Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

No onpahan kommentointia :bored: onko sun kaverit muuten kivoja, kannattaako pistää seurantaan et uusia tilalle vai pysyykö vielä vanhat tommosen jälkeen :angelic:
Tää ystävä on ollu mun elämässä ekaluokasta asti ja aina ollu aika suora. Jotenki meidän kaveriporukka on aina voinu kaiken puhua ongelmitta suoraan mutta joskus eivät ehkä ajattele asiaa mun kannalta :sorry: tähän mää olin ehkä jo varautunu.. Nykyään asutaan niin kaukana tosista että ehkä sen kestää :lurking:
 
Kauheen turvonnut ja herkkä maha, nyt ekaa päivää äitiysfarkut, itseasiassa noi Mamalicious Lolat päällä. 6+6 tänään. Ei paina mahaa, mutta muuten sit valuu koko ajan alaspäin ja saa kiskoa ylös aina kun nousee tuolilta. Koko 29 ja yleensä käytän ihan samaa kokoa.

Mä ostin noi samat! Ja ihan sama ongelma ku tippuuvat alas!
 
Mä ostin tänään tän raskauden ekat mammafarkut. Jossain varaston uumenissa on vanhojakin, mut ei oo vielä löytyneet :angelic: Ihanaa kun ei paina mahaa ja näyttääkin paremmalta kun ei turvotuslörtsy pursuile mihinkään :wink Nyt rv 5+2. Ei mitään muistikuvaa millon edellisessä raskaudessa otin käyttöön..
 
Mä oon edellisissä raskauksissa vasta joskus puolenvälin jälkeen käyttänyt raskausvaatteita, löysempiä toki sitä ennen valikoitunut päälle. Nytkin menee hyvin normaalit vaatteet vielä.
 
Turvotuksesta huolimatta edelleen omat normaalit vaatteet käytössä, ei pahemmin vielä purista. Nyt menossa 7+3.
 
Mulla ihan kauhea turvotus, välillä näyttää maha siltä, kuin olis 8. kuukausi eikä viikko meneillään... nytkin istuin bussiin ja oli pakko avata farkkujen nappi. Ja nää on ne löysimmät, mitä löytyy :wacky: Tahtoisin päästä ees varhaisultran yli (2.9.) ja olettaen, että olis kaikki hyvin, voisin satsata raskaushousuihin... muistelen, että esikoisen raskaudessa selvisin melkein 12. viikolle asti.
 
Mä ostin noi samat! Ja ihan sama ongelma ku tippuuvat alas!
Onneksi mulla oli pitkä takki päällä kun kävelin prisman päästä päähän niin siinä välissä tuntui että haaraväli oli polvien kohdalla :wideyed: Ihan kamalat housut!

Nyt olen ollut viime viikon puolesta välistä vetskari puoliksi auki ja nappi auki farkuista ja ponnarilla ja vyöllä varmistan että pysyy ylhäällä. En käsitä miten maha voi olla näin turvoksissa, muualla ei turvotusta ole kuitenkaan onneksi (paitsi tissit tietty). :p
 
En viitsi vielä edes harkita äitiyshousuja kun se niiden mahapussi on aina niin valtava. Mut valikoitunut kyllä kahdet löysävyötäröiset housut taikka ohuet jumppatrikoot jalkaan työvaatteeksi. En onneksi ole työssä missä multa vaadittaisiin hienoa pukeutumista. Muutenkin käytän usein huppareita ja löysähköjä t-paitoja niin ei tuo järkyttävä turvotuspötsi loista olemassaolollaan. Mulla ei normitilanteessa ole mahassa ylimääräistä ja takuulla kiinnitettäisiin huomiota tuohon ilmapalloon.
 
Vatsan seutu on kyl sen verran turpeessa, että kaikki farkut mitä omistan tuntuu tosi epämukavilta, pelottavaa jos jo nyt viikolla 10 kaikki kirraaa vatsan ja rintojen kohdalta :nailbiting:
En vielä haluis ostaa äityishousuja, nyt pärjään omilla väljemmillä housuilla, vaikka farkkuja kyllä kaipaan, eli ehkä pitänee hankkia uusia :)
 
Löysin kirpparilta mamalicijotainniin äitiyshousut 3€ ja viel mun koossa .
Muutama paita tarttui kans mukaan.
Sit sain yhdeltä hiukan mua isommalta naiselta vaatteita jotka on vielä väljiä mun päällä niin pärjään näillä kai aika pitkään :)
 
Mulla alkaa parit tiukemmat housut kiristämään alavatsalta sen verran etten meinaa pystyä niitä enää käyttämään. Kaikki edelliset äitiysvaatteet on kyllä kaapissa tallessa, että voin niihin vaihtaa heti kun siltä tuntuu.. Tosin jotain talvivaatteita pitää hommata, kun niitä en edellisessä raskaudessa tarvinnu..
 
Mä ostin alkuviikosta kahdet raskaushousut, oli pakko luovuttaa, kun en saanu normihousuja kiinni... vähän kyllä hirvittää :wideyed:
 
Sattui hyvin, että lähistöllä on lastentarvikeliikkeen tyhjennys myynti meneillään. Ostin neljät housut (5€/kpl) samalla kertaa, farkut kahdessa eri koossa.

Vielä pärjään omilla housuilla, vanhat farkut menevät vielä nipin napin kiinni, mutta jo muutaman tunnin käytön jälkeen puristavat mahan kohdilta. Väljemmät kangashousut joustovyötäröllä on tän hetken helpotus!

Kirppikseltä oon ostanut väljempiä paitoja ja neuleita joita voi käyttää jo nyt ja joiden uskoisin mahtuvan pitkälle kevääseen.:)
 
Mulla on jossain kaapin perällä housuille jatkopaloja sitten kun alkaa kiristää. Mutta luultavasti omat housut menee vielä pitkään. Ei ole mitään suurempia turvotuksia.
 
Mä ostin viime viikolla eli viikolla 8 kahet äitiyshousut H&M:stä kun olin lähössä työreissuun eikä voinu enää olla vaan legginseillä ja verkkareilla (mitkä nekin vähän painaa alavatsaa). Ollu tosi hyvät molemmat! Ja mikä helpotus kun vatsaa ei purista mikään. Mulla päivän mittaan turpoo jo aika isoks maha. Ostin myös pari mekkoa äitiysosastolta kun ei monetkaan paidat sovi tai on liian lyhyitä äitiyshousujen kanssa. Vaihtoehdot jää vähiin. Kirppikselle ois kiva mennä!
 
Turussa on paalupaikalla entisen vauvatalo johannan tiloissa taika lastenkirppis. Siellä on erikseen rekit äitiysvaatteille vaikka muuten on kaikille omat loossit. Siellä on myös siisti vessa, imetyshuone ja leikkislue lapsille.
 
Vielä menee tavalliset housut. Viikkoja 9+3, mutta jo turvottaa aika lailla varsinkin iltaisin. Yhtään kiristävää tunnetta ei jaksa, joten heti, ku vähänkään kirraa, niin housut vaihtoon
 
Mulla ei oo hirveesti turvotuksia. Vaikka kohtu on jo kuulemma kasvanut ihan reippaasti. Välillä pientä pehmeyttä keskivartalossa. En ees haluis mitään vauvamahaa haluisin kaiken pitää piilossa, että jos tulee taas kohtukuolema tms niin kenenkään ei tarttis tietää mitään.
 
Luovutin ja otin äitiyshousut käyttöön. Mulla on vatsa turvonnut erituisesti tuosta pallean aĺapuolelta. Kilon olen laihtunut ja housun vyötärö jää 5 cm vajaaksi...:depressed:
 
Takaisin
Top