Minulla tuo nukkuminen vielä onnistuu hyvin. Kerran yössä käyn wc:ssä, aina en sitäkään. Mies tulee joskus yöllä töistä, en edes vanhemman koiran "tervehdykseen" herää.
Mies joskus puukkaa, kun huomaa että nukun selällään.. siihenkään en herää, vaan olen unissani kääntynyt kylkiasentoon [:D]
Hiukan lueskellut palstoja ja huomannut, miten yhden lapsen äidit väsyy vauvan hoitoon, kaipaa aikaa, biletystä jne. Lapsi on hoidossa yökylässä jopa jo 2kk iässä. Ennen puolen vuoden ikää on vauva ollut jo useamman yön mummun luona. Lukuisat tutkimukset kun tukee, ettei vauva-aikana vauvaa pitäisi yökylään viedä (erossa äidistä). Ne kuitataan sanoilla "ovat suosituksia"... koska ne omat tarpeet menee vauvan tarpeiden edelle[:@] No, meitä äitejä on erillaisia. Itse aion pysyä vauvan luona ensimmäisen vuoden. En tarkoita 24/7 äidin hoitoa, vaan tottakai käyn kaupassa, kampaajalla, hierojalla, kahvilla kaverin luona, harrastan koirilla jne. Mutta nuo 1-3h vapaat muutamana iltana varmaan antaa minulle enemmän, kuin riekkuminen baarissa.
Jotkut sanoo, että suositus on ettei alle 1kk ikäinen ole äidistä tuntia kauempaa erossa.. 2kk 2 tuntia pidempään 3kk 3h jne. Ja yökylässä 1v voi olla kerralla 1 yön, 2v kaksi yötä jne.
Hiukan varhaista taas ajatella tällaisia asioita, mutta kunhan taas mielipiteeni esille toin [:)]