Mammojen vointi

Soitin neuvolaan, soitin päivystykseen, kävin antamassa pissanäytteen, soitin terveydenhoitajalle:
"Tulehdusarvot ovat siinä ja siinä, että näyttääkö negatiivista vai ei, mutta saat viljelytuloksen huomenna soittamalla samaan aikaan ja samaan numeroon". Eli odotellaan ilman lääkitystä. [:@] Tokaisi vain lopuksi, että jos kivut lisääntyy tai kuume nousee niin sitten pitää mennä päivystykseen.

Suosittelen myös tota veden juomista. Mulle on tullutkin nyt tavaksi pitää vesipulloa mukana ja hörppiä siitä pitkin päivää. Olo on huomattavasti parempi ja turvotuksista ym. ei ole ollut vaivaa.

Raskausarpia ei ole toistaiseksi näkynyt (koputtaa puuta). Mulla on apteekista Ceridal nimistä öljyä mitä olen rasvaillut aina silloin tällöin (lähinnä suihkun jälkeen) ja lisäksi ihan normi rasvat on ollu käytössä. Kaipa niistä sitten on jotain apua ollut, mutta niinhän se on että toisille tulee ja toisille ei.

Meillä on asunto ollut tosi kuuma nyt helteillä, mutta ehdoton pelastus öitä ajatellen on ollut sellainen pöytätuuletin sängyn vieressä. Suosittelen!! [:D][:D] Ja nyt kun toi aurinko kerran paistaa niin nautitaan siitä!!!! ( <- joo kysykää uudestaan kuukauden päästä kun vaikeroin ison mahani kanssa helteiden keskellä) [8D]

Mulla on ollut nyt muutaman päivän ihan tosi huono ja heikko olo. En oo juuri mitään jaksanut tehdä tai mihinkään lähteä. Nautin paljon auringosta mutta nyt alkaa jo käydä aika raskaaksi kun turvottaa niin kamalasti ja samalla väsyttää ja on huono olo eikä tee mieli syödä ja sit vaan väsyttää enemmän.. [:(] Nukutuksikaan ei oikeen saa kun pyörii vaan hiessä sängyllä ja käy pissalla.

Mahassa möngitään jo semmosella voimalla että kohta se tulee varmaan tosta ihon läpi. [:D] Oli lähtenyt kasvukin yhtäkkiä nousuun käyrällä lähemmäs 4 kilosta kersaa kun tähän asti on menty tasasesti aiinä 3,5 kilosen hujakoilla. 

[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Purnausta tulossa;

soitin tänään siitä viljelytuloksesta josta piti olla tulokset tulleena vaan eipä ollut. Ensin sairaanhoitaja pyysi että soitan huomenna uudelleen, kun tietokoneelta näkyy että tehty, mutta ei tulosta lisätty tietoihin. Sanoin (hieman naurahtaen), että minulle sanottiin eilenkin että soita huomenna. Sitten hän lupasi selvittää asian, että miksi ei ollut tulosta vielä koneella ja ensin ehdotti että soitan ennen kolmea takaisin (puhelintunnin loppupuolella, jolloin ei pitäisi olla kovasti ruuhkaa), mutta muutti sitten asian niin päin että soittaakin itse kolmen jälkeen. (Btw. viljely pitäisi tehdä automaattisesti kaikille raskaana oleville, joilla epäillään virtsatieinfektiota).

Sairaanhoitaja soitti minulle äsken ja eipä oltu viljelyä tehty koska tulehdusarvoni ei ollut edes yhdellä plussalla vaan siinä rajamailla. Ja oireet senkun jatkuvat!! Voi helv.. mä sanon! Sitten ehdotetaan, että jos nyt haluan saada sen viljelytuloksenkin vielä niin tule antamaan UUSI PISSANÄYTE!!! Nyt pistää niin vihaksi ettei ole aikoihin vastaavaa olotilaa ollut. Perk.. !! No, oli täti sen verran mukava että tiedusteli sitten uudemman kerran oireistani ja mainitsinkin niiden hieman helpottaneen verrattuna ma-ti päiviin, mutta koska olen raskaana, olisi ollut mukava saada viljelykin. Ai sä olet raskaana, kuuluu vastaus. No juu, vkolla 34.
Sanoin vielä eilen mennessäni että olen raskaana ja epäilen virtsatieinfektiota.

No, täti laittoi minulle lähetteen labraan valmiiksi (ei oikein varmaan muutakaan voinut enää hyväkseni tehdä) joka sisältää nyt tulehdusarvot ja viljelyn. Eli toisin sanoen, "tule perjantaina antamaan näyte, soita tiistaina tuloksista!!!" Ehdotti hän vielä että lääkärin puhelintunti on juuri meneillään jos haluan jutella muutaman sanan sen kanssa. Mitähän siitäkin olisi ollut hyötyä?? Haluan vastauksen onko minulla tulehdus vai ei ja haluan tähän vaivaan lääkettä, mikä ikinä minulla nyt onkaan!
Että tällaistä...

Kiitän ja kumarran, tämähän käy lähes päiväkirjasta tämä palsta!

Ehkä opetuksen sana muillekin, jos tulee vastaava tilanne eli epäilee virtsatieinfektiota; kannattaa tehdä ERITYISEN selväksi että on raskaana, jotta viljelykin tehdään siitä ekasta pissanäytteestä suoraan [:D][:D]

kyllä Pumpulia nyt koitellaan ton asian kans[:@] tosi ärsyttävää ja ny sitten oottaa vielä viikonlopunki yli..

hei pakko tulla pikaisesti kyselemään, onko muilla samanlaisia oireita. Jotenkin helteiden myötä paikat ihan turvoksissa, sitä näkyy olevan liikkeellä muillakin, mutta mites tämmönen, kun mulla ollu iltapäivästä asti molempien käsien sormet ihan tulessa, siis aivan puuduksissa!! Ei tunnu auttavan mikään tähän, tosi inhottava olla. Olin jostain lukevinani, et kuuluu raskauteen, mutta ei kukaan tietäis mitään vinkkiä mikä helpottais, ihan ärsyttää tää homma!!

ALKUPERÄINEN: pepi
molempien käsien sormet ihan tulessa, siis aivan puuduksissa!!

Mulla ihan sama juttu, jopa varpaatkin tuntuu siltä, että ei taivu kunnolla... :/

Mullakin puutuu lähinnä öisin kämmenet ja päivisinkin jalkaterät, jos ne on tosi turvonneet. Koitan tehä jotain varvasjumppaa ja liikutella nilkkoja ja pitää niitä ylhäällä, ei kai siihen oikeen muu auta [&:]

Uusia tuntemuksia; vauva tökkii "mukavasti" virtsarakkoon mikä aiheuttaa äärettömän ikäväntuntuisia vihlaisuja.

Oloni on mitä mainioin. En ole tosin vielä saanut tuloksia testeistä joissa ehdin viime viikolla käymään sitten kahteen otteeseen. Huomenna neuvola joten josko heillä olisi jo tieto saatavilla myös tuloksista. [:)]

Ajatukset alkavat olemaan jo synnytyksessä, ts. odotusaikaan, jota on enää vähän jäljellä. Nyt on kuitenkin niin paljon tapahtumiakin vielä tulossa, että aika varmaan menee sittenkin hujauksessa (epäilin pitkästyväni kuluviin viikkoihin tekemisen puutteen vuoksi). Siskoni valmistujaiset, isäni 60 v synttärijuhlien järjestämiset, perhevalmennusta, mieheni viimeiset keikkailut ennen keikkataukoa (vauvan tulosta 2kk taukoilua [:)], ihana rakas mieheni), vaavin huoneen valmistelua ja kaikkea muuta jännää!

Ensi viikolla tai sitä seuraavalla saadaan sormukset kaiverruksesta!! Toden totta, nyt on kihlat vaihdettu tai kihlapv on ollut jo aiemmin mutta konkreettisesti saatiin nyt hankituksi nämä sormukset (kaikkien muiden hankintojen jälkeen [;)]).

Tällaistä tänne ja nyt elokuvan pariin! Hyvää sunnuntai-iltapäivän jatkoa mammat [;)][:D]

Hei

Perjantaina kävin sairaalassa nyt sen terkkarin lähettämänä, kun oli sokerit koholla. Naureskeli lääkäri vähän, että ne terkkarit yleensä tosi pienestä lähettää tutkimuksiin, kun eivät halua ottaa riskejä. Kaikki siis ihan hyvin. Sokerit vaan saattaa välillä nousta ja sille ei voi mitään. Ja kun ne eivät ole huimasti olleet koholla kertaakaan, saan jatkaa samaa rataa kuin tähänkin asti. Ja pääsinpähän yhteen ylimääräiseen ultraan! [:D] Vauvan painoarvio oli 1560g eli sekin oli pieni ikäisekseen. Alakäyrällä mennään koon suhteen. Ei ole tulossa "sokerivauvaa". Ilmankos moni tuttu, joka on nyt nähnyt minut pitkästä aikaa, toteaa ensimmäisenä, ettei uskoisi että parin kuukauden päästä olis jo vauva maailmassa, kun on niin pieni maha.

Lääkäri kun mittasi vauvan mahan ympärystäkin, niin tokaisi, että hoikka vauva. [:-] Toivottavasti nyt ei kuitenkaan olis ihan rääpäle syntyessään. Niin pienet tuntuu vaan niin haurailta käsitellä. Ehkäpä tämä tulee syntymäkokonsa puolesta minuun. En ollu itsekään kun 2,8kg kun synnyin ja ihan täysiaikaisena kumminkin. 

Flunssaa pukkaa... [&:]

Lauantaina alkoi kurkussa tuntua ilkeltä ja siitä asti ollut tosi karsea olo. Lämpö ei ole noussut, ei juuri yskitä, ei nenä vuoda eikä mitään, mutta kurkku on kipeä, väsyttää aivan julmetusti ja on vaan kaikin puolin tosi heikko olo.

Tänään en ainakaan mene töihin, mutta en tiedä miten kauan kehtaan olla poiskaan jos kuume ei kuitenkaan nouse eikä muitakaan oireita oikeastaan väsymyksen ja heikon olon lisäksi ole. En ole ollut koko raskausaikana millään tavalla kipeä, niin nyt tietysti murehdin sitäkin, että mistä tiedän että kyse on jostain ihan tavallisesta flunssasta joka pitää vaan sairastaa pois ja millon kipeä olo voi olla merkki jostain ongelmista raskaudessa... Ärsyttävää. Onneksi masukki liikuskelee kuten ennenkin, niin ei tartte sitä ainakaaan murehtia.

huomensia kaikille!!täs joku olikin jo ihmetelly,et mitäs meille päin kuuluu...no eihän tässä ainakaa mitää sen parempaa ku viimeksikään...paitsi lääkäri nyt vaan meinas,et mä tapatan itseni kaikella mahdollisella..ku meillä oli tässä muutto viime viikolla...ja mä en jumalauta muuta oo tehny ku vaan vaatteita lyöny jätesäkkeihin ja lääkäri sanoi mulle,että sä vissiin ihan toivot,että lapsi syntyy nyt jo..ja valitti siitä,et en saisi edes tuntia olla päiväsaikaan pystyssä yms...mut ku jumalauta,ei sitä ihminen jaksa sängyssäkään makoilla ku on suloisia kissanpentujaki joitten kans haluais aikaa viettää ja sit ku mä haluaisin käydä pitkästä aikaa pihalla kävelyllä ihan omaan tahtiin,mut kun ei kerta saa ni ei sitte!järki ja hermot täs menee perskuttirallaa...
sit ku pyydettiin anoppia auttamaan hieman tos muutossa,nii se helvetti valitti koko ajan,et miks ei toi mari tee mitää muuta ku vaa loikoile tua sängys ja eikö senki kuuluisi nyt pakata näitä tavaroita ja ei toi raskaus nyt edes oo niin paha,et ei sais edes astioita viedä autoon yms yms yms!! ja sit se vielä kehtas valittaa,kun joutui siivoushommiin vanhalla kämpällä..tekstiä tuli tyyliin,että ei ihmekkään,et ei toi mari tee mitää ku ei se varmaa osaakaaa ku sen vertaa nuori ja laiskan tuntuinen on...

h*lvetti mä sanon!!on sit kyl niin tyhmiä ihmisiä olemassa!!hitto sentääs ku se itsekin on kuulllu kaikesta mitä tuol lääkärisktäki päin on sanottu yms,mut ei mee perille...
mä en enää yhtään jaksa tän mahan kans maata sängys..voisin ihan hyvin lahjoittaa mahan jollekki toiselle ja pitää vaan sen vauvan itselleni...

muuten,mulla on ihan järkyttävät arvet joka puolella,ja aina vaan enemmän ja enemmän kädet ja jalat puuduksis......
ja tissit vuotaa ja paikat on jumis ja tylsää ja täs tuntuu jo pikkuhiljaa siltä,et iskee masennus,ku ei pysty mitään tekemään eikä mistään nauttimaan ja on niin hiton avuton olo...

kiitos tietokoneen näppäimistölle,joka kesti vielä tän kauheen paukuttamisen!! ja teille ku jaksatte lukea...

mallukka90; kuulostipa stressaavalta muutolta [&:] Toivottavasti muuttohommelit on nyt saatu kuntoon ja pystyt keskittymään hyvän olon löytämiseen, rauhakseen.

Oma kroppahan sen kertoo, milloin mennään liian vauhdikkaasti. Joskus voi tosin olla, että tekee hommia niin innoissaan ettei huomaa niitä kropan infoja mutta taukojen määrä ja veden juonti auttavat pitämään olon hyvänä. Ja toisaalta, lääkäriähän ensisijaisesti kannattaa kuunnella eikä sitä anoppia. Anopeilla on aina mielipiteensä kaikesta ja ne kannattaakin jättää toisinaan omaan arvoonsa.

Lääkärikään ei ollut teillä muutossa mukana ([;)]) joten tiedät itse parhaiten mitä teit. Jos lääkäri on päättänyt että olet roudannut tavaroita ihan viimeisiin henkäyksiin asti niin siinähän lämpimikseen juttelee. Vain sinä tiedät varmaksi, mitä muutossa on tapahtunut. [:)]

Rentoudu ja nauti vauvasi seurasta! Kaiken hälinän keskellä mikään muu ei tunnu ihanammalta kuin sulkee makuuhuoneen oven, laittaa verhot ikkunan eteen ja käpertyy hetkeksi omaan rauhaan peiton ja tyynyn väliin [:)] Kokemusta on.

moi!
Pumpuli82: täällä samoja tuntemuksia, onneks on ehtiny käymään just vessassa, kun pikkuinen alkaa virtsarakkoa potkimaan, ja se vihlaisu, AI!!! aluksi se tuntui vain selällään maaten, mutta vaikka vaihtaisi kyljelleenkin niin silti se sitä samaa kohtaa osaa potkia/huitoa.. No, tiedetäänpähän ainakin, että eloa mahassa on! [:D] ja onneks se nyt vain on hetkellistä, kunnes keksii taas jotain muuta [:D]

Mallukka90: Sulla on kyl rasittava anoppi! Voimia ja jaksamisia!

Mulla vointi on ihan ok! Kesälomakin alkoi juuri tänään, joten nyt päästää keskittyyn näihin kotihommiin ja ihan rennosti pikku hiljaa saa laittaa kaikkea valmiiks.

Hyttysiä on nyt niin paljon ollu liikenteessä, ettei toi masukaan ole jäänyt ilman paukuroita.. Uskaltaakohan noita OFF-tuotteita käyttää? Ite en ole käyttäny vielä, kovalla itsehillinnällä olen yrittäny olla raapimatta..

Siis oikeesti noi hyttyset!!! Miten ne on noin äkäsiä, ja miten niitä on niiiin paljon, ja ihan joka paikassa. En tiedä voiko noita off sun muita tuotteita käyttää, mun on myöhästä niitä käyttää, oon niin syöty jo, huulia myöden jopa. Mies oli käyny aamulla apteekissa hakee etonoa puremiin, oli oikeen kyselly farmaseutilta mitä raskaana oleva voi käyttää :D Ei se kyllä hirveesti tehoa ainakaan mulla, koitan vaan olla ajattelematta kutiinaa.. Heikoin tuloksin :)

Hyttyset on kiusana, tosiaan! Ei voi koiran kanssa normaalille lenkillekään mennä (mies yleensä sen vie, minä yritän mukana kulkea aina kun fiilis lähteä) kun pitää juosta karkuun niitä itikoita. Koirakin tulee jalkoja ja korvia myöden täyteen hyttysiä jo parin minuutin päästä kun ulos on päässyt. Ja ihaninta on kun hyttynen puree keskelle päätä, jakaukseen... [:@][:D]

Tänään on ollut oikea mulli-päivä eli olen kiukunnut lähes kaikesta (hiljaa itsekseni) ja miehelle yrittänyt vaivihkaan infota että tänään ketuttaa sitten ja kunnolla! On ottanutkin ihan iisisti siis eikä yrittänytkään parantaa mieltäni millään läperryksillä [:D] Pointsit kotiin siis siitä! Alkaa raastamaan aikapula ja rahapula kun pitäisi hankkia, pitäisi saada, pitäisi sitä ja tätä ja niin ja näin ja noin. Ja sitten se pirun KELA sotkukin päälle (omat stoorit äitiyspakkaus-osastolla). Ja ne isäpuolen 60v juhlat stressaa. Mutta eniten siis noi tavarahankinnat ja sotkuisuus kotona.

Nyt huomaa myös sen, että kun on kotona koko päivän, sitä siivoaa ja laittaa asuntoa kivan näköiseksi. Mutta on se perkele kumma, kun sitä on tehnyt jo kolme viikkoa putkeen eikä se muutu siitä miksikään.[:D] Ja sitten se mies tulee töistä kotiin ja haluaa "omaa rauhaa" "omille tekemisilleen" ja minä taas siivoan kun ei perskuta rallaa muutakaan kotona osaa tehdä. [8|] HUH! Ja vasta kolmas viikko kotona...kyllä se helpottaa kun vauva tulee taloon, siis sen tekemisen kannalta. Eikö niin [&:]

Siis täysin ymmärrän myös miehen vapaa-ajan ja muun, en sitä tosiaan mene kieltämään, mutta olisikin kiva tietää, ymmärtääköhän hän sen, minkälaista on olla täällä kotona... ja haluaisin tietää sen ilman, että hän luulee minun hakevan taas riidanpoikasta tms. Onneksi te ymmärrätte [:)][:)]

Olisi edes se lipasto...(oma stoori tästäkin tavarahankinnoissa [:D][;)]).

heipparallaa!
ihana kun ulkona on vähän viileempää, ei tarvi hiki otassa olla koko aikaa! mut sais ne helteet tulla takas tietty.. [:D]

alkuviikosta käytiin shoppaileen ja ylläri ylläri-mulla rupes supisteleen niin vietävästi!
20min aikana hurjat seittemän supistusta!!?[:@] ei olleet onneks kipeitä, vaan tuntu kuin masuun olis vaan pumpattu ja pumpattu ilmaa ihan mahottomasti! se viimenen suppari oliki sit vähän kipeempi, tuntu alaselässä melko kipeenä. no kun päästiin kaupasta ulos ja istahdin autoon niin supistukset loppu ja olo oli ok, muutamaa satunnaista supistusta lukuunottamatta. kunnes.. olin viisas ja lähdin uudestaan tuhlaamaan.[&:] siellä kauppaa kierrellessä supistelut alkoi uudestaan ja voimakkaampina, taas sitä pump-pump-ilman pumppaus tunnetta, tuntui kuin voisi lähtee leijaileen! sit taas ku rauhotuin niin loppu ja olo ok.
eilis päivä kans oli melkonen, samalla meiningillä. tuntuis ettei kävellä voi kun heti alkaa supistaa. onhan se normaalia jo tässä vaiheessa et tulee harjotus suppareita mutta että 7kpl/20min?? kun muistaaksein se oli ettei sais oikein tulla enempää ku 5-6/tunti. oliks se niin?
parina yönä oon myös heränny supistukseen, tosi kipeään sellaseen. samat tuntemukset niinku mun kamalat menkat olis alkamassa ja sen lisäks joku hirviö vetää moralla selkää auki.... jaiks.[:@]

en sitte tästä soittanu mihinkään, edes neuvolaan ku tuntuu et suhtautuvat muutenki niin lepsusti asioihin (esim. kuukauden näkyny pissassa verta ja asia ok?? viimeks kyllä lääkäri laitto konsultaatio pyynnön äitipolille, et kai se ei sitte olekaan niin ok..........?? ärsytys.)

mut ei niin pahaa etteikö jotain hyvääkin [:)] sain hankittua taas uusia vauva juttuja[:)] ostin sen pikkuniistäjän, maidonkerääjät (kuulemma hyvät jos maitoa tulee reippaasti), pikku potkarit, soivan unilelun, kaukaloon pörriäislelun, ja aika ihanat nalle puh-pussilakana setin[:)]
ja vielä olis silti niin paljon ostettavaa.. tuntuu vain ettei jaksa lylertää tuolla kaupoissa enää.. pakko kait se on jos meinaa saada tavarat hankittua.

ai niin, tuli noista suppareista sellanen olo ettei sitä koskaan tiedä millon joutuu lähtemään, et pakkasin sairaalakassia jo valmiiks ja ripustin kauniisti eteisen naulakkoon oottamaan.. [:D]

Vessassa saa tosiaan ravata koko ajan...Inhottava juttu on et jos on kauppoja kiertelemässä ja sit iskee kauhee vessa hätä niin yleisö vessat ovat niin kauheassa kunnossa et alkaa kiukuttaa ja kovasti [:@]!

Itse olen ollut tosi väsynyt tällä viikolla. Aamulla en millään jaksaisi nousta sängystä ylös.

Tiger: Soita sinne äippäpolile ja sanot et sie haluat tulla tarkistamaan tilanteen. Välil tuntuu et joihinkin asioihin kyl suhtaudutaan tosi välinpitämättömästi. Esim mä, kun mittailen niitä sokereita ja sanottiin et nyt sit seurataan vauvan kasvua usein. Mulla on myös se sf mitta yläkäyril niin sanottiin et seuraavaan painoarvioon tulet rv 37-38. Joskus rv 28 puhuttiin et tääl nyt sit käyt rv 32 ja 36.

Tunsin edellispäivänä oikealla puolen kyljessäni pikkutöppösen joka työntyi n. sentin verran masunahan ulkopuolelle!!! [:D][:D] Jalkapohjasta otin hellästi kiinni peukalon ja etusormen kanssa ja sitten asukki vetäisi sen takaisin [:D][:D] Voi että kun se oli pieni jalka.

Takaisin