!! Vähäks liimaudun siihe kii enk päästä sitä minnekkää!!!
Mä uin kohta päästä varpaisiin kookosöljyssä!! Koko kämppäkin haisee sille :D Onneks mieskin tykkää kookoksen tuoksusta. Mä en oo ikinä ollu näin liukas ja öljynen!
Kaks yötä valvonu jo tän flunssaisen olon takia. Nenä tukossa ja kurkkua särkee. Tänään ollu todella voimat pois,että joutunut nukkuu kaks kertaa päikkärit. Oon todella ihmeissäni,että eilen ei selkää tai alamahaa vihlommut vaikka käveltiin äidin kanssa nelisen tuntia shoppailemassa. Ja sit taas välillä sellasia päiviä että ei pysty käveleen ees kilsan vertaa, omituista.
Joo sama, et välillä tulee päivä että pystyykin jonku verran kävelee jossain vaikka kaupoilla, sit taas ei pääse yhtään kävelemään toisena päivänä, ja just toi sekottaa miestäkin, se ei välillä meinaa uskoa mua kun oon eilen pystyny tekemään jotain ja tänään en.
Valvoin 3 tuntia selkäkipuja yöllä, työkamu oli kipeenä ja tein hänen hommat ja omat sit edelleen tekemättä... Enkä saa niitä enää kahdessa päivässä tehtyä. Lisäksi asiakas oli ilkeä, tosin kipeä sellainen, mut ärsytti silti.
Venyttelin joogassa eilen vissiin liikaa koska vauva pääsi jotenkin laskeutumaan vieläkin alemmas ja on koko päivän painanut luisella päällään suoraan jonnekin nivusluihin. Ja kyllä, olen hoitaja ammatiltani enkä tiedä mikä hemmetin luu tai joku muu tuolla alhaalla voi olla mihin se painaa joten olkoot nivusluu Tai sitten se vaan painaa johonkin kudokseen niin että tuntuu välillä et emätin pursuu ulos...
Onko teillä muilla esim. urehilun/lenkin jälkeen ihan vetämätön olo? Tuntuu kun käy maks. tunnin kävelyn ja menee omaa tahtia, niin kun kotia pääsee niin olo kuin olisi maratoonin juossut Onko sitä niin rapakunnossa, vai kuuluuko se tähän?
Milleri kyllä tuntuu kokonaisvaltasen paskalta kropassa kun on käyny tunnin köpöttelemässä, mutta mieli on onneks hyvä :) Olettaisin et olo johtuu korkeesta sykkeestä ja painosta.